اسپانیا، با ارائه تورهای جذاب و تجربیاتی که نباید از دست داد، همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد در اروپا شناخته می‌شود. فقط حتی اگر به سواحل تماشایی در کنار دریای مدیترانه، کاخ‌های ماورایی، شهرهای قرون وسطایی جذاب، پارک‌های ملی سرسبز و موزه‌های در سطح جهانی فکر کنید، از شوق دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. جاهای دیدنی اسپانیا به قدری باشکوه و گسترده است که برای پر کردن برنامه سفر خود هیچ مشکلی نخواهید داشت.

saadatrent

حتی مردم محلی هم از تمام کاری را که باید در آنجا انجام دهند، خسته نکرده است! در حالی که کاوش واقعی در هر گوشه از این کشور شگفت‌انگیز ممکن است سال‌ها یا حتی یک عمر طول بکشد، اما جاذبه‌هایی وجود دارد که بازدیدکنندگان معمولا آن‌ها را در اولویت بیشتری قرار می‌دهند. در این مقاله در سفرزون، به برترین جاهای دیدنی اسپانیا نگاهی می‌اندازیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا با ما همراه این مطلب بمانید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری برتر در اسپانیا

اکنون وقت آن است که در مورد جاذبه‌هایی که نباید در سفر به اسپانیا از دست بدهید، صحبت کنیم. در اینجا لیستی از برترین جاذبه‌های دیدنی اسپانیا آمده است.

پلازا مایور (Plaza Mayor)

جاهای دیدنی اسپانیا

بازدید از مادرید بدون بازدید از پلازا مایورِ تاریخی کامل نمی‌شود. این فضای عمومی گسترده که از جاهای دیدنی اسپانیا شناخته می‌شود، به عنوان محل برگزاری مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در اطراف میدان‌های آن، کافه‌ها و رستوران‌هایی در فضای باز قرار دارند که گردشگران از سراسر جهان را به خود سرگرم می‌کند. از دیگر سرگرمی‌های عمومی که در پلازا مایور وجود دارد، اجرای زنده نوازندگان خیابانی است. در پلازا به دلیل وجود مغازه‌ها و بوتیک‌های سنتی، می‌توان لذت خرید را نیز در آنجا تجربه کرد. در مرکز پلازا، مجسمه نمادین فیلیپه سوم قرار دارد که پادشاه فیلیپ سوم را در حال پیروزمندانه سوار بر اسب خود نشان می‌دهد. این یک مجسمه نمادین است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

سواحل ایبیزا (Ibiza Beaches)

جاهای دیدنی اسپانیا

از میان چهار جزیره اصلی بالئاریک، ایبیزا احتمالاً محبوب‌ترین آن‌ها است. به دلیل سواحل آفتاب‌گیر، غروب‌های خیره‌کننده و آب‌های آبی نیلگون آن، مقصد رویایی بسیاری از مردم برای برگزاری مراسم عروسی است. به دلیل محبوبیت این جزیره، غول‌های املاک و مستغلات این منطقه را توسعه دادند. از استراحتگاه‌ها گرفته تا املاک مسکونی، افراد فوق ثروتمند یک قطعه زمین را در اینجا می‌خرند که بیشتر افراد مشهور هستند. با دسترسی به ساحل مسحور کننده، بازدیدکنندگان نمی‌توانند انکار کنند که ایبیزا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا است. این جزیره در طول تابستان، از اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر، شلوغ می‌شود، اما از نوامبر تا ژانویه، معمولا بازدیدکنندگان کمتری دارد.

لا ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

جاهای دیدنی اسپانیا

بنای تاریخی La Sagrada Familia که توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده است، در بارسلون قرار دارد و یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا است که حتما برای بازدید توصیه می‌شود. ساخت این کلیسای کاتولیک رومی در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و یکی از مشهورترین آثار گائودی است. این بنا می‌تواند حدود ۱۴۰۰۰ نفر را در خود جای دهد و ۱۷۰ متر ارتفاع دارد. ساگرادا فامیلیا به دلیل معماری به‌یادماندنی و موتیف تاریکش توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. با این حال، معمار مشهور ستون‌ها را مانند تنه درختان طراحی کرده است. هر ساله، این کلیسای زیبا پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. درواقع این بنا، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی اسپانیا و قلب شهر بارسلون محسوب می‌شود.

کاخ الحمرا (Alhambra Palace)

جاهای دیدنی اسپانیا

نام الحمرا از ریشه عربی گرفته شده است که به معنای «قلعه قرمز یا سرمه‌ای» است، شاید به دلیل رنگ برج‌ها و دیوارهایی است که کل تپه La Sabica را احاطه کرده است که در اثر نور ستاره نقره‌ای‌رنگ است، اما با نور خورشید به طلایی تبدیل می‌شود. روایت دیگری نیز وجود دارد که تحلیل‌گران مسلمان از ساختن قلعه الحمرا «با نور مشعل‌ها» سخن می‌گویند، که انعکاس آن رنگ‌آمیزی خاصی به دیوارها بخشیده است.

