جاهای دیدنی آنکارا این امکان را به شما می­‌دهند که تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و دلچسبی را در این شهر تجربه کنید. می‌توان گفت که جاهای دیدنی آنکارا در جذب گردشگران بسیار موفق هستند. یکی از دلایل این موفقیت آن است که این مکان­‌های توریستی در دنیا شناخته شده هستند. سفرزون در این مطلب به معرفی چند مکان تفریحی در آنکارا می­‌پردازد. اگر به این شهر سفر کردید، می‌توانید با راهنمایی این مطلب برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای دیدن این شهر بسیار زیبای توریستی داشته باشید.

saadatrent

ساعاتی دور از شلوغی آنکارا در کنار دریاچه‌ی اِیمیر

آنکارا نقاط زیبا و طبیعت بکر و شگفت‌انگیزی دارد؛ دریاچه‌ی «اِیمیر» یکی از زیباترین و برجسته‌ترین جاذبه­‌های طبیعی این شهر است. اِیمیر در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری آنکارا واقع شده است. مردم محلی و توریست­‌ها به این منطقه‌ی زیبا می‌­آیند تا به دور از سر و صدا، آلودگی و روزمرگی شلوغ زندگی به آرامش برسند. این‌جا یک دریاچه‌ی کوچک و زیباست که بخشی از یک پارک طبیعی به طول ۱۰ کیلومتر است. زندگی در کنار این دریاچه جریان دارد. مردم برای دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به آن‌جا می‌­آیند. اطراف دریاچه طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد؛ جایی برای آشتی با طبیعت و داشتن یک پیک‌نیک مفرح. یک ساختمان تاریخی هم در نزدیکی دریاچه وجود دارد. در این رستوران می‌توانید هم از غذاهای مدیترانه‌ای لذت ببرید و هم مناظر چشم‌نواز ببینید. بعد از آن هم بروید سراغ خرید کردن و لذت بردن از فروشگاه‌های آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۳
دریاچه‌ی ایمیر و تجربه‌ی یک آرامش متفاوت

باغ وحش جنگلی آتاتورک از نقاط محبوب در جاهای دیدنی آنکارا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا باغ وحش جنگلی «آتاتورک» است که در شهرداری آنکارا واقع شده است. این منطقه‌ی جنگلی شامل یک باغ وحش کوچک، یک آکواریوم و باغ گیاه‌شناسی است. این‌جا محل سکونت گونه­‌های مختلف پرندگان، گربه­‌های بزرگ، میمون­‌ها، گوریل­‌ها و مارهاست. بازدیدکنندگان این مجموعه می‌­توانند از محصولات تازه‌ی شیر و نوشیدنی­‌های مختلف آن استفاده کنند.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۴
اگر با کودکان‌تان به آنکارا سفر می‌کنید به این باغ‌وحش سر بزنید

پارک گنچلیک آنکارا

یکی از جاهای دیدنی آنکارا این پارک جذاب و دیدنی «گنچلیک» است. گنچلیک محل مناسبی برای مردم محلی و گردشگران از سراسر دنیا است. این پارک در مرکز آنکارا قرار دارد. گنچلیک سرگرمی­‌های مختلفی را برای همه‌ی رده‌­های سنی فراهم کرده است. باغ­‌های زیبای چای، فواره­‌های رنگی و شهر بازی «فان‌فِیر اَمیوزمنت» مهم‌ترین جاذبه های گردشگری پارک «گنچلیک» است. استخری بزرگ برای شنا و قایقرانی و انواع چرخ‌و‌فلک­‌ها برای بزرگسالان و بچه­‌ها از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه‌ی جذاب است. این مجموعه‌ی دیدنی یکی از مکان­‌هایی‌ست که در سفر به آنکارا حتما باید از آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۵
تماشای رقص فواره‌ها در پارک گنچلیک

برج «آتاکوله» در آنکارا

برج ۱۲۵ متری «آتاکوله» برجی است که به‌منظور کاربردهای راداری و مخابراتی در تپه‌ای در جانکایا واقع در مرکز آنکارا ساخته شده است. این برج معروف­‌ترین مکان توریستی آنکاراست که حتی در کل ترکیه بیش‌ترین تعداد بازدیدکنندگان را دارد. این برج یک تراس با فضای باز و یک رستوران گردان به اسم «سویلا» دارد. سویلا رستوران زیبایی است با منظره‌ای پانوراما از شهر. در قسمت پایین برج هم یک مرکز خرید وجود دارد. فروشگاه­ برندهای مشهور و رستوران‌های معروف ترکیه در این مرکز خرید حضور دارند. در یک عصر زیبا به برج آتاکول بروید و از یک گشت‌وگذار شهری لذت ببرید.

