چند سالی‌ست روسیه در لیست «کشورهایی که باید رفت» بسیاری از گردشگران جای گرفته است. جاهای دیدنی روسیه بسیار زیاد هستند و این کشور رویایی است. تفریحات مسکو هم بسیار متفاوت است. مراکز تفریحی مسکو بسیار زیباست و جاذبه های گردشگری مسکو فراوان.

saadatrent
Loading the player...

تجربه‌ی سفر به روسیه و دیدن مسکوی اسرارآمیز و سن پترزبورگ افسانه‌ای، مجذوب‌کننده است و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای‌تان خلق می‌کند. اگر جزو گردشگرانی هستید که به دیدنی‌های خاص و متفاوت علاقه دارید، روسیه از این نظر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این‌بار در مجله‌ی سفرزون قصد داریم به طرفداران گشت‌وگذارهای هنری و ادبی و کسانی که به جاهای کمتر توریستی و دنج علاقه دارند، مقصد متفاوتی را معرفی کنیم. تفریحات مسکو از این جنس بسیار متفاوت هستند. منطقه‌ای بسیار زیبا، آرام در نزدیکی مسکو، جایی که هم از زیبایی طبیعت بهره زیادی دارد و هم از فرهنگ غنی روسیه. برای تجربه‌ی سفر متفاوت به مسکو با سفرزون همراه باشید.

سفر متفاوت به مسکو : بهشت گمشده

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - ملیخوو ۲ - مراکز تفریحی مسکو - جاذبه های گردشگری مسکو - جاهای دیدنی روسیه
خانه‌ی ییلاقی چخوف در مِلیخوو

در ادبیات کلاسیک روسی، هیچ  اثری به‌خوبی نمایش‌نامه‌ی باغ آلبالوی آنتوان چخوف ایده‌ی بهشت گمشده را توصیف نمی‌کند. برای دیدن بهشت گمشده‌ی واقعی کافی‌ست از بزرگراه ام۲ مسکو به طرف جنوب بروید. پس از طی ۸۰ کیلومتر به منطقه‌ای می‌رسید به نام «مِلیخوو» که خانه‌ی ییلاقی آنتوان چخوف را هم در خود جای داده است که به موزه‌ تبدیل شده است. این‌جا یک جای خاص در میان جاهای دیدنی روسیه است و در تفریحات مسکو کار متفاوتی است.

خرید بلیط هواپیما تهران مسکو
                                                      رزرو هتل در مسکو

 

اما برای رسیدن به باغ آلبالوی اصلی و تجربه‌ی سفر متفاوت به مسکو هنوز ۵۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است. در ۱۳۰ کیلومتری جنوب مسکو، در دره‌ی رودخانه‌ی آکا، حوالی شهر تاروسا به منطقه‌ای پر از کلبه‌های روستایی می‌رسید، این کلبه‌های روستایی که سبک بوهمینی دارند در زبان روسی داچا نامیده می‌شوند.

این منطقه از اواخر قرن نوزدهم پناهگاه کسانی بود که میل داشتند گاهی از شهر و زندگی شهری گریخته و چند روزی در دل طبیعت به آرامش و خوشی بگذرانند. در زمان حکومت کمونیست‌ها هم، به لطف دولت وقت، بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری که اغلب نویسنده، هنرمند و موزیسین بودند و اجازه نداشتند بیش از ۱۰۰ کیلومتر به مسکو نزدیک شوند، به اینجا نقل‌مکان کردند و نقش مهمی در ساختن فرهنگ هنری-ادبی این منطقه داشتند.

جاهای دیدنی روسیه ؛ همه چیز درباره‌ی جاذبه های گردشگری مسکو

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - ملیخوو ۲ - مراکز تفریحی مسکو - جاذبه های گردشگری مسکو - جاهای دیدنی روسیه
قایق‌سواری روی رودخانه‌‌ی پلنوو

یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد تجربه‌ی سفر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه ، دیدن شهرهای کوچک و مناطق ییلاقی این کشور است. در طول سفر انقدر مناظر زیبا و بکر می‌بینید که تا مدت‌ها این تصویر‌ها و منظره‌ها را فراموش نخواهید کرد. سفر به بهشت گمشده هم سفر متفاوت به مسکو را برایتان رقم می‌زند، سفر لذت‌بخشی که دوست دارید بارها تکرارش کنید.

