استانبول در سال‌های اخیر، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. این شهر در همسایگی ایران، آنقدر جذابیت و زیبایی را درون خودش جای داده که گردشگران آنجا را برای تماشا و تفریح انتخاب می‌کنند. این شهر به دلیل نزدیکی به ایران، در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد و هر ساله عده زیادی به آنجا سفر می‌کنند. در میان تمام دیدنی‌ها و جاذبه‌های شگفت‌آور این شهر، برج گالاتا استانبول جایگاه ویژه‌ای دارد. این برج زیبا با ظاهر شگفت‌انگیزش در استانبول خودنمایی می‌کند و به عنوان مکانی محبوب و دیدنی شناخته می‌شود.

saadatrent

اگر دوست دارید برج گالاتا استانبول را بشناسید و درباره ویژگی‌های منحصر به فرد آن بیشتر آشنا شوید، با سفرزون همراه باشید:

برج گالاتا استانبول کجاست؟

برج گالاتا استانبول

در سفر به استانبول زیبا و قدم زدن در میان کوچه پس کوچه‌های دیدنی آن، به برجی بلند و تاریخی می‌رسید. برجی که نمای تماشایی و ابهت بی‌نظیر آن برای چند دقیقه‌ای شما را در جایتان میخکوب می‌کند. این برج زیبا در قسمت شمالی تنگه بسفر و در محله‌ای به نام گالاتا قرار گرفته است.

برج گالاتا استانبول که با نام گالاتا کوله سی نیز شناخته می‌شود، در شهر توریستی استانبول قرار دارد و از قدیمی‌ترین بناهای این شهر به شمار می‌رود. گالاتا سمبل معروف استانبول است که قدمت آن حدودا به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

نام این برج یادآور تیم فوتبال معروف ترکیه نیز هست. خوب است بدانید که تا سال ۱۷۴۹، برج زیبای گالاتا به عنوان بلندترین ساختمان استانبول شناخته می‌شد.


آدرس برج گالاتا در نقشه گوگل

تاریخچه بزرگ گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا استانبول

همانطور که گفته شد، این برج دیدنی در حدود ۷۰۰ سال پیش ساخته شد و تا به امروز سرگذشت پر فراز و نشیب و عجیبی را از سر گذرانده است. در دوران بیزانس برج گالاتا استانبول با نام مسیح ساخته شد و با ۹ طبقه و ارتفاع ۶۷ متری‌اش، بلندترین برج در استانبول نامیده شد.

برج گالاتا در ابتدا برای نظارت بر حمل و نقل و کشتی‌رانی و همچنین شناسایی کشتی‌های دشمن بنا شد. اما بعدها این برج به عنوان زندان و دیده‌بانی مورد استفاده گرفت.

در طول سال‌ها اتفاق‌های زیادی برای برج بلند استانبول رخ داده است. در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی دو بار شاهد آتش سوزی بزرگی بوده و باد و طوفان‌های شدید به سقف برج آسیب رسانده‌اند. این برج تا به حال چندین بار در معرض اتفاقات ناگوار و تخریب پیش رفته است اما مرمت و بازسازی‌های متعدد بر روی آن، باعث شده تا به امروز باقی بماند.

خوب است بدانید که آخرین مرمت در برج گالاتا استانبول در سال ۱۹۶۰ صورت گرفته و در پی آن، گالاتا تغییر کاربری داده و در آن رستورانی زیبا ساخته شده است.

معماری برج گالاتا استانبول ؛ خاص و جذاب

برج گالاتا استانبول
معماری برج گالاتا

معماری این برج نیز بسیار دیدنی و زیباست و نشان از هنرمندی معماران رومی در امپراتوری بیزانس دارد. این برج چند طبقه به صورت مدور ساخته شده و نمای آجری آن آنقدر جذاب است که چشم را به خودش می‌کند. در قسمت بالایی برج پنجره‌های کوچکی به چشم می‌خورند که به نظر می‌رسد، راهی برای ورود نور و همچنین ورود و خروج هوا هستند.

