شمال ایران، همیشه و در همه‌ی فصل‌ها از پرطرفدار‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق گردشگری ایران است. آبی آرامش‌بخش دریا از یک طرف و سبزی بی‌کران جنگل‌ها از سوی دیگر، دو اصل اساسی در محبوبیت شمال ایران در بین گردشگران است. حجم زیاد مسافر و گردشگر به‌ویژه در نیمه‌ی اول سال، باعث شده تا مسئولان گردشگری در دهه‌های اخیر، امکانات توریستی زیادی را در این خطه‌ی سرسبز متمرکز کنند. مجموعه‌ی نمک آبرود یکی از مشهور‌ترین نماد‌های تمرکز امکانات و جاذبه‌های توریستی است و در سال‌های اخیر میزبان جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است. سفرزون در این مطلب شما را به میان تفریحات نمک آبرود خواهد برد و شما را با جاذبه‌های فراوان آن آشنا خواهد کرد. ما را تا انتها همراهی کنید.

saadatrent

 

نمک آبرود یک شهرک مسکونی و توریستی است که در میانه‌های راه چالوس به تنکابن در استان مازندران قرار دارد. وسعت آن حدود ۶۵۰ هکتار است و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است. بخش مسکونی نمک آبرود در ۸ محله ساخته شده و معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است. اما بخش توریستی مجموعه‌ای از امکانات تفریحی و رفاهی در کنار طبیعت وحشی و سیستم‌های اکولوژیکی است. تفریحات نمک آبرود، این مجموعه را به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی و گردشگری ایران تبدیل کرده است. با ما باشید تا مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی نمک آبرود را به شما معرفی کنیم.

تلهکابین؛ مشهورترین جاذبهنمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

عمده‌ی گردشگران، نمک آبرود را به تله‌کابینش می‌شناسند. تله‌کابین نمک آبرود، بلند‌ترین تله‌کابین ایران است و می‌توانید بر بلندای آن، منظره‌ی زیبای دریای خزر و سرسبزی جنگل‌های مازندران را همزمان در دید داشته باشید. این تله‌کابین دارای دو خط است. طول خط یک ۲۱۰۰ متر بوده و تا ارتفاع ۱۰۵۰ متری بالا رفته و شما را به قله‌ی مدوبن می‌رساند.  طی کردن این مسیر حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و ظرفیت کابین‌های آن چهار نفره است.

خط دو تله کابین که جدید‌تر است با طول ۱۷۰۰ متری، تا ارتفاع ۷۰۰ متر از سطح دریا بالا می‌رود و به قله‌ی دیو‌حمام می‌رسد. سرعت آن دو برابر خط یک بوده و دارای کابین‌های ۶ نفره است.

تله‌کابین نمک آبرود امنیت بسیار بالایی داشته و از زمان راه اندازی آن در سال ۷۲ تا کنون هیچ حادثه‌ای از آن گزارش نشده است. تمام قطعات و بخش‌های تله کابین به صورت منظم مورد بررسی قرار می‌گیرند و موتور اضطراری و عملیات تخلیه به هنگام قطع برق پیش‌بینی شده است. وقتی به بالای کوه می‌رسید، تفاوت دما به خصوص در روزهای گرم سال بسیار واضح است و خنکی هوا به قدری است که ممکن است شما را شگفت‌زده کند. در بالای تله‌ کابین علاوه بر لذت بردن از مناظر بدیع، می‌توانید از رستوران و آلاچیق‌های زیبا نیز لذت ببرید.  همچنین نمایشگاهی از حیوانات تاکسیدرمی نیز در ایستگاه بالایی تله‌کابین، قابل بازدید است. محال است که به تفریحات نمک آبرود بروید و تله‌کابین آن را از قلم بیندازید!


آدرس نمک آبرود در نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به مازندران کلیک کنید.


