اگر از شما بپرسند که با چه دیدی مقصد سفرتان رو انتخاب می‌­کنید، چه پاسخی می­‌دهید؟ شما گردش تاریخی دوست دارید یا گردش در تاریخ؟ ما ترجیح می­‌دهم در کنار گشت‌و‌گذار در قدمت و اصالت یک مکان، از جاذبه‌­های گردشگری هیجان­ انگیزش، مثل خوردن غذا­­های خوشمزه و خرید سوغاتی­‌های رنگارنگ هم لذت ببریم. برنامه سفر به اصفهان یک فرصت استثنایی برای لذت بردن از مکان‌های تاریخی و گردشگری در کنار جاذبه‌های خوشمزه‌ی توریستی است. برای لذت بردن از یک سفر کوتاه سه روزه به اصفهان، همسفر سفرزون شوید.

saadatrent

برنامه سفر به اصفهان (روز اول) ؛ خودتان را به نقش جهان برسانید

میدان نقش جهان مرکز و محور گردشگری شهر است
میدان نقش جهان مرکز و محور گردشگری شهر است

شناسنامه شهر اصفهان رو می­‌توانیم میدان نقش جهان یا همان میدان امام معرفی کنیم. میدانی که نه تنها به‌خاطر قدمت بلکه زیبایی معماری منحصر‌به‌فردش یکی از نماد­های میراث فرهنگی ایران است.

در روز اول سفر سه روزه به اصفهان از میدان نقش جهان شروع کنید. وقتی وارد این میدان می‌شوید، در نقطه‌ی پرگار دسترسی به قسمت­‌های جذابِ اصفهان قرار خواهید داشت. عالی قاپوی دوست داشتنی، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه، از چهار طرف، این میدان رو در آغوش گرفته­‌اند و مجموعه­‌های با اصالت از خانواده تاریخی اصفهان به‌وجود آورده­‌اند. برنامه سفر به اصفهان از همین لحظه آغاز می‌شود.

در قسمت شرقی میدان، خیابان «حافظ» و در قسمت غربی خیابان سپه (سپاه) قرار گرفته که به چهار باغ عباسی ختم می­‌شود. از نکات مهم و حیاتی به‌خصوص برای خانم­‌ها وجود بازار­های سنتی در اطراف میدان است که بدون شک نیاز لذت بردن از خرید سوغات رو به‌خوبی پاسخ می­‌دهد. در این بازار در کنار آثار قلم‌زنی و صنایع دستی منحصر‌به‌فردش‌‌، می­‌توانید زیورآلات خاص و گردنبند­های ظریفی رو پ‍‍‍‍‍یدا کنید که قطعاً برای شما خانم­‌های عزیز لذت بخش خواهد بود. نکته جالب این بازار امکان‌پذیر بودن خریدی رضایت‌بخش، به فاصلۀ گشت زدن در یک مکان کوچک است.

ناهار روز اول؛ از بریانی حاج محمود تا رستوران شهرزاد

بریانی حاج محمود یکی از معروف‌ترین بریانی‌های اصفهان است
بریانی حاج محمود یکی از معروف‌ترین بریانی‌های اصفهان است

خب! از هرچه بگذریم سخن ناهار روز اولی و بریانی خوش­‌تر است. به عقیده من و قطعا شما که مسافر اصفهان هستید؛ یکی از بزرگ‌ترین لذت­‌های اصفهان­‌گردی، خوردن بریانی آن هم به‌وقت ناهار است. بریانی یکی از غذا­های اصیل و در عین‌حال سنگین اصفهان است که در اکثر نقاط این شهر می‌توانید از خوردنش لذت ببرید. ما در برنامه سفر به اصفهان به شما توصیه می­‌کنیم که خوردنِ بریانی صد ساله‌ی حاج محمود رو به هیچ‌وجه از دست ندهید. حوالی میدان عتیق یا همان میدان امام علی، قبل از این‌که به کوچه‌ی «حمام شیخ بهایی» برسید، حتما از صف طولانی و بوی خوش بریانی، متوجه رسیدن به بریانی حاج محمود خواهید شد. نوش جان!

اگر قصد کردید غذا­های دیگری را در یک رستوران با حس­ خوب تجربه کنید، رستوران بی­‌نظیر شهرزاد رو معرفی می­‌کنیم. گذران لحظه‌­ها با یک غذای لذیذ در این رستوران قطعا یکی از محشرترین خاطرات اصفهان­‌گردی شما خواهد شد. رستورانی که شبیه یک موزه با اصالت و چشم‌نواز ساخته شده. آینه‌کاری­‌ها و نقاشی­‌های دیواری هنرمندانه و قرار گرفتن در یکی از خیابان­‌های خوش آب‌و‌هوا و سرسبز اصفهان، یعنی چهار باغ عباسی، اشتهای شما رو دو چندان خواهد کرد. ناگفته نماند که ته­‌چین و باقالی پلو با ماهیچه‌ی شهرزاد مثال زدنی‌ست و نسبت به کیفیتش، قیمتش به‌صرفه­ است.


در سفرزون بخوانید : بهترین بریانی اصفهان ؛ شکم گردی در اصفهان


روز دوم: در هشت بهشت گرد و صفای نصف جهان بین

حتما بازدید از کاخ هشت بهشت را در لیست برنامه سفر به اصفهان قرار دهید
حتما بازدید از کاخ هشت بهشت را در لیست برنامه سفر به اصفهان قرار دهید

روز دوم سفر می‌تواند با رفتن به باغ هشت بهشت شروع شود. می­‌توانید از میدان نقش جهان و از طریق خیابان «سپه» (سپاه) به خیابان چهارباغ عباسی وارد شوید. در این خیابان یکی از درهای باغ زیبای هشت بهشت قرار دارد که به‌دلیل معماری چشم­گیر کاخ و عمارت­‌هایش پیشنهاد می­‌کنیم که حتما به آن سر بزیند.

