فیروزکوه در مسیر جاده تهران به شما و درست در جاده فیروزکوه قرار دارد. به همین خاطر بسیاری از مسافرانی که عازم شمال هستند یا از شمال به سمت تهران باز می‌گردند، در این رستوران توقف می‌کنند تا دلی از عزا در بیاورند. فیروزکوه نیز به دلیل مناطق مرتفع، محل مناسبی برای چرای دام دارد. به همین خاطر گوشت فیروزکوه در تمام منطقه مشهور است. پس چه بهتر که شکم‌گردی در بهترین رستوران های فیروزکوه را به برنامه سفر خود اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم تا چرخی در بین رستوران های فیروزه بزنیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

saadatrent

۱. رستوران امین فیروزکوه

همیشه در لیست بهترین رستوران‌های یک منطقه، انتخاب اولین رستوران کار دشواری است. خب چه بهتر که با رستورانی شروع کنیم که پنج سال اخیر به‌عنوان رستوران برتر گردشگری منطقه شناخته شده باشد؟ رستوران امین با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در زمینه رستوران‌داری، یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین رستوران های فیروزکوه محسوب می‌شود. این رستوران در نزدیکی کابین سیب لند قرار دارد و بسیاری از مسافران این رستوران را به‌خوبی می‌شناسند. مسافران قدیمی این مسیر، همیشه وقتی که به فیروزکوه می‌رسند، راه خود را کج می‌کنند تا خودشان را به رستوران امین برسانند. رستوران امین ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد. وقتی که به این رستوران مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که جلوی آن همیشه تعداد زیادی ماشین پارک شده است.

این رستوران دو سالن بزرگ دارد و می‌توانید در طبقه پایین یا طبقه بالایی غذای خود را نوش جان کنید. در این رستوران از انواع تخت در کنار میز و صندلی استفاده کرده‌اند تا مسافران هر جایی که راحت هستند را انتخاب کنند. رستوران امین فیروزه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از مسافران است. کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. با توجه به فروش عالی رستوران امین، می‌توانید از بابت تازگی مواد اولیه آسوده‌خاطر باشید.

پرسنل رفتاری بسیار مؤدبانه دارند و به‌خوبی با شلوغی رستوران برخورد می‌کنند. این رستوران در کیلومتر ۹۵ جاده تهران فیروزکوه کوه قرار دارد. برای دسترسی به این رستوران باید به سمت شرق میدان سپاه بروید و به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید. ۲۵۰ متر بعد، از دوربرگردان خارج می‌شوید و از باشگاه بدنسازی ذوالفقار عبور می‌کنید. کمی بعد سمت چپ این رستوران را مشاهده خواهید کرد.

آدرس: کیلومتر ۹۵ جاده تهران فیروزکوه، بعد باشگاه بدنسازی ذوالفقار

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۴۰۶۳۳۷

۲. رستوران ریحون فیروزکوه

بهترین رستوران های فیروزکوه

بسیاری از بهترین رستوران های فیروزکوه جزو رستوران های بین راهی هستند. این رستوران آن‌قدر ظاهری شیک و امروزی دارد که اصلاً شبیه به رستوران‌های بین راهی نیست. همین ظاهر شیک و فضای داخلی تمیز با دکوراسیون سفید و امروزی، بسیاری از مسافران را جذب می‌کند. تصور اکثر ما از رستوران‌های بین راهی، رستوران‌هایی کثیف با ظاهر ژولیده است، در حالی که این رستوران می‌توان با بهترین رستوران های تهران مقایسه کرد. رستوران ریحون در سه وعده صبحانه، نهار و شامل فعالیت می‌کند و از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۲۴ باز است.

در این رستوران از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند. غذاها با ظاهری بسیار هوس‌انگیز و دوست‌داشتنی سرو می‌شوند. برخی مسافران مدعی هستند که این رستوران دیگر کیفیت چند سال پیش را ندارد؛ اما هنوز هم می‌توان آن را یکی از بهترین رستوران های فیروزه دانست. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتماً چلو ماهیچه آن را سفارش دهید. رستوران ریحون برای آن دسته عزیزانی که به تمیزی فضای داخل رستوران بسیار اهمیت می‌دهند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. البته به یاد داشته باشید که رستوران ریحون معمولاً شلوغ است.

