سوغاتی ­های صربستان هم مثل هر نقط‌ه‌ی دنیا از تنوع و جذابیت­‌های خاصی برخوردار است. در هر سفری بالاخره روز آخر می‌‌رسد و قطعا یکی از لذت­‌بخش‌ترین بخش‌های پایان یک سفر خرید سوغاتی است. سفرزون در این مطلب شما را با بهترین سوغات صربستان آشنا می‌­کند و به شما انتخاب‌های خوب برای خرید در صربستان را معرفی می‌کند. خرید در مروارید بالکان را با ما تجربه کنید.

saadatrent

ژاکت اصیل و قدیمی صربستانی ، یک سوغات گرم از مروارید بالکان

طرح‌های Sirogojno | الهام گرفته از طرح‌های سنتی صربستانی‌ست
طرح‌های Sirogojno | الهام گرفته از طرح‌های سنتی صربستانی‌ست

گرم و منحصر به فرد، با کیفیت و مدرن است. این شاید بهترین تعریف برای توصیف ژاکت «سیروگجنو» باشد که یکی از مشهورترین سوغاتی‌­های صربستان است. داستان این ژاکت به یک قرن پیش مربوط است. این ژاکت هنر دست بافندگان منطقه‌ی کوهستانی زالیتور از یک روستای کوچک قدیمی است. در این روستا هر روز از این کارهای دستی فوق العاده را تولید می‌شود.

این نوع صنایع دستی کار خرید در صربستان را بسیار راحت می‌کنند و در میان بهترین سوغات صربستان هستند. بسیاری از هنرمندان در صربستان لباس­های مدرن امروزی خود را با طرح‌­های سنتی این ژاکت­‌ها زینت می‌بخشند. از آنجا که صرب‌ها موفق به حفظ طرح سنتی این ژاکت با ترکیب آن با طرح مدرن شده‌اند سیروگنجو در تمام جهان شناخته شده است. به شما پیشنهاد میکنیم که حتما یکی از این ژاکت‌­ها را از صربستان به عنوان سوغاتی بخرید!

کلاه سنتی و قدیمی ساجاکا

Šajkača | کلاه سنتی و معروف صربستانی‌هاست
Šajkača | کلاه سنتی و معروف صربستانی‌هاست

این کلاه که رنگ آن اغلب طوسی و مشکی است متعلق به دوران امپراتوری اتریش و قرن هجدهم است. ساجاکا به طور خاص توسط مردان استفاده می­‌شود. ساجاکا کلاه سنتی صرب­‌ها است. این کلاه قطعا یک سوغاتی جذاب است از سفر به صربستان!

فرش و گلیم پیروت ، یک سوغات هنری از صربستان

طرح‌های pirot Carpet | به‌شدت به طرح‌های گلیم‌های ایرانی شبیه است
طرح‌های pirot Carpet | به‌شدت به طرح‌های گلیم‌های ایرانی شبیه است

برای سلامتی، خوشبختی، خانواده، موفقیت مالی، برای زن و مرد، برای خلاص شدن از انرژی­‌های بد در زندگی و … معنا و مفهوم نمادین گلیم پیروت بسیار زیاد است. خیلی از مردم خواص معجزه‌آسایی به آن نسبت داده‌اند. پیروت برای خرید در صربستان ، یک انتخاب اسطوره‌ای است. مهم‌­ترین نکته در مورد این گلیم آن است که یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی، یک محصول هنری خاص و یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین محصولات صربستان است و در بین بهترین سوغات صربستان بسیار معروف است.

پیروت دقیقا همان چیزی است که می‌­توانید از صربستان به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرید. داستان گلیم پیروت یک داستان طولانی و جالب است و به باور صرب‌ها  اگر شما از صربستان با خود پیروت ببرید، همیشه خاطرات سفر به صربستان برای شما زنده می‌شود.

شیشه آجوار ، خوش طعم در میان بهترین سوغات صربستان

Ajvar | ترکیبی از انواع ادویه‌های صربستانی است
Ajvar | ترکیبی از انواع ادویه‌های صربستانی است

 

در سفرزون بخوانید: سفر به بلگراد ، دیدار از چند مکان عجیب‌وغریب

چاشنی بسیار لذیذ صربستانی که به غذاهای این کشور طعم بسیار خوبی می‌­دهد. در سفر به این کشور این امکان برای شما وجود ندارد که غذاهای صربستانی را به عنوان سوغاتی با خود به کشورتان ببرید اما یک شیشه از آجوار کافی است تا طعم اصیل و واقعی غذای صربستانی را به همگان نشان دهید.

اصلا نمی‌­توان در مورد مزه و طعم این چاشنی جادویی و غیرقابل جایگزین غذاهای سنتی صربستان در جشن­های صربی نوشت. چون این امکان وجود ندارد که طعم این چاشنی با توضیح به شما شرح داده شود. مواد تشکیل دهنده این چاشنی که پایه آن بر فلفل است از سیر و بادمجان درست می­شود و اصالتا متعلق به کشور صربستان است. پس برای تجربه طعم دلنشین آن خودتان اقدام به خرید دو شیشه آجوار کنید چون مطمئنا یکی از آن­ها را خودتان استفاده می­کنید و دیگری را به عنوان سوغاتی می­توانید به یک نفر هدیه بدهید و اون فرد را با بهترین طعم صربستان خوشحال کنید!

اوپانچی یا یک پاپوش زیبای صربستانی

Opanci | یکی از بهترین سوغات صربستان است
Opanci | یکی از بهترین سوغات صربستان است

حتما شما بارها اوپانچی (نوعی کفش قدیمی صربی) را دیده‌اید؛ کفشی که به عنوان نمادی از صربستان شناخته می‌­شود. اما آیا تا به حال یک اوپانچی که به عنوان جامدادی استفاده می‌­شود دیده‌اید؟ اوپانچی جامدادی را باید انتخاب معرکه‌ای برای خرید در صربستان دانست.

نکته‌ی جالب توجه این است که اوپانچی جامدادی دقیقا به همان شکل اوپانچی اصلی است. امروزه شاید کم‌تر بتوان از اوپانچی استفاده کرد که می‌توان آن را تبدیل به یک وسیله‌ی تزئینی کرد و در میان بهترین سوغات صربستان است. این جامدادی بسیار خاص و منحصر به فرد است. حتما این سوغاتی به درد بخور جای خود را به راحتی در منزل‌تان پیدا می‌کند. هربار که چشم شما به آن خورد لبخندی به روی لب‌­تان می‌­آید و و از این انتخاب خوب برای خرید در صربستان خوشحال می‌­شوید. حالا شما یک سوغاتی خاص را در خانه‌ی خود دارید.

خرید بلیط هواپیما تهران بلگراد
رزرو هتل در صربستان

گوشواره‌ی صربستانی ، یک سوغاتی پرطرفدار

گوشواره سنتی | گران‌ترین خرید در صربستان است
گوشواره سنتی | گران‌ترین خرید در صربستان است

این گوشواره که فرم آن از طرح­‌های سنتی در صربستان الگو گرفته شده است از سوغاتی­‌های پرطرفدار در صربستان است. یک جفت از آن را بخرید تا همیشه یک سوغاتی خاص از کشور صربستان را در گوش خود داشته باشید.