زیپ لاین؛ از هیجانانگیزترین تفریحات نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

به ایستگاه بالای خط دوی تله‌کابین در قله‌ی دیو‌حمام که برسید، تازه دو تفریح هیجان انگیز در انتظار شماست که ماجراجویی و هیجان شما را به چالش می‌کشد. یکی از آن‌ها همان بازی ترسناک و هیجان‌انگیز زیپ‌لاین است. تصور کنید در مسیری بین دو کوه تنها به یک کابل متصل هستید، بین زمین و هوا در نوسان قرار دارید و زیر پایتان خالی است. فقط همین تصور کافی است که عده‌ی زیادی قید این تفریح جسورانه را بزنند. ولی اگر فقط یک بار زیپ‌لاین را امتحان کنید ترستان می‌ریزد و به حس هیجان آن عادت خواهید کرد. نمک آبرود با در اختیار داشتن دو خط زیپ‌لاینِ موتور‌دار شما را از بالای جنگل‌های سرسبز و از میان کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده جابه‌جا  می‌کند.

آدرس زیپ لاین نمک آبرود روی نقشه گوگل

پل معلق نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

در نمک آبرود برای رفتن از یک خط زیپ لاین به خط دیگر یک پل معلق چوبی قرار دارد که به عنوان یکی از تفریحات نمک آبرود، مشغول به کار است. این پل باریک از چوب و طناب ساخته شده و در میان کوه‌ها معلق است. اگرچه امنیت پل معلق تا حدودی تضمین شده است ولی باز هم رد شدن از آن دل و جرأتی می‌خواهد که هرکسی ندارد! این پل مدام در حال لرزش است و هرلحظه بر روی آن احساس تعلیق و سقوط خواهید کرد. راه رسیدن به این پل فقط از تله‌کابین نمک آبرود، میسر است و می‌توانید قدم زدن در ارتفاع بالا را روی یک پل معلق در هوا تجربه کنید.

سورتمه نمک آبرود؛ از جذابترین تفریحات نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

تا‌به‌حال از فکرتان گذشته که با سرعت یک سورتمه‌سوار از میان در ختان بلند و جنگل‌های سبز شمال گذر کنید؟‌ امکان تجربه‌ی این هیجان در سورتمه‌ی نمک آبرود، وجود دارد. مسیری به طول ۱۲۵۰ متر در میان جنگل، ریل‌گذاری شده و ۵۶ دستگاه سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت، از آن عبور می‌کند. صندلی‌ها تک‌نفره هستند و سرنشینان به وسیله‌ی یک کمربند دو‌بنده بر روی صندلی فیکس خواهند شد. امکان سورتمه سواری برای کودکان زیر ۵ سال وجود ندارد. کودکان ۵ تا ۱۰ سال هم می‌توانند به همراه والدین خود سوار سورتمه شوند.

سورتمه‌ی نمک آبرود، اولین و طولانی‌ ترین مسیر سورتمه در ایران و از زیباترین مسیرهای سورتمه‌سواری است. این مسیر مارپیچ از میان یک جنگل انبوه می‌گذرد. در بخش‌هایی از مسیر، هوا تاریک و جاده باریک است و در بخش‌هایی دیگر، هوا بسیار روشن و عرض جاده بیشتر است. توقف و پیاده شدن در میان مسیر ممنوع است و سرنشین سورتمه تنها می‌تواند با ترمزی که در کابین تعبیه شده است سرعت خود را تا حدی کنترل کند.

