شهرهای زیادی در خاورمیانه نیستند که سریع‌تر از «دوحه» تغییر کرده باشند. پایتخت کشوری با سبک زندگی سنتی و خلق‌وخوی عربی، اما با پیشرفتی خیره‌کننده در حاشیه‌ی خلیج فارس. با گشت کوتاه در یک نگاه به سراغ جاهای دیدنی قطر می‌رویم و آن‌ها را از نزدیک می‌بینیم تا بیش‌تر با این غول ثروت و پیشرفت پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ آشنا شویم. با سفرزون همراه شوید.

saadatrent

سرفصل های مقاله

تا جام جهانی ۲۰۲۲ ، جاهای دیدنی قطر ، هر روز، بیش‌تر از دیروز

جاهای دیدنی قطر تا جام جهانی ۲۰۲۲
جاهای دیدنی قطر تا جام جهانی ۲۰۲۲

در اولین نگاه در سفر به قطر از مقابل هتل‌های لوکس و آسمان‌خراشی چشم‍‌تان را حسابی پر می‌کند. این ساختمان‌ها توسط بهترین معمارهای دنیا طراحی شده‌اند و از زیباترین دیدنی‌های دوحه. در بین آن‌ها مجموعه‌ای به سبک شهر «ونیز» با کانال‌های ساختمان‌های جذاب هست که حسابی شوکه‌تان خواهد کرد.

جاهای دیدنی قطر | ورزشگاه‌های تازه تاسیس قطر
جاهای دیدنی قطر | ورزشگاه‌های تازه تاسیس قطر

این‌ها تنها قسمتی از تلاش قطر برای آماده‌سازی تا جام جهانی ۲۰۲۲ است. ورزشگاه‌ها، فضاهای سبز و هتل‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ تغییرات زیادی خواهند کرد و هر روزی که می‌گذرد به جاهای دیدنی قطر افزوده می‌شود. تغییر این‌قدر زیاد است که کم‌تر کسی می‌داند تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه شکلی خواهد شد.

۱. ساحل کورنیش

ساحل corniche در کرانه‌های خلیج فارس
ساحل corniche در کرانه‌های خلیج فارس

دوچرخه‌سواری یا قدم زدن، بهترین راه برای شناخت و رفتن به جاهای دیدنی قطر محسوب می‌شود. ساحل توریستی «کورنیش» با چشم‌اندازهای زیبا و لوکس انتخاب خوبی برای لذت بردن از دوحه‌گردی‌ست. کورنیش جای دنجی برای پیدا کردن آرامش و فرار از شلوغی‌های شهری‌ست. رد سفر به قطر این ساحل را از دست ندهید.

کورنیش از آن جاهایی‌ست که احتمالا تا جام جهانی ۲۰۲۲ تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود.

۲. بازار سوق واقف

souk market | از جاهای دیدنی قطر
souk market | از جاهای دیدنی قطر

«سوق واقف» بازاری به سبک سنتی با حال و هوایی عجیب‌وغریب و نمایی از چوب و سنگ است. این بازار با معماری خاص قطری در شهر خودنمایی می‌کند و یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی قطر محسوب می‌شود.

گذراندن وقت در مغازه‌ها و رستوران‌های خوش‌ زرق‌وبرق دالان‌های این بازار حس فوق‌العاده‌ای‌ دارد. سراغ پارچه‌های رنگی، صنایع سنتی، ادویه‌های خوش‌رنگ‌وبو را در این بازار بگیرید. گشت‌وگذاری عربی و سوغاتی‌هایی از خاورمیانه در این بازار منتظرتان است.

۳. سافاری کویر

جاهای دیدنی قطر | سافاری‌گردی در دوحه
جاهای دیدنی قطر | سافاری‌گردی در دوحه

برای تجربه‌ی‌ لذت سرعت، رزرو یک تور نیمروزه‌ی «سافاری» در صحراهای شنی، از بهترین انتخاب‌هاست. روی تپه‌های شیب‌دار نرم حرکت کنید و منتظر هجوم شن‌ و ماسه به سمت شیشه‌ها باشید، پمپاژ بالای آدرنالین در تمام این صحراگردی همراهی‌تان می‌کند. حتماً بعد از تمام شدن این لذت و خطر، یک عکس جانانه از خودتان و کویر، زیر آفتاب معرکه‌ی خاورمیانه بیندازید و این خاطر ه را ثبت کنید.

سافاری کویر در قطر از آن تفریح‌هاست که در روزهای جام جهانی ۲۰۲۲ حسابی خواهان پیدا خواهد کرد و در زمان مسابقات یک جای خالی برایش پیدا نمی‌کنید. اگر اهل سافاری‌گردی هستید آن را از دست ندهید.

۴. مروارید قطر

مروارید قطر
مروارید قطر

اگر به قطر بروید و از مروارید درخشان آن دیدن نکنید، لذت بزرگی را از دست داده‌اید. «مروارید قطر» جزیره‌ای مصنوعی‌ست و به شکل دو قطعه زمین نعلی‌شکل در آب‌های خلیج فارس ساخته شده. این مروارید پر شده از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در کنار آرامش خلیجی جزیره، پاتوق دنجی برای خوش‌گذرانی و تفریح توریست‌های قطری‌ به‌حساب می‌آیند.

۵. موزه‌های مشیرب | روایتی از تاریخ دوحه

موزه‌های مشیرب از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر است. در سفر به قطر و حین تماشای بازی‌های جام‌جهانی، بهتر است سری حتماً به این مجموعه بزنید. همان طور که متوجه شده‌اید، مشیرب یک مجموعه موزه است. در این مجموعه، ۴ موزه شگفت‌انگیز تاریخی حضور دارند. در این موزه‌ها می‌توانید با تاریغ غنی از ماهیگیری دوحه آشنا شوید. در میان این موزه‌ها متوجه می‌شوید که دوحه چطور از یک روستای کوچک ماهیگیری، مسیر رشد را پیش گرفت. این چهار موزه، در چهار خانه قرار دارند. نام این خانه‌ها خانه رادوانی، خانه کمپانی، خانه محمد بن جاسم و خانه بن جلود است. این موزه می‌تواند شما را به‌صورت کامل با تاریخ دوحه و قطر آشنا کند. پس حتماً سری به این مجموعه موزه زیبا بزنید.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر | پنجشنبه و شنبه: ۹ صبح تا ۹ شب | جمعه‌ها: ۱۳:۳۰ تا ۹ شب

۶. متحف | تماشای زیبایی هنر مدرن

متحف نام یکی از موزه‌ها و جاهای دیدنی قطر است. این موزه پیشرفت قطر و دوحه در زمینه هنرهای مدرن را نشان می‌دهد. موزه متحف شامل بیش از ۹هزار اثر هنری بسیار خاص می‌شود. این آثار همگی طی ۲۵سال اخیر جمع‌آوری شده‌اند. بازدید از این موزه کاملاً رایگان است. در حقیقت دولت قطر تلاش داشته تا با ارائه این موزه به گردشگران، هنر کشورش را به جهانیان عرضه کند. پس اگر اهل هنر هستید، حتماً سری به این موزه زیبا بزنید. در این موزه انواع آثار هنری از جمله نقاشی، مجسمه، اینستالیشن و … وجود دارند. پس چند ساعتی را می‌توانید مشغول گشت‌و‌گذار در این موزه باشید.