این بنا که در قرن چهاردهم توسط سلاطین ناصری ساخته شد، نشان دهنده تمدن اسپانیا در قرون وسطی است. عظمت این کاخ توسط میلیون‌ها گردشگر که برای یک استراحت فرهنگی از گرانادا بازدید می‌کنند، شناخته شده است. این مکان هشت قرنی به خوبی حفظ شده است تا تأثیر معنادار و تاریخی اسلام در Gradana را به نمایش بگذارد. تورهای راهنما برای بازدیدکنندگان که می‌خواهند قلعه را کشف کنند، ارائه می‌شود.

ال اسکوریال (El Escorial)

جاهای دیدنی اسپانیا

از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، اسکوریال، یک مجموعه ساختمانی وسیع است که در سن لورنزو د ال اسکوریال و نزدیک مادرید، در مرکز اسپانیا واقع شده است. این ساختمان مهمترین بنای معماری رنسانس اسپانیا است. ساخت ال اسکوریال در سال ۱۵۶۳ آغاز شد و در سال ۱۵۸۴ به پایان رسید. این پروژه توسط پادشاه فیلیپ دوم طراحی شد، که می‌خواست ساختمانی را برای اهداف چندگانه مانند محل دفن پدرش، امپراتور روم مقدس و چارلز پنجم برآورده کند. مجموعه ساختمانی، دارای چهار طبقه اصلی با برج‌های بزرگ در هر گوشه است.

ساختمان‌هایی که در چهار گوش این بنا قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند از: کلیسا، صومعه، کاخ سلطنتی، کالج و کتابخانه. فضای داخلی اسکوریال توسط بسیاری از هنرمندان برجسته اسپانیایی و ایتالیایی در قرن ۱۶ و ۱۷ تزئین شده است. به دلیل آتش‌سوزی و غارت خسارت‌هایی به مجموعه‌های آن وارد شده است، اما ال اسکوریال کامل‌ترین و چشمگیرترین بنای رنسانس در اسپانیا باقی مانده است. امروزه، اسکوریال جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی اسپانیا است.

ال آلکازار د سگویا (El Alcázar de Segovia)

جاهای دیدنی اسپانیا

El Alcázar de Segovia که بزرگترین کلیسای گوتیک جهان در نظر گرفته می‌شود، نمونه‌ای از معماری مودجار در اسپانیا است. این قلعه که توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های سلطنتی است که هنوز در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت این کاخ در سال ۷۱۲ آغاز شد و پس از فتح پادشاه پدرو در سال ۱۳۰۰ ادامه یافت. این باغ همچنین یکی از مکان‌های دیدنی است که باید از درختان پرتقال و لیموی خوش‌بوکننده آن دیدن کرد. گردشگران به سگویا می‌روند تا قلعه افسانه‌ای را ببینند که شایعه شده بود قلعه‌های دیزنی از آن الهام گرفته شده است.

کاخ سلطنتی مادرید (The Royal Palace Madrid)

جاهای دیدنی اسپانیا

کاخ سلطنتی (Palacio Real)، اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا در مادرید است، اگرچه اکنون فقط برای مراسم‌های دولت استفاده می‌شود. این کاخ که در محل قلعه قدیمی آلکازار، قلعه مورها که در سال ۱۷۳۴ در اثر آتش‌سوزی ویران شد، ساخته شده است، بازدیدکنندگان را به سفری در تاریخ اسپانیا می‌برد. دیوار قدیمی شهر در اطراف این منطقه هنوز هم دیده می‌شود. کاخ جذاب Palacio Real با بیش از ۳۰۰۰ اتاق و به شکل مربع ساخته شده است که از طرح‌هایی که توسط برنینی برای ساخت موزه لوور پاریس ساخته شده است، الهام گرفته است.

در داخل این بنا، به پلکانی زیبا که توسط ساباتینی طراحی شده است، تالار تاج و تخت با سقفی که توسط تیپولو نقاشی شده است و اسلحه‌خانه سلطنتی که اسلحه‌ها و زره‌های پوشیده‌شده توسط پادشاهان اسپانیا از قرن سیزدهم را در خود جای داده است، برخورد خواهید کرد. یکی دیگر از اتاق‌هایی که باید در کاخ سلطنتی بازدید کرد، گالری نقاشی است که آثاری از کاراواجو، وِلاسکز و گویا را در خود جای داده است.

