دیدن جاهای دیدنی آنتالیا که یکی از مقصدهای محبوب گردشگری است، در سفر به این شهر بسیار مهم است. از سواحل بی‌نظیر تا جاهای تاریخی منحصر به فرد در میان جاهای دیدنی آنتالیا وجود دارد و همین موضوع این‌جا را در اولویت هر گردشگری قرار می‌دهد. ما در سفرزون معتقدیم که برای دیدن شهر قدیمی زمان بگذارید و دروازه‌ی هادریان(Hadrian’s Gate) و مناره‌ی شکسته(Broken Minaret) را ببینید و لذت جاذبه های گردشگری آنتالیا را با خود همراه کنید. اگر خواستید از گرما فرار کنید به غار کاراین بروید و یک سواری به سمت کوه تاهتالی (Mount Tahtali) ترتیب دهید. بقایای بناهای زیادی از تمدن یونان باستان، در ترکیه و آنتالیا وجود دارد. شهرهای یونانی را ببینید و یادتان باشد که آتش دهان شیمر را از دست ندهید.

saadatrent

روی دیگر سکه در سفر آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
قدم زدن در بقایای شهر فاسلیس (Phaselis)

فاسلیس یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. شهر قدیمی فاسلیس،بندر لیکیه،زمانی مهم‌ترین نقطه بازرگانی این منطقه محسوب می‌شد.شما می‌توانید در بقایای به جا مانده از این شهر قدم بزنید و تصور کنید زندگی در این شهر،طبق قانون اسکندر مقدونی،چگونه جریان داشته است.از آن دوران قنات‌ها،آمفی‌تئاتر و خیابان اصلی بازار به جا مانده است که به دو بندر می‌رسد.

امروزه،این منطقه در پارک ملی واقع شده است که ساحل‌های فوق‌العاده‌اش،دل هر گردشگری را با خود می‌برد و همین امر اینجا را به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل می‌کند که به نوبه خود حسابی پرطرفدار است.باید گفت که در این حوالی رستوران وجود ندارد اما اگر به دنبال جایی برای پیک نیک هستید،می‌توان تضمین کرد که اینجا بهترین است و بعدازظهری به یادماندنی در خاطراتتان ثبت خواهد کرد.

سه تیرانداز محافظ راه شما هستند

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
گشت و گذار در کالیجی (Kaleici)

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا،کاله‌ایچی است. کاله‌ایچی، شهر قدیم آنتالیاست. شما می‌توانید تلفیقی از امپراطوری عثمانی و رومی در اینجا شاهد باشید. وقتی وارد شهر قدیم می‌شوید از دروازه هادریان می‌گذرید که توسط سه تیرانداز که ورودی را از قرن دوم که ساخته شده‌اند در نظر دارند، محافظت می‌شود. از اینجا که خارج شوید هم به یکی از نمادهای شهر آنتالیا خواهید رسید و آن هم مناره ۴۰ متری معروف به مناره شکسته یا (Yivli Minare) است. این بنا و مسجد سلجوق، باهم و در قرن ۱۳ام، ساخته شده‌اند که البته امروز کامل نیست و بخش‌های زیادی از آن تخریب شده‌است.

شعله‌ی اسطوره‌ای در میان جاهای دیدنی آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
آتش همیشگی شیمر (Chimaera)

یکی از جاهای دیدنی آنتالیا که بسیار خاص و منحصر به فرد است،آتش همیشگی شیمر نام دارد.شیمر،از اساطیر یونان است.او دارای سر شیر و بدن بز و دمی از مار است و از دهانش شعله‌های آتش بیرون می‌زند-شیمر با ویران کردن حومه لیکیه در آناتولی،مردم را به وحشت می‌انداخت،تا اینکه به دست بلروفون،یکی از پهلوانان نام‌دار یونانی کشته شد-.در دوران قدیم‌ از شعله‌های آتش شیمر،برای هدایت دریانوردان و جلوگیری از برخورد کشتی‌هایشان به صخره‌ها استفاده می‌شده‌است.