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر | جمعه‌ها: ۱۳:۳۰ تا ۱۹

۷. دهکده فرهنگی کاتارا | یک جاذبه تاریخی با تم مدرنیته

دهکده فرهنگی کاتارا از آن دسته جاهای دیدنی قطر است که فرهنگ واقعی این کشور را نشان می‌دهد. این دهکده یک جاذبه تاریخی بسیار عالی به حساب می‌آید. در این مجموعه می‌توانید از سالن تئاتر نیز دیدن کنید. در دهکده فرهنگی کاتارا دو مسجد با طراحی بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد وجود دارند. این مساجد سوژه مناسبی برای عکاسی به حساب می‌آیند. در نهایت می‌توانید بعد از خستگی، سری به رستوران منطقه بزنید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی قطر سرو می‌شود. این غذاهای اکثر پرادویه و چرب هستند.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۸. خانه رادوانی | مهم‌ترین اثر تاریخی قطر

خانه رادوانی از جمله قدیمی‌ترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. این خانه زیبا و تاریخی در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است. خانه رادوانی از جمله قدیمی‌ترین خانه‌های قطر به حساب می‌آید. این خانه متعلق به فردی با نام آکی اکبر رادوانی و خانواده‌اش بوده است. تا حدود ۷۰ سال، این خانواده مالک خانه رادوانی بودند. در حال حاضر خانه رادوانی را به یک موزه برای بازدید عموم تبدیل کرده‌اند. در سال ۱۹۷۱، خانه رادوانی از این خانه نقل مکان کردند. بعد از آن این خانه آسیب بسیاری دید و ویران شد. در سال ۲۰۰۷، خانه رادوانی را بازسازی کردند و در حال حاضر به یک موزه زیبا تبدیل شده است.

زمان بازدید: شنبه‌ها: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر | دوشنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر | جمعه‌ها: ۱۵ تا ۹ شب | یکشنبه‌ها تعطیل است

۹. موزه ملی قطر | نگاهی عمیق به تاریخ قطر

قطر شاید کشور چندان بزرگی نباشد. همچنین این کشور تاریخ غنی و خاصی ندارد؛ اما مردم این کشور همیشه به یاد دارند که زندگی خود را از کجا آغاز کردند و امروز در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند. این موزه در نزدیکی خلیج همیشه فارس قرار دارد. پس پیش از آنکه وارد موزه ملی قطر شوید، پشت سر خود را نگاه کنید و از تماشای منظره خلیج همیشه فارس لذت ببرید. موزه ملی قطر دارای سه بخش مختلف است. یک بخش به آغاز زندگی، بخش دیگر به تاریخ کنونی و بخش دیگر به تاریخ مدرن اختصاص یافته است. این مکان دیدنی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دوحه قرار دارد. پس می‌توانید بازدید از این موزه را در روز آخر و هنگام بازگشت به فرودگاه قرار دهید.

این موزه دارای بخش‌های مختلفی است. در مجموع، ۱۱ بخش مختلف در این موزه قرار دارد. همچنین می‌توانید از یک پارک، بخش کافه و همچنین رستوران این مجموعه استفاده کنید. موزه ملی دوحه را می‌توان بهترین مکان برای شناخت فرهنگ و همچنین تاریخ کشور قطر دانست. پس حتماً از آن دیدن کنید. قطعاً این بازدید، یکی از خاطرات‌ فراموش‌نشدنی سفرتان خواهد شد.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر  | پنجشنبه و شنبه: ۹ صبح تا ۹ شب | جمعه‌ها: ۱۳:۳۰ تا ۹ شب

۱۰. شهر فیلم | جاذبه‌ای عجیب از ناکجاآباد

شهر فیلم از جمله عجیب‌ترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. هنوز هم بسیاری از مسافران، این دهکده عجیب را به‌عنوان یک معما می‌شناسند. شهر فیلم به‌خاطر معماری خاص و زیبا، شهرت بسیاری دارد؛ اما مسئله اینجاست که معلوم نیست چه کسی این دهکده را بنا کرده است! به هر حال با وجود تمام  حس معمایی که این شهر فیلم در دل مسافران ایجاد می‌کند، بازدید از آن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین می‌تواند سوژه بسیار مناسبی برای عکاسی در سفرتان به دوحه باشد. این دهکده، فرهنگ و زندگی مردم قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۱۱. موزه هنرهای اسلامی | اهمیت قرآن در فرهنگ اسلامی

ساختمانی که از نظر معماری، یک اثر هنری بسیار خاص به حساب می‌آید. این موزه به دست معماری معروف طراحی شده است. روی نمای آن را با سنگ آهک پوشانده‌اند. نکته جالب اینجاست که وقتی از زوایای مختلف به این موزه نگاه می‌کنید، احساس خواهید کرد که موزه روی آب شناور است. در این موزه بیش از ۱۵هزار نسخه خطی و کتاب وجود دارد. در این میان، برخی انواع نسخه‌های خطی قرآن که در قرن ۱۷میلادی نوشته شده‌اند نیز وجود دارد. قرآن کتاب آسمانی تمام مسلمان‌ها است. این کتاب برای مسلمان‌ها ارزش بسیاری دارد. همه ما از کودکی با این کتاب خو گرفته‌ایم. کتاب آسمانی قرآن، درسی از زندگی برای تمام مردم روی زمین است. در قلب دوحه، ساختمانی با معماری بسیار عجیب و غریب به چشم می‌خورد. این قرآن‌ها ارزش بسیاری دارند و حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید.

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه – ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر | جمعه – ۱:۳۰ تا ۷ بعد از ظهر

۱۲. قلعه الزباره | قلعه‌ای با صدها سال قدمت

با وجود آنکه قدمت قطر چندان طول و دراز نیست؛ اما باید بدانید که می‌توانید شاهد حضور جاهای دیدنی تاریخی در قطر نیز باشید. الزباره نام قلعه‌ای تاریخی است. بر اساس نظر باستان‌شناسان و کارشناسان تاریخی، قدمت این قلعه به قرن ۱۷ یا ۱۸ میلادی باز می‌گردد. الزباره جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. بر اساس اسناد و روایات تاریخی، این قلعه در سال ۱۸۱۱ ویران شد. در سال ۱۹۸۳، فردی با نام شیخ عبدالله بن جاسم، این قلعه را دوباره بازسازی کرد. هدف شیخ عبدالله از بازسازی این قلعه، محافظت از منطقه ساحلی بود. به این ترتیب تا سال ۱۹۸۶، از این قلعه به‌عنوان یک پادگان نظامی استفاده کردند. در حال حاضر این قلعه به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر تبدیل شده است.