آدرس: کیلومتر ۸۵ جاده تهران فیروزکوه

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۵۲۲۳۶۰

۳. رستوران شقایق فیروزکوه

بهترین رستوران های فیروزکوه

اگر تردد فراوانی در مسیر جاده فیروزکوه دارید، حتماً با خودتان می‌گویید که چرا نامی از رستوران شقایق برده نشد؟ اصلاً رستوران شقایق یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران های بین راهی فیروزکوه است. در مسیر جاده فیروزکوه وقتی که از شهر عبور می‌کنید، متوجه می‌شوید که جلوی یک رستوران، خودروها به‌صورت دوبله ایستاده‌اند و تردد بسیاری در این رستوران صورت می‌گیرد. سرتان را که بالا می‌گیرید، با نام رستوران شقایق روبه‌رو می‌شوید. بی‌تردید رستوران شقایق یکی از بهترین رستوران های فیروزکوه است. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های جاده فیروزکوه است و تمامی رانندگان اتوبوس و ماشین‌های سنگین این رستوران را به‌خوبی می‌شناسند. البته چند سالی می‌شود که ظاهر آن را از صفر تا صد بازسازی کرده‌اند.

این رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شامل فعالیت می‌کند. همچنین کیفیت غذاهای آن در سطح بسیار عالی قرار دارد. بسیاری از مسافران عاشق نیمرو و چای شیرین صبحانه رستوران شقایق هستند! اگر هم هنگام نهار و شام به رستوران شقایق رسیدید، بهتر است حتماً کباب وزیری و مرغ ناردان آن را امتحان کنید که بسیار پرطرف‌دار است. بد نیست بدانید که با وجود شلوغی بسیار، غذاهای این رستوران بسیار سریع سرو می‌شوند. این رستوران به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و این موضوع یکی از مزایای رقابتی آن محسوب می‌شود. گفتی است که این رستوران بخشی را به‌عنوان کافه نیز اضافه کرده و به همین خاطر آن را با نام کافه رستوران شقایق نیز می‌شناسند.

آدرس: فیروزکوه، بعد میدان سپاه

شماره تماس: ۰۹۲۱۱۲۴۲۰۴۸

۴. رستوران نمرود فیروزکوه

رستوران نمرود یکی دیگر از رستوران‌های بین راهی جاده فیروزکوه است. قدمت این رستوران به چندین و چند سال پیش باز می‌گردد. بسیاری از قدیمی‌های این جاده، رستوران نمرود را به‌خوبی می‌شناسند. در حقیقت می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های فیروزکوه دانست. این رستوران فضایی بسیار بزرگ، شیک و تمیز دارد. داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند تا ازدحام جمعیت آزاردهنده نباشد. یکی از مهم‌ترین مزایای رستوران نمرود در مقایسه با سایر رستوران‌های منطقه، وجود چشم‌انداز بسیار زیباست. بسیاری از مسافران، این رستوران را فقط به خاطر چشم‌انداز زیبای آن انتخاب می‌کنند.

رستوران نمرود از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۲۴ بدون توقف فعالیت می‌کند. در سه وعده صبحانه، نهار و شام می‌توانید مهمان این رستوران باشید. هنوز هم این رستوران مشتریان قدیمی و ثابت خود را دارد. فراموش نکنید که رستوران نمرود، غذای خود را به‌صورت بیرون‌بر نیز سرو می‌کند. پس اگر عجله دارید و می‌خواهید غذا را داخل ماشین و حین حرکت میل کنید، رستوران نمرود برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در منوی صبحانه بد نیست املت مخصوص نمرود را امتحان کنید. در وعده نهار هم از ما به شما نصیحت، حتماً ماهی قزل‌آلا را سفارش دهید.

آدرس: جاده فیروزکوه، بعد میدان سپاه

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۴۲۱۹۲۳

۵. رستوران ماه تی تی فیروزکوه

ابتدای فیروزکوه، ساختمانی بزرگ را با تابلوی ماه تی تی می‌توانید ببینید. ماه تی تی در لیست یکی از بهترین رستوران های فیروزکوه جا دارد. این رستوران به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و همین موضوع باعث شده تا شهرت بسیاری به دست بیاورد. هر ساعت شبانه‌روز که به این رستوران مراجعه کنید، دست رد به سینه شما زده نمی‌شود. رستوران ماه تی تی فضایی بزرگ، شیک و تمیز دارد.

این رستوران دو سالن مجزا در طبقه همکف و اول دارد. منوی غذاهای این رستوران نسبتاً متنوع است و انواع کباب و ماهی را شامل می‌شود. توجه داشته باشید که کیفیت غذای این رستوران بر اساس نظر مشتریان، در حد متوسط قرار دارد. با این حال بسیاری از مشتریان به آن امتیاز مناسبی می‌دهند و از قیمت آن هم رضایت دارند. این رستوران دارای فضای پارک مخصوص به خود است و لازم نیست تا نگران جای پارک خودرو خودتان باشید. با توجه به تعداد فروش بالا، از بابت تازگی مواد اولیه نیز آسوده‌خاطر خواهید بود.

