تفریحات بدروم و جاهای دیدنی آن، موضوعی است که در این مقاله از سفرزون به آن می‌پردازیم. بدروم شهری زیبا و ساحلی است در جنوب غربی ترکیه. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد. در فصل‌های توریستی سال، بدروم ۲۴ ساعته آماده‌ی پذیرش مسافران است. چه چیزی بهتر از آن که جاهای جذاب و دیدنی این شهر را بیشتر بشناسیم؟ این کار به ما کمک می‌کند وقت سفر به بدروم بدون اتلاف وقت برای لذت بردن از تفریحات بدروم، یک برنامه‌ی گردشی خوب بچینیم. داشتن یک برنامه‌ی منظم تفریحی، نیاز هر توریستی است.

saadatrent

تماشای قلعه‌ی سنت جان در میان تفریحات بدروم

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۳
در قلعه‌ی سنت جان قدم بزنید و تاریخ را لمس کنید

تماشای قلعه‌ی بدروم را در سفر به این کشور از دست ندهید. این‌جا یک قلعه‌ی قرون وسطایی کامل است. قلعه‌ای زیبا با برج و بارویی باشکوه که قدم زدن در آن می‌تواند شما را به آرامش دعوت کند. قلعه‌ی بدروم یک قلعه‌ی باشکوه در خط ساحلی است. این قلعه بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد و نمونه ای عالی از سبک معماری گوتیک است. قلعه‌ی بدروم با راهروهای پیچ در پیچ و برج های فراوان یادآور تاریخی است که در آن شوالیه‌های سنت‌ جان جایی برای سکونت مسیحیان ساختند. می‌توانید در این قلعه قدم بزنید و تاریخ را لمس کنید. چه چیزی بهتر از سفر در تاریخ؟

موزه‌ی باستان شناسی زیرآب

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۴
در موزه‌ی باستان‌شناسی زیر آب بدروم ، به تماشای تاریخ دریا بروید

موزه‌ی باستان شناسی زیر آب جذاب ترین جاذبه‌ی توریستی شهر بدروم است. این موزه در بدروم بسیار معروف است و در قلعه‌ی سنت‌جان قرار دارد. این‌جا جایی است برای یک تفریح دلچسب از جنس تاریخ. موزه، اشیایی را که از دل آب به دست آمده‌اند به نمایش می‌گذارد. در کنار نمایش این اشیا، می‌توانید تصاویری از روش‌ها و تجهیزات مورد استفاده‌ی باستان‌شناسان را هم ببینید. موزه‌ی باستان‌شناسی زیر آب بدروم مجموعه­ای از اشیاءِ شگفت‌انگیز از زندگی دریانوردان کشتی‌های باستانی به گل نشسته در ترکیه است. اشیایی مثل ظروف بلور و طلا و مس، شکوه تاریخ را پیش چشم شما می‌گذارند. این‌جا می‌تواند یک مکان تفریحی جذاب برای بچه‌ها هم باشد.

سواحل جذاب بدروم را از دست ندهید

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۵
لذت بردن از آفتاب مدیترانه‌ای در سواحل بدروم

یکی از دلایل شهرت بدروم، سواحل شنی و آب‌های آبی کریستالی آن است. این موضوع سواحل این شهر را به جایی زیبا برای یک کار آرامش‌یخش در تفریحات بدروم تبدیل می‌کند. در سواحل بدروم می‌توانید تا دل‌تان می‌خواهد شنا کنید و آفتاب بگیرید. از نکات جالب سواحل بدروم آن است که می‌توانید کنار دریا را سوار بر شتر بچرخید و از آفتاب لذت ببرید.

دریانوردی بر کرانه‌ی مدیترانه

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۶
سوار بر کروز سواحل بدروم را کشف کنید

بدروم را باید قطب اصلی کرانه‌ی مدیترانه در ترکیه دانست. سوار بر یک قایق یا همراه با یک کشتی، به جزیره‌ها و خلیج‌های پنهان بدروم سر بزنید. از معاشرت با مردم روستایی لذت ببرید و سفرتان را از تجربه‌های ناب غنی کنید. در بدروم تورهای کروز چند روزه‌ای هست که می‌توانید سوار بر آن‌ها تمام این منطقه را کشف کنید. شب‌ها روی عرشه‌ی این کشتی‌ها دراز بکشید و از تماشای ستاره‌ها لذت ببرید.

اقامت در محله‌ی بورداکی کُو

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۷
محله‌گردی در بورداکی کوی بدروم

یکی از زیباترین نقاط بُدروم محله‌ی «بورداکی کُو» است. اگر بتوانید در یکی از هتل­های این منطقه اقامت کنید می‌توانید با محله‌گردی، چند روز تفریحی خوب برای خودتان درست کنید. در بورداکی کُو می‌توانید از مناظر زیبای کوچه‌ها، سواحل و درختان نخل منطقه لذت ببرید.

معبد هالیکارناسوس بدروم

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۸
معبد هالیکارناسوس بدروم یکی از هفت جای شگفت‌انگیز در دنیاست

اگر دل‌تان می‌خواهد بیشتر در فرهنگ بدروم غرق شوید و آثاری حتی قدیمی‌تر از قلعه‌ی بدروم ببینید به معبد هالیکارناسوس بدروم سری بزنید. معبد بدروم یکی از هفت جای شگفت‌انگیز در دنیاست. این معبد حدود ۳۵۰ سال قبل از تولد مسیح ساخته شده است. ارتفاع معبد هالیکارناسوس با ارتفاع حدود ۴ متر با یک هرم و ارابه‌ی ۲۴۰ پله­ای است. که هر طرف آن با تصاویر نبردهای باستانی تزئین شده است. می‌ارزد که وقت بگذارید و یکی از عجایب دنیا را از نزدیک ببینید.

پارک آبی دِدِمان ، لذت در تفریحات بدروم

تفریحات بدروم و لذت بردن از جاهای دیدنی آن ۹
لذت در پارک آبی دِدِمان بدروم

اگر با بچه‌هایتان به بدروم بروید، بهترین گزینه برای شما پارک آبی بدروم است. نزدیک به گومبت یک پارک آبی به اسم «دِدِمان» بدروم وجود دارد که جز بهترین پارک­های
آبی ترکیه است. این پارک آبی ۲۳ آبشار، یک رودخانه‌ی ۳۵۰ متری، یک استخر موج، و مجموعه‌ای از استخرهای متنوع دارد. بعد از یک روز آب‌تنی در این مجموعه، می‌توانید به رستوران‌های آن بروید، یک غذای ساده و سبکی ترکی بخورید و از یک روز کامل خود لذت ببرید.

 

جالب است بدانید: هتل بوتیک‌های ساحلی بدروم به روایت گاردین