سان سباستین (San Sebastian)

جاهای دیدنی اسپانیا

سن سباستین، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی اسپانیا و از جذاب‌ترین استراحتگاه‌های اسپانیا و واقع در ساحل خلیج بیسکای، در شمال اسپانیا است که توسط تپه‌های سبز، خلیج‌ها، رودخانه‌ها و کوه‌ها احاطه شده است. منطقه زیبای ساحل (La Concha)، بازدیدکنندگانی را از تمام طبقات اجتماعی از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. خوردن غذا حتما در برنامه بازدیدکنندگان سن سباستین قرار دارد، زیرا این شهر دارای بیشترین تعداد رستوران‌های ستاره‌دار میشلن است. تاپاس‌های خوشمزه فراوانی وجود دارد که اشتهای شما را برای خوردن آن بشقاب‌های کوچک خوشمزه بیشتر می‌کند. معماری شیک، میدان‌های چشمگیر و پارک‌های سرسبز پراکنده در سرتاسر شهر، به لقب شایسته آن به ‌عنوان «مروارید» شمال اسپانیا می‌افزاید.

کلیسای جامع کوئنکا (Cuenca Cathedral)

جاهای دیدنی اسپانیا

معماری گوتیک کلیسای جامع کوئنکا، یکی از برترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اسپانیا است. گردشگران از این کلیسای جامع دیدن می‌کنند تا محراب قرن هجدهمی، طاق Arco de Jamete به سبک رنسانس و سقف چوبی حکاکی‌شده خاص آن را ببینند. این کلیسا همچنین میزبان نمایشگاه‌های هنری و سایر رویدادهای خصوصی است. هنگام بازدید از کوئنکا، به ندرت می‌توان این کلیسای جامع را از دست داد، زیرا در مرکز Plaza Mayor واقع شده است. این تور شامل ۳۷ ایستگاه مختلف برای کشف آثار و بقایای داخل کلیسا و اطراف آن است. دروازه طاق غول پیکر منتهی به کلیسای جامع واقعاً مسحورکننده است که مسافران برای گرفتن عکس در اینجا جمع می‌شوند.

کوردوبا (Córdoba)

جاهای دیدنی اسپانیا

بازدید از این شهر باستانی در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد تا تاریخ اسپانیا را که به چندین هزار سال قبل از زمانی که بخشی از امپراتوری روم بود، کاوش کنید. هم‌اکنون بسیاری از خرابه‌ها و مکان‌های رومی از آن دوران باقی مانده است، از جمله یک پل ۱۶ طاقی بر روی رودخانه گوادالکیویر. کوردوبا یا قُرطَبه، یک مرکز مهم اسلامی در قرون وسطی بود و دارای معماری باورنکردنی از آن دوره است که برجسته‌ترین آن مسجد بزرگ شهر است. این مسجد که La Mezquita نام دارد، در قرن هشتم ساخته شد و بعداً در قرن سیزدهم به کلیسای مسیحی تبدیل شد.

همچنین یک تاریخ طولانی یهودی در این شهر (و در سراسر اسپانیا) وجود دارد و یک کنیسه قرن چهاردهمی که می‌توان در جودریا یا محله یهودیان قرون وسطی از آن‌ها دیدن کرد. کوردوبا، موزه‌های زیادی دارد، از جمله: موزه Arqueológico de Córdoba که تاریخ شهر (و اسپانیا) را در هزاران سال پیش ارائه می‌دهد. یکی از جاذبه‌های دیگر این موزه این است که این موزه در محل تئاتر رومی باستان کوردوبا واقع شده است. آنچه که به جذابیت این موزه افزوده است آن است که این تئاتر، حفاری شده، به طوری که می‌توان در زیرزمین موزه از آن بازدید کرد.

موزه گوگنهایم (Guggenheim Museum)

جاهای دیدنی اسپانیا

از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، موزه گونگهایم است که شما واقعاً باید این ساختمان را از نزدیک ببینید تا عظمت آن را باور کنید. معمار آمریکایی به نام فرانک گری، از بلوک‌های سنگ آهک و ورقه‌های مواج تیتانیوم استفاده کرد تا مفهوم معماری مدرن را در این بنا به نمایش بگذارد. در این موزه، گالری‌های ۲۴۰۰۰ متر مربعی، نمایشگاه‌های موقت و نمایش‌هایی از مجموعه‌های هنر مدرن قرار دارد. آثار برجسته موجود در موزه گوگنهایم، شامل آثار آنسلم کیفر، ویلم دی کونینگ، مارک روتکو و اندی وارهول است.

علاوه بر موزه گوگنهایم، بیلبوآ جاذبه‌های فرهنگی جالب دیگری نیز دارد، ازجمله: موزه هنرهای زیبای بیلبائو (Museo de Bellas Artes de Bilbao)، کاسکو ویجو (شهر قدیمی) و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ. بیلبوآ به خاطر رستوران‌های خوراکی ستاره‌دار میشلن، از جمله Nerua در موزه گوگنهایم، مشهور است. از دیگر رستوران‌های پیشنهادی این منطقه عبارت‌اند از: Ola Martín Berasategui، که غذاهای معاصر اسپانیایی را بر اساس مواد تازه بازار سرو می کند و Atelier Etxanobe که غذاهای خاص و خلاقانه ارائه می‌دهد.

