بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ کدام هستند؟ این پرسشی‌‎ست که اکونومیست برای یافتن پاسخ آن تحقیقاتی انجام داده و به نتایج جدیدی رسیده است. اکونومیست با اجرای تحقیقات پایه بر اساس علایق، امکانات، مزایا و تجربه‌ی گردشگران از سفری که داشته‌اند توانسته بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ را انتخاب کند.

ملبورن صدر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ملبورن استرالیا دومین رتبه در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2018
ملبورن استرالیا دومین رتبه در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸

به گزارش سفرزون ، شهر ملبورن استرالیا بعد از هفت سال صدرنشینی به‌‌‌عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی، امسال به رده دوم سقوط کرد. این اتفاق پس از مدت‌هاست که می‌افتد و رخداد جالبی در صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید. ملبورن به داشتن فضاهای خاص و ویژه برای گردشگران با هر سلیقه‌ای شهرت دارد. این شهر به‌خصوص تفریحی خاص برای گروه‌های مختلف درآمدی با امکانات متفاوت است که مورد علاقه‌ی گردشگران جهان است.

saadatrent

وین در صدر بهترین شهرهای جهان برای زندگی

وین اتریش بهترین شهر جهان برای زندگی در سال 2018
وین اتریش بهترین شهر جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸
در فهرست بی بی سی تراول وین، پایتخت اتریش با ۹۹/۱ درصد امتیاز، عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد. وین سال گذشته در جایگاه دوم قرار داشت. این شهر با ارائه امکانات ویژه گردشگری و پروژه‌های خاصی که امسال به پایان رساند، توانست توجه خاص داوران را کسب کند.
در این تحقیق که هر ساله توسط اکونومیست انجام می‌شود از میان ۱۴۰ شهر با در نظر گرفتن ۳۰ شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد و از میان آن‌ها بهترین شهرهای جهان برای زندگی ، انتخاب می‌شوند. کاهش حمله‌های تروریستی در غرب اروپا و آمار پایین جرم دیگر شاخصی بود که باعث شد امسال وین به صدر جدول برود. گفته شده که وین می‌توانست در سال گذشته هم به این رتبه برسد، اما با توجه به مشکلات ادامه‌دار تروریستی در اروپا این اتفاق امسال افتاد و وین را در صدر بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.