اگر از شرکت در مهمانی، گشت‌وگذار در جنگل و یا قدم زدن در ساحل هنگام غروب آفتاب لذت می‌برید حتما باید به تایلند بروید. این کشور با داشتن صدها جزیره کوچک و بزرگ بهترین مقصد برای شما خواهد بود. جزیره‌های تایلند که در دریای آندامان[۱]و خلیج سیام قرار گرفته‌اند جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگری جنوب شرق آسیا هستند. پروازهای ارزان قیمت و هتل‌های اقتصادی تایلند را به بهشت گردشگران تبدیل کرده‌اند. برای هرکس و با هر سلیقه و سنی در تایلند جزیره‌ای وجود دارد، از جزایری با مهمانی‌های شلوغ و پر جنب‌وجوش گرفته تا جزایری بکر و مملو از سکوت و آرامش را میتوان در این‌جا یافت. توضیحاتی که در ادامه درباره بهترین جزایر تایلند خواهم داد به شما کمک می‌کند تا جزیره خودتان را پیدا کنید.

saadatrent

سامت[۲]؛ جزیره‌ای که هیچگاه نمی‌خوابد

مردم بانکوک برای شرکت در مهمانی همیشه به جزیره سامت می‌آیند. منازل ساحلی، شن پودری و دریای آبی‌رنگ و شفاف این جزیره را به مکانی رویایی برای گردشگران تبدیل کرده است. جزیره سامت هیچگاه نمی‌خوابد و مهمانی‌های آن متوقف نمی‌شوند. بیشتر مساحت جزیره را پارک ملی تشکیل داده و بازدیدکنندگان می‌توانند به میل خودشان در بخش شلوغ و یا خلوت آن استقرار یابند. سواحل نوینا[۳]، فوتسا[۴]، نوان[۵]، و وای[۶] برای استراحت هستند و مناظر غروب خورشید در آن‌ها فوق‌العاده‌ است. در سوی دیگر سواحل هات سای کائیو[۷] و هین خوک قرار دارند که شلوغ‌ترند و می‌توان در آن‌ها به شنا کردن، گرفتن حمام آفتاب، شرکت در مهمانی و انجام تفریحات دریایی پرداخت.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه

یائویای[۸]؛ جزیره‌ای بکر، آرام و زیبا

یائویای جزیره‌ای نسبتا کوچک و باریک است که ساکنین آن تمایلی به حضور گردشگر فراوان ندارند. بخاطر رفت‌و‌آمد کم توریست‌ها محیط جزیره بکر و ناشناخته باقی مانده است. شما در این جزیره نباید بدنبال تفریحات معمولی که در جاهای دیگر وجود دارد باشید و خبری از مهمانی‌های شلوغ و تفریحات آبی آنچنانی نیست. صخره‌های آهکی، دریای فیروزه‌ای و سواحل سفید رنگ این جزیره به همراه طبیعت چشم‌نوازش باعث شگفتی بازدیدکنندگان می‌شود.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره تائو[۹]؛ بهشت غواصان

 

جزیره تائو بهشت غواصان است. تائو توسط سنگ و صخره احاطه شده است. دیواره‌های صخره‌ای جزیره سنگنوردان و کوهنوردان زیادی را بسوی خود جلب می‌کند. مجموعه‌های استراحتگاهی، کافه‌های ساحلی، بارها و مدارس غواصی در جای‌جای جزیره وجود دارند. در سواحل آرام تائو ماهی‌های زینتی و رنگارنگ متنوعی زندگی می‌کنند و با کمی دور شدن از ساحل می‌توانید کوسه‌های نهنگی باشکوه را مشاهده کنید که درون آب‌های کریستالی جزیره شیرجه می‌زنند. جزیره تائو محیطی عالی برای کسانی است که بدنبال اقامتی آرام و به دور از شلوغی هستند. هرساله حدود ۷۰۰۰ نفر در این جزیره مدرک غواصی دریافت می‌کنند و از این نظر محبوب‌ترین محل برای یادگیری غواصی در جهان محسوب می‌شود.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل


در سفرزون بخوانید:  ۹ تا از جاهای دیدنی تایلند ؛ از ساحل رایلی تا بازارهای سیار


جزایر سیمیلان[۱۰]؛ بازدید از دنیای ژوراسیک

سواحل شنی و پودری که در بین تخته سنگ‌ها محبوس شده‌اند، صدای پرندگانی که درون جنگل زندگی می‌کنند و محیطی بکر و دست‌نخورده که از فعالیت‌های انسانی در امان مانده جزایر سیمیلان را به دنیایی ژوراسیک تبدیل کرده‌اند. سیمیلیان از نه جزیره تشکیل شده که بیشتر به بهشتی زمینی شباهت دارند. زیبایی حقیقی دریای آندامانز را می‌توان در دنیای زیر آب سواحل سیمیلیان مشاهده کرد. سیمیلیان بهترین مقصد برای کسانی است که از بودن در طبیعت لذت می‌برند. شما می‌توانید در این جزایر به غواصی، شنا در آبهای نیلگون، قدم زدن در ساحل و تماشای دلفین‌ها و پرندگان مشغول شوید. بهترین مکان برای اقامت در جزیره خانه‌های چوبی محلی است که کرایه داده می‌شوند.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره چانگ[۱۱]؛ کوه، جنگل، و آبشار

