۰۹همدان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. به لطف غار علیصدر و سایر جاهای دیدنی همدان، همه ساله هزاران گردشگر از شهرهای مختلف ایران از این شهر دیدن می‌کنند. همدان شهری با آیین و سنت قدیمی است. به همین خاطر می‌توانید انتظار وجود غذاهای سنتی خاص را نیز در این شهر بکشید. اگر قصد شکم‌گردی و تجربه غذاهای سنتی همدان را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید. امروز قصد داریم تا بهترین رستوران های همدان را به شما معرفی کنیم. پس اگر عازم شهر زیبای همدان هستید، این مقاله را از دست ندهید.

saadatrent

۱. دیزی‌سرای آریاییان

بهترین رستوران های همدان

مگر کسی پیدا می‌شود که دیزی دوست نداشته باشد؟ دیزی یا همان آبگوشت، از جمله غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است. این غذا بسیار مفید است و حسابی به قدرت بدنی کمک می‌کند. آبگوشت را به روش‌های مختلفی درست می‌کنند. البته هرچه گوشت آبگوشت بیشتر باشد، طعم آن نیز بهتر خواهد بود. دیزی‌سرای آریاییان از آن دسته دیزی‌سراهایی است که گوشت فراوان داخل دیزی خود می‌ریزد. دیزی‌سرای آریاییان از بهترین گوشت گوسفندی تازه در دیزی‌های خود استفاده می‌کند. این رستوران غذاهای خود را همراه با دورچین کامل ارائه می‌دهد. سرو آبگوشت این دیزی‌سرا آنقدر باسلیقه است که از دیدن آن ناخودآگاه گرسنه می‌شوید. دیزی‌سرای آریاییان در خیابان بوعلی جنوبی همدان قرار دارد. اگر اهل غذاهای سنتی هستید، بی‌تردید دیزی‌سرای آریاییان یکی از بهترین رستوران های همدان برای شما خواهد بود.

آدرس: استان همدان، همدان، خیابان بوعلی جنوبی

۲. رستوران دلتا

بهترین رستوران های همدان

رستوران دلتا از دیگر رستوران‌هایی است که در لیست بهترین رستوران های همدان قرار می‌گیرد. این رستوران انواع غذاهای خوشمزه سنتی ایرانی را سرو می‌کند. رستوران دلتا در خیابان میرزاد عشقی، رو‌به‌روی خیابان سعدیه قرار دارد. بسیاری از مشتریان محلی این رستوران، مدیریت و پرسنل رستوران دلتا را به رفتاری بسیار خوش می‌شناسند. این رستوران با مشتریان خود همانند رفقای قدیمی رفتار می‌کند. به همین خاطر همه مشتریان این رستوران، جزو مشتریان قدیمی هستند. اگر گذرتان به رستوران دلتا خورد، حتماً طعم کباب کوبیده آن را بچشید. همچنین در منوی این رستوران، غذایی به چشم می‌خورد که نام آن را ثریایی گذاشته‌اند. این غذا شامل کباب برگی است که با فلفل دلمه و انواع سبزیجات معطر آن را طعم‌دار کرده‌اند. این غذا یکی از بهترین غذاهای رستوران دلتا به حساب می‌آید.

آدرس: همدان، خیابان میرزاد عشقی، رو‌به‌روی خیابان سعدیه

۳. رستوران کاکتوس

رستوران کاکتوس جزو بهترین رستوران های همدان است؛ اما ظاهری شیک و لاکچری ندارد. این رستوران دور میدان آرامگاه بوعلی، کنار بانک ملی قرار دارد. رستوران کاکتوس در اکثر مواقع شلوغ است. این رستوران فضایی شیک ندارد. در حقیقت هنوز از همان دکوراسیون ساده و قدیمی خود استفاده می‌کند. با این حال یکی از بهترین غذاهای همدان را سرو می‌کند. اگر از مردم محلی درباره بهترین رستوران های همدان سؤال کنید، قطعاً چند نفری رستوران کاکتوس را به شما معرفی خواهند کرد. این رستوران به سبب حضور مشتریان فراوان، همیشه غذاهای خود را از بهترین مواد اولیه تازه تهیه می‌کند.