والنسیا (Valencia)

جاهای دیدنی اسپانیا

والنسیا، یک شهر بندری با راه ارتباطی طولانی با دریا و تجارت اسپانیا با جهان، به ویژه با اروپا، خاورمیانه و آفریقا است. این شهر بندری، در دریای مدیترانه و در سواحل جنوب شرقی کشور اسپانیا واقع شده است. یکی از مکان‌های روباز دیدنی این منطقه، پارک آلبوفرا است که مسیرهای پیاده‌روی زیاد و چند سواحل جذاب و دیدنی دارد. این شهر، موزه‌های بسیاری نیز دارد، مانند: موزه هنرهای زیبا (Museu de Belle Arts de Valencia) با مجموعه آثاری شگفت‌انگیز از هنرمندان اسپانیایی مانند ال گرکو و گویا است. همچنین یک کلیسای جامع بزرگ به سبک گوتیک در مرکز قرون وسطایی شهر قدیمی به همراه بقایای دیوارهای قدیمی شهر وجود دارد. حتماً از Torres de Serranos دیدن کنید؛ این یکی از تنها دروازه‌های ایستاده به شهر محصورشده برای بیش از ۳۰۰ سال است.

موزه ملی سرامیک و هنرهای تزئینی «گونزالس مارتی» مملو از چیزهای جالب و دیدنی است. هنرهای تزئینی اسپانیایی با مجموعه‌ای باورنکردنی از سرامیک‌ها، لباس های سنتی و مبلمان قدیمی در اینجا وجود دارند. کودکان، موزه علوم طبیعی و مجموعه بزرگ اسکلت دایناسورها را دوست خواهند داشت. وقتی گرسنه شدید، به مرکادو سنترال شهر بروید، یک بازار بزرگ به سبک هنر نو (ساخته شده در سال ۱۹۱۴) وجود دارد که مملو از فروشگاه مواد غذایی و کافه‌ است. اگرچه این یک جاذبه توریستی محبوب است، اما مردم محلی نیز به این منطقه می‌آیند، زیرا جایی است که آنها برای صرف غذا و معاشرت می‌روند.

ال تیدی (El Teide)

جاهای دیدنی اسپانیا

بلندترین قله در اسپانیا و یک آتشفشان باستانی که همچنان در حال جوشیدن است، ال تیدی-یکی از برترین شگفتی‌های طبیعی اروپا است. Pico del Teide و Caldera de las Canadas، یک دهانه آتشفشانی غول‌پیکر، با هم پارک ملی ال تیدی را در مرکز جزیره تنریف تشکیل داده‌اند. در فهرست این پارک در سال ۲۰۰۷، یونسکو به زیبایی طبیعی این منطقه و اهمیت آن در ارائه شواهدی از فرآیندهای زمین‌شناسی که زیربنای تکامل جزایر اقیانوسی است، اشاره کرد.

شما می‌توانید ال تیدی را به روش‌های مختلفی کشف کنید. می‌توانید به سمت منظره‌ای از صخره‌های رنگی رانندگی یا پیاده‌روی کنید. یک راه دیگر این است که می‌توانید از مخروط ال تیدی بالا بروید، اما راه آسان‌تر برای نزدیک شدن به قله، استفاده از یک تله‌کابین هشت دقیقه‌ای است. در یک روز صاف و آفتابی، مناظر کل مجمع الجزایر را پوشش می‌دهد و می‌تواند تا شمال آفریقا – نزدیکترین توده خشکی به جزایر قناری گسترش یابد.

شهرهای سفید اندلس (The White Towns of Andalucía)

جاهای دیدنی اسپانیا

شهرهای سفید (Pueblos Blancos) که مانند تکه‌های برفی بر فراز صخره‌های شیب‌دار جنوب اندلس قرار گرفته اند، نه تنها زیبا هستند، بلکه از تاریخ طولانی و جذاب این منطقه صحبت می‌کنند. در غرب جبل‌الطارق، کوه‌هایی مستقیماً از دریا برمی‌خیزند و این شهرهای سفیدپوش بالای تپه‌ها در میان آنها پنهان شده‌اند. دیدنی‌ترین آن Arcos de la Frontera است که میدان آن در کنار کلیسای گوتیک به طور سرگیجه‌آوری به صخره‌ای ۱۳۷ متری ختم می‌شود و چشم‌اندازی از دره‌ای از باغ‌های زیتون، پرتقال و بادام دارد. پیچ و خم خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آن از کنار کافه‌ها و مغازه‌های صنایع‌دستی که سرامیک و سفال می‌فروشند، به قلعه موری‌ها منتهی می‌شود. در مجموع ۱۹ روستا از این روستاهای خانه‌های سفید کوچک در منطقه اطراف ذخیره گاه طبیعی Grazalema قرار دارند. همچنین می‌توانید رقص باله اسب‌ها را در مدرسه هنر سوارکاری سلطنتی اندلس تماشا کنید و برای فلامنکوی اصیل، از Centro Cultural Flamenco دیدن کنید.