جالب است بدانید: درباره‌ی آنکارا در ویکی‌تراول

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۶
منظره‌ی پانورامای آنکارا را در رستوران سویله برج آتاکوله ببینید

آکواریوم «آکوا وگا» نگینی در میان جاهای دیدنی آنکارا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا آکواریوم «آکوا وگا» است. این آکواریوم بزرگ‌ترین تونل آکواریم در اروپاست و در جهان رتبه‌ی دوم را دارد. آکوا وگا را باید زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم ترکیه دانست. این آکواریوم بسیار طولانی است و قدم زدن و تماشا کردن ماهی‌های آن آرامش و سکوت آب را به شما هدیه می‌کند. در محیط آکواریوم آکوا وگا هم تعداد زیادی کافه و رستوران قرار دارد. نوشیدن قهوه و تماشای ماهی‌ها فضای بسیار خاص و آرامی ایجاد می­‌کند. هزینه‌ی بلیط ورودی آکواریوم وگا در آنکارا ۱۵ لیره است و مرکز خرید و فوت کورت بسیار بزرگی هم دارد.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۷
آرامش و سکوت آب هدیه‌ی وگا آکواریوم به شماست

سیتادل قلعه‌­ای بر فراز تپه‌ی اولوس در آنکارا

«سیتادل» یا «قلعه‌ی آنکارا» که بر روی تپه ای بلند و سرسبز به اسم «اولوس» قرار دارد. اولوس با ارتفاع ۹۷۸ متر در بخش آنکارای قدیمی است. این‌جا سازه‌ای تاریخی و باشکوه مربوط به دوران قرون وسطی است. تمام این قلعه با استفاده از سنگ ساخته شده است. قلعه‌‌‌ی آنکارا دو قسمت بیرونی و درونی دارد. این قلعه‌ی زیبا به‌دلیل مساحت بسیار زیادش از چندین سال پیش تا کنون میزبان جشن­‌های تابستانه و کنسرت­‌های موسیقی فراوانی بوده است. نکته‌ای که بسیاری از گردشگران از آن بی‌اطلاع هستند این است که این قلعه دو درِ ورودی دارد اما اکثر توریست­‌ها از دری که فروشگاه­‌های سوغاتی دارد وارد می­شوند. زمانی که تعداد بازدیدکنندگان زیاد است می‌­توانید از در دیگر هم برای ورود استفاده کنید.

یک نکته: یادتان باشد که باید برای پیدا کردن این در دقت کنید. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که وسیله‌ی نقلیه خاصی برای رسیدن به قلعه وجود ندارد. هر توریستی یا باید از وسایل نقلیه‌ی شخصی خود استفاده کند و یا با تاکسی و تورهای گردشگری به این قلعه برود.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۸
سیتادل میزبان کنسرت‌ها و جشن‌های تابستانه است

موزه‌ی فرهنگ‌شناسی جایی برای علاقه‌مندان فرهنگ

موزه‌ی فرهنگ‌شناسی در بلوار «طلعت پاشا» بر روی یک تپه در نمازگاه آنکارا است. اگر می‌خواهید تاریخ مربوط به دوره‌ی آتاتورک را بیش‌تر بشناسید، این‌جا جای شماست. البته نکات زیادی از تاریخ ترکیه را می‌توانید در این موزه پیدا کنید: لباس‌های دست‌دوز تاریخی، شیشه‌­ها و کاشی­‌های سنتی ترکیه، نسخ خطی پیش از تاریخ، سنگ‌­های قدیمی و قطعات چوبی هنری و سلاح­‌های مورد استفاده‌ی تمدن­‌های باستانی در ترکیه. نکته‌ی جذاب این موزه آن است که اگر از عاشقان قهوه باشید این‌جا یک جای دیدنی برای شماست. شیوه‌ی درست کردن قهوه در تمدن­‌های باستانی ترکیه از نمایش‌های جذاب این موزه است.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۹
موزه‌ی فرهنگ‌شناسی آنکارا جای خوبی برای کسانی است که به فرهنگ کشورهای مختلف علاقه دارند