پینت بال نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

یکی از مهیج‌ترین تفریحات نمک آبرود پینت‌بال آن است که در محیط بسیار جذاب جنگل قرار دارد. شاید تجربه‌ی پینت‌بال بازی کردن در جنگل را نداشته باشید. این تجربه در جنگل واقعی‌تر، جذاب‌تر و در فضایی بسیار بزرگ‌تر است. می‌توانید در محیط جذاب و وهم‌آلود جنگل و در جوار درختان توسکا، جنگی تمام‌عیار با دوستانتان به راه بیندازید. جالب است بدانید که پینت بال نمک آبرود بزرگترین پینت بال جنگلی ایران است و از مدرن‌ترین لباس‌ها و تجهیزات ایمنی بهره می‌گیرد. این مجموعه سناریو‌های مختلفی را برای بازی به شما پیشنهاد می‌دهد و  مسیرهایی که برای آن در نظر گرفته می‌شود بسیار پیچیده است. طراحی فضای پینت بال در نمک آبرود بسیار حرفه‌ای است و می‌توانید هیجان‌انگیز‌ترین پینت‌بال عمرتان را در اینجا تجربه کنید.

آدرس پینت بال نمک آبرود روی نقشه گوگل

کارتینگ، هیجان در تفریحات نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود
تفریحات نمک آبرود

کارتینگ یا همان ماشین چهار‌چرخ از جمله تفریحات نمک آبرود است که می‌توانید انرژی خود را به بهترین شکل در آن تخلیه کنید. برای افرادی که ساکن شهر‌های شلوغ و بزرگ‌اند و کمتر امکان رانندگی در سرعت‌های بالا را به دست می‌آورند کارتینگ تجربه‌ی لذت‌بخشی‌ست. رانندگی در پیست‌ها و فضا‌های غیر‌شهری بسیار پر‌هیجان است. پیست کارتینگ نمک آبرود برای دو گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است. پیست بزرگسالان ۶۰۰ متر بوده و پیست نوجوانان ۲۰۰ متر طول دارد. کارتینگ نمک آبرود دارای جاده‌های مارپیچ با نقشه‌های عجیبی است و اگر به راهنما دقت نکنید در یافتن مسیر اصلی دچار مشکل خواهید شد. اما با این حال این کارتینگ دارای ماشین‌ها و فضای ایمنی است. حتی برای افرادی که تجربه‌ی رانندگی ندارند، یک ویدیوی آموزشی چهار دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

مجموعه پروازی؛ از پرطرفدارترین تفریحات نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

اگر قصد دارید به جنگل و دریای مازندران احاطه‌ی کامل داشته باشید و همه‌ی فضای نمک آبرود زیر پایتان باشد، بهتر است سری به مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود بزنید. هواپیما‌های کوچک ملخی، با خلبانان خبره شما را در آسمان نمک آبرود بر فراز جنگل‌های شمال به پرواز در‌می‌آورند. به علاوه اگر خودتان هم از حرفه‌ای‌های پرواز هستید، می‌توانید با چتر و پاراگلایدر معلق شدن در آسمان نمک آبرود را تجربه کنید. بالگرد و کایت هم از دیگر تجهیزات مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود‌ هستند.

باشگاه تیراندازی و سینمای شش بعدی نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود
تفریحات نمک آبرود

اما در ادامه‌ی لیست ترین‌های تفریحات نمک آبرود می‌توان به باشگاه تیراندازی این مجموعه اشاره کرد. این باشگاه دومین باشگاه ایرانی در نوع خود است و با تجهیزاتی مدرن دارای پنج سکوی پرتاب است. علاوه بر اسلحه، امکان تیراندازی با تیروکمان نیز در این باشگاه وجود دارد. برگزاری مسابقه و استفاده از تفنگ شخصی نیز امکان‌پذیر است.

سینمای شش بعدی نمک آبرود نیز کمتر از ۱۰ سال است که آغاز به کار کرده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. کیفیت فیلم‌ های این سینما بالا بوده و افراد بسیاری هیجان تماشای آن را تجربه کرده اند. استفاده از سینمای شش بعدی هیچ محدودیت سنی ندارد.