دیدنی‌های منطقه و مراکز تفریحی مسکو

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - ملیخوو ۲ - مراکز تفریحی مسکو - جاذبه های گردشگری مسکو - جاهای دیدنی روسیه - خانه‌‌ی پلنوو ۲
خانه‌ی واسیلی پُلِنُفِ نقاش در پلنوو

در میان جاهای دیدنی روسیه ، خانه‌‌ی پلنوو که در بخش جنگلی زیبای تاروس، روبه‌روی رود آکا قرار دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه است. واسیلی پُلِنُفِ نقاش یکی از اولین ساکنان این منطقه بود که در اواخر قرن نوزدهم با پولی که از فروش یکی از آثارش به تزار به دست آورد، ملکی خرید. بنای داخل ملک که پُلِنُف شخصاً آن را طراحی کرده است شیفتگی او به فرهنگ و معماری آلمان و ایتالیا و نیز فرهنگ بومی روسیه را نشان می‌دهد.

یک تفریح هنری و زیبا در مسکو

مسیر پیاده‌روی ملک که در احاطه‌ی درختان بلند صنوبر  است، کاخ‌های پادشاهانِ داستان‌های پریان را به یاد می‌آورد و در انتهای آن یک تئاتر تابستانی روباز به سبک معماری یونان و گوتیک قرار دارد که با پیچک‌های سرخ آمریکایی پوشیده شده. پیش از انقلاب روسیه دهقانان محلی برای دیدن نمایش به این‌جا دعوت می‌شدند و به همین علت ملک پُلِنُف از مصادره توسط حکومت انقلابی در امان ماند.

مسکو را متفاوت ببینید!

برای اینکه این سفر متفاوت به مسکو برایتان لذت‌بخش‌تر شود، قدم زدن در میان جنگل‌ و مسیر رودخانه و ساحل شنی‌فوق‌العاده‌اش را از دست ندهید. در تابستان آب رودخانه برای شنا و آب‌تنی به‌اندازه‌ی کافی گرم است اما در بعضی قسمت‌های رودخانه جریان آب بسیار قوی است. هنگام قدم زدن در مسیر دلپذیر رودخانه، به روستای بِخوو می‌رسید که کلیسای سبک آرت‌نوو که پُلِنُف در سال ۱۹۰۴ ساخته است، توجه‌تان را جلب می‌کند. کمی دورتر و در همان مسیر، در دهکده‌ی پُدمُکلوو یک کلیسای جالب با سبک معماری ایتالیایی وجود دارد که محل برگزاری جشنواره‌ی سالانه‌ی موزیک قرون وسطایی با استفاده از سازهای آن دوره است.

مسیرهای دسترسی به جاهای دیدنی

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - خانه‌‌ی پلنوو ۲
آرامش و زیبایی را کنار رودخانه‌ی پلنوو تجربه کنید

برای این سفر متفاوت و لذت بردن از جاذبه های گردشگری مسکو ، از ایستگاه قطار کورسک مسکو قطاری به مقصد سِرپوخُو سوار شوید و از آن‌جا هم تاکسی و اتوبوس برای تاروسا و پُلِنُوو وجود دارد. اگر گواهینامه بین‌المللی دارید می‌توانید از مسکو اتومبیل کرایه کنید و به شیوه‌ی دلخواه‌تان به این ناحیه سفر کنید. اگر فرصت کردید به بخش تاریخی شهر سِرپوخُو هم سر بزنید. میدان اصلی شهر پر از کافه‌های دنج و زیباست. در کافه‌ ماتریونا که کافه‌ای خانوادگی است می‌توانید غذاهای سنتی روسی میل کنید و مسیرتان را به طرف بهشت گمشده ادامه دهید.