قسمت فوقانی و در واقع سر برج با حالتی مخروطی شکل و در زیباترین حالت ساخته شده. این مخروط بلند، با رنگ خاکستری و زیبایی خیره‌کننده‌اش بخش مهمی از برج به شمار می‌رود که تاکنون بارها، به دلیل تخریب توسط عوامل انسانی و طبیعی، مورد بازسازی قرار گرفته است. کمی پایین‌تر از مخروط، ایوانی زیبا قرار دارد که از بالا آن می‌توان استانبول را تماشا کرد. پنجره‌های سر برج نیز با حالت خاص و تماشایی‌شان دور استوانه برج قرار دارند و این زیبایی نیز در نوع خودش دیدنی است.

معماری برج گالاتا استانبول از معروف‌ترین معماری‌های دوران بیزانس و یکی از خیره‌کننده‌ترین معماری‌های آن دوران بوده است.

بخش‌های مختلف برج گالاتا را بشناسیم

بخش‌های مختلف برج گالاتا
برج گالاتا

برج تاریخی گالاتا، از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام زیبایی خاص و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند. تماشای هر بخش از برج، باعث می‌شود چشمتان از حیرت باز شود و از اینهمه جذابیت به وجد بیایید.

ورودی برج گالاتا استانبول ؛ مارپیچ هیجان‌انگیز

 برج گالاتا
برج گالاتا

برای وارد شدن به این بنای تاریخی عجیب و هیجان‌انگیز باید چند پله سنگی عبور کنید با گذشتن از در چوبی بزرگ برج به طبقه همکف آن برسید. جذاب‌ترین نکته ورودی، پله‌های آن هستند. پله‌های مارپیچی که شما را به طبقات بالا می‌رساند و جذابیت راه رفتن بر روی آن‌ها تجربه‌ای ماندگار است. باید بدانید که برای افراد ناتوان یا کسانی که نمی‌خواهند از این پله‌های مارپیچ عبور کنند، درون برج، آسانسور تعبیه شده تا رفت‌وآمد را آسان کند. البته این آسانسورها تنها تا طبقه هفتم برج گالاتا استانبول می‌روند و رسیدن به دو طبقه دیگر از راه پله‌ها ممکن است که کار سختی نیست.

سکوی تماشا ؛ بر فراز استانبول

سکوی تماشا

ساید بتوان گفت یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های برج و اصلی‌ترین دلیل بازدید گردشگران از آن، سکوی تماشا است. این بخش که در قسمت بالایی برج قرار دارد، طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده و با خرید یک بلیت، امکان رفتن بر روی آن وجود دارد. از سکوی تماشا، می‌توانید بر فراز استانبول قرار بگیرید و دریای مرمره، فضای سبز و خانه‌های قدیمی محله، ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر، مرمره، گنبد و گلدسته‌های مساجد و ده‌ها زیبایی دیگر در این شهر دوست داشتنی را تماشا کنید. سکوی تماشای برج بهترین مکان برای لذت بردن از منظره شهر، گوش دادن به صدای مرغان دریایی و تماشای غروب آفتاب است. فراموش نکنید که در هنگام بازدید از این قسمت حتما دوربین عکاسی‌تان را به همراه داشته باشید تا از منظره شگفت‌انگیز روبه‌رویتان عکسی به یادگار بگیرید.

رستوران و کافه گالاتا ؛ طعم بی‌نظیر غذای ترکی

رستوران و کافه گالاتا

از دیگر بخش‌های جذاب و محبوب این برج، رستوران و کافه گالاتا است. این بخش یک طبقه پایین‌تر از سکوی تماشا قرار گرفته و آنقدر جذاب و دیدنی است که مسافران استانبول یک وعده غذایشان را حتما در آنجا نوش جان می‌کنند.

در رستوران و کافه برج گالاتا استانبول می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر و کیفیت فوق‌العاده آن مطمئن باشید. چیدمان و دکوراسیون این رستوران نیز به سبک سنتی ترکی است و فضای صمیمی و محلی آن برای بیشتر گردشگران دوست داشتنی است.