کیفیت غذاهای رستوران کاکتوس در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را سفارش دهید. البته به یاد داشته باشید که باقالاپلو با مرغ این رستوران شهرت بسیاری دارد. بیشتر مشتریان رستوران کاکتوس، این غذا را سفارش می‌دهند. پس شما هم اگر گذرتان به رستوران کاکتوس افتاد، این غذای خوشمزه را سفارش دهید.

آدرس: همدان، همدان میدان آرامگاه بوعلی، جنب بانک ملی

۴. رستوران ایتالیایی دلژین

غذاهای ایتالیایی را بی‌تردید می‌توان جزو خوشمزه‌ترین غذاهای تمام دنیا دانست. مگر کسی پیدا می‌شود که پیتزا و پاستا یا لازانیا و پنه را دوست نداشته باشد؟ غذاهای ایتالیایی بسیار خوشمزه و خوش‌خوراک هستند. اکثر ما ایرانیان نیز از غذاهای ایتالیایی لذت می‌بریم. پس اگر دلتان غذاهای فرنگی می‌خواهد، می‌توانید مستقیم به رستوران ایتالیایی دلژین بروید. این رستوران در سیزده خانه همدان، پایین‌تر از هتل بوعلی قرار دارد. فضای رستوران ایتالیایی دلژین نسبتاً کوچک است. مشتریان این رستوران مشتریان ثابتی هستند که به طعم غذاهای ایتالیایی این رستوران علاقه دارند. در این رستوران از پیتزا تا لازانیا و پنه می‌توانید سفارش دهید. سرآشپز رستوران ایتالیایی دلژین بسیار حرفه‌ای است و طعم خاصی به غذاهای خود می‌دهد.

آدرس: همدان سیزده خانه، پایین‌تر ازهتل بوعلی، رو‌به‌روی بانک تجارت

۵. رستوران داریوش گنج نامه

رستوران داریوش گنج نامه در مجموعه‌ای با نم گنج‌نامه‌ همدان قرار دارد. این مجموعه یک مجموعه تاریخی و تفریحی در شهر همدان است. همه ساله هزاران گردشگر از این مجموعه تاریخی و تفریحی بازدید می‌کنند. این مجموعه را می‌توان یکی از جاهای دیدنی همدان دانست. بعد آنکه از این مجموعه تاریخی دیدن کردید و خسته شدید، وقت آن می‌رسد که سری به رستوران داریوش گنج نامه بزنید. این رستوران در طبقه سوم مجموعه قرار دارد. فضای رستوران شاید فضای شیک و امروزی نباشد؛ اما کیفیت غذاهای این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و ایرانی را سفارش دهید. در تمامی ایام سال به‌جز روزهای سوگواری، در این رستوران موسیقی زنده نیز اجرا می‌شود. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتماً باقالاپلو با گوشت گردن آن را سفارش دهید. غذاهای رستوران داریوش گنج نامه بسیار خوشمزه، تازه و باکیفیت هستند.

آدرس: همدان، جاده عباس آباد ،مجموعه گنجنامه

۶. رستوران بریان پسر خوب

از نام این رستوران می‌توانید منوی آن را تا حدی حدس بزنید. در این رستوران انواع غذاهای بریان سرو می‌شود. برای مثال می‌توانید انواع مرغ بریان با ادویه‌های مخصوص را در رستوران بریان پسر خوب سفارش دهید. این رستوران میز و صندلی‌های خود را در فضای بیرونی رستوران قرار داده است. به این ترتیب می‌توانید حین میل کردن غذا، از فضای باز لذت ببرید. این رستوران قیمت بسیار مناسبی دارد. پس می‌توانید برای چند وعده روی رستوران بریان پسر خوب حساب باز کنید. این رستوران درست در خیابان آرامگاه باباطاهر واقع شده است. به همین خاطر در اکثر روزهای سال، جمعیت بسیاری در این رستوران حضور دارند. غذاهای این رستوران بسیار تازه است و کیفیت مناسبی دارد.

