رویان یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که اگر بارها به آنجا سفر کنید، از تماشای زیبایی‌هایش سیر نخواهید. این شهر بی‌نظیر که در غرب استان مازندران قرار دارد، بهترین مکان برای گردش و سفر است و هر ساله توریست‌های زیادی به آنجا سفر می‌کنند. برای آدم‌هایی که عاشق سفر به شهرهای زیبای شمال کشور و کشف مکان‌های جدید هستند، رویان حکم بهشت ناشناخته‌ای را دارد که تماشای آن لذت‌بخش است. اگر دوست دارید درباره جاهای دیدنی رویان و جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر بدانید، ما را در سفرزون همراهی کنید.

saadatrent

 

رویان کجاست؟

استان مازندران شهرهای بزرگ و کوچک زیبایی دارد که هر کدام از آن‌ها با ویژگی و جذابیت خاصی شناخته می‌شوند. رویان یکی از همین شهرهاست که نام قدیمی آن علمده است و در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. شهر توریستی رویان در غرب مازندران و کنار دریای خزر قرار گرفته میان دو شهر نور و نوشهر است. جاهای دیدنی رویان متنوع و متفاوت‌اند و در طول سفر به این منطقه می‌توانید جذاب‌ترین مناظر و زیباترین تصاویر طبیعی را ببینید.

 

جاذبه‌های توریستی رویان

افراد زیادی وجود دارند که از ماجراجویی، کشف مکان‌های جدید و کسب تجربیات تازه لذت می‌برند. جاهای دیدنی رویان از همین مکان‌های منحصربه‌فرد است که با سفر به آن می‌توانید حجم جذابیت و زیبایی‌اش را درک کنید.

 

آبشار حرام او

جاهای دیدنی رویانآبشار حرام او از مهم‌ترین و مشهورترین جاهای دیدنی رویان است که در فاصله یک کیلومتری از این شهر قرار دارد. این آبشار فشار کمی دارد و بخشی از ارتفاع ۱۵ متری آن دستخوش تغییرات جاده‌سازی و … شده است. بومی‌های این منطقه معتقدند که آب آشار حرام او خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و نام حرام او را از واژه حرم به معنای مقدس گرفته‌اند. اگر قصد سفر به رویان و تماشای جاذبه‌های گردشگری آن را دارید، آبشار زیبای حرام او را از یاد نبرید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار حرام او

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار حرام او: استان مازندران، شهرستان رویان، یک کیلومتر پس از رویان، ۲۵ کیلومتر بعد از جاده آب پری.

دریاچه الیمالات

جاهای دیدنی رویانعاشقان طبیعت‌گردی، دریاچه الیمالات را می‌شناسند‌. این دریاچه از جاهای دیدنی رویان به شمار می‌رود که گردشگران زیادی را به خودش جذب کرده است. دریاچه الیمالان در میان بزرگ‌ترین جنگل‌های مازندران قرار گرفته و با فضای بکر و زیبایی‌های منحصربه‌فردش آنچنان خودنمایی می‌کند که مثل نگین انگشتری می‌درخشد.

هوای دریاچه در فصل بهار و تابستان حرف ندارد و می‌توانید خودتان را برای یک گردش حسابی، هیجان‌انگیز، متفاوت و خنک به این منطقه آماده کنید.

علاوه‌بر برپایی کمپ و پیک‌نیک، ماهیگیری و قایق‌سواری هم در این دریاچه ممکن است و تجربه جدیدی را به گردشگران هدیه می‌کند. رستوران و کافه‌هایی هم برای رفاه حال مسافران در این منطقه قرار دارند که همه چیز را برای رفتن به الیمالات آماده می‌کنند.

اگر در میان جاهای دیدنی رویان به دنبال مکان جدید و جذابی می‌گردید، تماشای این دریاچه را از دست ندهید.

 

اطلاعات بازدید از دریاچه الیمالات

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس دریاچه الیمالات: استان مازندران، شهرستان رویان، ۸ کیلومتری جاده نور به سمت چمستان، دریاچه الیمالات.

در سفرزون بخوانید :

خانه نیما یوشیج

جاهای دیدنی رویانیکی از زیباترین جاهای دیدنی رویان که از بناهای تاریخی و مهم این شهر هم به شمار می‌رود، خانه نیما یوشیج است. علی اسفندیاری یا نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی در ایران است و امروزه خانه این شاعر بزرگ به مکان زیبایی برای گردش تبدیل شده است.

این خانه یادگاری از دوران قاجار است که در روستای یوش قرار گرفته و پدر و پدربزرگ نیما یوشیج در آن زندگی می‌کردند. خانه تاریخی نیما یوشیج بسیار بزرگ است و در کنار سه ورودی خود اتاق‌های مختلفی دارد. این بنا از خشت و گل ساخته شده و سازمان میراث فرهنگی تا به حال، دو بار آنجا را مرمت و بازسازی کرده است.

برای تماشای خانه تاریخی و زیبای این شاعر بزرگ، سفر به رویان را فراموش نکنید.

 

اطلاعات بازدید از خانه نیما یوشیج

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: ۲۵۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۱۵ هزار تومان برای گردشگران خارجی

آدرس خانه نیما یوشیج: استان مازندران، شهر رویان، روستای یوش، خانه نیما یوشیج.

