بوم گردی های شیراز زیبا، با عطر بهارنارنجی که از خانه‌های محلی به مشام می‌رسد، دل هر گردشگری را می‌برد. وقتی می‌خواهیم به شیراز سفر کنیم، انقدر مکان گردشگری برای بازدید در ذهن داریم که شاید اصلا فکرش را هم نکنیم، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرمان اقامت در بوم گردی‌ های شیراز باشد. اقامت در خانه‌های قدیمی که روزی مردم محلی شیراز با فرهنگ رنگارنگ و پربارشان در آن زندگی می‌کرده‌اند.

saadatrent

حس اینکه صبح، چشم باز کنی و نورهای رنگی، اتاق کوچکت را آذین کرده باشند. چای‌ات را در استکان کمر باریک کوچکی از دست خانمی با لباس محلی رنگارنگ بگیری که شیرینی لهجه‌اش قندِ پهلوی چای‌ات می‌شود. زیر درختان بهارنارنج، قصه‌های محلی را از زبان محلی‌ها بشنوی. کلم پلو و سالاد شیرازی نهارت را، که دست پخت همان خانم محلی است، در ظرف‌های سفالی آبی رنگ نوش جان کنی. آخر شب هم بعد از شنیدن آوازهای محلی، روی تشک‌های نرم با ملحفه‌های گل گلی و بالشت‌های گرد، کیلومترها دور از زندگی یکنواخت شهری‌ات به خواب بروی. این بخشی از حس‌های نابی است که اقامت در بوم‌ گردی ‌های شیراز به شما هدیه می‌کند.

اقامت در بوم‌ گردی ‌های شیراز یا هر شهر دیگری، علاوه بر لذت متفاوتی که برای گردشگران دارد، دانش آن‌ها را هم درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی افزایش می‌دهد و هزینه‌های سفر را نیز در مقایسه با اقامت در هتل‌ها بسیار کاهش می‌دهد. البته فواید بوم‌گردی برای اکوسیستم، فرهنگ و اقتصاد جامعه هدف هم بسیار زیاد است. اگر قصد آشنایی با بوم ‌گردی ‌های شیراز را دارید با سفرزون همراه باشید:

خانه سنتی ماه منیر، یکی از زیباترین بوم گردی های شیراز

خانه سنتی ماه منیر | یکی از زیباترین بوم ‌گردی ‌های شیراز
خانه سنتی ماه منیر | یکی از زیباترین بوم ‌گردی ‌های شیراز

خانه سنتی ماه منیر در شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، در نزدیکی دروازه قرآن، ارگ کریم خان، خانه زینت‌الملوک، نارنجستان قوام و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر بزرگ شیراز است. وقتی وارد حیاط مرکزی این خانه زیبا و سنتی می‌شوید، حوض قدیمی و گلدان‌های سفالی حُسن یوسف و شمعدانی از همان بدو ورود دلبری می‌کنند. فضای باصفا، درهای چوبی و شیشه‌های رنگی و تخت‌هایی که برای استراحت و استفاده از خدمات کافی‌شاپ و رستوران در حیاط جای گرفته‌اند، همه، به زیبایی این اقامتگاه بوم‌گردی کمک می‌کنند.

فضای داخلی اتاق‌های این بوم‌گردی نیز حس خانه‌های قدیمی را بیشتر تداعی می‌کند. دکوراسیون زیبای اتاق‌ها و استفاده از المان‌های سنتی مانند طاقچه، پنجره‌های رنگی و گلیم‌های رنگارنگ اقامت در این اتاق‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. همه اتاق‌ها به جز اتاق ۸ نفره، که به صورت کف‌خواب و مناسب برای سفرهای دسته‌جمعی است، دارای تخت هستند. اتاق‌ها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند و دمای اتاق‌ها به وسیله کولر گازی و بخاری تنظیم می‌شود.

در خانه سنتی ماه منیر، می‌توانید به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشید، از دمنوش‌های سنتی کافی شاپ زیبایش استفاده کنید، از خدمات لاندری و سرویس روزانه اتاق‌ها لذت ببرید و انواع غذاهای اصیل شیرازی و غذاهای رسمی ایرانی را در رستوران سنتی ماه منیر نوش جان کنید. خانه سنتی ماه منیر پارکینگ غیر مسقف، تور لیدر و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی هم دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی سی راه، به همراه تورهای متنوع به جاذبه‌های گردشگری شیراز بزرگ

اقامتگاه بوم‌گردی سی راه در شهر شیراز، محله سنگ سیاه، در مجاورت حاذبه‌های گردشگری از جمله حرم مطهر شاهچراغ و مسجد و بازار وکیل است. این اقامتگاه بوم‌گردی که قدمت آن به دوران پهلوی بازمی‌گردد با معماری چشم نوازش بسیار زیبا به نظر می‌رسد. حوض بزرگ و زیبای داخل حیاط و پله‌هایی که با گلدان‌های شمعدانی تزیین شده اند نیز به زیبایی بنا می‌افزاید.