آدرس: همدان، آرامگاه باباطاهر، نبش آتش‌نشانی

۷. باغ رستوران نعل اشکنه

باغ رستوران نعل اشکنه را قطعاً می‌توان جزو بهترین رستوران های همدان دانست. این باغ رستوران چشم‌اندازی طبیعی و بسیار زیبا دارد. اگر دلتان می‌خواهد تا هنگام میل کردن غذای خود، از تماشای مناظر طبیعی و دوست‌داشتنی لذت ببرید، باغ رستوران نعل اشکنه برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. باغ رستوران نعل اشکنه در محله‌ای قدیمی قرار دارد. در گذشته این منطقه سنگلاخ بود. به همین خاطر وقتی که اسب‌ها از آن عبور می‌کردند، نعل آن‌ها می‌شکست. به همین خاطر آن را با نام نعل اشکنه به معنای نعل می‌شکنه نامگذاری کردند. باغ رستوران نعل اشکنه نیز در همین محله قرار دارد. به همین خاطر آن را با چنین اسمی نامگذاری کردند.

باغ رستوران نعل اشکنه را می‌توان به نوعی معروف‌ترین رستوران در تمام همدان دانست. این رستوران در مسیر دریاچه عباس‌آباد واقع شده است. به همین خاطر حتی مردم محلی نیز در روزهای آخر هفته برای خوشگذرانی و صرف یک غذای خوشمزه، به باغ رستوران نعل اشکنه می‌آیند. قیمت این رستوران در مقایسه با سایر رستوران‌های همدان کمی گران است. البته کیفیت غذا در کنار فضای زیبای آن باعث می‌شود که کسی به قیمت گران این رستوران فکر نکند. در این رستوران یکی از بهترین کباب‌های شهر سرو می‌شود. مواد اولیه این رستوران بسیار تازه هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. در این رستوران هم تخت‌های سنتی و هم میز و صندلی مدرن برای مشتریان در نظر گرفته شده است. پس می‌توانید با آرامش تخت یا میز را انتخاب کنید.

آدرس: همدان، بلوار کولاب، نرسیده به عباس آباد

۸. موزه و سفره خانه سنتی حمام قلعه

حمام قلعه یکی از حمام‌های سنتی و قدیمی همدان است. در گذشته اینطور نبود که هر خانه‌ای یک حمام اختصاصی داشته باشد. در حقیقت یک قابلیت ساده که امروز در خانه همه ما وجود دارد، در گذشته یک چالش بسیار بزرگ بود. مردم برای آنکه استحمام کنند، به حمام‌های عمومی می‌رفتند. حمام قلعه یکی از حمام‌های قدیمی همدان است که بعد بازسازی، در سال ۱۳۸۷ به موزه مردم‌شناسی همدان تبدیل شد. این حمام در خیابان شریعتی و کوچه مهر واقع شده است. در حال حاضر علاوه بر موزه مردم‌شناسی، این حمام را به یک سفره‌خانه سنتی نیز تبدیل کرده‌اند. فضای این حمام بسیار خاص و دوست‌داشتنی است. با انتخاب این رستوران برای میل کردن غذا، یک تیر و دو نشان می‌زنید. هم می‌توانید یک وعده غذای خوشمزه نوش جان کنید و هم از تماشای این حمام قدیمی لذت ببرید.