کباب‌های رستوران برج گالاتا را حتما امتحان کنید تا طعم واقعی کباب ترکی را زیر زبانتان حس کنید.

امکانات برج گالاتا

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا

در این برج تاریخی و تماشایی امکانات زیادی جهت رفاه حال گردشگران وجود دارد.

اولین امکان همانطور که در بالا نیز به اشاره کردیم، وجود آسانسورهایی برای عبور و مرور راحت‌تر در راه پله‌ها است. با وجود این آسانسورها، می‌توانید افراد کهنسال و یا کودکان را نیز بدون نگرانی از خستگی، برای بازدید از برج با خودتان همراه کنید.

وجود راهنماهای صبور و با حوصله در داخل برج از دیگر امکاناتی رفاهی آن است. راهنمایان به شما کمک می‌کنند تا تاریخچه این برج را در زمان کوتاهی بشنوید و برای بازدید از طبقات و قسمت‌های مختلف آن شما را همراهی می‌کنند و توضیحات لازم را می‌دهند.

وجود کافه و رستوران که باعث آشنایی با انواع غذاها و فرهنگ ترکی می‌شود نیز امکان دیگری درگالاتای زیبا به شمار می‌رود.

دیدنی‌های اطراف برج گالاتا استانبول

میدان تقسیم

از آنجایی که این برج در محله بی اوغلوی استانبول و در نزدیکی میدان معروف تکسیم و خیابان استقلال قرار گرفته، دیدنی‌های فراکانی را در اطراف خودش دارد.

خیابان استقلال با مغازه‌ها و فروشگاه‌های جذاب و کافه‌های فراوانش یکی از دیدنی‌های مشهور و معروف استانبول به شمار می‌رود.

بنابراین می‌توانید بعد از گشت و گذار در میان کوچه پس کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی و زیبای محله بی‌اوغلو و پرسه زدن در میان مغازه‌های بی‌نظیر خیابان استقلال به این برج روید.

مسیر دسترسی به برج گالانا استانبول

برای رفتن به این برج، ابتدا باید به استانبول سفر کنید. پس از رسیدن به این شهر، از رانندگان تاکسی سراغ محله زیبای بی‌اوغلو را بگیرید. با رسیدن به این منطقه و عبور از میدان تکسیم به خیابان‌ معروف استقلال می‌رسید و در انتهای آن می‌توانید این برج بلند تاریخی را ببینید.

خبر خوب درباره مسیر دسترسی به برج این است که علاوه‌بر تاکسی، می‌توانید از مترو و تراموا نیز استفاده کنید و راحت و بدون دردسر به برج برسید.

اطلاعات بازدید از برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا استانبول

ساعات بازدید: ۹ صبح الی ۲۰:۳۰ شب. (ساعت سرویس‌دهی رستوران تا نیمه‌های شب است.)

قیمت بلیت: برای بزرگسالان ۲۵ لیر ترکیه و براب خردسالان ۱۲ لیر ترکیه.

آدرس برج گالاتا استانبول: ترکیه، استانبول، محله بی‌اوغلو، میدان تکسیم، انتهای خیابان استقلال.

بهترین زمان بازدید از برج گالاتا استانبول

برای رفتن  برج گالاتا استانبول  لذت بردن از معماری تاریخی و زیبایی‌های بی‌نظیر آن، بهتر است در هنگام عصر و زمان غروب آفتاب به آنجا بروید.

بسیاری از افراد برای نگاه کردن به غروب زیبای خورشید، از سکوی تماشای برج، عصر هنگام به آنجا می‌روند و از برج دیدن می‌کنند.

البته باید بدانید که در ساعات انتهایی روز، برج شلوغ‌تر می‌شود و بسیاری از گردشگران به آنجا می‌آیند.

بنابراین با توجه به علاقه، زمان و اولویتتان می‌توانید برای رفتن به برج ساعت مناسبی را برای خوتان انتخاب کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.