زمان بازدید: از دوشنبه تا یکشنبه | ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

۱۳. برج‌های بارزان | نمادی تاریخی در قطر

برج‌های بارزان از دیگر آثار تاریخی قطر به حساب می‌آید. این برج‌ها را می‌توان به نوعی نماد تاریخ قطر دانست. درباره این برج‌ها داستان‌های تاریخی بسیاری وجود دارند. بر اساس همین داستان‌های تاریخی، برج‌های بارزان در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی ساخته شدند. پس از آن در دوران سلطنت شیخ محمد بن جاسم، برج‌های بارزان را دوباره بازسازی کردند. جالب است بدانید که افسانه‌های بسیاری نیز درباره برج‌های بارزان روایت می‌کنند. برای مثال برخی بر این باور هستند که از این برج‌ها برای دیدبانی استفاده می‌کردند. دیدبان‌ها در این برج مراقب حمله عثمانی‌ها به قطر بودند. همچنین برخی دیگر ادعا می‌کنند که از این برج‌ها برای اخترشناسی استفاده می‌کردند. در این برج‌ها ، یک مسجد کوچک و همچنین اتاق پذیرایی نیز وجود دارد. جالب است بدانید که گردشگران می‌توانند از پله‌های این برج‌ها بالا بروند و از مناظر اطراف لذت ببرند.

زمان بازدید: ۲۴ساعته

۱۴. سوق شاهین | تماشای شکوه پرواز

شاهین پرنده‌ای کوچک و شکاری است. این پرنده زیبایی خاصی دارد. با وجود آنکه شاهین دارای اندام کوچکی است؛ اما با سرعت و دقت بالا، می‌تواند به‌خوبی شکار کند. شاهین در فرهنگ کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس تأثیر بسیاری دارد. شاید شما هم در فیلم‌های مختلف دیده باشید که اعراب و ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج فارس، شاهین را در خانه خود نگه می‌دارند. شکار با شاهین یکی از تفریحات اعراب به حساب می‌آید. سوق شاهین جایی برای تماشای این پرندگان زیبا است. در سوق شاهین، این پرندگان شکاری و تماشایی، در یک ایوان در حال استراحت هستند. باید توجه داشته باشید که شاهین در فرهنگ مردم قطر، اهمیت بسیاری دارد. پس باید حتماً مطمئن شوید که حضور شما به این پرندگان آسیب وارد نمی‌کند.

زمان بازدید: همه‌روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۰۷:۰۰ صبح تا ۰۶:۰۰ بعد از ظهر

۱۵. برج الخور | برجی مرموز در قطر

برج الخور از دیگر جاهای دیدنی قطر است. این برج در نزدیکی چاه عین هلیتان قرار دارد. جالب است بدانید که چاه عین هلیتان از نظر مردم محلی، دارای خواص درمانی است. به همین خاطر خود چاه نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری قطر به حساب می‌آید. در کنار این چاه، برج الخور قرار دارد. این برج دارای ۲۶ فوت ارتفاع است. وقتی که بالای این برج می‌روید، می‌توانید شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از تمام شهر باشید. در برخی مواقع، درب برج الخور باز است و می‌توانید از پله‌های آن بالا بروید. به این ترتیب می‌توانید تصاویر یادگاری بسیار زیبایی را از بالای برج بگیرید. اگر خوش‌شانس باشید و درب برج باز باشد، قطعاً از تماشای این مناظر نهایت لذت را خواهید برد.

زمان بازدید: ۲۴ساعته

۱۶. قلعه زکریت | یادگار قرن ۱۸

قلعه زکریت در فاصله کمی از ساحل قرار دارد. پس اگر عازم ساحل زیبای خلیج همیشه فارس شدید، می‌توانید با کمی جستجو در گوگل مپ، قلعه زکریت را نیز پیدا کنید و سری به آن بزنید. قلعه زکریت از جمله قلعه‌های تاریخی قطر است. درباره نحوه ساخت و بانی آن هیچ اطلاعاتی در دست نیست؛ اما کارشناسان تاریخی بر این باور هستند که قدمت قلعه زکریت به قرن ۱۸ باز می‌گردد. این قلعه دارای پلان مربعی شکل است. قلعه زکریت در طول تاریخ آسیب بسیاری دیده است. این قلعه در شبه جزیره زکریت واقع شده است. این شبه جزیره دارای ساحلی بسیار زیبا و مناظری تماشایی است. پس می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۱۷. رخانه کمپانی | تاریخی که قطر فراموش نمی‌کند

یکی از مهم‌ترین زیبایی‌های فرهنگ مردم قطر این است که هیچگاه فرهنگ قدیم خود را فراموش نمی‌کنند. قطر در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرفته به حساب می‌آید. در دوحه می‌توانید شاهد برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بسیاری شیک و امروزی باشید؛ اما تا چند دهه پیش، دوحه یک شهر بسیار کوچک و ساده بود. جالب اینجاست که آثار تاریخی متعلق به آن دوران را مردم قطر به‌خوبی حفظ کرده‌اند. انگار که نمی‌خواهند فراموش کنند از کجا به اینجا رسیده‌اند. خانه کمپانی به همان دوران تعلق دارد. این خانه را در اصل به کارگران صنعت نفت قطر اختصاص داده بودند. مردم قطر تمام پیشرفت‌های خود را به این کارگران مدیون هستند. در حال حاضر این خانه به موزه هنرهای مدرن تبدیل شده است. این ساختمان در مرکز دوحه قرار دارد. همچنین برای بازدید از آن نیازی به پرداخت پول نیست.

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۵:۰۰ بعد از ظهر | جمعه: ۱۵:۰۰ تا ۹:۰۰ شب | یکشنبه‌ها تعطیل

۱۸. محوطه باستانی الزباره | یادگار تاریخی دور

محوطه باستانی الزباره از جمله جاهای دیدنی قطر است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. به همین خاطر محوطه باستانی الزباره را می‌توان از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر دانست. پس به‌هیچ‌وجه بازدید از آن را از دست ندهید. جالب است بدانید که در محوطه باستانی الزباره، آثار تاریخی متعلق به قرن ۱۷ را نیز پیدا کرده‌اند. بر اساس نظر کارشناسان، در این محوطه باستانی، تمدنی از سال ۱۷۶۰ تا ۱۹۳۸ وجود داشته است. وقتی که تاریخ را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که قطر در آن دوران یک بندر مهم تجاری بوده است. به همین خاطر اقتصاد آن پر رونق بوده است. از‌این‌رو تمدنی نه چندان بزرگ در قطر شکل گرفته بود.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته؛ اما بهتر است پیش از غروب بازدید از آن را تمام کنید.