آدرس: همدان، خیابان شریعتی، کوچه مهر

۹. رستوران ایتالیایی چوبین

رستوران ایتالیایی چوبین را می‌توان یکی از شیک‌ترین، گران‌ترین و بهترین رستوران های همدان دانست. این رستوران نمای بیرونی و نمای داخلی بسیار شیکی دارد. میز و صندلی‌های این رستوران بسیار شیک هستند. دکوراسیون داخلی رستوران را به سبک و سیاق رستوران‌های اروپایی طراحی کرده‌اند. با حضور در این رستوران حس و حال خوشی خواهید گرفت. همان طور که تصور می‌کنید، در منوی این رستوران انواع غذاهای فرنگی، مخصوصاً غذاهای ایتالیایی به چشم می‌خورد. غذاهای رستوران ایتالیایی چوبین کیفیت بسیار بالایی دارند. از بهترین مواد اولیه برای تهیه این غذاها استفاده می‌شود. از پیتزا تا لازانیا و پنه را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. البته که استیک با سس قارچ این رستوران شهرت بسیاری دارد. غذاهای این رستوران نسبتاً گران هستند؛ اما کیفیت بسیار بالایی دارند. پس اگر دلتان هوس غذاهای فرنگی کرد، یک راست به رستوران ایتالیایی چوبین بروید.

آدرس: همدان، بلوار اعتمادیه

۱۰. رستوران ته چین

ته چین یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذا طرفداران بسیاری دارد. رستوران ته چین یکی از بهترین رستوران های همدان محسوب می‌شود. شاید تصور کنید که نامگذاری این رستوران فقط بر اساس یک غذای خوشمزه سنتی ایرانی است و این نام را برای جلب توجه انتخاب کردند؛ اما اینطور نیست. در حقیقت این رستوران سنتی، یکی از بهترین ته چین‌های تمام ایران را سرو می‌کند. اگر به ته چین علاقه دارید، حتماً سری به این رستوران بزنید.

رستوران ته چین از بهترین برنج ایرانی برای تهیه غذاهای خود استفاده می‌کند. منوی این رستوران فقط هم ته چین نیست. بلکه می‌توانید انواع غذاهای سنتی از جمله انواع خورشت تا غذاهای کبابی را سفارش دهید. البته اکثر مشتریانی که به رستوران ته چین می‌آیند، ته چین خوشمزه این رستوران را سفارش می‌دهند. رستوران ته چین انواع ته چین خود را با تزئین خلال پسته، خلال بادام، هویج، زرشک و برنج زعفرانی اعلا سرو می‌کند. همچنین روی تمام ته چین‌ها مقداری روغن حیوانی می‌ریزد. از عطر و طعم این ته چین هرچه بگوییم کم گفتیم.

آدرس: همدان، چهارراه پژوهش، پایین‌تر از پمپ بنزین

۱۱. رستوران میسان

رستوران میسان یکی از بزرگترین و بهترین رستوران های همدان است. این رستوران در تپه توریستی عباس‌آباد قرار دارد. اگر به همدان سفر می‌کنید، حتماً باید سری به منطقه تفریحی تپه عباس‌آباد بزنید. این منطقه تفریحی حتی در بین مردم محلی نیز شهرت دارد. بعد خوش‌گذرانی در تپه عباس‌آباد، حتماً گرسنگی به سراغ شما می‌آید. رستوران میسان در این حالت بهترین گزینه محسوب می‌شود. این رستوران فضایی بسیار بزرگ دارد و منوی سالاد آن به‌صورت سلف سرویس ارائه می‌شود. رستوران میسان جزو رستوران‌های لوکس و نسبتاً گران همدان به حساب می‌آید. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار بالایی دارد. البته همان طور که انتظار دارید، در این رستوران خبری از فست‌فود، ساندویچ و پیتزا نیست. در عوض انواع کباب و خوراک خوشمزه سرو می‌شود. در این رستوران حتماً باید طعم کباب کوبیده آن را بچشید.

