بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۲
مسکو زیبایی‌های بی‌شماری دارد

پیش‌تر و در بخش اول این نوشته با قسمتی از بهترین جاهای دیدنی مسکو آشنا شدیم. بهترین جاهای دیدنی مسکو را نمی‌توان خلاصه کرد. آن‌قدر زیاد هستند و آن‌قدر داستان، ماجرا و تاریخ پشت سرشان دارند که اگر بخواهیم مفصل و کامل درباره‌شان بنویسم، بایدکتاب بنویسیم. در بخش قبل چند تا از دیدنی‌های مسکو، میدان سرخ، کلیسای سنت‌باسیل، مرکزخرید گوم، کاخ کرملین، مقبره‌ی لنین و کلیسای نُوودِویچی را معرفی کردیم؛ در قسمت دوم از خیان آربات، تئاتر بالشوی، متروی مسکو، سیرک نیکولین، کلیسای عیسی منجی و….برایتان می‌گوییم. این مطلب را برای خودِ خودِ شما نوشته‌ایم که مسافر جام جهانی هستید. در مجله‌ی سفرزون با ما همراه باشید و درباره‌ی دیدنی‌های مسکو بخوانید.

saadatrent

بهترین جاهای دیدنی مسکو : داستان یک شهر

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۳
مسکو، شهر رنگ‌ها و زیبایی‌ها

رمان «مرشد و مارگاریتا» با قدم‌زدن برلیوز و بزدومنی در یکی از پارک‌های مسکو آغاز می‌شود. بولگاکف حتما خوب می‌دانسته که مسکو آن‌قدر جادو داشته که بشود یکی از رمان‌های مشهور جادویی جهان را در بستر آن نوشت. در ادامه‌ی مطلب‌مان درباره‌ی بهترین جاهای دیدنی مسکو ، به چند جاذبه‌ی دیگر می‌پردازیم. جام جهانی پیش روست و یک برنامه‌ی سفری دقیق می‌تواند مسافرت خوشی را برای شما بسازد.

خیابان آربات در همسایگی میدان سرخ

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۴
آربات، یک خیابان تماشایی در مسکو

یکی از بهترین جاهای دیدنی مسکو که در کنار میدان سرخ و متروی این شهر در بالای لیست دیدنی‌ها قرار دارد. خیابان آربات در نزدیکی میدان سرخ است و می‌توانید برنامه‌ی گشت‌وگذارتان در شهر مسکو را طوری تنظیم کنید که این دو را در یک روز ببینید. خیابان آربات که به آن آربات قدیمی هم می‌گویند،  قدیمی‌ترین و معروفترین خیابان مسکوست که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد. این خیابان دلپذیر و زیبا با نیمکت‌ها و چراغ‌هایی به سبک قرن نوزدهم، حال و هوای مسکوی قدیم را تداعی می‌کند.

کافه‌گردی در آربات

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۵
لذت کافه‌گردی در شب‌های آربات فراموش‌نشدنی است

آربات مخصوص عابران پیاده است و ورود اتومبیل به آن ممنوع و دو طرف آن پر است از کافه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی، نوازندگان و هنرمندان خیابانی، گالری‌های هنری، رستوران‌های روسی و بین‌المللی و نقاشانی که پرتره گردشگران را می‌کشند.  رستوران تاریخی پراگ که از ۱۸۹۰ برپاست، دیوار صلح و موزه‌ی پوشکین از دیدنی‌های این خیابان هستند. بعد از دیدن یکی از بازی‌های جام جهانی که در مسکو انجام می‌شود، به خیابان آربات بروید و از شهرگردی لذت ببرید.

کلیسای جامع عیسای منجی و تماشای شکوه تاریخی

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۶
کلیسای جامع عیسای منجی، تماشای یک شکوه تاریخی است

این کلیسای زیبا و باشکوه که بلندترین کلیسای ارتدکس جهان است از مهم‌‌ترین دیدنی‌های مسکو است و در شمال رود مسکو و جنوب غربی کرملین قرار دارد. این کلیسا در قرن نوزدهم به مناسبت پیروزی روسیه بر ناپلئون ساخته شد.