۱۹. کتابخانه ملی قطر | ساختمانی با معماری عجیب

دولت قطر بر این باور است که همه چیز در فرهنگ و کتاب خلاصه می‌شود. به همین خاطر دولت قطر تأکید بسیاری بر فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش این فرهنگ دارد. از‌این‌رو در سال ۲۰۱۲، ساختمانی بسیار بزرگ در قطر با نام ساختمان علم و توسعه جامعه قطر تأسیس شد. بعد از آن در سال ۲۰۱۸، شیخ تمیم ابن حمد آل ثانی، کتابخانه ملی قطر را افتتاح کرد. در این کتابخانه هزاران جلد کتاب بسیار ارزشمند قرار دارد. البته یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران خارجی جذب این کتابخانه می‌شوند، معماری خاص آن است. به تصویر بالا دقت کنید. این کتابخانه طراحی بسیار عجیب و فضایی دارد. قطعاً از تماشای این کتابخانه زیبا، شما هم به وجد خواهید آمد. البته بد نیست که سری به جاهای دیدنی قطر با تم فرهنگی نیز بزنید. به این ترتیب سفری کامل خواهید داشت.

زمان بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ بعد از ظهر | جمعه و شنبه: تعطیل

۲۰. استادیوم شهر لوسیل | جایی برای جام جهانی

حال که به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ نزدیک هستیم، استادیوم شهر لوسیل را باید در لیست جاهای دیدنی قطر قرار دهیم. جام جهانی در دوره قبل به‌خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد. این دوره در کشور قطر باید شاهد برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ باشیم. استادیوم شهر لوسیل از جمله زیباترین استادیوم‌های ورزشی در قطر به حساب می‌آید. به تصویر بالا نگاه کنید. قطعاً در جام جهانی سال ۲۰۲۲ قطر، بارها و بارها تصویر این استادیوم را از تلویزیون مشاهده خواهید کرد. این استادیوم به رنگ طلایی است و ظاهری بسیار خاص و دوست‌داشتنی دارد. در طراحی این استادیوم ورزشی از بهترین طراحان و سازندگان استفاده شده است. لازم به ذکر است که این استادیوم در شهر لوسیل قطر قرار دارد. در نزدیکی این استادیوم هتل‌های متعددی حضور دارند که خودشان را برای جام جهانی آماده کرده‌اند. برخی مسابقات قطعاً در استادیوم شهر لوسیل برگزار خواهد شد.

۲۱. پارک انگری برد | سفر به دنیای بازی

تقریبا می‌توان گفت کسی در دنیا نیست که بازی انگری برد را نشناسد. بازی انگری برد یک بازی بسیار هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است که اولین بار روی گوشی‌های موبایل عرضه شد. این بازی به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. در یک بازه زمانی، هر کسی را که می‌دیدید، این بازی را روی گوشی خود نصب داشت! درست در همان دوره زمانی که تب و تاب بازی انگری برد بسیار اوج گرفته بود، در سال ۲۰۱۷، یک پارک بسیار بزرگ با نام پارک انگری برد در قطر تأسیس شد.

این پارک از جمله باحاترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. در این پارک می‌توانید سری به درخت بزرگ، استودیوی شهر، بمب انفجاری، خانه قرمز، آژیر قرمز و بازی‌های دیگر بزنید. بازدید از این پارک برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده خواهد بود. این شهر بازی در شهر جشنواره دوحه، الدائین قرار دارد. به ازای هر نفر هم باید ۲۵۰ ریال قطر پرداخت کنید.

زمان بازدید: شنبه تا  چهارشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب | پنجشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ صبح | جمعه ۱۳:۰۰ – ۱۲:۰۰ صبح

۲۲. شهر آموزش و پرورش | فضایی آموزشی و فرهنگی

شهر آموزش و پرورش را می‌توان جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر با تم فرهنگی دانست. این شهر را نباید فقط یک جاذبه گردشگری دانست. بلکه از جمله مهم‌ترین اماکن فرهنگی برای کاوش به حساب می‌آید. شهر آموزش و پرورش قطر در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ هکتار قرار دارد. این شهر در خود انواع کالج، دانشگاه، مدرسه، آزمایشگاه، خانه، هتل و .. را در خود جای می‌دهد. در حال حاضر حدود ۸هزار نفر دانشجو در این شهرک فرهنگی مشغول تحصیل هستند. بسیاری از این دانشجویان را دانشجویان کشورهای دیگر تشکیل می‌دهند. این شهر باعث شده تا سطح فرهنگی و آموزشی قطر ارتقاء یابد. وقتی که وارد این شهرک آموزشی شوید، قطعاً از تماشای معماری سازه‌های آن متعجب خواهید شد. در حقیقت از بهترین سازندگان در ساخت این شهر آموزشی استفاده کرده‌اند. بازدید از این شهر رایگان است و می‌توانید از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۲۳. مرکز شهر مشیرب دوحه | دنیای لوکس قطر

مرکز شهر مشیرب دوحه را با نام شهر هوشمند قطر نیز می‌شناسند. طراحی این بخش شهر با تمامی بخش‌های تاریخی که تا به اینجای مقاله با آن‌ها آشنا شدید، تفاوت دارد. دولت قطر با تکیه به دانش و ثروتی که در چند سال اخیر به دست آورده است، مرکز شهر مشیرب دوحه را بنا کرد. این بخش شهر دارای زیرساخت‌های کامل و کافی برای تبدیل شدن به یک شهر دیجیتال و هوشمند است. در این بخش می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته‌ای که در ساخت شهر دوحه استفاده کرده‌اند دیدن کنید. مشریب در گذشته بخشی قدیمی دوحه به حساب می‌آمد. حالا وقتی که وارد مرکز شهر مشیرب دوحه می‌شوید، احساس می‌کنید که در قلب دبی حضور دارید. این بخش شهر بسیار زیباست و برای وقت گذرانی می‌توانید از آن استفاده کنید. مرکز شهر مشیرب دوحه از جمله بهترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید.

زمان بازدید: ۲۴ساعته

۲۴. شهر لوسیل  | شهری روی آب

آیا درباره جمیرا ویلج دبی چیزی می‌دانید؟ خب جمیرا نام یک جزیره کوچک است که به‌صورت مصنوعی در دبی ساخته‌اند. شهر لوسیل نیز دقیقاً به همان شکل روی آب ساخته شده است. به نوعی می‌توان گفت که شهر لوسیل شباهت بسیاری به جمیرا ویلج دارد. شهر لوسیل از جمله خاص‌ترین جاهای دیدنی قطر است. وقتی که وارد این شهر می‌شوید، احساس می‌کنید که در سواحل میامی حضور دارید. در این شهر سبک معماری سنتی و اسلامی با سبک معماری مدرن ترکیب شده و الحق که ترکیبی بسیار عالی به وجود آمده است. در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی بسیار خاص استفاده کنید. این شهر گزینه مناسبی برای وقت‌گذرانی و سرگرمی به حساب می‌آید. در این شهر امکانات تفریحی و رفاهی بسیار متنوع در اختیار تمامی گروه‌های سنی قرار می‌گیرد. پس می‌توانید همراه خانواده سری به شهر لوسیل بزنید و حسابی تفریح کنید.