آدرس: همدان، تپه توریستی تفریحی عباس‌آباد، رستوران شیشه‌ای، مجموعه غذایی میسان

آشکده عبدی

آشکده عبدی یکی از سفره‌خانه‌های سنتی حمدان است. این آشکده فضایی سنتی دارد و اصلاً مدرن و شیک نیست. سادگی در فضای این آشکده به چشم می‌خورد؛ اما کیفیت غذاهای آن در سطح بسیار بالایی قرار دارند. این رستوران به دو بخش مختلف روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شود. در بخش روباز آلاچیق‌هایی بسیار زیبا تعبیه کرده‌اند. آخ که در فصل سرما آن هم در همدان داخل آلاچیق نشستن و میل کردن آش داغ چقدر مزه می‌دهد. آلاچیق‌ها بسیار تمیز هستند و دیوارهای شیشه‌ای دارند. در این رستوران غذاهای سنتی نیز سرو می‌شود؛ اما طبیعتاً آشکده عبدی به آش‌های خود معروف است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی

رستوران پارسه

رستوران پارسه رستوران اصلی هتل پارسیان همدان است. این رستوران فضایی چندان لوکس ندارد؛ اما با این حال جزو بهترین رستوران های همدان به حساب می‌آید. رستوران پارسه در طبقه همکف هتل واقع شده است. پس لازم نیست نگران پله و امثال آن باشید. این رستوران کیفیت غذاهای مناسبی دارد. همچنین می‌توانید از منوی صبحانه آن نیز استفاده کنید.

آدرس: همدان، عباس‌‌آباد، بلوار ارم، هتل پارسیان

رستوران شاندیز حاجی

اصلاً هر جای ایران هم که بروید، نام شاندیز در بین رستوران‌ها به چشم می‌خورد! رستوران شاندیز حاجی نیز یکی از بهترین رستوران های همدان به حساب می‌آید. این رستوران را به‌صورت کامل به شکل سنتی طراحی کرده‌اند. در فضای رستوران شاندیز حاجی به جای میز از تخت‌های سنتی با بالش‌های نرم و راحت استفاده کرده‌اند. البته لازم نیست تا برای میل کردن غذا چهارزانو بنشینید و روی سفره خودتان را خم کنید. بلکه رو‌به‌روی هر تخت یک میز قرار داده شده تا هم از راحتی تخت‌های سنتی لذت ببرید و هم برای میل کردن غذا دچار مشکل نشوید. در ضمن کباب‌های این رستوران بسیار مشهور هستند و حتماً باید طعم آن‌ها را بچشید.

آدرس: همدان، منطقه دو شهرداری، کوچه آخوند

باغ رستوران ساحل

خم همان طور که می‌دانید، همدان کلاً دریا ندارد که بخواهد ساحل داشته باشد! بیشتر در شهرهای شمالی کشور شاهد رستوران‌هایی با نام ساحل و امثال آن هستیم. پس چرا در همدان رستورانی را با این اسم نام‌گذاری کرده‌اند؟ در اصل باید بدانید که در این رستوران انواع غذاهای دریایی سرو می‌شود. به همین خاطر هم نام آن را باغ رستوران ساحل قرار داده‌اند. این باغ رستوران دارای فضای باز بسیار زیبا همراه با آلاچیق‌های با صفا است که حضور در آن‌ها لذت میل کردن غذا را دو چندان می‌کند.

آدرس: همدان، عباس‌آباد، ابتدای جاده گنج نامه

 

خب دوستان عزیز، با لیست بهترین رستوران های همدان آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران همدان کدام است؟ اگر رستوران دیگری را می‌شناسید که در این لیست نیست، حتماً آن را به ما و سایر دوستان معرفی کنید. در ضمن اگر تجربه حضور در هر کدام از این رستوران‌ها را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب دیگران هم می‌توانند از غذاهای خوشمزه همدان لذت ببرند.