 

کلیسای آنتوان مقدس

جاهای دیدنی رویانکلیسای آنتوان مقدس یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی رویان است که برای دیدن آن باید به شهرک ساحلی هایکاشن بروید. این کلیسای تماشایی و بسیار زیبا بنایی تاریخی است که به صورت هشت ضلعی ساخته شده. تاریخ ساخت کلیسای آنتوان مقدس به سال ۱۹۷۴ باز می‌گردد و از جمله کلیساهایی به شمار می‌رود که به دست ارامنه ساخته ساخته شده است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این کلیسای تاریخی به رویان سفر می‌کنند و امروزه کلیسای آنتوان مقدس طرفداران زیادی در میان توریست‌ها دارد.

 

اطلاعات بازدید از کلیسای آنتوان مقدس

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس کلیسای آنتوان مقدس: استان مازندران، شهر رویان، شهرک ساحلی هایکاشن، کلیسای آنتوان مقدس.

 

شهر بلده

جاهای دیدنی رویاناگر رویان را برای سفر انتخاب کرده‌اید و در میان جاهای دیدنی آن به دنبال مکان منحصربه‌فردی می‌گردید، شهر بلده را انتخاب کنید. این شهر بی‌نظیر که روستای یوش را در دل خود جای داده، محل تولد نیما یوشیج بوده است و در ورودی شهر می‌توانید مجسمه بزرگی را از این شاعر بزرگ ببینید. طبیعت بکر، مناظر تماشایی و آب‌وهوای جذاب شهر بلده باعث شده که گردشگران زیادی به این منطقه زیبا جذب شوند. در این شهر می‌توانید از دیدنی‌هایی همچون منزل بابا خان، قلعه ۷۰۰ ساله پولاد و … نیز دیدن کنید.

 

اطلاعات بازدید از شهر بلده

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس شهر بلده: استان مازندران، شهر رویان، جاده رویان_بلده، شهر بلده.

 

 

آبشار کپ

آبشار کپ از جمله مکان‌های محبوب و تماشایی رویان است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر قرار دارد. این آبشار در دل روستایی با همین نام واقع شده و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر جنگلی بسیار سرسبز و زیبا عبور کنید. صدای شنیدنی آبشار، محیط سرسبز اطراف آن و آرامشی که در این مکان حاکم است،

هر گردشگری را به خودش جذب می‌کند. در کنار آبشار فضای مناسبی برای اتراق و برپایی پیک‌نیک وجود دارد و می‌توانید در کنار آن به خوبی استراحت کنید. در میان جاهای دیدنی رویان آبشار کپ را فراموش نکنید.

 

اطلاعات بازدید از آبشار کپ

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس آبشار کپ: استان مازندران، شهر رویان، جنوب رویان، جاده رویان_بلده، آبشار کپ.

 

جنگل گلندرود

جنگل گلندرود در میان جاهای دیدنی رویان جایگاه ویژه‌ای دارد و گردشگرانی که از طبیعت‌گردی لذت می‌برند، این منطقه را برای تفریح انتخاب می‌کنند. این جنگل از گذشته به دلیل وجود معادن زغال‌سنگ در آن ارزش بالای داشته است.

امروزه نیز هوای بی‌نظیر، محیط بکر و مناظر جذاب جنگل گلندرود، آن را به یک مکان خاص تبدیل کرده است. امکانات تفریحی و رفاهی در کنار این جنگل نیز محیط مناسبی را برای گردش و پیک‌نیک به‌وجود آورده که برای گردشگران جذاب و دوست‌داشتنی است.

 

اطلاعات بازدید از جنگل گلندرود

ساعات بازدید: همه روزه، ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

آدرس جنگل گلندرود: استان مازندران، شهر رویان، جاده رویان_بلده، ۱۸ کیلومتر پس از جاده رویان_بلده، جنگل گلندرود.

 

چند نکته مهم برای سفر به جاهای دیدنی رویان

سفر و گردش به هر منطقه‌ای آداب مخصوص به خودش را دارد که هر گردشگری می‌بایست به آن‌ها عمل کند. در سفر به جاهای دیدنی رویان مانند یک توریست حرفه‌ای عمل کنید. اگر به طبیعت زیبای این منطقه می‌روید، حتما یک کیسه زباله برای خارج کردن زباله‌های خود به همراه داشته باشید.

در بازدید از مکان‌ها و بناهای تاریخی مراقب ساختمان بنا باشید و اگر کودکان همراه شما هستند، پیش از بازدید آموزش‌های مورد نیاز را به آن‌ها بدهید.

برای شب ماندن و برپایی کمپ در طبیعت حیرت‌آور رویان، حتما وسایل ضروری و مورد نیاز کمپینگ مانند چادر مسافرتی، زیرانداز، خوراکی‌های مقوی و سبک، آب، دارو، چراغ قوه و … به همراه داشته باشید.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید در طبیعت کمپ برپا کنید، بهتر است این کار را به صورت گروهی و همراه با یک راهنمای آشنا به منطقه انجام دهید.

 

بهترین زمان سفر به رویان

سفر به رویان در هر فصلی زیبایی و جذابیت مخصوص به خود را دارد. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه تماشایی، فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل هوای رویان در خنک‌ترین و مطبوع‌ترین حالت خودش قرار می‌گیرد و می‌توانید از خنکای آن لذت ببرید.

 

سخن آخر

شهر رویان همچون نگینی در استان مازندران می‌درخشد و سفر به آن آنقدر رویایی و دلنشین است که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می‌کند. آیا تا به حال به جاهای دیدنی رویان سفر کرده‌اید؟ چه مکان‌های دیدنی دیگری را در این شهر بی‌نظیر می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با سفرزون در میان بگذارید.