Loading the player...

تنوع و کیفیت غذاهای خیابانی در شرق آسیا بسیار فراوان و غیرقابل انکار است. تنوعی که در هیچ‌کجای دیگر دنیا وجود ندارد. از طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی ویتنام تا طعم‌های تند و پر از چاشنی چین؛ در ادامه با بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا و شهرهایی که به‌خاطر غذاهای خیابانی‌شان، توسط توریست‌ها انتخاب شده‌اند، آشنا می‌شویم. با سفرزون همراه شوید.

saadatrent

یونگ کانگ، سرزمین طعم‌ها رنگارنگ

Yongkang یکی از غذاهای خوشمزه‌ی ویتنام
Yongkang | یکی از غذاهای خوشمزه‌ی ویتنام

خیابان «یونگ کانگ» در مرکز شهر «تاینان» را بهشت غذاهای خیابانی می‌دانند. این خیابان پر است از رستوران‌های سنتی تایوانی، کافه‌های مدرن، و طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی . چشم خود را از روی پنکیک پیازی حلقه‌ای برندارید و مطمئن شوید که برای یک پیک‌نیک بی‌نظیر در پارک کوچک یونگ‌کانگ یک لیوان از انبه خورد شده همراه با یخ تهیه کرده‌اید.

با رفتن به یک مسافرخانه سنتی و صمیمی می‌توانید به تمامی این مزه‌های خوشمزه دسترسی داشته باشید. پس بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا را در یونگ کانگ از دست ندهید.

پنکیک‌های سیب‌زمینی بنفش رنگ

Yunlin یکی از شهرهای معروف تایوان با بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا
Yunlin یکی از شهرهای معروف تایوان با بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا

شهر «یانلین» در بین دو مقصد توریستی یعنی شهرهای «تایچانگ» و «تاینان» قرار دارد و اغلب نادیده گرفته می‌شود. با این وجود کیفیت غذاها و طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی این ناحیه بیش از حدی است که برای توجیه یک سفر به آن‌جا نیاز است. این شهر یکی بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا را دارد.

بازار شبانه‌ی دولیین یک بازار بزرگ است که پر از «دیم سام»[۱]های خوشمزه، پنکیک‌های سیب‌زمینی شیرین بنفش رنگ، سیب‌زمینی‌های شیرین شکم پر و شاه‌بلوط‌های برشته شده در شکر است. می‌توانید همان جا غذای‌تان را بخورید یا این‌که یک سبد پر از مواد غذایی محلی تهیه کنید (کارکنان هتل مترو خوشحال می شوند شما را در انجام این کار یاری کنند) و برای خوردن غذا به کوچه‌‌باغ پل آبی بروید و از منظره‌ی آن‌جا نیز لذت ببرید.

تجربه‌ی خوردن و درست کردن غذای خیابانی در چانگشا

Changsha یکی از بهترین طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی
Changsha | یکی از بهترین طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی

شهر «چانگشا» در کنار رودخانه قرار دارد و به داشتن غذاهای دریایی‌اش افتخار می‌کند. بسیاری از فروشندگان مواد غذایی آن کاسه‌های بزرگ فلزی که حاوی مخلوطی از خرچنگ آب شیرین تازه که با فلفل و ترشی طعم‌دار شده را به شما پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از خوراکی‌های لذیذ محلی که حتما باید امتحان کنید، «چودوفو» یا «توفو بودار» است. برای یافتن بشقابی از این غذای غیر عادی باید به خیابان مار بروید و آن‌جا هزاران غذای ارزان و خوش‌طعم دیگر را نیز در کنار آن امتحان کنید. بعضی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به تجربه‌ی تهیه و پختن برخی از غذاهایی که پیش از این امتحان کرده‌اند، هستند. این افراد باید به غذاخوری «مودنا» در «فرازر چانگشا» بروند و این تجربه‌ی شگفت‌انگیز را انجام دهند.

معدن دریایی بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا در ویتنام

Hai Phong از غذاهای خیابانی ویتنام
Hai Phong | از غذاهای خیابانی ویتنام

شهر ساحلی و متفاوت «های فونگ» در ویتنام، یکسری از بهترین غذاهای خیابانی شرق آسیا را دارد. خیابان‌های این شهر بسیار فوق‌العاده مملو از غذاهای دریایی و فروشندگانی‌ست که سوپ «نودل خرچنگ قرمز سرخ شده»، «سس ماهی کت‌های»، و «لقمه‌های خرچنگ پیچ»[۲] می‌فروشند.

طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی ویتنام به‌واسطه تازه بودن شهرت دارد و در شهرهای فونگ این ترکیب را به بهترین شکل ممکن می‌توانید بیابید. اکثر فروشندگان غذای خیابانی در کنار ساحل فعالیت می‌کنند، بنابراین می‌توانید در هتل «لک لانگ» که مجاور آن‌ها قرار دارد، ساکن شوید.

تجارتی خانوادگی و خوشمزه روی تپه‌های بوکیت مرتاجام

Bukit Mertajam را در خیابان‌های مالزی امتحان کنید
Bukit Mertajam جایی برای امتحان عذاهای متفاوت خیابانی در مالزی

غذاهای خیابانی در «بوکیت مرتاجام» سنتی خانوادگی است. بیش‌تر جایگاه‌های اغذیه توسط نسل‌های متمادی یک خانواده اداره می‌شوند و طعم‌های مالزیایی را برای پختن تخم اردک‌های سرخ شده با ذغال سنگ، گوشت خرچنگ «هور فان» و سوپ نودل با برنج و لوبیای «تای باک» با یکدیگر مخلوط می‌کنند.

شما غذای خودتان را هنگام راه رفتن به بالای تپه‌ی «توکان» می‌خورید (این قطعاً یک شیب ملایم است و ما قصد اذیت کردن شما را نداریم!) و از مزارع چای بالای تپه بازدید می‌کنید. چند ساعت در این بوته‌های چای و دیدن مناظر پناتگ تلف کنید و از تپه پایین بیایید و در هتل «آیکونیک» به استراحت بپردازید.

بشقاب‌های بزرگ پر از برنج در خیابان‌های ووهان

غذای خیابانی «هوبئی» مورد تحسین مردم سراسر منطقه‌‌ی هوبئی است و بازدیدکنندگان با مراجعه مستقیم به خیابان «هوبو» می‌توانند بهترین نوع آن را بخورند. شما در این مکان فروشندگان غذایی را خواهید یافت که نودل معمولی و بشقاب‌های برنج را در کنار غذاهای محلی مانند فلفل دلمه‌ای و «مایان وو» (نوعی لقمه گوشت سرخ شده) می‌فروشند.

بیش‌تر مکان‌های مشهور و گردشگری ووهان از جمله برج زرد کران و دریاچه‌ی شاهو در میان پیاده‌راه‌هایی قرار دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند هنگام گردش از غذاهای جذاب محلی در مسافرخانه ساحلی تعطیلات ووهان لذت ببرند.

[toggle title=”در سفرزون بخوانید: خوردنی‌های تهران از فست‌فود تا شیرینی و کباب” state=”open”] [two_third]شهری مثل تهران اگرچه مثل بعضی شهرهای کوچک‌تر، سوغاتی محلی خاصی ندارد، اما منبع غذاها و خوراکی‌های مدرن و شیک است. انتخاب از بین این‌همه رستوران، فست‌فود، بستنی‌فروشی و… بیش‌تر بخوانید[/two_third][one_third_last]

دیزی در رستوران دیزی | بهترین خوردنی‌های تهران

[/one_third_last] [/toggle]

جئونجو، مملو از طعم‌ های خوشمزه غذاهای خیابانی

شیرینی‌های معروف خیابانی کره جنوبی
شیرینی‌های معروف خیابانی کره جنوبی

شهر «جئونجو» کره جنوبی در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان شهری خلاق از نظر غذایی از جانب یونسکو برگزیده شد. اگرچه می‌توانیم اشعاری با مضمون میگوهای دل‌فریب شهر و برگرهای باگت آن بسراییم، اما در حقیقت علت این نامگذاری شیرینی‌های آن است.

شما می‌توانید این ماجراجویی را با یک کیک توت فرنگی یا یک بستنی ماکارون یا یک توپ از آب‌نبات ابریشمی یا ده‌ها چیز خوشمزه‌ی دیگر شروع کنید و در محیط آرامش‌بخش مهمان‌سرای «ساموک هانوک» استراحت کنید.


[۱] نوعی غذای چینی که لقمه هایی از مواد غذایی می باشد و بر روی سبدهای بخار کوچک و یا بشقاب های کوچک میل می گردد

[۲] Square crab spring roll