تاراگونا (Tarragona)

جاهای دیدنی اسپانیا

تاراگونا با ویرانه‌های آمفی تئاتر رومی و مسیر مسابقه ارابه‌های سیرک رومی، یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا برای بازدید از بقایای دنیای روم باستان در اسپانیا است. این شهر بندری در منطقه کاتالونیا است که در شمال شرقی این کشور واقع شده است. این شهر که در دوران روم باستان به عنوان “Tarraco” شناخته می‌شده است، دارای گورستانی از مقبره‌های رومی است و حتی آثاری از فروم باستانی نیز در آن باقی مانده است. تمام این تاریخ رومی در داخل و اطراف منطقه قرون وسطایی شهر قدیمی وجود دارد. یک قنات رومی دو طبقه نیز در این مکان واقع شده است که می‌توان از آن دیدن کرد. همچنین موزه ملی باستان‌شناسی تاراگونا، یک نمای کلی از تاریخ شهر ارائه می‌دهد و مجموعه وسیعی از آثار هنری جذاب و قدیمی رومی را به نمایش می‌گذارد. هنگامی که کاوش در تاریخ روم را به پایان رساندید، به منطقه تفریحی- ساحلی زیبای تاراگونا بروید و از آب شفاف و آبی دریای بالئاریک لذت ببرید.

پارک گوئل (Parc Guell)

جاهای دیدنی اسپانیا

هیچ سفری به بارسلونا بدون بازدید از پارک گوئل، یکی از غیرمعمول‌ترین فضاهای اجتماعی در جهان کامل نخواهد بود. این یکی دیگر از خلاقیت‌های غیرمعمول گائودی است که در قسمت شمالی شهر واقع شده است. مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و کاشی‌کاری‌ها همگی در این پارک زیبا و سرسبز به نمایش گذاشته می‌شوند که به طرز هوشمندانه‌ای توسط گائودی ساخته شده و در زمینی بالاتر از بارسلون ساخته شده است که به بازدیدکنندگان مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر می‌دهد. این یک مکان عجیب اما مسحورکننده است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. بهتر است که بازدید خود را از قبل رزرو کنید، زیرا آنها فقط تعداد معینی از بازدیدکنندگان را در هر ساعت اجازه می‌دهند.

معدن ریوتینتو (Rio Tinto Mines)

جاهای دیدنی اسپانیا

از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، یک جواهر پنهان واقعی در جنوب اسپانیا، معادن ریوتینتو است که در اطراف روستای نیبلاس در منطقه Huelva Andalucia قرار دارد. نام ریوتینتو (رود سرخ) از رنگ چشمگیر آبی که در معادن جاری است ابداع شد. هنگامی که سنگ‌های آهنی با آب تماس پیدا می‌کنند، هم زمین و هم رودخانه را به رنگ‌های بی‌شمار تبدیل می‌کنند، سایه‌های قرمز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و سبز همگی می‌توانند هنگام عبور رودخانه از منطقه دیده شوند. این معادن، قدیمی‌ترین معادن جهان و غنی‌ترین معادن در تاریخ هستند و طبق گزارش‌ها، معادن افسانه‌ای خود پادشاه سلیمان هستند.

این منطقه در سال ۱۸۷۱، به یک کنسرسیوم بریتانیایی فروخته شد که از آن بهره‌برداری کرد تا اینکه به یکی از مهم‌ترین منابع مس و گوگرد در جهان تبدیل شد. استعمارگران حتی یک دهکده کوچک به نام بلا ویستا برای کارمندان معادن ساختند که شبیه به هر خلوتگاه کوچک کشوری در بریتانیا با باغ‌های چمن تمیز، چمن‌های تنیس و یک باشگاه عمومی است، حتی کلیسای پرزبیتریان خود را نیز دارد. این معادن به خوبی نگهداری می‌شوند که تا به امروز می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

تولدو (Toldo)

جاهای دیدنی اسپانیا

تولدو، یک شهر زیبا و تاریخی اسپانیا است که تنها در ۷۰ کیلومتری جنوب مادرید واقع شده و پایتخت منطقه کاستیل لامانچا است. تولدو در سال ۱۹۸۶ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد و اگر می‌خواهید تاریخ غنی هنری و فرهنگی اسپانیا را کشف کنید، باید حتما از آن بازدید کنید. شهر تولدو توسط رودخانه پر پیچ‌و‌خم تاجو احاطه شده است و واقعاً منظره زیبایی است، به خصوص در شب که چراغ‌های چشمک‌زن و ساختمان‌ها و بناهای تاریخی به زیبایی نور آن را می‌توان از دور دید. در تولدو چیزهای زیادی برای دیدن و بازدید وجود دارد که احساس خستگی نخواهید کرد. مکان‌ها و جاذبه‌های محبوب تولدو شامل آلکازار، دیوار دفاعی بزرگ، موزه ال گرکو، صومعه سانتا دومینگو، پل سن مارتین با دو برج و صومعه سان خوان د لوس ریس قرن پانزدهمی است.