تفریحات مسکو و شکم گردی

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - رستوران
«تاروسسکویه ورِمیا» کافه‌ای است که به‌خاطر بلینی‌ یا همان پنکیک‌ روسی‌اش معروف است

تجربه‌ی سفر به روسیه بدون سر زدن به رستوران‌های محلی کامل نمی‌شود و سفر متفاوت به مسکو هم بدون چشیدن خوراکی‌های محلی و سر زدن به پاتوق‌های خوراکی چیزی کم دارد. خوراکی بخش مهمی از تفریحات مسکو است و جاذبه های گردشگری مسکو بدون امتحان کردن غذاهای خوشمزه‌ی محلی چیزی کم دارد.

برای یک شکم‌گردی متفاوت کجا برویم؟

در فاصله‌ی ۵ کیلومتری ملک پُلِنُف، رستوران «مارک و لِو» قرار دارد که آنچه در فرهنگ غذایی فضاهای خاص و هنری مسکو مورد پسند است را به شما ارائه می‌دهد. مزیت این رستوران به جز فضای بسیار دلنشین و غذاهایی با طعم بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی، این‌ست که از تولیدات غذایی محلی حمایت می‌کند و مواد اولیه موردنیازش را تازه از مزرعه‌های مجاور تهیه می‌کند. ماهی خاویاری پخته شده روی هیزم همراه با کواس خانگی (نوشیدنی سنتی روسی که از چاودار تهیه می‌شود) را حتما امتحان کنید.

«تاروسسکویه ورِمیا» هم کافه‌ای است که به‌خاطر بلینی‌ یا همان پنکیک‌ روسی، عالی و خوشمزه‌‌اش و مجموعه‌ ساعت‌های دوره‌ی شوروی، معروف است. «چِبورشنایا» که برای چِبورِکی‌ یا همان پیراشکی گوشت تاتار و پِلمِنی‌هایش مشهور است،  جایی خوب برای خوردن یک وعده غذای ساده و ارزان است.

اقامتگاه‌های بهشتی در قلب بهشت

تفریحات مسکو ، یک لذت متفاوت - خانه‌‌ی پلنوو ۲
اتاق ناهارخوری خانه‌ی واسیلی پُلِنُفِ نقاش در پلنوو

اگر دوست دارید جایی اقامت کنید که حال و هوای هنری داشته باشد، هتل ییلاقی  «بُلُتوو داچا» که در دهکده‌ی دوُریانینوو قرار دارد، بهترین گزینه‌ است؛ جایی که حتی در میان مراکز تفریحی مسکو یک جای متفاوت به حساب می‌آید. در این عمارت چوبی آبی‌رنگ که به سبک باغ آلبالوی چخوف و فرهنگ هنری معاصر مسکو دکور شده، درکنار هنرمندانی که سخت مشغول کارهایشان هستند، می‌توانید از فضا و وعده‌های غذایی دلپذیر که با محصولات مزرعه‌ی مارک و لِو آماده می‌شوند، لذت ببرید. اگر قصد دارید شب را هم در این منطقه‌ی بهشتی اقامت کنید، اتاق‌های زیبایی در طبقه‌ی دوم وجود دارد. در این صورت یک تفریح متفاوت را در میان تفریحات مسکو برای خود انتخاب کرده‌اید و از جاهای دیدنی روسیه و جاذبه های گردشگری روسیه به شکل خاصی لذت برده‌اید.

هاستل دوبرووسکی هم یکی دیگر از پیشنهادات ما برای اقامت در این منطقه زیباست.  برای هر شب اقامت در این مهما‌ن‌خانه که فضایی اسرارآمیز و شبیه به هزارتو دارد، در اتاق‌های یک‌تخته و دو تخته باید به‌ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ روبل بپردازید.

اقامت در یک جای لوکس

اگر ترجیح می‌دهید در جایی لوکس‌تر و با امکانات بیشتر اقامت کنید، پیشنهاد ما «اقامتگاه-اسپای بومگردی ولنا» ست که خارج از تاروسا قرار دارد. طراحی این ساختمان با داشتن استخرهای روباز و روبسته، مجموعه اسپای بزرگ با دو نوع سونای فنلاندی و روسی و حمام ترکی و غار یخ، طوری است که اقامت در یک داچای کلاسیک و راحتی اقامتگاه مدرن را همزمان تجربه کنید.