«مارماریس» پر از جذابه‌های نو و تازه برای شماست. جاهای دیدنی مارماریس باعث شده تا این شهر بندری که در جنوب‌غربی ترکیه قرار دارد، هر سال میزبان جمعیت بزرگی از توریست‌ها باشد. هرچند در سال‌های اخیر تعداد گردشگران ایرانی عازم ترکیه افزایش داشته، اما متاسفانه مارماریس از مقاصد فراموش شده‌ی گردشگران ایرانی است. مارماریس قدمت طولانی دارد و گفته شده که بنای اولیه‌ی آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد. سواحل زیبا، کوهستان‌های شگفت‌انگیز و انواع تورهای ورزشی از بهترین ویژگی‌های مارماریس است، علاوه بر این ویژگی‌ها مارماریس محلی برای تجمع کشتی‌ها و مسابقات اتومبیل‌رانی هم هست. با سفرزون همراه شوید تا به جاهای دیدنی مارماریس سفر کنیم.

saadatrent
Loading the player...

پیش از آن در فیلم بالا با ما بیایید به یک سفر مجازی به مارماریس.

جاهای دیدنی مارماریس ، مسافت‌های کوتاه و در دسترسی آسان

مارماریس | سرزمین رویایی
مارماریس | سرزمین رویایی

شاید یکی از ویژگی‌های مهم شهر مارماریس که آن را تا حدودی با شهرهای مهم دیگر ترکیه متمایز می‌کند این باشد که به سادگی می‌توانید در آن به رفت‌و‌آمد بپردازید. مسافت دورترین هتل از مرکزی‌ترین میدان شهر (میدان آتاتورک) تنها ۸ کیلومتر است و اکثر مراکز خرید مهم مارماریس در همین میدان واقع شده‌اند.

قلعه‌ی مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس | قلعه‌ی مارماریس
جاهای دیدنی مارماریس | قلعه‌ی مارماریس

شهر مارماریس به‌دلیل موقعیت جغرافیایی تحت سلطه‌ی حکومت‌های مختلفی بوده و این سبب شده که شما با جاذبه‌های ‌باستانی از دوره‌های مختلفی در این شهر مواجه باشید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قلعه‌ی «مارماریس» است که متعلق به دوره‌ی «ایونی» است و یک‌بار در دوره‌ی «اسکندر کبیر» و بار دیگر در ۱۵۲۲ هجری-قمری توسط «سلطان سلیمان» بازسازی و تعمیر شده است. از بالای این برج می‌توانید به مناظر زیبای مارماریس که چشم‌اندازی زیبا از کوهستان و اقیانوس بی‌کران است، نگاهی بیندازید.

موزه‌ی مارماریس

موزه‌ی مارماریس | گنجینه‌ی ماندگار دوران «هلنی»
موزه‌ی مارماریس | گنجینه‌ی ماندگار دوران «هلنی»

امپراطوری عثمانی به‌دلیل ارتباط گسترده با اروپا و شرق دارای فرهنگ و هنری غنی بود، شما می‌توانید آثاری که از این تمدن به‌جا‌ مانده است را در این موزه پیدا کنید. در کنار آثار متعلق به این دوره، آثار تاریخی به‌جا مانده از دوران‌های پیشین نیز در این موزه پیدا می‌شود که حتماً برای‌تان جالب خواهد بود.

آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان

جاهای دیدنی مارماریس | آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان
جاهای دیدنی مارماریس | آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان

از دیگر جاذبه‌های دیدنی مارماریس می‌توان مجموعه‌ی آرامگاه «ساریان» را نام برد که با ظرافت بسیار در دل صخره‌ها حکاکی شده‌ است. برای محافظت از این آثار ارزشمند و با شکوه تنها حق دارید از درون قایق به آنها نگاه کنید.

بنای باستانی هیداس

بنای باستانی هیداس از بناهای برجسته‌ی یونانی
بنای باستانی هیداس از بناهای برجسته‌ی یونانی

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مارماریس بنای باستانی «هیداس» است که در تفریحگاه «سلیمیه» قرار دارد. اگر کمی اهل ماجراجویی باشید می‌توانید در اطراف آن چندین گور هم پیدا کنید.

میدان جوانان ۱۹ می مارماریس

میدان جوانان ۱۹ می مارماریس از مکان‌های توریستی این شهر
میدان جوانان ۱۹ می مارماریس از مکان‌های توریستی این شهر

در این میدان می‌توانید به مجموعه‌ای از امکانات دسترسی داشته باشید. رستوران‌های دوست‌داشتنی ترکیه با غذاهای جذاب، مراکز خرید و همین‌طور لذت گوش دادن به موسیقی زنده، همه و همه در این میدان امکان‌پذیر است. البته دسترسی به خود این میدان هم از مرکز شهر کار آسانی است. در این میدان می‌توانید از آثار مشهور پیکره‌سازی مارماریس یعنی «فواره‌های رقصان» هم دیدن کنید.

منطقه‌ی دالیان

منطقه‌ی دالیان | از شگفتی‌های طبیعی مارماریس
منطقه‌ی دالیان | از شگفتی‌های طبیعی مارماریس

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مارماریس و البته ترکیه، منطقه «دالیان» است. منطقه‌ای در کنار رودخانه‌ای که امکان سفری رویایی بر روی قایق در دل دوران باستان را برای شما فراهم می‌کند. آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان در چنین منطقه‌ای قرار دارد. اما نگران نباشید، شما در دل دوران باستان هم قادر خواهید بود از رستوران‌های درجه یک ترکیه لذت ببرید، تنها کافی‌ست خودتان را به ساحل لاک‌پشت‌ها برسانید.

پارک آبی مارماریس

جاذبه‌های دیدنی مارماریس | پارک آبی مارماریس
جاذبه‌های دیدنی مارماریس | پارک آبی مارماریس

مثل اکثر شهرهای توریستی ترکیه یکی از جاهای دیدنی مارماریس، پارک‌های آبی این شهر است. این شهر دارای دو پارک آبی است. در سفر به این شهر حتماً زمانی را به استفاده از امکانات متنوع این پارک آبی‌ها اختصاص دهید.

کوه‌ها و غارهای مارماریس

غارهای مارماریس از شگفتی‌های توریستی این شهر
غارهای مارماریس از شگفتی‌های توریستی این شهر

ساحل و آفتاب مدیترانه‌ای تنها جاذبه‌های دیدنی مارماریس نیستند. همان‌طور که در سفر به این شهر متوجه خواهید شد، تورهای متنوعی در سطح شهر امکان استفاده از برنامه‌های کوهنوردی و غارنوردی را برای شما فراهم کرده‌اند که شامل عبور از مسیرهای صخره‌ای و لذت بردن از طبیعت بکر این مکان را میسر می‌سازند.

ساحل ایچملر

جاهای دیدنی مارماریس |ساحل ایچملر
جاهای دیدنی مارماریس |ساحل ایچملر

ساحل شنی ایچملر با آب شفاف و زلال و شن‌هایی نرم و منظره‌ی کوهستان، یکی از رویایی‌ترین لحظات سفرتان به ترکیه را رقم می‌زند و احتمالاً در طول مدت سفرتان به این شهر بندری بخشی از برنامه روزانه اقامت‌تان در آن‌جا خواهد بود. از دیگر جاذبه‌های دیدنی مارماریس تورهای تفریحی ‌ورزشی است که از بین آن‌ها می‌توان به تور جیپ سافاری و غواصی اسکوبا اشاره کرد. در صورت سفر به این شهر بندری حتماً یک روز را به این تورهای تفریحی اختصاص دهید.