آبادان در سال‌های اخیر در محدوده‌ی منطقه‌ی آزاد اروند قرار گرفته‌ است. به همین دلیل این روزها شاهد باز شدن مراکز خرید مدرن‌تری در آبادان هستیم. آن‌هایی که اهل خریدند، خوب می‌دانند پاساژگردی در مناطق آزاد جذابیت‌های خودش را دارد و معمولاً می‌توانند محصولات برندهای معروف دنیا را با قیمت‌های پایینی در این جور جاها بخرند. اگر عازم آبادانید، مطلب بهترین مراکز خرید آبادان را در سفرزون از دست ندهید.

saadatrent

بازار ته‌لنجی‌ها و خرید از ملوان‌ها

بازار ته‌لنجی‌ها| بازاری با کالاهای ارزان قیمت
بازار ته‌لنجی‌ها| بازاری با کالاهای ارزان قیمت

«ته‌لنجی» در اصطلاح به کالاهایی گفته می‌شود که توسط ملوانان و کارگرهای لنج‌ها وارد کشور می‌شوند. ته‌لنجی مشمول تعرفه‌های گمرکی نمی‌شود، بنابراین قیمت‌ آن پای خریداران کم‌تر تمام می‌شود. بازار ته‌لنجی‌های آبادان در خیابان «امام خمینی (ره)» قرار دارد. در این خیابان هم مغازها کالا‌های ته‌لنجی دارند و هم دستفروش‌ها. روزهای تعطیل و ایام نوروز به‌دلیل شلوغی، راه رفتن در این بازار خیلی سخت می‌شود.

از مواد خوراکی و شکلات‌های جذاب تا چیزهایی مثل: پتو، وسایل برقی کوچک و لوازم آرایشی اقلام ته‌لنجی این بازار را تشکیل می‌دهند. وقت خرید از این بازار، به‌ویژه در مورد مواد غذایی، حتماً به تاریخ انقضای چیزهایی که می‌حرید توجه کنید. دامنه‌ی فروش ته‌لنجی‌ها تا خیابان «امیری» آبادان هم کشیده می‌شود و چندتایی مغازه هم در آن خیابان ته‌لنجی‌فروش هستند.

آدرس بازار ته‌لنجی‌های آبادان روی نقشه


برای دریافت راهنمای سفر به آبادان کلیک کنید.


بازار کویتی‌ها ، یک پاساژ قدیمی در آبادان

بازار کویتی‌ها| مرکز کالاهای لوکس آبادان
بازار کویتی‌ها| مرکز کالاهای لوکس آبادان

یکی از پاساژهای قدیمی آبادان، «بازار کویتی‌ها»ست که فروشگاه‌های پوشاک آن شهره‌ی خاص و عام است. این پاساژ در چهارراه «امیری» قرار دارد. در گذشته بسیاری برای خرید محصول برندهای معروف پوشاک و کفش به این پاساژ سر می‌زدند و البته هنوز هم ردپای این برندها در بازار پیدا می‌شود. اگر دنبال برندهای معروف پوشاک دنیا هستید و دوست دارید با قیمت خوبی آن‌ها را بخرید، بازار کویتی‌های را فراموش نکنید.

بازار مرکزی، از اولین مجتمع‌های تجاری آبادان

بازار مرکزی آبادان| یکی مراکز خرید آبادان
بازار مرکزی آبادان| یکی قدیمی‌ترین مراکز خرید آبادان

این بازار یکی از اولین مجتمع‌های تجاری مدرن آبادان، در نزدیکی ساحل اروند و در مجاورت بازار «ماهی‌فروش‌ها»‌ست. بازار مرکزی آبادان، مجتمعی بزرگ و ۲ طبقه است که محصولات مختلفی از پوشاک و اسباب‌بازی تا لوازم خانگی و لوازم خودرو در آن می‌شود.

