مسکو از زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی تا به امروز مرکز سیاسی و اقتصادی روسیه است. این شهر که یکی از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می­شود می­‌تواند گزینه‌ی بسیار جذابی برای سفر باشد. تفریحات در مسکو بسیار متنوع است و تمام توریست‌ها را دربرمی‌گیرد. در این شهر می­‌توانید خاطرات فراموش نشدنی­‌ای رقم بزنید. سفرزون می‌خواهد چند تفریح جذاب را در مسکو به شما معرفی کند.

saadatrent
تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۲
در مسکو تفریحات جالبی وجود دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کند

حمام ساندونی و یک آرامش اعیانی

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۳
یک تجربه‌ی کلاسیک در حمام ساندونی مسکو

حمام ساندونی قدیمی‌ترین و شیک‌ترین حمام آب‌ گرم شعر است. فرم گوتیک این حمام یک اثر هنری است و چوب‌تراشی‌های زیبایی دارد. قطعا از تفریحات در مسکو ، باید از سر زدن به این حمام آب گرم نام برد که اتاق دوش‌های آن حال‌وهوای اعیانی دوره‌ی روم را تداعی می‌کند. می‌توانید در این حمام از یک روز آرام لذت ببرید و به آرامش ذهن و بدن برسید.

بیورن و یک شکم‌گردی جذاب

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۴
شکم گردی جالب را در رستوران بیورن امتحان کنید

اگر به دنبال شکم‌گردی در میان تفریحات در مسکو هستید، رستوران بیورن را فراموش نکنید. این رستوران پشت دسته‌ای از درختان صنوبر در یک خیابان شلوغ پنهان شده است و واقعا ارزش کشف را دارد. این‌جا یک رستوران بومی نیست. این‌جا نمایشی است از غذاهایی که گویی یک راست از فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده‌اند. بروید به این رستوران و بگذارید در فضای جادویی مسکو، یک وعده غذای اعجاب‌انگیز جادویتان کند.


در سفرزون بیشتر بخوانید : حمل و نقل عمومی در روسیه :گشت‌وگذار‌ ارزان و راحت


موزه‌ی هنرهای معاصر گاراژ و تماشای هنر مدرن روسی

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۵
یک فرهنگ گردی درست‌وحسابی در موزه‌ی هنرهای معاصر گاراژ

گاراژ را باید یکی از جالب‌ترین موزه‌های هنر مدرن روسی دانست. در میانه‌ی سال ۲۰۱۵ این موزه با دکوری تازه به پارک گورکی منتقل شد. ساختمان فعلی موزه یکی از ساختمان‌های قدیمی مربوط به دوره‌ی اتحاد جماهیر شوروی است که معمار هلندی «رم کولهاس» آن را بازسازی کرده است. این موزه میزبان نمایشگاه‌های فراوانی از هنرمندان روسیه و دیگر کشورهای جهان است. در این موزه یک کافه‌ی خوب و یک کتاب‌فروشی هم پیدا می‌کنید که بیشتر کتاب‌هایی در زمینه‌ی هنر دارد. فیلم‌های سینمایی زیادی هم در این موزه ضبط شده‌اند. می‌توانید در این موزه‌ی جذاب یک فرهنگ‌گردی درست‌وحسابی انجام دهید.

تجربه‌ی کافه‌ی روف‌تاپ تایم‌آوت با منظره‌ای زیبا از مسکو 

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۶
نمایی زیبا از غروب مسکو را از این کافه تماشا کنید

در طبقه‌های بالای هتل پکینگ، این کافه‌ی زیبا را پیدا می‌کنید. کافه پکینگ را در یک جمله می‌توان خلاصه کرد: «از همین حالا لذت ببر!» منظره‌ی زیبایی از مسکو پیش چشم شماست. خدمه‌ی کافه اغلب مشغول بازی شطرنج هستند و نوعی نوشیدنی ترکیبی خاص هم در این کافه درست می‌شود که چند بار در روز برای مشتریان سرو می‌شود. دکور این کافه بسیار زیباست و نمای زیبایی از آسمان شهر را هم می‌بینید. از غروب‌های این کافه لذت ببرید.