آدرس: ابتدای فیروزکوه

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۴۰۳۹۱۵

۶. کافه رستوران آرتامهر فیروزکوه

در لیست بهترین رستوران های فیروزکوه، بیشتر رستوران‌های سنتی را می‌توان دید. شاید دلتان هوس یک فست‌فود خوشمزه یا یک نوشیدنی ساده کند، در این حالت چاره چیست؟ کافه رستوران آرتامهر قبلاً با نما اکبر جوجه فعالیت داشت. مدیریت رستوران هنوز همان است؛ اما به دلیل ثبت برند اکبر جوجه، مجبور به تغییر نام شد. این رستوران به دو بخش کافه و رستوران تقسیم می‌شود. در بخش رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی از قبیل انواع چلوکباب و چلومرغ ناردون سفارش دهید.

بخش کافه مخصوص کسانی است که دلشان غذاهای فرنگی و انواع نوشیدنی یا دسر می‌خواهد. وقتی که نگاهی به امتیاز مشتریان و نظرات آن‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که این رستوران امتیاز متوسط به دست آورده است. پس نمی‌توان گفت که تمامی جزئیات این رستوران در سطح عالی قرار دارد. با این حال کباب و ماهی قزل‌آلا آن از نظر اکثر مشتریان تعریفی است. پس اگر گذرتان به کافه رستوران آرتامهر افتاد، حتماً این دو مورد را سفارش دهید. کافه رستوران آرتامهر از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ فعالیت می‌کند و خبری از منوی صبحانه نیست. جلوی رستوران همیشه جای پارک کافی وجود دارد و دسترسی به آن نیز بسیار ساده است.

آدرس: جاده فیروزکوه، بعد الکتریکی فرهاد

شماره تماس: ۰۲۱۷۶۴۰۲۰۳۸

۷. باغچه رستوران الماس گدوک فیروزکوه

باغچه رستوران الماس گدوک از جمله باصفاترین رستوران های فیروزه است. این رستوران به دو بخش سرپوشیده و فضای باز تقسیم می‌شود. بخشی از آن را به‌عنوان فضای باز، دکور سنتی کرده‌اند. در این بخش تخت‌های سنتی قرار داده‌اند که بسیار باصفا است. در میان این فضا، حوضی فیروزه‌ای با گلدان‌های سفالی شمعدانی به چشم می‌خورد. فضای داخلی این رستوران بسیار باصفا است و انرژی مثبتی را به مسافران انتقال می‌دهد. بخش سرپوشیده طراحی بسیار ساده بوده و همانند رستوران‌های معمولی است. این رستوران امتیاز متوسط به بالا را به دست آورده و این نشان می‌دهد که گزینه مناسبی برای صرف غذا در بین رستوران‌های بین راهی محسوب می‌شود. فضای این رستوران بسیار آرام است.

در فصل زمستان، فضای داخل رستوران را به‌خوبی گرم نگه می‌دارند و با چند استکان چای خوش‌عطر، از شما پذیرایی می‌کنند. اکثر مشتریانی که به این رستوران مراجعه کرده‌اند، از کیفیت غذا و خدمات آن راضی بوده‌اند. اگر نگاهی به لیست نظرات بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر مشتریان از کیفیت ماهی قزل‌آلا و کباب بناب راضی بودند. طراحی نمای بیرونی و داخلی رستوران بسیار ساده است و نظافت در آن به‌خوبی دیده می‌شود. اصلاً نمی‌توان این رستوران را با سایر رستوران‌هایی که می‌شناسید مقایسه کرد. در فضای جلوی درب رستوران نیز جای پارک خودرو به‌راحتی پیدا می‌شود. نکته مهم اینجاست که باغچه رستوران الماس گدوک به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. پس هر ساعت که کنار باغچه رستوران الماس گدوک عبور کردید، می‌توانید دلی از عزا در بیاورید.

خب دوستان عزیز سفرزون و همراهان گرامی، با بهترین رستوران های فیروزکوه آشنا شدید. آیا شما رستوران دیگری را می‌شناسید که به این لیست اضافه کنید؟ آیا تجربه حضور در هیچ کدام این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظرتان بهترین رستوران در فیروزکوه کدام است؟ آیا رستوران‌های بین راهی را انتخاب می‌کنید یا اینکه تا مقصد منتظر می‌مانید؟ نظرات خود را در همین بخش با ما نیز به اشتراک بگذارید.