مسجد کوجاتپه آنکارا

مسجد «کوجاتپه» جای توریسم فرهنگی است. این مسجد بزرگ‌ترین مسجد در آنکاراست. کوجاتپه ۴ مناره‌ی ۸۸ متری دارد. نگران نباشید! برای بالا‌رفتن از این مناره‌ها پله و آسانسور هست. می‌توانید از مناره‌ها بالا بروید و از تماشای منظره‌های آنکارا لذت ببرید. اگر هوا آفتابی و درخشان باشد، مناره‌های مسجد از هر نقطه‌ای در آنکارا قابل دیدن است. کوجاتپه را باید شاهکار معماری ترکیه دانست. دیوارها و سقف مسجد سرشار از نقش‌های فرهنگی و طرح‌های زیباست. اعجاب‌انگیز آن‌که در حدود ۲۴ هزار نفر می­‌توانند به‌طور همزمان در این مسجد نماز بخوانند. بازدید از این مسجد یک امکان همیشگی برای توریست‌هاست. تجربه‌ی دیدن این مسجد زیبا با یک معماری معرکه را نباید از دست بدهید.

جاهای دیدنی آنکارا برای تجربه‌ی یک سفر متفاوت و جذاب ۱۰
کوجاتپه نگینی است در قلب آنکارا

موزه‌ی فضای باز آلتین کوی

موزه‌ی فضای باز آلتین کوی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود. این موزه با سایر موزه‌های آنکارا تفاوت بسیار زیادی دارد. موزه‌های سنتی آنکارا، بسیار شیک و لوکس طراحی شده‌اند و شما در آن احساس راحتی نخواهید کرد. اما موزه‌ی فضای باز آلتین کوی، در فضای باز و بافت خارج از شهر ساخته شده و شما را با فرهنگ مردم ترکیه و شهر آنکارا بیش از پیش آشنا می‌کند. در این موزه امکانات رفاهی و خدماتی کاملی من جمله کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و محل استراحت وجود دارد و برای بازدید خانواده‌ها بسیار ایده‌آل خواهد بود. موزه‌ی فضای باز آلتین کوی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و به صورت کامل بازدیدکنندگان را با زندگی روستایی و قدیمی مردم ترکیه و شهر آنکارا آشنا می‌کند. این موزه را می‌توان به نوعی موزه فرهنگی و مردم شناسی دانست که در محیطی بسیار زیبا و دوست داشتنی بنا شده است.

آدرس موزه‌ی فضای باز آلتین کوی: ترکیه، آنکارا، Beşikkaya, 2044/1. Sk., 06230 Altındağ

شماره تماس: +۹۰۳۱۲۳۷۵۱۵۸۸

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر

هزینه بازدید: رایگان

موزه‌ی فضای باز آلتین کوی
موزه‌ی فضای باز آلتین کوی

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی در بافت سنتی شهر زیبای آنکارا و در ساختمانی بسیار قدیمی که به دوران محمود پاشا تعلق دارد، بنا شده است. ساختمان این موزه به صورت کامل بازسازی شده و در گذشته بخشی از بازار سابق عثمانی بوده است. در این موزه می‌توانید شاهد تمدن‌های مختلف آناتولی در گذر زمان باشید. در بخش‌های گوناگون موزه تمدن‌های آناتولی، شاهد دوران پلئولیتیک، نئولینیک، آشوری، یونانی، هیتی، رومی، سلجوقی، بیزانسی و عثمانی خواهید بود. با بازدید از این موزه با فرهنگ و تاریخ مردم ترکیه و آناتولی به خوبی آشنا خواهید شد و می‌توانید از ابزارآلات برنزی، برنجی، طلایی، شیشه‌ای، نقره‌ای و مرمری که به هزاران سال پیش تعلق دارند، دیدن فرمایید.