زمان بازدید: ۲۴ساعته

۲۵. دریا | آن سوی خلیج فارس

قطر جزو کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این کشور درست در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس قرار دارد. با این حال وقتی که همه ما ایرانیان از سواحل و دریای این کشور دیدن می‌کنیم، اصلاً متوجه نمی‌شویم که این دریا، همان خلیج فارس خودمان است! این کشور تلاش بسیاری در جهت گسترش و زیبایی سواحل خود کرده است. به همین خاطر شاید سواحل این کشور حتی از سواحل دبی هم زیباتر باشد. برای بازدید از دریاهای قطر، باید خودتان را به ۶۰کیلومتری دوحه برسانید. در دریای قطر، امکان قایق سواری، آب‌تنی و لذت بردن از آرامش سواحل آن وجود دارد. خور العدید بخشی از دریاهای قطر است که اکوسیستم بسیار خاصی دارد. در این منطقه می‌توانید شاهد فیل‌های دریایی، لاکپشت‌های کمیاب و … باشید.

۲۶. اردوگاه بادیه نشینان | شبی در کویر

وقتی که در تاریخ صحبت از اعراب به میان می‌آید، همه آن‌ها را با نام بادیه نشینان می‌شناسند. منظور از بادیه، بیابان است. در گذشته دور که خبری از آسمان‌خراش‌های بزرگ و برج‌های مرتفع در دبی و کشورهای عربی نبود، اعراب در چادر داخل بیابان زندگی می‌کردند. به این سبک زندگی، بادیه نشینی می‌گفتند. جالب است با وجود آنکه کشورهای عربی از جمله قطر پیشرفت بسیاری داشتند؛ اما هنوز هم به سنت‌های قدیمی خود احترام می‌گذارند. آن‌ها از تاریخ خود با احترام یاد می‌کنند. به همین خاطر می‌توانید در بیابان‌‌های اطراف قطر، شاهد انواع اردوگاه بادیه نشینان باشید. در این اردوگاه‌ها می‌توانید یک شب زندگی سنتی اعراب را تجربه کنید.

اقامت در اردوگاه بادیه نشینان می‌تواند جزو بهترین تفریحاتی باشد که در قطر تجربه می‌کنید. اردوگاه بادیه نشینان از جمله بهترین جاهای دیدنی قطر است و به خاطره‌ای خوش برای شما تبدیل می‌شود. در این اردوگاه‌ها، انواع امکانات رفاهی و تفریحی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. شب‌ها دور آتش می‌نشینید و از شنیدن موسیقی سنتی عربی لذت می‌برید. اقامت شبانه اردوگاه بادیه نشینان بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی خواهد بود. در طول روز هم می‌توانید با ماشین‌های آفرود از مناطق اطراف دیدن کنید.

۲۷. صحرای دوحه | شترسواری تا آفرود

با تمام زیبایی دوحه، قطر هنوز هم مناطق کویری بسیاری دارد. در حقیقت می‌توان مناطق کویری قطر را ماهیت حقیقی و اصلی قطر دانست. اگر به‌دنبال تجربه خاص در سفر به قطر هستید، حتماً سری به صحرای دوحه بزنید. صحرای دوحه از جمله زیباترین مناطق بیابانی در تمام دنیا به حساب می‌آید. از نظر ظاهری، شباهت بسیاری بین مناطق کویری ایران و بیابان‌های دبی وجود دارد. با این حال تجربه بازدید از این بیابان‌های زیبا و آرام می‌تواند زیباترین بخش سفرتان به قطر را رقم بزند. در این بیابان‌ها می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید.‌ می‌توانید سوار شترها شوید و عکس‌های یادگاری بگیرید. همچنین می‌توانید از سواری با لندکروز و خودروهای آفرود بسیار بزرگ و زیبا لذت ببرید. البته ناگفته نماند که پیاده‌روی روی شن‌های کویری نیز مزه خاصی می‌دهد که حتماً باید تجربه کنید.

۲۸. مسعید | شهری کوچک در نزدیکی دوحه

در فاصله ۶۴کیلومتری جنوب دوحه، شهری کوچک با نام مسعید وجود دارد. این شهر دارای جاذبه‌های منحصر به فردی است. اگر تمام جاهای دیدنی قطر را دیده‌اید و احساس می‌کنید که هنوز هم دلتان ماجراجویی می‌خواهد، سری به مسعید بزنید. مسعید جزو شهرهای کویری قطر به حساب می‌آید. مردم در این شهر، دارای سبک زندگی بسیار خاص و منحصر‌به‌فردی هستند. در این شهر، فعالیت‌های شبانه بسیاری انجام می‌شود. همچنین می‌توانید در انواع تورهای بیابان‌گردی شرکت کنید. در این شهر، غذاهای سنتی خاصی سرو می‌شود. بسیاری از گردشگران خارجی، فقط به ذوق شام در مسعید عازم این شهر می‌شوند. در تورهای کویرگردی، به دل کویرها اطراف مسعید می‌روید و یک شام جانانه عربی نوش جان می‌کنید. مطمئن باشید که از این تجربه پشیمان نخواهد شد!

۲۹. بازار طلا | بزرگترین جواهراتی که تا کنون دیده‌اید

اعراب جزو اقوام بسیار ثروتمند دنیا هستند. به همین خاطر آن‌ها به طلاهای کمتر از ۱۰۰ گرم انگار که طلا نمی‌گویند! خلاصه که در بازار طلای قطر، می‌توانید شاهد انواع طلاهای سنگین باشید. اگر فیلم‌های عربی را ببینید، متوجه می‌شوید که بانوان عرب، طلاهای بسیار بزرگ و ضخیم استفاده می‌کنند. بازار طلای قطر نیز بر اساس همین سلیقه انواع طلا و جواهر به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اکثر طلاهای داخل این بازار، طلاهای زرد هستند. البته می‌توانید انواع طلا سفید و پلاتین هم در بازار طلا قطر پیدا کنید. قیمت طلا در قطر بر اساس بازار جهانی محاسبه می‌شود. البته آنقدر قیمت طلاهای این بازار گران است که کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را تهیه کنید. با این حال، بازدید از بازار طلا می‌تواند بخشی جالب و جذاب از سفرتان به قطر باشد.

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبهاز ساعت  ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب | جمعه‌ها: ۱۶ تا ۱۰ شب

۳۰. شهر جشنواره دوحه | آشنایی با بزرگترین مرکز خرید قطر

شهر جشنواره یا همان فستیوال سیتی، بزرگترین مرکز خرید در قطر و دوحه به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ جزو جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید می‌تواند بسیار جذاب باشد. مخصوصاً اگر عاشق پاساژگردی باشید، عاشق این مرکز خرید می‌شوید. البته با وجود تنوعی که در این مرکز خرید وجود دارد، محال است دست خالی از آن خارج شوید. در این مرکز خرید می‌توانید شاهد انواع فروشگاه لوازم خانگی، لوازم دکوری و پوشاک باشید. انواع و اقسام برندهای بزرگ دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند. تمامی اجناس داخل این مرکز خرید همگی برند و اصلی هستند. پس می‌توانید با خیال راحت از بابت اصالت کالا خرید خود را انجام دهید. این مرکز خرید بزرگ را حتماً باید در برنامه بازدید خود قرار دهید.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب | پنجشنبه تا شنبه: ۱۰ صبح تا نیمه شب

۳۱. مرکز خرید ویلاجیو | تجربه آرامش و زیبایی

مرکز خرید ویلاجیو را نمی‌توان فقط یک مرکز خرید ساده دانست. در اصل مرکز خرید ویلاجیو جزو جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. فقط به تصویر بالا نگاه کنید. آیا باورتان می‌شود که این تصویر مربوط به یک مرکز خرید است؟ خب قطعاً با بازدید از مرکز خرید ویلاجیو، تصورتان از هر مرکز خرید دیگری تغییر می‌کند. این مرکز خرید از جمله باشکوه‌ترین و زیباترین مراکز خرید قطر به حساب می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید در کانال آب سوار قایق‌های سنتی گاندولا شوید. سری به سینما بزنید و از تماشای جدید فیلم‌های روز دنیا لذت ببرید. همچنین برای سرگرمی بیشتر، در میان کویر می‌توانید به پیست یخ مصنوعی بروید.

