جزیره قشم یکی از بزرگترین جزیره های ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. افراد زیادی به این جزیره سفر می کنند تا جاذبه های طبیعی آن را از نزدیک ببینند و با فرهنگ بومی مردمان آن آشنا شوند. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید به راحتی می توانید بلیط بندرعباس را تهیه کنید و در هتل یا اقامتگاه‌های دیگر موجود در جزیره قشم اتاق رزرو کنید. اگر علاقه دارید که در یک خانه محلی شب خود را سحر کنید و از غذاهای محلی این جزیره لذت ببرید حتما در اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم اتاق رزرو کنید.

saadatrent

 

تعداد اقامتگاههای بومگردی قشم کم نیستند و انتخاب بهترین آن ها کمی سخت است. ما در این مقاله لیتسی از اقامتگاههای بومگردی جزیره قشم را که از نظر خدمات،‌ امکانات و زیبایی بهترین هستند، به شما معرف می کنیم تا از سفر خود به این جزیره زیبا بیشترین لذت را ببرید.

در این مقاله اقامتگاههای بومگردی زیر را به شما معرفی می کنیم:

  • اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی
  • اقامتگاه بوم گردی خالو منصور
  • اقامتگاه بومگردی کلودنگ
  • اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم
  • قامتگاه بومگردی مدالی
  • اقامتگاه بوم گردی نچیدار
  • اقامتگاه بومگردی لرد سوزا
  • اقامتگاه بومگردی هفت رنگو
  • اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح
  • اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت

 

اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی

 

یکی از بهترین اقامتگاههای بومگردی در جزیره قشم، اقامتگاه ناخدا امینی است. رفتار خوب پرسنل این اقامتگاه و محل قرار گیری آن از مزیت هایی است که این اقامتگاه را جز بهترین ها قرار می دهد. اگر دوست دارید غذاهای دریایی را امتحان کنید،‌ حتما به رستوران آن سر بزنید تا غذاهایی نظیر هشت پا یا کوسه را برای شما سرو کنند. این اقامتگاه در نزدیکی یکی از بهترین جاذبه های طبیعی جزیره قشم، یعنی جنگل های حرا قرار دارد.

اگر هم دوست داشتید فاصله بین محل اقامتتان تا ساحل کم باشد و با صرف کم ترین زمان به ساحل برسید حتما در این اقامتگاه اتاق بگیرید. اقامتگاه ناخدا امینی یک راهنمای محلی با تجربه دارد و می توانید جزیره قشم را با راهنمایی او بگردید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور

 

یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین اقامتگاههای بومگردی جزیره قشم، اقامتگاه خالو منصور است. قدمت این اقامتگاه به ۸۰ سال پیش می رسد و از یک خانه سنتی تبدیل به اقامتگاهی برای پذیرایی از گردشگران شده است. این اقامتگاه زیبا ۸ اتاق دارد و در روستایی به نام «نقاشه» قرار دارد. ظرفیت اقامتگاه خالو منصور ۲۰ نفر است و نزدیکی آن به اسکله «کندالو» باعث شده که مسافرانی که قصد سفر به جزیره هنگام را دارند، در این اقامتگاه اتاق بگیرند. اگر دوست دارید در یک خانه قدیمی در جزیره قشم بمانید یا می خواهید بعد از بازدید از جزیره قشم به جزیره هنگام بروید حتما در این قامتگاه اتاق رزرو کنید.

 

اقامتگاه بومگردی کلودنگ

 

بهترین اقامتگاه های بومگردی قشم 2

 

اگر می خواهید در یک اقامتگاه بومگردی زیبا با امکانات جذاب بمانید،‌ اقامتگاه بومگردی کلودنگ مناسب شما است. اولین نکته ای که هنگام ورود به این اقامتگاه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، معماری زیبا و تزئینات بومی این اقامتگاه است. این اقامتگاه در نزدیکی مکان های دیدنی جزیره قشم نظیر جنگل های حرا قرار دارد. با رزرو اتاق های این اقامتگاه می توانید از اجرای موسیقی سنتی و فعالیت های هیجان انگیزی مثل شتر سواری لذت ببرید. یکی دیگر از نکات مثبتی اقامتگاه کلودنگ،‌ غذاهای محلی خوشمزه آن است. ظرفیت پذیرش مهمان در این اقامتگاه ۳۶ نفر است.

 

اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم

 

یکی از جالب ترین و متفاوت ترین اقامتگاههای بومگردی در جزیره قشم، اقامتگاه فردیس است. اگر دوست دارید در نزدیکی ساحل بمانید و داخل اتاق هایی که از برگ درخت نخل و کاهگل ساخته شده اقامت کنید حتما بعد از تهیه بلیط لحظه آخری تهران قشم این اقامتگاه اتاق رزرو کنید. اقامتگاه فردیس تنها ۶۰ متر از ساحل فاصله دارد و یک اقامتگاه ساحلی به حساب می آید.

از امکانات موجود در آن می توان به رستوران محلی، ‌آلاچیق هایی از جنس چوب و محوطه ساحلی و حمام اختصاصی آن اشاره کرد. ۱۵ اتاق دارد و ظرفیت پذیرش ۲۵ مهمان را دارد. اگر دوست دارید اقامتگاه‌تان نزدیک ساحل باشد و در «کپر» شب را به صبح برسانید حتما در اقامتگاه فردیس اتاق بگیرید.