اقامتگاه بوم‌گردی سی راه دارای ۸ اتاق و ظرفیت ۲۸ نفر است. اتاق‌های این بوم‌گردی با دکوراسیون زیبا، طاقچه‌هایی به سبک قدیمی و کاشی‌کاری‌های متفاوت حسی سنتی را به گردشگر القا می‌کند. پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی هم به این حس شیرین می‌افزاید. همه اتاق‌های این بوم گردی دارای تختخواب و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی است.

با اقامت در بوم‌گردی سی راه می‌توانید از تورهای متنوعی که برای شما در نظر گرفته‌اند  نظیر تور بافت قدیمی شیراز، آبشار مارگون و پارسه هم استفاده کنید. از غذاهای محلی که در این بوم‌گردی سرو می شود لذت ببرید و از پارکینگ اختصاصی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی هم استفاده کنید. در ضمن اقامت برای کودکان زیر ۱۰ سال در بوم‌گردی سی راه رایگان است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز روی نقشه گوگل

در سفرزون بیشتر بخوانید :
خرید بلیط هواپیما تهران شیراز
رزرو هتل داخلی

اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی، باصفا و زیبا

اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی در شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های توریستی شهر شیراز قرار گرفته است. از جمله این مکان‌ها، شاهچراغ، بازار وکیل، نارنجستان قوام و مسجد نصیرالملک است. این اقامتگاه زیبا که در سال ۱۳۹۷ مرمت و بازسازی شده است، به سبک معماری قدیمی شهر شیراز، دارای یک حیاط مرکزی و اتاق‌های پیرامونی است. حوضی آبی به سبک قدیمی فضای حیاط را دلنشین‌تر می‌کند و گلدان‌ها و درختان کوچک صفای خاصی به حیاط می‌بخشد.

فضای داخلی اتاق‌های این اقامتگاه بوم‌گردی هم سبکی کاملا قدیمی، با طاق‌هایی گنبدی شکل و دیوارهای گچی و آجری دارد. هر اتاق نیز دارای سرویس بهداشتی و حمام جداگانه، تخت، کمد لباس، یخچال و اسپیلت است. نمونه‌های زیبایی هم از هنرهای کاشی‌کاری، آینه‌کاری، نقاشی و دیگر هنرها در سرای همایونی به دست استادکاران چیره‌دست ساخته شده که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. پشت بام سرای همایونی هم آرامشی لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.

بوم گردی سرای همایونی، دارای ۱۰ اتاق است و ظرفیت پذیرش ۲۳ مهمان را دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای محلی را هم به آشپزخانه این بوم‌گردی سفارش دهید. پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تور هم دیگر امکاناتی است که بوم‌گردی سرای همایونی در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی روی نقشه گوگل

اقامتگاه بوم‌گردی طاها، بزرگ و باشکوه

اقامتگاه بوم‌گردی طاها، در شهر شیراز، محله سنگ سیاه، در نزدیکی حرم مطهر شاهچراغ، کلیسای ارامنه و مسجد و بازار وکیل است. قدمت این اقامتگاه بوم‌گردی بزرگ که شامل ۲۰ واحد است و می‌تواند پذیرای حدود ۷۰ نفر باشد، به دوران قاجار باز می‌گردد. حیاط بزرگ با درخت‌های نارنج و پرتقال، حوض بزرگ فیروزه‌ای و تخت‌ها و میزهایی برای پذیرایی از مهمانان اولین جاذبه این خانه بومی سنتی محسوب می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی طاها دارای دو ساختمان مجزاست. اتاق‌های یکی از ساختمان‌ها که بسیار برای گردشگران خارجی مناسب است دارای سرویس بهداشتی فرنگی  و حمام اختصاصی است ولی ساکنان اتاق‌های ساختمان دیگر باید از حمام و سرویس بهداشتی اشتراکی داخل حیاط استفاده کنند که البته این موضوع فضای اتاق‌ها را بیشتر به خانه‌های سنتی شبیه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اقامتگاه بوم‌گردی طاها تنوع سبک معماری اتاق‌هاست. برخی اتاق‌های این بوم‌گردی بزرگ و دارای سقف‌های بلند است که برای اقامت در تابستان‌ها مناسب تر است و اتاق‌های دیگر که کوچکترند و دارای سقف‌های کوتاه برای اقامت در زمستان و سرما مناسب‌تر هستند.