معنای خود اسم شیمر،به معنی «شعله همیشگی» است و حتی همین حالا هم شما می‌توانید در هرزمانی،شعله‌های شیمر را از روی صخره ببینید.در این قسمت حدود ۲۰ خروجی انتشار گاز وجود دارد که باعث می‌شود آتش خودبه‌خود مشتعل باشد.

تماشای شیمر در شب

در شب،شعله‎‌های درخشان شیمر منظره‌ای بسیار زیبا دارند،اما فراموش نکنید که باید با خودتا چراغ قوه ببرید،چون نور شعله شیمر برای پیدا کردن مسیرتان در بالا رفتن از صخره‌ها کمکتان نمی‌کند.شعله شیمر،بالای معبد هفایستوس قرار دارد و یکی از بزرگترین پدیده‌های طبیعی در کره زمین است.

موزه‌ی باستان‌شناسی، تاریخ شهر پیش چشمان شما

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا

این‌جا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا است. موزه‌ی باستان‌شناسی یکی از بهترین موزه‌های ترکیه بوده و در میان جاهای دیدنی آنتالیا ، جایی است که شما را به قلب تاریخ این شهر می‌برد. در این موزه شاهد کاوش‌های جدید باستان‌شناسی و اثرهای تاریخی از سالیان دراز پیش از عصر حاضر خواهید بود. قدیمی‌ترین اثرها به پنج هزار سال قبل باز می‌گردد و از عصر برنز تا بیزانسی را شامل می‌شود. مهم‌ترین گالری‌های موزه،مجسمه‌های الهه‌ها را در خود دارند و موزاییک هایی از سلوکیه در آن‌ها قابل مشاهده است.موزه همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها باز است.

آبشارهای دودن، غار و آبشار و طبیعت

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
پیک نیک کنار آبشارهای دودن (Duden Waterfalls)

یک دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا که چهره‌ی طبیعت مرموز شهر را به شما معرفی می‌کند شهر آهکی آنتالیا است. در میان جاهای دیدنی آنتالیا ، این شهر آهکی پر از آبشارها، غارها و چشمه‌هاست؛ از کوه‌های تاوروس(Taurus Mountains)گرفته تا دریای مدیترانه، که رود دودن به آن می‌ریزد و دو آبشار در مسیر آن شکل گرفته است و این فضا را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا تبدیل کرده است. آبشارها به دودن بالا و دودن پایین معروف شده‌اند. اینجا منظره‌ای است که با باغ و درخت احاطه شده و فضایی بی‌نظیر برای پیک نیک، چه برای اهالی و چه برای توریست‌ها به وجود آورده است. دودن بالا، ۱۵ متر ارتفاع دارد و یک غار طبیعی را زیر خود پنهان کرده است که می‌توان به آن‌جا رفت و این قطعا یکی از رویایی‌ترین تجربه‌هایی است که ممکن است در میان جاذبه های گردشگری آنتالیا داشته باشید.

پارک کارالی‌اوقلو، آرامش زیر سایه برج و باروی روم باستان

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
استراحت در پارک کارالی‌اوقلو (Karaalioglu Parki)

این‌جا یکی از پارک‌های اصلی شهر و از جاذبه های گردشگری آنتالیا است. جایی که شما می‌توانید زیر سایه درختان دراز بکشید و در روزهای داغ تابستان،کمی استراحت کنید و یا در هنگام عصر کمی پیاده‌روی کنید.

در ورودی پارک، یک بنای متعلق به برج و باروی قدیمی شهر در دوران روم باستان به نام Hildirlik، قرار دارد که دیدبانی برای بندر قدیم است. این بنا ۱۴ متر ارتفاع دارد و منظره‌ای فوق‌العاده به شهر و خلیج دارد. کمی زودتر در عصر اگر این‌جا بیایید می‌توانید از چشم‌انداز پانوراما از بندر رومی قدیمی زیر نور آفتاب لذت ببرید. پارک کارالی‌اوقلو، جای بسیار خوبی برای پیک‌نیک است. همیشه باز است و بدون هزینه.