دلفیناریوم و آکواریوم نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

در ادامه‌ی معرفی تفریحات نمک آبرود، به سراغ پارک دلفین‌ها و مشاهده‌ی هنرنمایی آن‌ها می‌رویم. در این پارک یک شیر دریایی اسپانیایی به نام بوریس وجود دارد که بسیار بامزه و سرگرم‌کننده است. بوریس در مدت زمان ۴۵ دقیقه به روی صحنه‌ می‌رود و نزدیک به هشتاد‌ حرکت نمایشی به اجرا در‌می‌آورد. برکه‌ای هم تحت عنوان برکه‌ی فلامینگو‌ها وجود دارد که در آن شانس‌ مشاهده‌ی این پرندگان صورتی‌رنگ زیبا را خواهید داشت. به‌علاوه می‌توانید از آکواریوم بزرگ نمک آبرود نیز دیدن کرده و از تماشای موجودات دریایی زیبای آن لذت ببرید.

تفریحات آبی نمک آبرود

اما بشنوید از تفریحات آبی نمک آبرود که مثل هر شهر ساحلی دیگر دارای جاذبه‌های متنوع آبی است. نمک آبرود دارای یک تفرجگاه ساحلی است که در قسمت شمالی شهرک و در حاشیه جاده چالوس-تنکابن قرار گرفته است. وجود دو سایت مخصوص شنا برای خانم‌ها و آقایان با بهترین امکانات ضروری‌ترین چیزی است که در این ساحل به چشم می‌خورد. علاوه بر آن وجود امکانات تفریحی مانند شاتل، جت اسکی، چتر پاراسل، هاور کرافت و قایق سواری از جمله تفریحات آبی ساحل نمک آبرود است.

تفریحات آبی

شهربازی، پیست دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، پیست موتور و ماشین ATV هم از دیگر تفریحات نمک آبرود در تفرجگاه ساحلی آن است. جدای از این امکانات مدرن، نمک آبرود ساحل آرام و زیبایی دارد و دو پارک جنگلی شمشاد و بنفشه نیز در شمال آن جای گرفته است. مسیر‌های پیاده‌روی و کوهنوردی و مکان‌های جذاب برای پیک‌نیک و عکاسی، به شما امکان می‌دهد تا سفر خود را به شیوه‌ای سنتی و از نوع کاملاً ایرانی بگذرانید.

اقامت در نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود امکانات بسیار خوبی برای اقامت دارد. از کلبه‌ها و سوئیت‌های مبله گرفته تا وجود امکانات کمپینگ و چادر زدن. امکان اجاره‌ی ویلا نیز در خود شهرک برای شما فراهم است. این منطقه با داشتن ویلاهای متنوع، امکانات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود رستوران‌های ساحلی، چای‌خانه‌ی سنتی و مراکز صنایع دستی و گردشگری نیز خیال شما را از بابت خرید و شکم‌گردی راحت می‌کند.

مسیر دسترسی به نمک آبرود

اگر از جاده چالوس به شمال سفر می‌کنید، پس از لذت بردن از زیبایی‌های این جاده‌ی پر پیچ و‌خم، تنها ۱۲ کیلومتر مانده تا چالوس، تابلوی راهنمای شهرک توریستی نمک آبرود را خواهید دید. نمک آبرود در مسیر بین چالوس و تنکابن قرار گرفته است.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، دریاچه‌ی مصنوعی با پدالو، زمین تنیس، زمین اسکیت، اسکای واکر، شهر بازی نمک آبرود، مراکز خرید، رستوران‌ها، غرفه‌های بوتیک لباس‌های چرم، عکاسی، آرایشگاه و مرکز تفریحی ساحل دریا را هم می توان به لیست تفریحات نمک آبرود اضافه کرد.

نمای ۳۶۰درجه از شهرک توریستی نمک آبرود

در نمک آبرود کمتر کسی‌ست که حوصله‌اش سر برود! جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود به قدری زیاد و متنوع است که یک روز برای بازدید از همه‌ی آن‌ها زمان کمی است. پس با برنامه‌ریزی، سفر محشر و پر‌هیجانی را به نمک آبرود تجربه کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مازندران کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور فیلبند

برای مشاهده‌ی تور فیلبند سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.