منطقه سلتیک اسپانیا (Celtic Region of Spain)

جاهای دیدنی اسپانیا

از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، شبه جزیره ایبری در طول قرن‌ها به شدت تحت تأثیر فرهنگ سلتیک و نه بیشتر از گالیسیا در شمال غربی اسپانیا قرار گرفته است. گالیسیا، فضایی دوستانه و جذابیت دنیای قدیمی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که منحصر‌به‌فرد و دوست‌داشتنی است. گالیسیا در اسپانیا به عنوان «سرزمین ۱۰۰۰ رودخانه» شناخته می‌شود، زیرا آنها در سراسر منطقه از داخل کوهستانی تا ساحل ادامه دارند، جایی که آنها «ریاس» Rias را تشکیل می‌دهند. فرهنگ سلتیک در سراسر استان توسط بسیاری از گروه‌های موسیقی مشهود است. سفر در اطراف گالیسیا با زمین‌های سرسبز و حاصلخیز، خط ساحلی دیدنی، دهکده‌های زیبا و بندرگاه‌های کوچک عجیب و غریب، لذت یک سفر به‌یادماندنی را برای شما به جای می‌گذارد.

موزه سالوادور دالی (Salvador Dalí Museum)

جاهای دیدنی اسپانیا

سالوادور دالی هنرمند، مجسمه‌ساز، نویسنده و فیلم‌ساز کاتالونیایی بود که در قرن بیستم با آثار هنری خارق‌العاده سوررئالیستی و شخصیت منحصربه‌فرد خود، تأثیر زیادی بر دنیای هنر گذاشت. موزه سالوادور دالی در فیگورس، محل تولد و محل دفن او واقع شده است. این موزه، حدود دو ساعت با ماشین از شمال بارسلونا فاصله دارد، دارای خدمات حمل‌و‌نقل بسیار خوبی است و می‌توان به راحتی با قطار یا اتوبوس نیز به آن دسترسی داشت. این موزه توسط خود دالی ساخته شده و در حال حاضر بزرگترین آثار هنری سوررئالیستی جهان را در خود جای داده است.

اگرچه ممکن است آثار او به مذاق همه خوش نیاید، اما نبوغ او در آثارش کاملاً قابل مشاهده است و موزه ارزش بازدید برای قدم گذاشتن در دنیای سوررئالیستی چنین شخصیت منحصربه‌فردی را دارد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این از جاذبه‌های کمترشناخته‌شده در بارسلونا است، اما بهتر است بدانید که هر ساله بیش از ۱.۴ میلیون نفر از این موزه دیدن می‌کنند.

شهر تاریخی روندا (Historic town of Ronda)

جاهای دیدنی اسپانیا

تنها با ۳۰ دقیقه رانندگی از استراحتگاه‌های ساحلی شلوغ Costa del Sol در جنوب اسپانیا، شهر خیره کننده Ronda را خواهید دید. این شهر که بر روی خط الراس سیرا روندا (Sierra Ronda) ساخته شده است، توسط یک دره رودخانه به نام ال تاجو (El Tajo) که از سه طرف به طول ۱۳۰ متر می‌ریزد، به دو نیم تقسیم شده است. از این دیدنی‌تر این است که این تنگه توسط یک پل قوسی‌شکلِ قرن هجدهمی به نام Puente Nuevo و خانه‌های سفید پوشانده شده است. بسیاری از جذابیت‌های Ronda در این منظره خارق‌العاده یا پیاده‌روی به سمت ریو گوادالکیویر یا دنبال کردن یکی از مسیرهای مال‌رو از طریق دره سرسبز زیرین آن نهفته است. اگر قصد دارید در نزدیکی کوستا دل سول تعطیلات خود را سپری کنید، این مکان را برای بازدید به شما پیشنهاد ‌می‌کنیم.

قلعه آویلا (Avila Castle)

جاهای دیدنی اسپانیا

آویلا، یک شهر تاریخی زیباو از جاهای دیدنی اسپانیا است که بخش اعظم آن در داخل دیوارهای شهر قرون وسطایی کاملاً حفظ شده است، که نمونه ای از معماری رومی غالب شهر است. نزدیکی آویلا به مادرید (حدود یک ساعت با ماشین) آن را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که مشتاق‌اند طعم اسپانیای سنتی و بدون تغییر را بچشند و از شلوغی شهر بزرگ دوری کنند. آویلا درون دیوارها از قر‌ن‌ها پیش عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است. فضای اطراف آن آرام است، درست مثل اینکه به گذشته به اسپانیای قرون وسطی رفته باشید. این شهر دارای انبوهی از بناهای تاریخی و سایر مکان‌ها با معماری جذاب و دیدنی است، مانند کلیسای جامع، مادر همه آنها، و چندین کلیسای کوچکتر.