اوکولِلِشنایا ، جایی برای دوست‌داران موسیقی 

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۷
اجرای یک گروه جوان روسی در کافه اوکولِلِشنایا

اوکولِلِشنایا (Ukuleleshnaya) هم فروشگاه لواز موسیقی است و هم یک کافه‌ی کاملا متفاوت. نوشیدنی‌هایی که در این کافه سرو می‌شوند بسیار خاص هستند و طعم‌های عجیبی و غریبی دارند. گاه نیز در این کافه کنسرت موسیقی برگزار می‌شود. می‌توانید یک روز عصر خود را در مسکو در این کافه بگذرانید و فضایی متفاوت در دل یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان لذت ببرید. این‌جا جایی متفاوت بین تفریحات در مسکو است.

یِکاترینا ، فروشگاه‌گردی متفاوت از تفریحات در مسکو 

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۸
مسکو جای خوبی برای خرید لباس‌های گرم است | نمایی بیرونی از فروشگاه گوم

یِکاترینا (Yekaterinaیکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های لباس پوست در مسکو است. در این فروشگاه از سال ۱۹۱۲، کلاه‌ها و کُت‌های  پوستی تولید می‌شد. اگرچه کلاه و کُت پوست شاید کمی قدیمی به نظر برسد، اما یکاترینا تلاش می‌کند طراحی خود را مطابق مد روز پیش ببرد. حتی اگر قصد خرید لباس پوست ندارید، به یکاترینا سر بزنید و در دل تاریخ مُد روسیه کمی بچرخید.

شگفتی­‌های پشت دیوارهای کرملین 

تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۹
راز تاریخ مسکو پشت دیوارهای کرملین

پشت دیوارهای بلند و آجری رنگ مشهور کرملین مهم‌ترین آثار تاریخی برجسته‌ی مسکو وجود دارد. کرملین پنج کاخ و چهار کلیسای جامع دارد که دور تا دور آن‌ها را دیوار و برج­‌های کرملین پوشانده است. بزرگ‌ترین کاخ در این مجموعه کاخ بزرگ کرملین با هفتصد اتاق است و به قرن ۱۹میلادی برمی‌گردد. کاخ کرملین روزانه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و ورودی آن برای هر بخش متفاوت است. برای کلیسای جامع ۵۰۰ روبل، برای اسلحه خانه ۷۰۰ روبل، برای برج کلیسایی کرملین مشهور به برج «بِل» ۲۵۰ روبل و برای بچه‌های زیر ۱۶ سال ورودی رایگان است. در میان تفریحات جالب مسکو ، این گشت‌وگذار قطعا روح تازه‌ای به شما می‌بخشد.

خانه‌موزه‌ی ماکسیم گورکی ، ویژه‌ی دوست‌دارن ادبیات

تفریحات جالب در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۱۰
خانه‌موزه‌ی ماکسیم گورکی ، جایی برای یک گشت ادبی

اگر دنبال یک گشت‌وگذار ادبی در میان تفریحات جالب مسکو هستید، به خانه‌ی ماکسیم گورکی سر بزنید. این یک سرگرمی فرهنگی در مسکو است. این خانه یکی از دیدنی‌­ترین بناها در مرکز مسکو و در محله‌ی قدیمی پایتخت روسیه و نزدیکی بلوار رینگ است. خانه‌ی گورکی یک خانه‌ی بسیار لوکس و شیک است. یک سرگرمی فرهنگی در مسکو آن است که چند ساعتی برای سر زدن به خانه‌ی نویسندگان بزرگ جهان وقت بگذارید. گورکی تا زمان مرگش در این خانه بود. سبک معماری این خانه بسیار مدرن و امروزی است. در ساخت آن از کاشی­‌های رنگین کمانی استفاده شده است. یکی از قسمت­‌های بسیار جذاب این موزه پله‌­های اصلی ساختمان است. این پله‌ها شبیه به موج ساخته شده‌­اند و می‌توان آن‌ها را روایتی از وضعیت نابسامان جامعه روسیه در آغاز سده بیستم میلادی دانست.