 

اقامتگاه بومگردی مدالی

 

اقامتگاه مدالی یکی از قدیمی ترین و جالب ترین اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم است که در روستای تاریخی گوران قرار دارد. مدالی خانه ای صد ساله است که تبدیل به اقامتگاه شده است. می توانید کلبه های چوبی این اقامتگاه را رزرو کنید. قایق سواری و شتر سورای را امتحان کنید و اگر گرسنه شدید غذاهای محلی جزیره قشم مثل هواری میگو، زیبون، برنج دیشو، ماهی برشته و … را سفارش دهید تا به اتاق تان بیاورند.

ظرفیت این اقامتگاه ۴۵ نفر است. در اطراف آن جاذبه های گردشگری مختلفی مثل سد تاریخی گوران، دره تندیس ها و تنگه چاهکوه قرار دارد.

 

اقامتگاه بوم گردی نچیدار

 

بهترین اقامتگاه های بومگردی قشم 3

 

یکی از زیباترین اقامتگاه های جزیره قشم،‌ اقامتگاه نچیدار است. اگر از معماری های سنتی که در شهر یزد وجود دارد لذت می برید، حتما در سفر خود به جزیره قشم در اقامتگاه نچیدار اتاق بگیرید. اتاق های این اقامتگاه به شکل حجره های کوچک و بزرگی است که دور تا دور یک حیاط بزرگ قرار دارد. در جلوی هر کدام از این اتاق ها یک تخت قرار دارد تا بتوانید بر روی آن بنشینید و از خوردن غذاهای محلی قشم لذت ببرید. اگر دوست دارید در اتاق های کاهگلی با درهای سنتی و سقف قوسی شکل شب خود را به صبح برسانید حتما در اقامتگاه نچیدار اتاق رزرو کنید.

 

اقامتگاه بومگردی لرد سوزا

 

یکی از بهترین اقامتگاه های جزیره قشم،‌ اقامتگاه لرد سوزا است. این اقامتگاه که در گذشته یک خانه قدیمی بوده است در حدود ۲۵ سال پیش مرمت شده است و از سال ۹۳ پذیرای مسافران جزیره قشم بوده است. این اقامتگاه یکی از بزرگترین اقامتگاههای جزیره قشم به حساب می آید. فاصله کمی از ساحل دارد. یکی از مزیت های رزرو اتاق در این اقامتگاه نزدیکی آن به جزایر ناز است. اگر دوست داشتید در زیباترین اتاق این اقامتگاه بمانید، باید اتاق حجله را رزرو کنید.

 

اقامتگاه بومگردی هفت رنگو

 

یکی دیگر از اقامتگاههای جذاب جزیره قشم، اقامتگاه هفت رنگو است. در این اقامتگاه ۲۳ اتاق وجود دارد که در سه حیاط مجزا قرار گرفته اند. هر کدام از این حیاط ها نام مخصوص به خود را دارند. اتاق های این اقامتگاه بسته به اینکه در کدام حیاط قرار گرفته باشند امکانات متفاوتی دارند. بعضی از این اتاق ها امکانات اختصاصی دارند و امکانات بعضی از آن ها هم اشتراکی است.

از امکانات موجود در این اقامتگاه می توان به کافه و فروشگاه صنایع دستی آن اشاره کرد. اگر قصد خرید سوغاتی برای دوستان خود را دارید در فروشگاه آن اجناس جالبی را پیدا می کنید. جنگل های حرا و دره تندیس از جمله مکان های دیدنی نزدیک به این اقامتگاه است. برای دسترسی به این اقامتگاه باید به روستای هفت رنگو بروید. در ابتدای مسیر ورودی روستا،‌ می توانید این اقامتگاه جذاب را ببینید.

 

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح

 

یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم در روستای سهیلی قرار گرفته است. اقامتگاه بومگردی ناخدا صالح یکی از بزرگ ترین اقامتگاههای این جزیره به حساب می آید و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ مهمان را دارد. اگر دوست دارید مزه غذاهای محلی قشم را تجربه کنید حتما بعد از خرید تور قشم در این اقامتگاه اتاق رزرو کنید. این اقامتگاه تقریبا در نزدیکی مرکز جزیره قشم قرار گرفته است و جاذبه های دیدنی مختلفی در اطراف آن قرار دارد. اقامتگاه ناخدا علی صالح در روستای سهیلی،‌ جنب دبستان سپاه قرار دارد.

 

اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت

 

یکی از زیباترین اقامتگاههای بومگردی جزیره قشم، اقامتگاه باغ آیین زینت است. در تزئین این اقامتگاه از وسایل سنتی استفاده شده است و دیوارها و کف آن با نقاشی های زیبا پوشیده شده است. اگر دوست دارید موسیقی سنتی جزیره قشم را بشنوید یا در مراسم های سنتی مثل ازدواج اهالی قشم شرکت کنید، حتما در این اقامتگاه اتاق بگیرید. از امکانات موجود در آن می توان به غرفه صنایع دستی، رستوران و آلاچیق های جذاب آن اشاره کرد. باغ آیین زینت به دریا نزدیک است. این اقامتگاه در روستای سلخ قرار دارد.