آدرس موزه‌ی تمدن‌های آناتولی: ترکیه، آنکارا، Kale Mh., Gözcü Sk. No:2, 06240 Ulus

شماره تماس: ۹۰۳۱۲۳۲۴۳۱۶۰

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۹ عصر

هزینه بازدید: رایگان

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی
موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا یا همان موزه هوانوردی، تنها موزه‌ای در تمام آنکارا است که تحت نظارت مستقیم نیروی هوایی ارتش آن فعالیت می‌کند. این موزه زیبا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ و در منطقه اتیمسگوت، فعالیت خود را آغاز کرد. موزه هوانوردی آنکارا در زمینی به مساحت ۶۴ هزار متر مربع بنا شده و فضای سبز بسیار زیبایی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. بازدید از این موزه برای افرادی که به تسلیحات نیروی هوایی و جنگنده‌های عظیم الجثه علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه می‌توانید شاهد حضور انواع جنگنده‌های قدیمی باشید که در جنگ‌های مختلف، نقش کلیدی ایفا کرده‌اند. برخی از این جنگنده‌ها ماکت و برخی دیگر کاملا واقعی هستند. در این موزه امکانات رفاهی و خدماتی کاملی وجود دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای یک بازدید خانوادگی باشد.

آدرس موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا: ترکیه، آنکارا، بلوار سلطان محمد فاتح

شماره تماس: ۹۰۳۱۲۳۰۳۷۲۰۰

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر

هزینه بازدید: رایگان

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا | جاهای دیدنی آنکارا
موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

قلعه‌ی آنکارا

ترکیه یا همان امپراطوری عثمانی سابق، یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری محسوب می‌شود. به همین خاطر، در بسیاری از شهرهای ترکیه کنونی، می‌توانیم شاهد حضور آثار باستانی و ابنیه تاریخی مختلفی باشیم. این مساله مخصوصا در شهر زیبای استانبول به کرات دیده می‌شود. اما متاسفانه بسیاری از آثار باستانی آنکارا تخریب شده‌اند و چیز زیادی از آنها باقی نمانده است. اما در این میان، خوشبختانه بر فراز ارتفاعات منطقه کل ماه، قلعه‌ای زیبا و با عظمت در نزدیکی دره‌ای تماشایی به چشم می‌خورد که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد. جالب است بدانید بر اساس تاریخی که مردم محلی روایت می‌کنند، قلعه آنکارا ابتدا یک برج کوچک بر فراز ارتفاعات آنکارا بوده است. اما با روی کار آمدن سلاطین مختلف، این قلعه گسترش یافته و به شکلی که امروزه شاهد آن هستیم در آمده است. قلعه آنکارا برای بسیاری از گردشگران یکی از جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود. به همین خاطر در اکثر ایام سال، شاهد ازدحام جمعیت در آن خواهید بود. منظره‌ای که از فراز دیوارهای قلعه خواهید دید، تجربه‌ای بی‌نظیر است که به هیچ وجه فراموش نخواهید کرد.

آدرس قلعه‌ی آنکارا: ترکیه، آنکارا، منطقه کل ماه، جاده اولوکانلار، قلعه آنکارا

شماره تماس: +۹۰ ۵۴۱۳۵۵۳۸۴۶

ساعت بازدید: از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر

هزینه بازدید: رایگان

قلعه‌ی آنکارا
قلعه‌ی آنکارا

آکواریوم آکوا وگا

در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا، شاهد حضور آکواریوم‌های بزرگی هستیم. جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های موضوعی جهان، در ترکیه و در شهر استانبول قرار دارد. اما با این وجود، دولت ترکیه باز هم برای جذب هر چه بیشتر گردشگران، آکواریومی زیبا و دیدنی در پایتخت این کشور، یعنی آنکارا نیز بنا کرده است. این آکواریوم که در مرکز خرید وگا قرار دارد، سومین تونل بزرگ آکواریوم در تمام اروپا را در خود جای داده است. همچنین، بیش از ۱۲ هزار جاندار دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند. پس باید خودتان را برای تماشای جذاب‌ترین، خارق‌العاده‌ترین و کم‌یاب‌ترین گونه‌های آبزی در تمام جهان آماده کنید. نکته جالب توجه در مورد آکواریوم آکوا وگا این است که تنها به گونه‌های آبزی خلاصه نمی‌شود. بلکه در این آکواریوم، در بخشی با نام سرزمین آدرنالین، می‌توانید شاهد ۲۵۰ جانور درنده و سمی باشید. در این بخش گونه‌های خطرناکی همچون مار زنگی، هیولای گیلا، قورباغه سمی طلایی و مارمولک صحرایی زندگی می‌کنند.