مرکز خرید ویلاجیو جزو بزرگترین مراکز خرید قطر نیز به حساب می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید از تفریحات مختلف لذت ببرید، سری به رستوران و کافی‌شاپ‌های مجموعه بزنید و البته خرید کنید! در مرکز خرید ویلاجیو انواع برندهای روز دنیا شعبه دارند. پس می‌توانید خرید عالی از برندهای روز دنیا را تجربه کنید.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب | پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب | جمعه‌ها تعطیل است

۳۲. مرکز خرید الخور | بزرگترین مرکز خرید الخور

الخور نام یکی از شهرهای مهم قطر است. شاید در برنامه سفر جام جهانی قطر سال ۲۰۲۲، از شهر الخور نیز دیدن کنید. مرکز خرید الخور اولین و بزرگترین مرکز خرید در این شهر به حساب می‌آید. این مرکز خرید ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد. وقتی که وارد مرکز خرید الخور احساس می‌کنید که وارد مراکز خرید کشورهای اروپایی شده‌اید. در این مرکز خرید انواع برندهای معتبر دنیا حضور دارند. همچنین می‌توانید از رستوران و کافی‌شاپ‌های بسیار لوکس بین‌المللی و عربی استفاده کنید. این مرکز خرید برای وقت‌گذرانی و تفریح در الخور جان می‌دهد. پس می‌توان آن را به لیست جاهای دیدنی قطر اضافه کرد.

زمان بازدید:دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب | پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب | یکشنبه از ساعت  ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

۳۳. مرکز شهر دوحه | خرید انواع سوغات با قیمت مناسب

مرکز خرید مرکز شهر یا همان سیتی سنتر دوحه از جمله بهترین مراکز خرید دوحه به حساب می‌آید. حتی در تورهای گردشگری داخل شهری نیز بازدید از مرکز شهر دوحه را همیشه قرار می‌دهند. سیتی سنتر دوحه شامل ۳۷۰ فروشگاه مختلف می‌شود. البته صدها دستفروش نیز در نزدیکی آن حضور دارند. در این مرکز خرید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. البته همان طور که در عنوان اشاره کردیم، سیتی سنتر دوحه جایی برای خرید ارزان قیمت و اقتصادی محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال خریدی عالی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید روی مرکز شهر دوحه حساب باز کنید. این مرکز خرید آنقدر مهم است که آن را همیشه در لیست جاهای دیدنی قطر قرار می‌دهند.

زمان بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعد ظهر

۳۴. مرکز خرید لاگونا | تجربه خریدی لوکس

مرکز خرید لاگونا از جمله لوکس‌ترین مراکز خرید قطر به حساب می‌آید. به همین خاطر نام آن در لیست جاهای دیدنی قطر همیشه به چشم می‌خورد. این مرکز خرید در بهترین جای دوحه واقع شده است و دسترسی بسیار مناسبی دارد. در این مرکز خرید ۱۵ رستوران فعال و ۱۵۰ فروشگاه مختلف فعالیت می‌کنند. مرکز خرید لاگونا یک مرکز خرید لوکس است؛ اما باز هم می‌توانید خرید اقتصادی و مناسب را در آن تجربه کنید. در این مرکز خرید، انواع فروشگاه وسایل دکوری و لوازم خانگی حضور دارند. پس اگر علاقه‌مند به خرید وسایل منزل باکیفیت و برند هستید، مرکز خرید لاگونا برای شما بهترین گزینه خواهد بود. همچنین اگر به‌دنبال جایی برای تجربه غذاهای متنوع عربی یا بین‌المللی هستید، باز هم می‌توانید روی مرکز خرید لاگونا حساب باز کنید.

زمان بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب | پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ صبح | جمعه‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۱۲ صبح

۳۵. مرکز خرید قطر | معروف‌ترین مرکز خرید قطر

مرکز خرید قطر در حقیقت مهم‌ترین مرکز خرید در تمام قطر به حساب می‌آید. در حقیقت این مرکز خرید آنقدر بزرگ و محبوب است که آن را در لیست جاهای دیدنی قطر نیز قرار می‌دهند. در سفر برای جام جهانی، حتماً باید سری به این مرکز خرید قطر بزنید. مرکز خرید قطر دارای بیش از ۵۰۰ مغازه تجاری است. در این مرکز خرید می‌توانید به بخش پردیس سینمایی بروید و از تماشای جدیدترین فیلم‌های روز دنیا لذت ببرید. همچنین امکان خرید آنلاین از این مرکز خرید نیز وجود دارد.

مرکز خرید قطر یک مرکز خرید بسیار بزرگ، مدرن و امروزی است. در این مرکز خرید می‌توانید از خرید و تفریح لذت ببرید. در نهایت هم برای استراحت، سری به رستوران و کافی‌شاپ آن بزنید. این مرکز خرید دارای ۷هزار جای پارک در پارکینگ است. پس حتی با ماشین کرایه‌ای نیز می‌توانید از این مرکز خرید کنید. مرکز خرید قطر بهترین گزینه برای خرید سوغات محسوب می‌شود.

زمان بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت  ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب

۳۶. سوق الواکرا | بازار سنتی قطر

با وجود آنکه مراکز خرید شیک و لوکس زیبایی بسیاری دارند؛ اما بازدید از بازارهای سنتی نیز دارای حال و هوای خاصی است. سوق الواکرا از جمله قدیمی‌ترین بازارهای قطر به حساب می‌آید. این بازار سنتی ظاهری بسیار قدیمی و زیبا دارد. بازار سوق الواکرا را می‌توان با بازارهای سنتی ایران مقایسه کرد. این بازار یک راسته است که در دو طرف آن مغازه‌های متعدد حضور دارند. اگر به‌دنبال خرید اجناس قدیمی و انواع صنایع‌دستی هستید، حتماً سری به سوق الواکرا بزنید. سوق الواکرا دارای رستوران‌های سنتی بسیاری هم است. طعم واقعی غذاهای سنتی عربی را می‌توانید در سوق الواکرا بچشید. این بازار ظاهری خاص دارد و همین موضوع گردشگران خارجی بسیاری را جذب خود می‌کند.

زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه  از ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ و از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۳:۳۰ بعد از ظهر

۳۷. وندام شهر لوسیل | بازی در شهری روی آب

در بخش‌های قبلی درباره شهر لوسیل صحبت کردیم. اگر این شهر را نمی‌شناسید، کمی به عقب بازگردید تا درباره آن بیشتر بدانید. وندام شهر لوسیل از جمله جاهای دیدنی قطر است که در شهر لوسیل قرار دارد. وندام یک بازار با طرح سنتی و معماری امروزی است. وندام ظاهری بسیار خاص و فانتزی دارد. با حضور در این بازار احساس می‌کنید که در بافت قدیمی قرار دارید و در عین حال می‌توانید از مدرنیته شهر هم لذت ببرید. وندام دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری است. در این مرکز خرید می‌توانید از انواع امکانات همانند سینما، رستوران، کافه و فضاهای لوکس برای استراحت لذت ببرید. در کنار بازار، تخت‌های سنتی را خواهید دید که برای سرو غذا و البته قلیان‌های عربی هستند. حتی گشت‌و‌گذار در وندام نیز می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۳۸. ساحل سیلین  | بهترین گزینه برای کایت سواری

ساحل سیلین از جمله زیباترین سواحل قطر به حساب می‌آید. وقتی که صحبت از بهترین جاهای دیدنی قطر مطرح شود، حتماً نام ساحل سیلین به چشم می‌خورد. ساحل سیلین حتی از نظر گردشگران خارجی نیز در صدر برترین سواحل قطر قرار می‌گیرد. این ساحل زیبایی بسیاری دارد و می‌توانید تفریحات مختلف از جمله کایت‌سواری را در آن تجربه کنید. این ساحل بسیار تمیز است و شن‌های طلایی رنگ دارد. آرامش در آن حاکم است و خبری از شلوغی نیست. می‌‌توانید از بار نوشیدنی بگیرید و در آلاچیق استراحت کنید. یا اینکه روی صندلی‌های مخصوص آفتاب بگیرید. در این ساحل امکان آب‌بازی، شنا، استفاده از جت‌اسکی، سافاری صحرا، کایت سواری و باربکیو وجود دارد. ساحل سیلین در خیابان ساحل سیلین مسعید قطر قرار دارد. لازم به ذکر است برای ورود به آن باید ۹۰۰ ریال قطر به ازای هر نفر بپردازید.

زمان بازدید: ۲۴ ساعته

۳۹. جزیره بانانا | تجربه قایق‌رانی در قطر

بانانا نام از دیگر جاهای دیدنی قطر است. بانانا جزیره‌ای عجیب به شکل موز است. به مین خاطر آن را با چنین نامی می‌شناسند. این جزیره فضایی کوچک دارد و دارای سواحلی بسیار زیباست. بانانا جزو زیباترین مراکز تفریحی در تمام قطر به حساب می‌آید. جزیره بانانا جزو جزایر بسیار لوکس نیز به حساب می‌آید. پس معمولاً باید هزینه گرانی را برای تفریح و گشت‌و‌گذار در آن کنار بگذارید. این جزیره بهترین گزینه برای تفریحات آبی نیز محسوب می‌شود. قایق‌سواری در جزیره بانانا شهرت بسیاری دارد. همچنین باید بدانید که در این جزیره اقامتگاه‌های متعدد برای اقامتی لوکس و رؤیایی نیز وجود دارند. پس می‌توانید بعد ورزش‌های دریایی سری به هتل‌های لوکس این جزیره هم بزنید.

۴۰. ساحل کاتارا | بهترین گزینه برای پاراسل

پاراسل یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی در تمام دنیا به حساب می‌آید. در این تفریح، شما روی یک صندلی می‌نشینید که به چتر نجات متصل است. سپس این صندلی را به یک قایق تندرو متصل می‌کنند. قایق به‌تدریج سرعت می‌گیرد و شما در هوا معلق می‌شوید. گاهی ارتفاع پرواز شما به حدود ۲۰ متر هم می‌رسد. این ورزش هیجان بسیاری دارد. بسیاری عاشق تجربه هیجان پاراسل هستند. اگر شما هم عاشق تجربه پاراسل هستید، حتماً سری به ساحل کاتارا بزنید. این ساحل بسیار زیباست و می‌توانید تفریحات مختلف آبی را در آن تجربه کنید. در این میان، پاراسل طرفداران بسیاری دارد. البته می‌توانید موج‌سواری، جت‌اسکی و … را نیز در این ساحل تجربه کنید. ساحل کاتارا در خیابان شکسپیر دوحه قطر قرار دارد. این ساحل جزو سواحل عمومی است و برای ورود به آن نیازی به پرداخت مبلغی نیست.

۴۱. ذخیره‌گاه طبیعی ال تاکیرا | تجربه کایاک سواری

ال تاکیرا نام بزرگترین ذخیره‌گاه طبیعی حرا در قطر است. در جنوب ایران و جزایر جنوب کشور همانند قشم و هرمز هم می‌توانیم شاهد جنگل‌های حرا باشیم. جنگل‌های حرا مخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. در نزدیکی قطر نیز بزرگترین ذخیره‌گاه جنگل‌های حرا وجود دارد. نام این ذخیره‌گاه طبیعی، ال تاکیرا است. در ال تاکیرا می‌توانید همراه با قایق‌های کوچک کایاک، از تماشای جنگل‌های حرا لذت ببرید. این یک تجربه عالی برای شما در سفرتان به قطر خواهد بود. ال تاکیرا از جمله خاص‌ترین جاهای دیدنی قطر است. در ایام پیک سفر به قطر، شاید باید مدتی منتظر بمانید تا یک قایق کایاک به بندر بازگردد. برای تماشای این ذخیره‌گاه طبیعی، باید به الخور قطر بروید. در نزدیکی این ذخیره‌گاه امکان تجربه ورزش‌های آبی، رستوران، باربیکیو و همچین چادر زدن هم وجود دارد.

۴۲. ساحل ام باب قطر | تماشای درختان نخل

ساحل ام باب در الشحانیه قرار دارد. الشحانیه از جمله بهترین مکان‌های توریستی در قطر به حساب می‌آید. ساحل ام باب دارای کلوب‌های ورزش‌های آبی نیست. پس اگر به قصد تجربه پاراسل و جت اسکی به این ساحل بیایید، قطعاً ناامید می‌شوید. ساحل ام باب یک ساحلی آرام برای تجربه آرامش است. در این ساحل می‌توانید قدم بزنید و از زیبای مناظر ساحلی لذت ببرید. شن‌های این ساحل بسیار نرم هستند. پس دلتان می‌خواهد تا با پای برهنه روی ساحل راه بروید. شن‌های ساحلی حتی در زمستان هم گرمای خاصی دارند. در ساحل ام باب درختان نخل بسیار خاصی رشد می‌کنند که سوژه عکاس‌ها هستند. خلاصه که اگر به‌دنبال جایی آرام برای آفتاب گرفتن و استراحت هستید، ام باب الشحانیه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این ساحل می‌توانید از امکاناتی همچون محوطه حصارکشی شده، زمین بازی کودکان و سرویس‌های بهداشتی بهره‌مند شوید.