مجتمع تجاری ساحل اروند و قیمت مناسب کالاها

مجتمع تجاری ساحل اروند| مرکز خرید معروف خیابان گمرک آبادان
مجتمع تجاری ساحل اروند| مرکز خرید معروف خیابان گمرک آبادان

این مجتمع ۳ طبقه در خیابان «گمرک» آبادان قرار گرفته. مجتمع تجاری ساحل اروند حدود ۶۰ غرفه دارد که می‌توانید در آن‌ انواع کالای خانگی سبک، پوشاک، کیف، کفش، پتو، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی بخرید. قیمت‌های این بازار هم نسبت به مراکز تجاری دیگر آبادان مناسب‌تر است.

مجتمع تجاری جزیره ، یک بازار جوان در آبادان

مجتمع تجاری جزیره| مجهز به فودکورت و شهربازی

«مجتمع تجاری جزیره»، در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد و از بازارهای جوان آبادان به‌حساب می‌آید. این مجتمع تجاری در «لین» ۱ اصلی (از اصطلاح‌های بومی آبادان به‌معنی خط) «احمدآباد» قرار گرفته و علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، مجهز به فودکورت و شهربازی هم هست. این مجتمع با این‌که خیلی بزرگ نیست، اما از بهترین مراکز خرید آبادان است.

سیتی‌سنتر یکی از بهترین مراکز خرید آبادان

سیتی سنتر آبادان| مدرن‌ترین و یکی از بهترین مراکز خرید آبادان
سیتی سنتر آبادان| مدرن‌ترین و یکی از بهترین مراکز خرید آبادان

«سیتی‌‌سنتر آبادان» در سال ۹۵ در خیابان «منتظری»‌ افتتاح شد و در همان سال اول پارکینگ بزرگی برایش ساخته شد تا بازدیدکنندها بدون دغدغه از آن دیدن کنند. بیش از ۱۲۰ واحد تجاری در این مرکز برندهای مختلفی از پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و… را برای‌تان به نمایش می‌گذارند. این مجتمع از بهترین مراکز خرید آبادان به‌حساب می‌آید. سیتی‌سنتر آبادان نزدیک به بازار ته‌لنجی‌هاست، اما فضای آن به‌کلی با این بازار فرق می‌کند. فضا و سازه‌ای مدرن، فودکورت، رستوران و بام سبز با منظره‌ای از پالایشگاه بزرگ آبادان و اروندرود، سیتی‌سنتر آبادان را به مکانی دلخواه برای پاساژگردی توریست‌ها و اهالی این شهر تبدیل کرده است.

کنزالمال ، مدرن و زیبا

کنزالمال| محبوب‌ترین مرکز خرید آبادان و خرمشهر
کنزالمال| محبوب‌ترین مرکز خرید آبادان و خرمشهر

«کنزالمال» در مسیر آبادان-خرمشهر قرار گرفته است. از یک نظر باید کنزالمال را مدرن‌ترین مرکز تجاری آبادان و خرمشهر دانست. دلیل آن حجم بالای کالاهای لوکسی‌ست که از شهرهای حاشیه‌ی خلیج فارس مستقیماً به مقصد این بازار روانه می‌شود. مجتمعی بزرگ با بیش از ۴۰۰ واحد تجاری و امکاناتی مثل: فودکورت و فضاهای تفریحی-رفاهی. کنز‌المال در میان مراکز خرید آبادان و خرمشهر خاص است، چون کالاهایی‌ که در آن به فروش می‌رسند از معافیت گمرکی برخوردارند.

حجم بازدید از این بازار به‌قدری زیاد است که اگر از شلوغی بدتان می‌آید، توصیه نمی‌کنیم در تعطیلات عید به آن سر بزنید. مشکل دیگری که کنزالمال از آن رنج می‌برد، جای پارک است. متاسفانه در روزهای تعطیل، ترافیک سنگین و معضل جای پارک در کنزالمال حسابی آزارتان خواهد داد، اما اگر در فصل‌های عادی به آبادان و خرمشهر می‌روید، حتماً به کنزالمال سر بزنید، مطمئن باشید دست‌خالی بیرون نخواهید رفت.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های آبادان کلیک کنید.