آدرس آکواریوم آکوا وگا: ترکیه، آنکارا، منطقه شهری مامک، بلوار دوکنت، مرکز خرید وگا

شماره تماس: +۹۰۳۱۲۵۵۴۲۸۲۸

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۲۰ شب

هزینه بازدید: ۱۵ لیره برای بزرگسالان و ۱۰ لیره برای کودکان زیر ۱۸ سال

آکواریوم آکوا وگا | جاهای دیدنی آنکارا
آکواریوم آکوا وگا

آرامگاه آتاتورک، آنیت کبیر

همانطور که می‌دانید، مردم ترکیه برای آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه و رهبر جنگ استقلال این کشور، اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و هنوز هم از او به خوبی یاد می‌کنند و وی را مورد احترام خود قرار می‌دهند. به همین خاطر، کاملا طبیعی است که آرامگاهی بزرگ و درخور برای او ساخته باشند. آرامگاه آتاتورک در پایتخت این کشور و در قلب آنکارا، بر فراز تپه‌ای زیبا با نام آنی تپه قرار دارد. باید اشاره کنیم که آنی تپه، دومین نقطه مرتفع تمام آنکارا بعد از آنکارا کالسی یا همان قلعه آنکارا محسوب می‌شود و این نقطه را برای آرامگاه آتاتورک انتخاب کرده‌اند تا بر عظمت او بیافزایند. این آرامگاه در سال ۱۹۵۳ بنا شد و پیکر آتاتورک را در دهم نوامبر سال ۱۹۵۳، به این آرامگاه منتقل کردند. بد نیست بدانید که دولت ترکیه پس از رد کردن ۴۹ طرح پیشنهادی، این طرح را انتخاب کرد. ظاهر این طرح بسیار ساده و در عین حال با عظمت و زیبا است. در حیاط وسیع این آرامگاه می‌توانید شاهد حضور هزاران توریست و گردشگر مختلف باشید.

آدرس آرامگاه آتاتورک: ترکیه، آنکارا، آنی تپه

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

آرامگاه آتاتورک
آرامگاه آتاتورک

موزه‌ی چنگلهان راحمی

موزه‌ی چنگلهان راحمی یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود که به صنعت حمل و نقل اختصاص یافته است. این موزه سه طبقه، در دوران حکومت آتاتورک ساخته شده و به همین خاطر، مردم ترکیه نیز علاقه زیادی به آن دارند. در بخش‌های مختلف موزه راحمی می‌توانید شاهد ماشین‌ها، موتورسیکلت‌ها و حتی کشتی‌های قدیمی باشید که جزء اولین نسل از انواع خود به شمار می‌آیند. علاوه بر آن، صدها ماکت مینیاتوری بسیار زیبا نیز در این موزه به چشم می‌خورد. این موزه در نزدیکی قلعه آنکارا قرار دارد و می‌توانید آن را در برنامه بازدید خود قرار دهید.

آدرس موزه‌ی چنگلهان راحمی: ترکیه، آنکارا، نزدیکی قلعه آنکارا، موزه راحمی

شماره تماس: +۹۰۳۱۲۳۰۹۶۸۰۰

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا شش عصر

هزینه بازدید: سه لیره / در صورت همراه بردن دوربین، باید پنج لیره اضافه پرداخت کنید.

موزه‌ی چنگلهان راحمی
موزه‌ی چنگلهان راحمی

دریاچه موگان

در ۲۰ کیلومتری آنکارا، دریاچه‌ای زیبا با وسعت ۵٫۵ کیلومتر مربع وجود دارد که آن را با نام دریاچه موگان یا دریاچه گولباشی می‌شناسند. این دریاچه حدود ۹۷۲ متر از سطح دریا ارتفاع دارد اما خود دریاچه زیاد عمیق نیست. در عمیق‌ترین بخش دریاچه، عمق آن تنها به پنج متر می‌رسد. به همین خاطر این دریاچه برای انجام انواع تفریحات آبی بسیار مناسب خواهد بود. شما می‌توانید در سفر خود به آنکارا، چند ساعتی در کنار دوستان و خانواده خود در دریاچه موگان تفریح کنید و از سفرتان لذت ببرید. در این مکان امکان اجاره کردن قایق پارویی و ماهیگیری نیز وجود دارد. همچنین لازم نیست که نگران امکانات رفاهی و خدماتی باشید. زیرا در اطراف این دریاچه، انواع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی برای خانواده‌ها به چشم می‌خورد. فقط باید زمان رفت و برگشت خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از تاکسی استفاده نمایید.

