برای اینکه سفری ارزان داشته باشید از بلیط‌ لحظه آخری غافل نشوید. اگر می‌خواهید کمترین هزینه را برای سفر خرج کنید و در عین حال سفری رویایی و لاکچری داشته باشید باید یکسری از اقدامات را انجام دهید. سفر کردن با واکسیناسیون گسترده در ایران و جهان سبب شد که رویای سفر کردن بعد از دوسال خانه نشینی میسر شود. اما هزینه‌های سفر به صورت سرسام‌آوری بالا رفته است و باید راهی برای کاهش هزینه‌های سفر در نظر گرفت. اگر می‌خواهید برای سفر برنامه ریزی و هزینه‌ی کمتری خرج کنید، این مطلب و اقدامات را دنبال کنید.

saadatrent

 

سفر خارجی

هتل‌ های ارزان را پیدا کنید

داشتن اقامتی آرام و راحت از مهمترین دغدغه‌های مسافران برای سفر است. اگر می‌خواهید در هتل یا اقامتگاهی به صرفه ساکن شوید، بهترین کار جستجو در اینترنت است. به طور مثال اگر عبارت رزرو هتل فلای تودی را جستجو کنید، می‌توانید وارد سایت شوید و آخرین تخفیف‌ها و قیمت‌های ارزان را مشاهده کنید. در واقع اگر مدام سایت‌های رزرو هتل را جستجو کنید، قیمت‌های مناسب و فصلی را خواهید دید. بسیاری از سایت‌های رزرو خارجی مانند اکسپدیا آخرین قیمت‌های تخفیف خورده هتل‌ها را برای مسافران در سایت خود به روز رسانی می‌کنند. البته، برای رزرو هتل خارجی لازم نیست که به سایت‌های خارجی مراجعه کنید؛  چراکه سایت‌هایی مانند فلای تودی بهترین و ارزان ترین قیمت هتل ها را برای مشتریان نمایش می‌دهند. از طرفی دیگر می‌توانید در بعضی از فصل‌ها قیمت هتل ها ارزان تر می‌شود. به طور مثال در فصل‌های گرم سال قیمت هتل های کیش ارزان تر از فصل‌های زمستان است. به طوری که مسافران می‌توانند لاکچری ترین هتل را رزرو کنند و اقامتی دلپذیر داشته باشند. به عبارتی اگر می‌خواهید اقامتی ارزان اما لاکچری داشته باشید، فصل‌های ارزان را انتخاب کنید. برای شهرهای گرمسیر، تابستان و برای شهرهای سردسیر زمستان را توصیه می‌کنیم.

 

ساحل زیبا

پروازهای ارزان را از دست ندهید

بهترین راه برای رزرو بلیط ارزان قیمت، پیدا کردن سایت‌های خرید بلیط هواپیما است. اما بعضی از سایت‌های خرید و فروش بلیط ارزان‌تر از بقیه سایت‌ها خدمات ارائه می‌دهند. فلای تودی که بالاتر مثال زدیم، مرجع ارزان‌ ترین قیمت بلیط هواپیما به حساب می‌آید. به راحتی می‌توانید با مقایسه قیمت سایت های خرید بلیط هواپیما به کمترین قیمت بلیط هواپیما دسترسی پیدا کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید بلیط ارزان تهیه کنید، بلیط لحظه آخری است. بلیط‌هایی که در آخرین لحظات فروش قیمت آنها تخفیف می‌خورد، انتخاب مناسبی برای سفرهای بدون برنامه ریزی به شمار می‌آیند. البته، بلیط های سیستمی و چارتری هم با یکدیگر تفاوت قیمت دارند. اما توجه داشته باشید، امکان استرداد هزینه در بلیط های چارتری وجود ندارد.

 

به فرصت های استثنایی توجه کنید

بیشترین هزینه سفرها شامل هزینه بلیط و اقامت می‌شود، پس بهترین کار این است به فرصت های استثنایی که در فروش قیمت بلیط گذاشته می‌شود، توجه کنید. شاید بپرسید که از چه طریق می‌توانید اطلاع از فروش‌های استثنایی درگاه های خرید و فروش بلیط و رزرو هتل بدست بیاورید. شبکه‌های اجتماعی سایت‌های خرید بلیط و رزرو اقامتگاه‌ها غالبا جشنواره‌های تخفیف بسیاری را برگذار می‌کنند، حتی برخی از سایت ها مانند فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما به صورت قسطی را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. دنبال کردن شبکه های اجتماعی سایت های رزرو بلیط و هتل بهترین راه برای بدست آوردن اطلاع از قیمت‌های ویژه است. عضویت در سایت ها و خبرنامه های سایت های خرید و فروش بلیط بسیار توصیه می‌شود. چرا که بیشتر این سایت‌ها تخفیف های ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند که تنها برای آنها ارسال می‌شود. پس شماره تماس و ایمیل خود را برای این سایت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

سواحل بکر

هزینه‌ های اضافی را حذف کنید

اگر می‌خواهید روی کیفیت سفر خود کار کنید، بهتر است چک لیستی از تمامی مواردی که نیاز دارید تهیه کنید. هزینه‌های اضافی که غیرضروری هستند را در سفر حذف و موارد ضروری را اضافه کنید، اینگونه مدیریتی درست بر هزینه‌ها خواهید داشت. اگر عادت داشته‌اید که پروازهای فرست کلاس را برای سفر انتخاب کنید می‌توانید از کلاس‌های اکونومی استفاده کنید و هزینه باقی مانده را برای اقامتگاه لاکچری صرف کنید.