البته اولین نما از شهر مربوط به دیوارهای باشکوه آن است که در سال ۱۱۰۰ آغاز شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است – این یکی از معدود شهرهای قرون وسطایی در جهان است که دیوارهای آن شهر را به طور کامل در داخل خود محصور کرده است.  در شب، دیوارهای آویلا بزرگترین بنای یادبود کاملاً روشن در جهان است و بدون شک، این شهر خیره کننده و تاریخ آن است که بازدید از آویلا را بسیار جذاب می‌کند.

بارسلون ، شهر پریان با کاشی های هزار رنگ

جاهای دیدنی اسپانیا
ساگرادا فامیلیا ، کلیسایی برای ابدیت

بارسلون یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است که به دلیل سازه‌ها و معماری بی نظیرشان در میان جاهای دیدنی اسپانیا معروف است. یکی از معروف‌ترین معماری‌های بارسلون، کلیسای خیره‌کننده ساگرادا فامیلیا است که توسط معمار مشهور، آنتونی گائودی طراحی شده و با گذشت ۱۲۰ سال از آغاز ساخت این بنا که نماد بشریت نامیده شده هنوز تکمیل نشده و طبق اسناد ۱۳۴ سال زمان کافی برای پایان ساخت است. معمار این اثر می‌گفت : مشتری من عجله ندارد!

سایر دیدنی های بارسلون:

موزه پیکاسو دربارسلون است با بیش از ۴۰۰۰ اثر، بزرگ‌ترین مجموعه از آثار هنری این هنرمند اسپانیایی را در خود جا داده. هر یکشنبه بعد از ساعت ۳ بازدید رایگان دارد و همچنین موزه تاریخ شهر بارسلونا یادآور امپراطوری‌ها و پادشاهی‌ها است.

سواحل رویایی بارسلونا محل خوبی برای انواع بازی و تفریح های آبی و ساحلی است. بازارها و آنتیک فروشی‌های شهر را در روزهای شنبه،دوشنبه،چهارشنبه و جمعه ساعت ۹صبح تا ۸ عصر  از دست ندهید،شاید گنج پیدا کردید!

قصر موسیقی کاتالان، در هر سال بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اجراهای کنسرت‌های موسیقی در قصر موسیقی کاتالان اسپانیا لذت می‌برند. این مکان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بارسلون است.

جاهای دیدنی اسپانیا
قصر موسیقی کاتالان ، جادوی هنر و رنگ

از دیگر زیبایی‌های بارسلونا می‌شود به نمایش فواره‌ها در میدان اسپانیا در ماه‌های جولای و آگوست اشاره کرد که با نور پردازی‌های بی نظیر یادآور قصه‌های پریان است. لذت تماشای غروب آفتاب را در پناهگاه لذت ببرید.


در سفرزون بخوانید: ۱۵کاری که باید در سفر به بارسلون انجام دهید


مادرید ، خانه‌ی مزه‌ها و هنر در میان جاهای دیدنی اسپانیا

جاهای دیدنی اسپانیا
مناظر بی‌نظیر معماری در مادرید

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهری برای عاشقان هنر است و روی هنرمندانه‌ی جاهای دیدنی‌ اسپانیا است. از دیدنی‌های مادرید می‍توان به موزه پرادو اشاره کرد که در آن آثار هنرمندان بزرگ اسپانیایی از جمله ولاسکز، گویا و روبنس به نمایش در آمده است. پلازا مایور از مشهورترین میدان‌های اسپانیا است که رستوران‌ها ،فروشگاه‌ها و کافه‌های اطراف آن به این مکان تپندگی داده اند.بدانید مادرید بهترین محل برای چشیدن غذاهای محلی و معطر اسپانیا است.

 

جاهای دیدنی اسپانیا
قصر سلطنتی مادرید

کمی آن طرف‌تر قرار گرفته که شکوهش مخاطب را محسور می‌کند. این قصر بیش از ۳۰۰۰ اتاق دارد و با گنجینه‌هایی چون نقاشی‌های هنرمندان معروف، مبلمان آنتیک و سرویس‌های نقره تزئین شده است.

جیرونا ، صد رنگ سحر آمیز

جاهای دیدنی اسپانیا
نمای خوش رنگ جیرونا

این شهر رنگارنگ و روح نواز در شمال شرقی اسپانیا واقع شده است. معماری قرون وسطایی گالری‌های هنری فوق‌العاده و کلیساهای گوتیک نام این شهر را آواز داده‌اند تا جادوی رنگ در جاهای دیدنی اسپانیا را جاوادانه کنند.