اتاق‌های این بوم‌گردی با درهای چوبی، پنجره‌های زیبای رنگی و گچ‌کاری‌های سنتی، خاص و دلنشین به نظر می‌آیند و همه دارای تختخواب، سرویس اضافه کف خواب، رادیاتور و اسپیلت نیز هستند. در اقامتگاه بوم‌گردی طاها می‌توانید از اینترنت رایگان، وعده صبحانه رایگان، تور لیدر، پارکینگ غیر مسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و خشکشویی هم استفاده کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی پرهامی، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی

بومگردی های شیراز
بومگردی های شیراز

اقامتگاه بوم گردی پرهامی در شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری نظیر خانه زینت‌الملوک، باغ نارنجستان قوام، شاهچراغ و مکان‌های دیدنی دیگر شهر شیراز واقع شده است. این خانه ۲۰۰ ساله پس از مرمت و بازسازی به یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی محبوب گردشگران تبدیل شده است. حوض دایره‌ای شکل و آبی وسط حیاط در کنار درختان بهارنارنج زیبا و گلدان‌های کنار حوض، به حیاط بوم‌گردی پرهامی رنگی سنتی و باصفا می‌بخشد.

فضای داخلی اتاق‌ها، با وجود شیشه‌ها و گلیم‌های رنگارنگ سرزنده جلوه می‌کند. همه ۶ باب اتاق بوم‌گردی پرهامی نیز مجهز به تختخواب هستند. با هماهنگی با پرسنل بوم‌گردی پرهامی می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه محلی شیرازی را سفارش دهید و در ظرف‌های زیبای پر نقش و نگار سنتی نوش جان کنید. اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی، پرسنل مسط به زبان انگلیسی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از دیگر امکانات اقامتگاه بوم‌گردی زیبای پرهامی است.

آدرس بوم گردی پرهامی روی نقشه گوگل

اقامتگاه بوم‌گردی گلستان راز، تلفیقی از آسایش امروز و حس‌های زیبای دیروز

اقامتگاه بوم‌گردی گلستان راز در شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، روبروی مسجد نصیرالملک و در نزدیکی خانه زینت‌الملوک، حرم مطهر شاه چراغ، مسجد و بازار وکیل و نارنجستان قوام است. این خانه سنتی و قدیمی با حیاطی با دیوارهای آجری، ایوانی زیبا و حوضی دوست‌داشتنی بسیار دلنشین است. درها و پنجره‌های چوبی یکی دیگر از زیبایی این اقامتگاه بوم‌گردی است.

در ۴ اتاق این اقامتگاه که پذیرای حدود ۲۰ گردشگر است، تختخواب، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، یخچال، تلویزیون و مبلمان، فضایی بسیار راحت را برای خانواده فراهم می‌کند. این اتاق‌ها با طاقچه‌ها، شیشه‌های رنگی و پنجره‌های سنتی المان‌هایی از خانه‌های قدیمی را هم حفظ کرده است.

در اقامتگاه بوم گردی زیبای گلستان راز، می‌توانید به اینترنت رایگان، پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به بان انگلیسی و تور لیدر دسترسی داشته باشید. صبحانه رایگان هم یکی دیگر از امکانات گلستان راز است. شما می‌توانید در حیاط زیبای بوم گردی گلستان راز از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های سنتی کافی‌شاپ هم استفاده کنید و با هماهنگی با خدمه این بوم‌گردی، انواع غذاهای سنتی را هم در این اقامتگاه صرف کنید. اقامت در این بوم‌گردی برای کودکان زیر ۶ سال رایگان و کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیم‌بهاست.