مناره‌ی شکسته مسجد کورکو، از روم باستان تا عثمانی

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
مناره‌ی شکسته مسجد کورکوت (Broken Minaret of the Korkut Mosque)

مناره‌ی شکسته(Kesik Minare) مسجد کورکوت،در شهر قدیم واقع شده است و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آنتالیا است. مناره در قرن نوزدهم،با آتش خراب شده و بقایای شکسته آن چیزی است که از تاریخ آن امروز پابرجاست.اینجا در ابتدا به عنوان معبد در قرن دوم ساخته شده است.سپس در سده ششم،به یکی کلیسای بیزانسی تبدیل شده و بعد از آن که امپراطوری ترک سلجوقی حکم‌رانی را آغاز کردند، کلیسا به مسجد تبدیل شد و مناره‌ به آن اضافه شده‌ است.

در دوران جنگ‌های صلیبی در ۱۳۶۱،مسجد دوباره،کلیسا شد و در آخر،وقتی که عثمانی به قدرت رسید باز هم تبدیل به مسجد شد. و تاریخ این همه جنگ در دیوارهای آن مدفون شده‌است.

جلوه‌ای از طبیعت پر جاذبه میان جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا یا ده کاری که نباید فراموش کنید ۶
غار کاراین(Karain Cave)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا ، غار کاراین است. غار کاراین(Karain Cave) در کوهپایه قرار گرفته و چند حفره بزرگ دارد که برای بازدید عموم،آزاد هستند.کاوش‌ها در غار به اکتشافاتی از دوره پالئولیتیک قدیم  و میانه،منجر شده است که قطعاتی احتمالی از یک اسکلت انسان نئاندرتال است.بعضی از دست‌ساخته‌ها که در اینجا پیدا شده‌اند در نمایشگاهی کوچک در محل غار به نمایش درآمده است و باقی آن را می‌توانید در موزه باستان‌شناسی- که در مورد آن صحبت کردیم-پیدا کنید.

پارک ملی گولوک داغی، بقایای تئاتر یونان در دل صخره‌ها

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
گشت و گذار در پارک ملی گولوک داغی (Gulluk Dagi)

پارک ملی گولوک داغی، از جاهای دیدنی آنتالیا ، در شمال غربی این شهر است و به اندازه‌ی نیم‌ساعت با ماشین از شهر فاصله دارد. این‌جا، آثار شهر باستانی ترموسوس را در خود پنهان کرده است و یک جای تاریخی کم‌نظیر در میان جاهای دیدنی آنتالیا است. ترمسوس(Termessos) به روی کوه بوده است و چشم‌اندازی بی‌نظیر به کل منطقه دارد. مهم‌ترین بنای باقی‌مانده‌ی ترمسوس آمفی‌تئاتر بی‌نظیر آن است، که از دل صخره بیرون آمده است. چون این منطقه، صخره‌ای و سنگی است، حتما کفش مناسب و مقاوم بپوشید.

کوه تاهتالی، شکوه و عظمت یک چشم‌انداز بی‌نظیر

جاذبه های گردشگری آنتالیا و لذت از جاهای دیدنی آنتالیا
بالا رفتن از کوه تاهتالی(Mount Tahtali)

طبیعت در جاذبه های گردشگری آنتالیا نقشی اساسی دارد. در بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا، ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد طبیعی، یک تجربه‌ی رویایی برای بازدیدکنندگان خواهند ساخت. چشم‌انداز کوه تاهتالی، خارق‌العاده است. شما در اینجا ۲۳۶۵ متر از سطح دریا بلندترید. برای یک کوه‌نورد متوسط، شاید چالش‌برانگیز باشد که همه‌ی راه را یکسره طی کند. اما شما می‌توانید با تله کابین به انتهای مسیر برسید. از پایین و از ساحل، تا اوج آسمان را در یک روز طی کنید و از منظره‌ی ساحل و دریا و کوه‌های تاوروس در راه لذت ببرید. اگر حسابی دنبال هیجان و ماجراجویی باشید ممکن است به فکر پاراگلایدر و یا اسکی در زمستان بیفتید. اگر این‌طور تصمیم بگیرد همه چیز برای شما منحصر به فرد خواهد بود.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های آنتالیا کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور آنتالیا

برای مشاهده‌ی تور آنتالیا سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.