محله یهودیان و کلیسای جامع جیرونا از دیگر دیدنی های جیرونا است، همچنین موزه سینما در خیابان Carrer de la Sèquia را فراموش نکنید. این موزه یک ساختمان سه‌ طبقه ا‌ست که به بزرگداشت تاریخ سینما و هنر فیلم‌سازی اختصاص یافته.

جاهای دیدنی اسپانیا
موزه‌ی سینمای جیرونا

باغ ها زیبای شهر محل آسایشی است. علاوه بر این، Fundacio Mona مکان خوبی برای بازدیدکنندگانی است که دوستدار حیوانات هستند. این مکان که توسط بنیاد حیات‌ وحش اسپانیا راه‌اندازی شده، با هدف نجات و بازپروری شامپانزه‌های مورد آزار قرار‌‌ گرفته و پستانداران دیگری که از سیرک‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نجات داده می‌شوند پایه گذاری شده است.

سویل ، پله‌هایی برای رویا پردازی

جاهای دیدنی اسپانیا
سویل ، شهر تاریخی اسپانیا

سویل پایتخت بخش خودمختار آندلُس در اسپانیا است و از این‌رو مقصد محبوبی برای گردشگران به‌شمار می‌رود. این شهر پر‌جنب‌و‌جوش به‌واسطه‌ی رقص فلامنکو و خرابه‌های تاریخی‌اش در میان جاهای دیدنی اسپانیا شهرت دارد.

در این شهر حتما باید از میدان Plaza de Espana دیدن کنید و از معماری خاص و کاشی‌های جاندارش لذت ببرید و پاهایتان را با خیال راحت دراز کنید و به خیال بپردازید. بازدید از این مکان رایگان است و وجود درشکه‌ها در اطراف این محل زیبایی آن را دو چندان کرده.

جاهای دیدنی اسپانیا
قصر سلطنتی آلکازار (Reales Alcázares)، میراث معماری اسلامی

از دیگر دیدنی‌های سویل می توان به  قصر سلطنتی آلکازار (Reales Alcázares) اشاره کرد این قصر با‌شکوه در قرن۱۴ میلادی و در دوران حکومت موروها در اسپانیا ساخته شده است. صبح زود بهترین زمان برای بازدید از قصر سلطنتی است؛ چرا که در بیشتر ساعات روز صفی طولانی از بازدیدکننده‌ها در مقابل این جاذبه گردشگری ایستاده‌اند.

جزایر قناری ، قلم سحرآمیز طبیعت

جاهای دیدنی اسپانیا
جزایر قناری ، رویای دل‌انگیز طبیعت

یکی دیگر از شهرهای رویایی اسپانیا جزایر قناری است که یکی از جادویی‌ترین تصاویر سفر به اسپانیا را در برابر چشم گرشگران می‌آفریند.خاطره‌ی بازدید از جزایر قناری فراموش نشدنی است. همنشینی رویایی از دریای بی‌انتها، طبیعت زیبا و سواحل منحصر به فرد، حس واقعی زندگی را در رگ‌هایتان جاری می‌کند. جزایر قناری مجموعه‌ای از ۷ جزیره و تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی است که در اقیانوس اطلس قرار گرفته اند. این هفتگانه از زیبایی‌هایی طبیعی است که در جاهای دیدنی اسپانیا سبزترین خاطره‌ را برای شما می‌سازد.

گرانادا ، یادگار خوش نقش معماری اسلامی

جاهای دیدنی اسپانیا
همنشینی معماری اسلامی و طبیعت در گرانادا

این شهر قدیمی که روزگاری محل اقامت موروها یا همان مسلمانان اسپانیا بوده در جنوب اسپانیا قرار دارد و بسیار دیدنی است. گشت‌و‌گذار در خیابان‌های قدیمی مرکز شهر را فراموش نکنید و بازدید از کاخ الحمرا را در لیست خود قرار دهید، این مسجد یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان است.

جاهای دیدنی اسپانیا
مسجد جامع قرطبه ، مجسد ارزشمند اسپانیا

مسجد جامع قرطبه (Mezquita de Cordoba)  یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی مسلمانان در اسپانیا است. طاق‌های بزرگ، ستون‌های یشمی، زمین مرمرین، محراب‌های طلاکاری شده و گنبدهای این مسجد، شما را قلب تاریخ دعوت می‌کند.

از دیگر شهرهای مهم اسپانیا ساراگوسا، سویا و سویلنیز را می‌توان نام‌برد.

کلام پایانی

همانطور که مشاهده کردید، کشور اسپانیا از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. به طوریکه اگر حتی یک هفته در این کشور بمانید، بازهم جاهای دیدنی بی‌شماری برای بازدید دارد. اگر تصمیم دارید که به اسپانیا سفر کنید، با بررسی هر یک از این مکان‌های جذاب، می‌توانید یک برنامه سفر به‌یادماندنی داشته باشید.