آدرس دریاچه موگان: ترکیه، آنکارا،  ۲۰ کیلومتری آنکارا، شماره ۰۶۸۳۰

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته اما برای استفاده از خدمات باید بین ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر مراجعه کنید.

هزینه بازدید: بازدید از خود دریاچه رایگان

دریاچه موگان
دریاچه موگان

عبادتگاه آگوستوس

معبد آگوستوس یا همان عبادتگاه آگوستوس، یکی از ابنیه تاریخی و جاهای دیدنی آنکارا محسوب می‌شود که در نزدیکی مسجد حاجی بایرام قرار دارد. این معبد در قرن دوم و به دست رومی‌ها ساخته شده است. در حقیقت قدمت ساخت این عبادتگاه‌ را می‌توان به دوران امپراطوری بیزانس و روم شرقی نسبت داد. در آن دوران ترکیه کنونی تحت فرمانروایی حاکمان رومی بود و به همین خاطر می‌توانیم آثار باستانی زیادی را از آن دوران در جای جای ترکیه کنونی شاهد باشیم. این معبد امروزه کاربری خاصی ندارد اما در قرن پنجم، به عنوان یک کلیسا از آن استفاده می‌کردند. معبد آگوستوس بر روی دژ باستانی آنکاری بازسازی شده و در آن دوران از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

آدرس عبادتگاه آگوستوس: ترکیه، آنکارا، اوموس، معبد آگوستوس

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

عبادتگاه آگوستوس | جاهای دیدنی آنگارا
عبادتگاه آگوستوس

محله تاریخی هامامونو

زمانی که از دور به محله تاریخی هامامونو نگاهی می‌کنید، انگار در حال تماشای یک نقاشی زیبا و رنگارنگ هستید. محله هامامونو یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های تمام آنکارا محسوب می‌شود که هنوز هم بسیاری از خانه‌های آن از جنس چوب ساخته شده‌اند. این محله امروزه تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنکارا شده و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. معماری خانه‌های محله هامامونو به دوران عثمانی باز می‌گردد و هنوز هم دست نخورده باقی مانده‌اند. در این محله خبری از مدرنیته نیست و مردم صمیمیت بیشتری با هم دارند. زمانی که در این محله قدم می‌زنید، مردم به شما لبخند می‌زنند و کسبه منطقه شما را به داخل مغازه خود دعوت می‌کنند. بسیاری از این خانه‌ها بدون اینکه آسیبی ببینند، تبدیل به رستوران‌های سنتی شده‌اند. پس چه بهتر که بعد از کمی پیاده‌روی در محله هامامونو، مهمان یکی از این رستوران‌ها باشید و طعم غذاهای سنتی آنها را بچشید.

آدرس محله تاریخی هامامونو: ترکیه، آنکارا، هامامونو

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

محله تاریخی هامامونو
محله تاریخی هامامونو

مسجد حاجی بایرام

مسجد حاجی بایرام را می‌توان یکی از چشم‌گیر‌ترین جاهای دیدنی آنکارا دانست. این مسجد به دست سینان، معمار معروف عثمانی ساخته شده است و قدمت آن به اوایل قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. از نظر ظاهری، مسجد حاجی بایرام را می‌توان بسیار مشابه مسجد ایاصوفیه استانبول دانست. هر دو این مساجد، به قصد تحکیم حکومت اسلامی بنا شدند. در دوران عثمانی، حاکمان وقت بر آن بودند تا مساجدی بزرگ بنا کنند تا از کلیساهای دوران امپراطوری رم شرقی یا همان بیزانس بزرگ‌تر باشند. به همین خاطر از برترین معماران خود می‌خواستند تا مساجدی عظیم و زیبا بنا کنند. خوشبختانه بارها و بارها این مسجد در طول تاریخ بازسازی و مرمت شده تا امروز بتواند به زیبایی در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان باشد. در بدو ورود به مسجد حاجی بایرام، قطعا مات و مبهوت عظمت آن خواهید شد. این مسجد چهار مناره و یک گنبد بزرگ دارد و تمام دیوارهای آن به رنگ سفید وطوسی رنگ آمیزی شده‌اند.