تپه‌ی گنجشگ‌ها و ساختمان‌های هفت خواهران

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۷
دانشگاه دولتی مسکو، یکی از هفت ساختمانی است که به نام ساختمان‌های هفت خواهران مشهور هستند

از جمله‌ دیدنی‌های مسکو، هفت‌خواهران یا هفت ساختمان‌ بلند و باشکوه هستند که به سبک باروک و گوتیک ساخته شده‌اند و روس‌ها آن‌ها را آسمان‌خراش‌های استالینی می‌نامند. این هفت ساختمان که به خاطر معماری خاص‌شان توجه‌ را به خود جلب می‌کنند عبارتند از: هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه، دو مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا و میدان کودرینسکایا، ساختمان اداری-مسکونی دوشکین، هتل لنینگراد و بلندترین آسمان‌خراش که دانشگاه دولتی مسکو است و در مرتفع‌ترین قسمت شهر، روی تپه‌ی گنجشک‌ها، ساخته شده.

تپه گنجشک‌ها یا بام مسکو، بلندترین نقطه‌ی این شهر است. بلندترین نقطه‌ی تپه ۸۵ متر بالاتر از سطح دریا است و چشم‌اندازی زیبا و وسیع از مسکو از این نقطه دیده می‌شود. اگر با مترو به بام مسکو می‌روید استفاد باید در ایستگاه Vorobyovy Gory پیاده شوید. اگر تیم محبوب‌تان در جام جهانی برنده شد، به بام مسکو بروید، قهوه بنوشید و از خوشی غرق لذت شوید.

پارک گورکی و باغ الکساندر

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۸
پارک گورکی، اولین پارک و بزرگ‌ترین پارک مرکز شهر مسکو است

از بهترین جاهای دیدنی مسکو که مورد علاقه‌ی گردشگران هستند. پارک گورکی، اولین پارک و بزرگ‌ترین پارک مرکز شهر مسکو است که در امتداد رود مسکو قرار دارد. در این پارک می‌توانید از فضای سبز، کافه‌ها و رستوران‌های دلپذیر، اینترنت وای‌فایِ رایگان، سینما و تئاتر روباز استفاده کنید و امکان کرایه‌ی دوچرخه و قایق هم وجود دارد. زمستان‌ها در پیست پارک گورکی، مسابقه‌های پاتیناژ برگزار می‌‌شود.

باغ الکساندر با گونه‌های متنوع گیاهی، باغچه‌های رز و لاله و چمن‌های آراسته‌ و درخت بلوط دویست ساله‌اش در امتداد دیوار کرملین قرار دارد، در سال ۱۸۱۲ به‌عنوان نماد ترمیم شهر و آزادی اروپا پس از شکست ناپلئون ساخته شد. دروازه آهنی غول پیکر باغ بالایی، مشرف به موزه‌ی تاریخ در میدان سرخ یادآور این جنگ میهنی است. امروز باغ پایین به روی عموم بسته است اما سه مسیر پیاده‌روی در طول دیوار کرملین و میدان مانژ در باغ‌های بالایی و وسطی، پذیرای گردشگران است.

متروی مسکو

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۹
ایستگاه‌های متروی مسکو بسیار تماشایی هستند

از جمله اصلی‌ترین بهترین جاهای دیدنی مسکو متروی این شهر است. متروی مسکو یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین، عمیق‌ترین و پررفت‌وآمدترین متروهای جهان است. ایستگاه‌های مترو مسکو که کاخ‌های مردمی هم نامیده می‌شوند، با وجود نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، تزئینات برنزی و مرمری و … به گالری هنری هم شباهت زیادی دارند. متروی مسکو ۲۰۰ ایستگاه دارد که ۳۴ ایستگاه به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده‌اند. دیدن همه‌ی ایستگاه‌ها ممکن نیست اما مشهورترین ایستگاه‌ها که زیباترین تزئینات را دارند آرباتسکایا، کیفسکایا، مایاکوفسکایا، بلاروس‌کایا، ریوولوشنکایا و نوواسلوبودسکایا هستند.

