وقتی اسم سفر به کشورهای خارجی در میان می‌آید، هزینه‌های سفر در جلوی چشمانمان نقش می‌بندد. در حالی که می‌توان با کمترین هزینه به کشور خارجی سفر کرد. شاید این سوال پیش بیاید که ارزان سفر کردن به کشور خارجی مانند ترکیه چگونه میسر می‌شود؟ در واقع تمامی کشورهای خارجی در فصل‌های متفاوتی افزایش و کاهش قیمت دارند. اگر می‌خواهید برای سفر به ترکیه برنامه ریزی کنید و نمی‌دانید در کدام فصل می‌توانید هزینه کمتری بپردازید، این مطلب را دنبال کنید.

saadatrent

 

بهترین زمان برای سفر به ترکیه

بهترین زمان برای گشت و گذار

بهترین زمان برای گشت و گذار در ترکیه زمانی است که هوا خیلی گرم و سرد نیست. به همین دلیل فصل بهار برای گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری بسیار توصیه می‌شود. برای رزرو هتل های آنتالیا در نظر داشته باشید که در فصل بهار قیمت‌ها کمی بیشتر از مواقع دیگر خواهید بود.

بهترین زمان برای سفر دریایی در بسفر

یکی از نکات برجسته برای سفر به ترکیه، فرصت سفر با کشتی تفریحی در بسفر است. اواخر بهار زمان خوبی برای رسیدن به دمای گرم در آب و تماشای دلفین ها در رودخانه است. اوایل تا اواسط مهر هم زمام خوبی برای سفر خواهد بود چرا که به دلیل سرمای هوا ترکیه خلوت می‌شود و با آرامش بیشتری می‌توان از فضای بسفر لذت برد.

 

بهترین زمان برای سفر به ترکیه 1

بهترین زمان برای خرید

استانبول، با بازارهای روباز، بوتیک های شیک، بازارها، پیچ و خم‌های باورنکردنی غرفه‌ها در بازار ادویه، مقصدی مناسب برای خرید به حساب می‌آید. بازار بزرگ استانبول ۶۰ خیابان با حدود ۵۰۰۰ مغازه را پوشش می‌دهد که به خاطر فرش، سرامیک های نقاشی شده دستی، عتیقه جات، جواهرات و ادویه جات معروف است. پاییز بهترین زمان برای خرید کردن به شمار می‌آید؛ زیرا فروشندگان به اندازه تابستان مشتری ندارند. خرید در صبح زود یا درست قبل از بسته شدن مغازه‌ها معمولا بهترین راه برای داشتن خریدی مناسب است. به طور کلی فروشگاه‌ها معمولاً فروش زمستانی و تابستانی دارند و فروش زمستانی از دوره قبل از کریسمس تا اوایل ژانویه شروع می‌شود و تا زمانی که موجودی تمام شود ادامه می‌یابد. فروش تابستانی معمولاً از هفته اول جولای شروع می شود.

بهترین زمان برای سواحل

اگر می‌خواهید از حال و هوای سواحل بیشترین لذت را ببرید، بهترین زمان برای فصل بهار و پاییز است. اگر می‌خواهید برف را در ترکیه تجربه کنید، می‌توانید به مناطق شمالی‌تر مانند Kartalkaya در کوه‌های Koroglu، در ماه‌‌های بهمن و اسفند بروید که امکان اسکی کردن فراهم است. در نظر داشته باشید که رزرو هتل های استانبول در این ‌ماه با قیمت کمتری ارائه می‌شود.

 

رویدادها و جشنواره های ترکیه

 

بهترین زمان برای سفر به ترکیه 2

 

روز سال نو، اول ژانویه تعطیلات عمومی در ترکیه است که اکثر مشاغل، بانک‌ها، مدارس و دفاتر پست تعطیل هستند و حمل‌ونقل عمومی در ساعات محدودی کار می‌کند. بیشتر مردم از روز برای استراحت و جشن‌ها در شب‌ها برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت بلیط استانبول به تهران در این موقع از سال بیشتر از زمان‌های دیگر خواهد. برای مشاهده بیشتر قیمت‌ها به سامانه خرید و فروش فلای تودی می‌توانید مراجعه کنید.

جشنواره بین‌المللی غذای استانبول میزبان سرآشپزهایی از سراسر جهان است که برای انجام مسابقات، کارگاه‌ها و رویدادها در این موقع از سال در ترکیه گردهم جمع می‌شوند. این موقع از سال بهترین زمان برای سفر کردن و لذت بردن از مناظر پوشیده از برف و جاذبه‌های گردشگری ترکیه است.

جشنواره بهار نوروز، این رویداد معمولاً در اولین روز بهار برای استقبال از این فصل جشن گرفته می‌شود و با سنت‌های مختلف محلی، به ویژه آواز خواندن، رقص‌های محلی و آتش‌سوزی مرتبط است و اغلب جشن‌ها به صورت خانوادگی یا عمومی برگزار می‌شود.

یکی از بزرگترین جشنواره‌های لاله در جهان، در استانبول برگزار می‌شود که در بیشتر ماه‌های آوریل تا اوایل ماه که به مدت سه هفته برگزار می‌شود. بسیاری نمی‌دانند که لاله ها در ابتدا در استپ‌های آسیایی به صورت وحشی رشد کردند و بعداً توسط امپراتوری عثمانی کشت شدند. امروزه میلیون‌ها گل لاله در سراسر ترکیه کاشته می‌شوند و در طول جشنواره، همه آنها پر از رنگ و لعاب دیده می‌شوند. مسئولان پارک امیرگان کنسرت‌ها، اجراها و نمایشگاه‌های برای مسافران برپا می‌کنند تا با پرسه زدن در باغ‌ها از آن لذت ببرند.

جشنواره موسیقی استانبول، در سراسر شهر همراه با رویدادهای مختلف در مکان‌های فرهنگی، تاریخی، سالن‌های کنسرت، پارک‌ها و باغ‌ها در طول ماه ژوئن برگزار می‌شود. بیش از ۶۰۰ هنرمند داخلی و بین المللی شناخته شده در موسیقی کلاسیک، اپرا، و باله در این جشنواره موسیقی شرکت می‌کنند.

 

بهترین زمان برای سفر به ترکیه 3

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول

ابتدا از برنامه پروازهای استانبول اطمینان حاصل کنید، برای این کار در قسمت پرواز خارجی، نوع بلیط (بلیط رفت و برگشت استانبول یا بلیط رفت) را انتخاب کنید و سپس سایر جزئیات مانند مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و… را مشخص کرده و در آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک کنید. در کمتر از چند ثانیه نتایج پرواز استانبول برای شما نمایش داده می‌شود
بطور مثال اگر قصد خرید بلیط پرواز تهران استانبول را دارید، کافیست سه ‌حرف اول ” تهران ” یا ” Tehran ” را به عنوان مبداء و سه حرف اول ” استانبول ” یا ” Istanbul ” را به عنوان مقصد در بخش جستجوی پرواز، تایپ و نام شهر را از لیست پیشنهادی انتخاب کنید. سپس تاریخ سفر خود را به شمسی یا میلادی درج کنید. در نهایت با انتخاب دکمه جستجوی پرواز، برنامه پروازی تهران به استانبول برای شما نمایش داده می‌شود.