از نظر وسعت چانگ سومین جزیره تایلند است که بیشتر مساحت آن را کوه‌ها پوشانده‌اند. جزیره چانگ در نزدیکی مرز کامبوج قرار گرفته است. جنگل‌های انبوه، غروب‌های خورشید باشکوه و سواحل طولانی که اکثرا ‌خالی و بکر هستند همراه با آبجوی خنک و ارزان‌قیمت و محیطی آرام و دلنشین، در جزیره چانگ منتظر شما هستند. در کوه‌های فراوان جزیره چندین آبشار زیبا نیز وجود دارد که دیدن از آن‌ها سفری ماجراجویانه خواهد بود.

نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

فیفی[۱۲]؛ جزیره میهمانی‌های بی‌پایان

زیبایی‌های جزیره فیفی وصف‌ناپذیر است و مهمانی‌هایش هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسند. سواحل سفیدرنگ، آبهای نیلگون و جنگل‌های استوایی در کنار یکدیگر ترکیبی فوق‌العاده تماشایی دارند که جزیره فیفی را شکل داده‌اند. در جزیره فیفی نباید انتظار داشته باشید که برای مدتی طولانی آرامشتان ادامه داشته باشد زیرا جوانان زیادی که از شلوغی شهر و نگاه تیزبین پدر و مادرشان گریخته‌اند در آن حضور دارند. میمون‌های جزیره فیفی به هرسو پرسه میزنند و دیدن یکی از آن‌ها زمان زیادی طول نخواهد کشید. در این جزیره غاری کهن با نقاشی‌های پیش از تاریخ نیز وجود دارد که بازدید از آن شدیدا پیشنهاد می‌شود.

نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره ساموی[۱۳]؛ بهشت امن

ساموی در زبان چینی به معنای بهشت امن است. امروزه می‌توان تفریحاتی گوناگون برای تمامی سلیقه‌ها را در جزیره ساموی پیدا کرد که همین موضوع گردشگران فراوانی را به سوی آن‌ می‌کشاند. برای شرکت در مهمانی باید به شمال‌شرق جزیره بروید. در جنوب جزیره محیطی سنتی و پر از دهکده‌های ماهیگیری، درختستان‌های نخل و بندرهای کوچک وجود دارد که در آن روح تایلند قدیم جریان دارد. سواحل خیره‌کننده شمالی جزیره نیز گران‌قیمت و لوکس هستند. ساموی بخاطر داشتن فرودگاه تنها ۷۰ دقیقه با بانکوک فاصله دارد. آب‌های گرم و درخشان جزیره آن را به یکی از بهترین جزایر تایلند برای غواصی تبدیل کرده‌اند.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

فانگان[۱۴]؛ جزیره‌ای برای تمام سلیقه‌ها

ساحل فول مون پارتی[۱۵]جزیره فانگان بخاطر برگزاری مهمانی‌های شلوغ و مفرحش شهرت دارد اما اگر طرفدار اینگونه سرگرمی‌ها نیستید می‌توانید از دیگر سواحل جزیره دیدن کنید. غرب جزیره سواحلی زیبا و منظره‌هایی دیدنی دارد و شمال جزیره نیز محل انجام یوگا، استراحت و آرامش است. در ساحل هات رین[۱۶]نیز همیشه می‌توانید اقامتگاهی مناسب همراه با نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه پیدا کنید.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره لیپه[۱۷]؛ کوچک اما سرشار از زیبایی

جزیره لیپه در جنوب‌غربی تایلند واقع شده و تمام سطح آن را نواحی کوهستانی پوشانده‌اند. لیپه جزیره‌ای کوچک است که میتوانید در عرض یک ساعت و با پای پیاده به هرکجای آن بروید. این جزیره درست در کنار پارک ملی تاروتائو[۱۸]قرار گرفته و زیبایی‌های طبیعی‌اش هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. جزیره لیپه سه ساحل اصلی دارد که در آن‌ها می‌توان تمامی امکانات رفاهی و اقامتی مانند کلبه‌های ساخته شده با علف و خانه‌های چوبی محلی را یافت.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره لانتا[۱۹]؛ بهشتی بر روی خشکی و زیر آب

لانتا از تعدادی جزیره درست در کنار نوار ساحلی تایلند در منطقه کرابی[۲۰]تشکیل شده است. چندین ساحل در غرب جزیره وجود دارند که مجموعه‌های گردشگری گوناگون در آن‌ها یافت می‌شود. جزیره لانتا بخاطر داشتن دنیای زیر آب غنی‌اش یکی از بهترین جزایر تایلند برای غواصی است. غواصان برای دیدن صخره‌های مرجانی و ماهی‌های رنگارنگ آب‌های اطراف جزیره از جمله سفره‌ماهی‌ها و نهنگ‌ها به لانتا می‌آیند. علاوه بر این‌ها جزیره لانتا رویشگاه گیاهان استوایی متنوع است و بقایای جنگل‌های بارانی باستانی در آن وجود دارد.

نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

تاروتائو[۲۱]؛ جزیره صخره‌ای

تاروتائو یکی از ۵۱ جزیره‌ای است که پارک آبی ملی تاراتائو را در جنوب تایلند تشکیل می‌دهند. محل چادر و کلبه‌های چوبی اجاره‌ای برای اقامت گردشگران در جزیره وجود تعبیه شده‌اند. طبیعت بکر و دست‌نخورده جزیره و محیط آرامش‌بخشی که دارد بازدیدکنندگان فراوانی را به جزیره تاروتائو می‌کشاند. در سفر خود به جزیره می‌توانید از کوه‌ها و مناظر جنگلی از جمله صخره‌های آهکی تاروتائو که شهرتی جهانی دارند دیدن کنید. حیات‌وحش جزیره تاروتائو بسیار غنی است و از این نظر یکی از بهترین جزایر تایلند می‌باشد. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است بتوانید در ساحل غربی لاک‌پشت‌های بزرگ و معروفش را ببینید.

 


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره فوکت[۲۲]؛ هرآنچه که بخواهید اینجا یافت می‌شود

فوکت نام یک استان‌ و شهر تایلند است که در واقع هر دو در جزیره‌ای بزرگ به همین نام قرار دارند. چندین جزیره کوچکتر در ساحل غربی‌ جزیره فوکت وجود دارند. این جزیره پس از شهر بانکوک محبوب‌ترین مقصد گردشگری کشور تایلند بحساب می‌آید که سواحل زیبای فراوان با امکانات رفاهی و گردشگری مناسب دارد. کلاب‌های شبانه و مراکز خرید بسیاری در نزدیکی این سواحل می‌توان یافت. زمین‌های گلف، موزه‌های تاریخی و میادین و نمادهای متعدد از دیگر جاذبه‌های جزیره فوکت هستند. فوکت جزو بهترین جزایر تایلند از نظر امکانات و زیرساخت گردشگری است.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

جزیره یائو[۲۳]؛ بکر و دست‌نخورده

جزایر یائو در دریای آندامان قرار دارند که بهترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به آن‌ها پروازی یک ساعته از فوکت است. یائو یکی از معدود جزیره‌های بکر و دست‌نخورده تایلند می‌باشد. محیط آرام و دلپذیر این جزیره آن را به یکی از بهترین جزایر تایلند برای فرار از شلوغی شهر و زندگی ماشینی تبدیل کرده است. جزیره یائو بهشتیست پوشیده از درختان کائوچو و و نارگیل با سواحلی فوق‌العاده که می‌توان بهترین مناظر غروب خورشید را در آن‌ها مشاهده کرد. حیات دریایی این جزیره بسیار غنی است و می‌توانید سوار بر قایق‌های طویل و سنتی تایلندی به ‌گشت‌وگذار در آن بپردازید.

 

جزیره کوت[۲۴]؛ آرامش مطلق بهترین جزایر تایلند

کوت در میان بهترین جزایر تایلند قرار دارد و  برای افرادی است که می‌خواهند برای مدتی هیچ کاری جز استراحت کردن نکنند. اگر بدنبال مهمانی‌های شلوغ شبانه و تفریحات پرشور می‌گردید به جزیره کوت نروید. این جزیره پوشیده از درختان نخل است که می‌توانید تخت معلق خود را به آن‌ها ببندید و در سکوت و آرامش جزیره غرق شوید. اگر از استراحت کردن خسته شدید می‌توانید به غواصی و کایاک‌سواری در آب‌های آرام اطراف جزیره مشغول شوید. کوت یکی از بهترین جزایر تایلند برای استراحت کردن است و آرامش آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید.


نمای ۳۶۰ درجه جزیره روی نقشه گوگل

سفر به تایلند و جزیره‌های زیبای آن تجربه‌ای شگفت‌انگیز است و هرساله میلیون‌ها گردشگر پیر و جوان برای شرکت در مهمانی‌ها و یا استراحتی چندروزه به این جزایر سفر می‌کنند.

[۱] Andaman

[۲] Samet

[۳] Noina

[۴] Phutsa

[۵] Nuan

[۶] Wai

[۷] Hat Sai Kaeo

[۸] Yao Yai

[۹] Tao

[۱۰] Similan

[۱۱] Chang

[۱۲] Phi Phi

[۱۳] Samui

[۱۴] Phangan

[۱۵] Full Moon Party

[۱۶] Hat Rin

[۱۷] Lipe

[۱۸] Tarutao

[۱۹] Lanta

[۲۰] Krabi

[۲۱] Tarutao

[۲۲] Phuket

[۲۳] Yao

[۲۴] Kut