آدرس مسجد حاجی بایرام: ترکیه، آنکارا، اولوس

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مسجد حاجی بایرام | جاهای دیدنی آنکارا
مسجد حاجی بایرام

برج آتاکوله

بر خلاف تصورتان، برج آتاکوله، یک برج تاریخی نیست. بلکه این برج یک برج کاملا مدرن است که شباهت زیادی هم به برج میلاد تهران دارد! این برج در مرکز پایتخت ترکیه ساخته شده و دارای ارتفاعی در حدود ۱۲۵ متر است. برج آتاکوله در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و هدف از ساخت آن را می‌توان تنها ایجاد یک جاذبه گردشگری توریستی دانست. دقیقا در بالای این برج، یک رستوران گردان با تراسی بزرگ قرار دارد که گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. جالب است بدانید که موقعیت قرارگیری این برج کاملا مهندسی شده و دقیق است و از فراز آن می‌توانید تمام نقاط آنکارا را به راحتی ببینید. تجربه میل کردن غذا بر فراز این برج، تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود که نباید آن را از دست دهید. مخصوصا عصرها و در لحظه غروب، این رستوران و بالکن آن بسیار شلوغ می‌شود. همچنین باید بدانید که در قسمت پایینی این برج، یک مرکز خرید پنج طبقه وجود دارد که می‌توانید از گردش در آن نیز لذت ببرید.

آدرس برج آتاکوله: ترکیه، آنکارا، کانکایا

شماره تماس: ۹۰۳۱۲۴۴۷۶۵۰۰

ساعت بازدید: می‌توانید از ۱۱ صبح تا ۱۹ شب وارد شوید.

هزینه بازدید: ورودی برج برای بازدید سه لیر

برج آتاکوله
برج آتاکوله

شهربازی آنکاپارک آنکارا

قطعا شهربازی‌های کشورهای خارجی، تعبیر واقعی هیجان و تفریح محض خواهند بود و می‌توان این مساله را کاملا در آنکا پارک، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های ترکیه شاهد بود. آنکاپارک آنکارا در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع بنا شده که ۱۰۰ هزار متر مربع آن توسط اسباب بازی‌های مختلف اشغال شده است! در مجموع هزار و ۲۱۷ اسباب بازی مختلف در این مجموعه حضور دارند که به خوبی اسباب تفریح کودکان و حتی بزرگسالان را فراهم خواهند کرد. این شهربازی در اوایل سال ۲۰۱۹ تاسیس شد و مجموعا ۱۷ ترن هوایی دارد!

همچنین بزرگ‌ترین ترن هوایی تمام آنکارا به طول ۸۷۰ متر و ارتفاع ۳۵ متر نیز در این شهربازی قرار گرفته تا آن را تبدیل به یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی آنکارا کند. در ضمن جالب است بدانید که بخشی از این پارک، دایناپارک نام دارد و در آن ماکت‌های بزرگی از دایناسورها را قرار داده‌اند تا کودکان با این گونه منقرض شده نیز آشنا شوند. گفتنی است که بزرگ‌ترین ماکت دایناسور با ۷۰ متر ارتفاع نیز در این پارک قرار دارد که البته نمی‌توان آن را ماکت دانست و به نوعی خود دایناسور است! این مجسمه در کتاب گینس هم به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه دایناسور در دنیا به ثبت رسیده! پس با مراجعه به آنکا پارک، خودتان را برای ساعت‌ها تفریح و هیجان خانوادگی آماده کنید!

آدرس شهربازی آنکاپارک آنکارا: ترکیه، آنکارا، بلوار سلطان محمد فاتح

شماره تماس: +۹۰۳۱۲۵۵۷۲۴۶۵

ساعت بازدید:  سه شنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹:۳۰ شب

هزینه بازدید: ورودی برای استفاده از تمام بازی‌ها ۷۵ لیر ترکیه / البته می‌توانید ۱۵ لیر به عنوان ورودی بدهید و هزینه بازی‌ها را به صورت جداگانه پرداخت نمایید. اما استفاده از پکیج آلتیمیت پس به صرفه‌تر خواهد بود. فقط حتما بلیت را رزرو کنید زیرا معمولا ازدحام زیادی در پارک وجود دارد.

شهربازی آنکاپارک آنکارا
شهربازی آنکاپارک آنکارا

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های ترکیه کلیک کنید.