به باغ بروید و محو زیبایی هنر دست معماران اصفهانی در مقرنس‌کاری­‌های در جای‌جای کاخ شوید، فقط مراقب زمان باشید که با هیجان تماشای این باغ فراموشش خواهید کرد.

راز چهلستون به زبان اصفهانی

کاخ چهلستون پر است از نقاشی‌های منحصربه‌فرد و تاریخی
کاخ چهلستون پر است از نقاشی‌های منحصربه‌فرد و تاریخی

«چهلستون» یکی از زیباترین و اصالت­‌ترین نماد­های توریستیِ شهر اصفهان است که تماشای آن در شب و انعکاس بیست ستونش در آب حوض روبه‌روی آن به چهلستون معروف نبدیلش می‌کند. فضای این باغ بسیار آرامش‌بخش است. بنابراین در شب دوم پیشنهاد می­‌کنیم که به این ستون پابرجای نصف جهان سری بزنید و در کنار تماشای انعکاس نور و ستون، قصه­‌های شنیدنی چهل­‌تایی شدنش را از زبان محلی­‌ها با لهجه‌ی شیرین‌شان بشنوید.

داخل کاخ پر است از نقاشی‌هایش از جنگاوری ایرانیان دوره‌ی صفوی، آن را از دست ندهید و حتما ببینید. البته یکی دو سالن هست که در دست مرمت است و سال‌هاست توریست‌‌ها نتوانسته‌اند درون آن را ببینند.

چاه حاج میرزا و راز عکس های قدیمی

دیدن این‌همه عکس و تکه‌های تاریخ از نزدیک حس خوبی به شما می‌دهد
دیدن این‌همه عکس و تکه‌های تاریخ از نزدیک حس خوبی به شما می‌دهد

حالا که تا این‌جا آمده‌اید بعد نیست دوباره سری به میدان نقش جهان بزنید. نترسید، اصلا دور نیست. با کم‌تر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به میدان می‌رسید. از آن‌جا یک‌راست بیندازید به سمت سردر قیصریه و بروید به سمت شرق میدان. از هر کسی بپرسید راسته‌ی چاه حج میرزا را به شما نشان می‌دهد.

قدم که به درون این چایخانه بگذارید شگفت‌زده می‌شوید. پر از قاب عکس‌های خاص، قدیمی و از پهلوانان اصفهانی و ایرانی که جای‌جای چایخانه نصب شده. کشکول‌ها و لوازم مرشدها و کلی سکه‌ی قدیمی در کنار کوزه‌ها و رادیوهای قدیمی گوشه گوشه‌ی چایخانه خودنمایی می‌کند. این‌جا هر غذایی که بخواهید جواب می‌دهد، اما از همه بیش‌تر دوغ و گوشفیلش است که آدم را هوایی می‌کند. حتما امتحان کنید.

روز سوم: از پل خواجو تا کافه نشینی در جلفا

پل خواجو از زیباترین پل های روی زاینده رود
پل خواجو از زیباترین پل های روی زاینده رود

روز سوم را با زاینده‌رود و پل تاریخی «خواجو» شروع کنید. زاینده‌رود برای هر اصفهانی یکی از نوستالژی­ک‌ترین بخش‌­های شهر محسوب می­‌شود. این رود زیبا امکان ندارد از خاطر هیچ مسافری حذف شود، حتی اکنون که مدت­‌هاست خبری از طراوت و پر آبی در آن نیست.

زاینده‌رود بستر اثر تاریخی و مشهور پل خواجوست که قدم زدن روی آن و تماشای نصف جهان از بالای آن لذت‌بخش و البته به‌خاطر کم‌رونقی زاینده‌رود کمی­ هم غم‌انگیز است. به‌عنوان یک همسفر توصیه ما را قبول کنید و در روز آخر قدم زدن بر روی این پل رو از دست ندهید؛ حتی با زاینده رودی که در این سال‌ها به‌ندرت رنگ آبی رو به خود دیده!

سفر به محله‌ی ارامنه و قهوه‌ی جلفا

در آخرین شب برنامه سفر به اصفهان ، رفتن به جلفا در محله ارمنی­‌ها و کافه‌نشینی شبانه، حتما برای هر مسافر طالب قهوه­‌های ناب، مهیج خواهد بود. محلۀ ارمنی‌ها به‌خاطر وجود کافه­‌ها و فست‌­فود­ها، در اصفهان بسیار معروف است. کافه­‌هایی که هم لذت نوشیدن و وقت‌گذرانی دارند، هم امکان خرید قهوه‌های درجه یک ارمنستانی و برندهای خارجی و البته قهوه‌جوش‌های عالی با قیمت مناسب.

پرطرفدار بودن فست­‌فود­های این محله­‌ها را می­‌توان به‌دلیل طعم خاص محصولات سوسیس و کالباس­‌های ارامنه که طعم متفاوت و خاصی نسبت به سوسیس و کالباس‌­های ایرانی دارند، دانست. تجربه این طعم جدید برای عاشقان فست­‌فود خالی از لطف نیست.

امیدوارم این سه روز به‌یاد‌ماندنی­‌ترین خاطرات شما رو بسازد.

طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور اصفهان

برای مشاهده‌ی تور اصفهان سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.