آدرس بوم گردی گلستان راز روی نقشه گوگل

اقامتگاه بوم‌گردی سووشون، تجربه‌ زندگی واقعی به سبک محلی‌ها

اقامتگاه بوم‌گردی سووشون در شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری از جمله نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، بازار وکیل و … است. این خانه قدیمی که برای بازدید گردشگران در سال ۱۳۹۵ بازسازی و مرمت شده است با حیاطی زیبا و چهار اتاق بزرگ، پذیرای میهمانان است. حیاط زیبای اقامتگاه بوم‌گردی سووشون با حوض کوچک و گلدان‌های فراوانش، به همراه تخت‌هایی که دور تا دور حیاط برای استراحت مسافران گذاشته شده است، این خانه را در اولین نگاه هم زیبا جلوه می‌دهد. پله‌های قدیمی که مسافران را به سمت ایوان زیبا و اتاق‌های خانه راهنمایی می‌کند تداعی‌کننده حس زیبای حضور در خانه‌ای سنتی است.

۴ اتاق بوم‌گردی سووشون، که با گچ‌کاری‌ها و نقاشی‌های زیبا و قدیمی تزیین شده است، هر کدام می‌تواند پذیرای ۴ تا ۵ مهمان باشد. در اتاق‌ها،  تشک‌ها، پتوها و بالش‌ها به سبک قدیمی با ملحفه ‌های زیبای سفید و گل گلی، خاطرات دسته جمعی خانه مادربزرگ‌ها را برای بسیاری از ما تداعی می‌کند و سبک زندگی را به فرهنگ اصیل آن منطقه نزدیک‌تر. اقامتگاه بوم‌گردی سووشون دسترسی به اینترنت، پارکینگ غیر مسقف، آشپزخانه عمومی، راهنمای تور، لباسشویی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی نیز دارد. همین طور می‌توانید با سفارش انواع غذاهای محلی، از اقامت در بوم‌گردی سووشون بیشتر لذت ببرید. اقامت در این بوم‌گردی برای کودکان زیر ۸ سال رایگان است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سووشون روی نقشه گوگل

اقامتگاه بوم‌گردی ستایش، تلفیقی از معماری سنتی و مدرن

اقامتگاه بوم‌گردی ستایش | از بهترین بوم گردی های شیراز
اقامتگاه بوم‌گردی ستایش | از بهترین بوم گردی های شیراز

اقامتگاه بوم‌گردی ستایش در شهر شیراز، خیابان سنگ سیاه، در نزدیکی حرم مطهر شاهچراغ و دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز است. معماری بوم‌گردی ستایش تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. حیاطی سنتی با حوض آبی، گلدان‌های سفالی و تخت‌های سنتی و فضای داخلی مدرن‌تر با مبلمان امروزی و اتاق‌هایی که در آن‌ها از المان‌های سنتی ایرانی کمتر استفاده شده است از مشخصه‌های بوم‌گردی ستایش است.

این بوم‌گردی دارای ۳ اتاق است و می‌تواند پذیرای ۱۳ گردشگر باشد. اتاق‌ها دارای تختخواب است و ظرفیت سرویس اضافه کف خواب را نیز دارد. سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و حمام در بوم گردی ستایش برای اتاق‌ها مشترک است و برای تنظیم دمای اتاق‌ها از اسپیلت و شوفاژ استفاده می‌شود. از امکانات دیگر اقامتگاه بوم‌گردی ستایش می‌توان به اینترنت، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تورهای گردشگری اشاره کرد. اقامت در بوم‌گردی ستایش برای کودکان زیر ۲ سال رایگان و برای کودکان ۲ تا ۸ سال نیم‌بهاست.

از دیگر اقامتگاه‌های بوم گردی که در شهر شیراز واقع شده است می‌توان به هتل سنتی گلشن، اقامتگاه بوم‌گردی آنا، اقامتگاه بوم‌گردی خانه باغ ایرانی، خانه سنتی ترنج، اقامتگاه بوم گردی لوتوس و … اشاره کرد. همچنین در استان فارس و اطراف شهر شیراز اقامتگاه‌های بوم‌گردی ویژه‌ای هم وجود دارد که می‌توان زندگی در سیاه‌چادرهای عشایر و کلبه‌های روستایی را نیز در آن‌ها تجربه کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ستایش روی نقشه گوگل

در سفرزون بیشتر بخوانید :
اقامتگاه سنتی گلشن شیراز ، اقامتی شاعرانه در شیراز

شما از بین اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی کدام را انتخاب می‌کنید؟ اگر خاطره و تجربه‌ای از اقامت در بوم ‌گردی ‌های شیراز یا هر شهر دیگری دارید با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید.

طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

تور شیراز

تور شیراز

برای مشاهده‌ی تور شیراز سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.