۴۳. ساحل ال واکرا | ساحلی قدیمی در قطر

در بین جاهای دیدنی قطر همیشه نام ساحل ال واکرا به چشم می‌خورد. این ساحل در نزدیکی محوطه‌های باستانی و تاریخی قطر قرار دارد. ساحل ال واکرا برخلاف بسیاری از سواحل شلوغ، آرامش بسیاری را به شما هدیه می‌دهد. اگر به‌دنبال ساحلی آرام و خانوادگی در قطر هستید، می‌توانید به ساحل ال واکرا بروید. در این ساحل امکان استفاده از زمین فوتبال، بازی‌های آبی، زمین بازی کودکان و تور والیبال وجود دارد. در ایام پیک سفر به قطر، می‌توانید در والیبال ساحلی شرکت کنید. در کنار ساحل ال واکرا می‌توانید کایاک کرایه کنید و از قایق‌سواری در آرامش لذت ببرید. این ساحل جزو سواحل عمومی است و برای بازدید از آن نیازی به پرداخت وجه اضافی نیست.

۴۴. ساحل زکریت | سواحل غربی قطر

ساحل زکریت از دیگر جاهای دیدنی قطر است. این ساحل در بخش غربی قطر قرار دارد. ساحل زکریت جزو سواحل معروف قطر به حساب نمی‌آید. به همین خاطر ظاهری بسیار آرام دارد. معمولاً گردشگران این ساحل را برای تفریح انتخاب نمی‌کنند. پس برای ماجراجویی و تجربه آرامش محض، می‌توانید سری به ساحل زکریت بزنید. این ساحل حتی برای آفرود سواری در کنار ساحل نیز جان می‌دهد. به همین خاطر می‌توانید افرادی را ببینید که ماشین‌های آفرود را همراه با راننده کرایه می‌دهند. ساحل زکریت بافت کاملاً طبیعی دارد. در این ساحل خبری از هیچگونه امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی نیست. پس آب، خوراکی و لوازم مورد نیاز خودتان را همراه بیاورید.

۴۵. ساحل فویریت | ساحلی برای ماجراجویی

ساحل فویریت  در شهر الغاریه قطر قرار دارد. این شهر همانند دوحه یک شهر معروف و توریستی نیست. به همین خاطر همانند سواحل دوحه، شلوغ نیستند و آرامش در آن موج می‌زند. ساحل فویریت از جمله بهترین سواحل الغاریه به حساب می‌آید. این ساحل بسیار آرام است. در این ساحل می‌توانید از موج‌سواری، شنا و سایر فعالیت‌های دیگر لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که در این ساحل هیچگونه امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی وجود ندارد. پس وسایل مورد نیاز خود را همراه ببرید. برخی افراد برای کاهش هزینه‌های سفر به قطر، در شهر الغاریه اقامت می‌کنند. اگر شما هم در این شهر اقامت داشتید، سری به ساحل فویریت بزنید.

۴۶. ساحل سیمایسما | تفریحی خانوادگی در قطر

ساحل سیمایسما از جمله زیباترین جاهای دیدنی قطر در الخور است. الخور جاهای دیدنی بسیاری دارد. درباره سواحل مختلف و مراکز خرید متعدد این شهر در بخش‌های قبلی صحبت کردیم. ساحل سیمایسما بهترین ساحل در الخور به حساب می‌آید. این ساحل یک ساحل کاملاً خانوادگی به حساب می‌آید. ساحل سیمایسما جزو سواحل عمومی است و برای حضور در آن نیازی به پرداخت وجه نقد نخواهید داشت. در ساحل سیمایسما می‌توانید از تفریحات آبی متعدد، رستوران، کافه و البته زمین بازی کودکان استفاده کنید. در این ساحل می‌توانید به رختکن‌های شیک بروید تا لباس خود را عوض کنید. همچنین در هر گوشه از ساحل، سرویس بهداشتی به چشم می‌خورد. ساحل سیمایسما بهترین جا برای آرامش و تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به قطر چه زمانی است؟

آب‌وهوای قطر را می‌توان مشابه شهرهای جنوبی کشور دانست. قطر دارای آب‌وهوایی بسیار گرم و البته شرجی است. در فصل گرما و تابستان، دمای هوا به بیش از ۴۱ درجه می‌رسد. حتی در طول شب هم باید دمای ۳۰ درجه‌ای را تحمل کنید. به همین خاطر در ۶ ماه اول سال، آب‌وهوای قطر بسیار گرم و سوزان است. از پاییز هوا کمی بهتر می‌شود؛ اما هنوز گرما آزاردهنده است. در زمستان، یعنی اوایل نوامبر، هوا برای سفر به قطر ایدئال خواهد بود. هوای قطر تا اوایل بهار یعنی آوریل، مناسب است. پس حتی می‌توانید سفر به قطر را در برنامه سفر نوروزی قرار دهید.

نکاتی که در سفر به قطر باید در نظر داشته باشید

  • بهترین، گران‌ترین و شلوغ‌ترین شهر قطر، دوحه است؛
  • بهتر است فقط زمستان تا اوایل بهار را برای سفر انتخاب کنید؛
  • در ایام گرما، حتماً از تنقلات قندی نمکی به همراه آب فراوان و انواع نوشیدنی استفاده کنید تا مشکلات بی‌آبی و دی هیدراته در بدن شما رخ ندهد؛
  • حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛
  • یک شال سبک برای مواقعی که شن در هوا پخش می‌شود همراه داشته باشید؛
  • در مناطق کویری، از کرم‌های دافع حشرات استفاده کنید؛
  • سیم‌کارت قطری استفاده کنید؛
  • از کارت مترو قطری استفاده کنید.

در قطر در کجا بمانید؟

Shangri-la یکی از معروف‌ترین هتل‌های دوحه
Shangri-la یکی از معروف‌ترین هتل‌های دوحه

دوحه دارای بهترین هتل‌های پنج ستاره در کل جهان است. می‌توانید در هتل‌های «Ritz Carlton»، «Shangri-la» یا «St. Regis» با قیمت شبی در حدود ۲۰۰ دلار اتاق رزرو کنید. این قیمت‌ها در زمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطعا بیش‌تر خواهد شد.

شاید بخواهید یک تجربه‌ی لوکس و در عین‌حال محلی را تجربه کنید، بنابراین به یکی از ۹ سوییت «سوق واقف» بی‌نظیر‌ بروید. اقامت در خانه‌های عربی، در قلب بازار شما را حسابی هیجان‌زده می‌کند و به حس واقعی شهر نزدیک‌تر. انتخاب با شماست، جاهای دیدنی قطر همه این انتخاب‌ها را برای‌تان فراهم کرده به‌علاوه آماده شدن برای جام جهانی ۲۰۲۲ .