افلاک‌نمای مسکو

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۰
دیدن افلاک‌نمای مسکو می‌تواند تفریح خوبی برای کودکان شما باشد

یکی از بهترین جاهای دیدنی مسکو برای علاقه‌مندان علم و نجوم، آسمان‌نمایی است که از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین آسمان‌نماهای جهان است و در سال‌های ۱۹۲۷تا ۱۹۲۹ ساخته شده است. این آسمان‌نما هر روز به جز از سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

مسکو ، شهر هنر و زیبایی

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۱
مسکو ، شهر زیبایی و هنر

روسیه را باید از قطب‌های اصلی موسیقی و هنر دانست. نقاشی و تئاتر و هنرهای زیبای روسیه در جهان از شهرت فراوانی برخودار هستند. یک سفر گردشگری به روسیه برای علاقه‌مندان فرهنگ می‌تواند یک گشت‌وگذار تمام عیار باشد.

موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین و گالری تِرتیاکُف

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۳
گالری ترتیاکُف، مکانی زیبا برای تماشای هنر روسیه

اگر از علاقه‌مندان هنر و موزه‌های هنری هستید، این دو گالری و موزه از بهترین جاهای دیدنی مسکو برای شما هستند. در موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین به جز مجموعه‌ی نقاشی‌های امپرسیونیستی و پست‌امپرسیونیستی مشهور این موزه، می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری دوره‌ی پس از رنسانس اروپا را هم ببینید. در گالری ترِتیاکُف هم می‌توانید آثار هنری کلاسیک روسی را ببینید.

سالن تئاتر بالشوی

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۴
برای فرهنگ‌گردی به سالن تئاتر باشوی سر بزنید

به معنی سالن نمایش بزرگ، یکی از بهترین جاهای دیدنی مسکو است که حیف است به آن سر نزنید. ساختمان سیصد ساله‌ی این بنا بسیار باشکوه و دیدنی است و  بهترین نمایش‌های باله‌های جهان در این سالن اجرا می‌شود. دیدن یک باله‌ی کلاسیک مانند باله‌ی دریاچه‌ی قو یا فندق‌شکن در این تئاترِ تاریخی تجربه‌ای رمانتیک خواهد بود. فراموش نکنید که بلیتتان را از قبل بخرید و سراغ بازار سیاهِ بلیت‌فروش‌های جلوی تئاتر هم نروید، چون ممکن است بلیت نمایش‌های سال گذشته را به شما بفروشند. حتی اگر برای جام جهانی به روسیه می‌روید، می‌توانید کمی هم فرهنگ‌گردی کنید.

نمایش ملی روسیه(کاستروما شو)

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۵
تماشای رقص فولکلوریک روسی در نمایش ملی روسیه

این نمایش روایت تاریخ روسیه و رقص فولکلوریک اقوام این کشور است. در مدت دو ساعت صد رقصنده‌ی زن و مرد در دو بخش نمایش بی‌نظیری با رقص و نور و جلوه‌های ویژه اجرا می‌کنند که بخش اول شامل تاریخ روسیه از زمان ورود اولین اقوام به خاک این کشور تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است و بخش دوم رقص اقوام گوناگون سرزمین روسیه. نمایش ملی از ۱۵ ژوئن تا ۱۵ سپتامبر هر روز در در محل Folk Theater  و هتل کاسموس برگزار می‌شود. این نمایش شاد و به‌یادماندنی و زیبا که حتی کودکان را هم مجذوب می‌کند، از دست ندهید.

سیرک نیکولین ، یک تفریح خوب برای مسافران جام جهانی

بهترین جاهای دیدنی مسکو برای مسافران جام جهانی ۱۶
در مسکو تماشای نمایش شگفت‌انگیز سیرک نیکولین را از دست ندهید

یکی از بهترین سیرک‌های جهان که از معروف‌ترین بهترین جاهای دیدنی مسکو هم هست. این سیرک از سال ۱۸۸۰ در یک ساختمان قدیمی در بلوار Tsvetnoy  در مرکز شهر برپاست، پس از فوت نیکولین (کمدین بزرگ روسیه) که از هنرمندان این سیرک هم بود، به اسم او نام گذاری شد. این سیرک در واقع نمایش‌شگفت‌انگیزی است از حرکات آکروباتیک هیجان‌انگیز و مجذوب‌کننده. قیمت بلیت از ۲۵۰ تا ۳۰۰۰ روبل بسته به محل استقرارصندلی نسبت به صحنه نمایش متفاوت است. این تفریح تمام‌عیار را در سفر به جام جهانی از دست ندهید.