مدت زمان پیشنهادی 180 دقیقه
ساعت بازدید 08:00 - 00:00
آدرس تهران، بزرگراه شهید خرازی
قیمت بلیط به ریال نامشخص

بازار بزرگ ایران ( ایران مال )

بازار بزرگ ایران موسوم به «ایران مال» که به ادعای سازنده‌اش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی خاورمیانه است. بین دو کلان‌شهر تهران و کرج واقع شده است. تالارهای بسیاری در این مجموعه بزرگ تفریحی و تجاری وجود دارد که سعی شده نمایی از یک گوشه از معماری و فرهنگ ایران و جهان را نمایش دهد. بدین‌سان که در هنگام گردش در تیمچه‌‌ حاج علی اکبر احساس گردش در قلب بازار تهران و تیمچه بزرگ حاجب الدوله به مخاطب دست می‌دهد و در بازدید از گالری‌های نمایش فرش و صنایع دستی، ‌قلم‌کاری و ... به یاد بازارهای اصفهان در اوج دوره صفوی می‌افتیم.

در ادامه به هنگام ورود به سرای بزرگ کتابخانه بازار بزرگ ایران «باغ کتاب» گویی جزئی از شخصیت‌های نویسنده مجموعه هری‌پاتر «خانم جی.کی.رولینگ» هستید. و خود را در قلب مدرسه جادوگری «هاگوارتز» حس می‌کنید. از مجموعه کتاب‌ها به سادگی عبور نکنیم. در میان آنها آثاری یافت می‌شود که برای تهیه آنها باید زمان بسیار زیادی در کتابخانه‌های گوناگون و مراکز فروش کتاب سپری کنید.

حال که نوبت به زمان استراحت رسیده می‌توانید در کنار آبشار و آبنمایی زیبا ساعاتی را به فراغت سپری کرده و در کنار نوشیدن چای و قهوه از صدای آرامش‌بخش جریان آب لذت ببرید.

 

 

برای نظر دادن کافیست وارد شوید