کشور کوچک قطر در جنوب خلیج فارس از جمله کشورهایی است که با اتکا به ثروت حاصل از نفت توانسته سرمایه‌گذاری هنگفتی در طی سال‌های اخیر برای پیشرفت و توسعه انجام دهد؛ تا جایی که با وجود وسعت و جمعیت کم، این کشور میزبان جام جهانی فوتبال سال  ۲۰۲۲ میلادی لقب گرفته است. خطوط هوایی قطر امروزه از مشهورترین و شلوغ‌ترین خطوط هوایی جهان است. یکی از اقدامات مهم در راستای پیشرفت و توسعه سرمایه‌گذاری روی صنعت گردشگری است که باعث شده نام این کشور و مناطق مختلف آن بر سر زبان‌ها بیفتد و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان قطر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نمایند. این اقدامات تا حدی است که برای مثال در شهر دوحه و ساحل خلیج فارس اقدام به ساخت یک جزیره مصنوعی کرده‌اند. جزیره‌ای با نام جزیره مروارید قطر. در ادامه برای آشنایی با این جزیره با سفرزون همراه شوید:

saadatrent

آشنایی با جزیره 

همواره وقتی از جزیره صحبت به میان می‌آید تصور ما قطعه‌ای از خشکی است که به شکلی طبیعی از دل دریا یا اقیانوس سربرآورده است. اما اعراب حاشیه خلیج فارس با اتکا به سود سرشار حاصل از فروش نفت در سال‌های اخیر حتی در طبیعت نیز دست برده‌اند و اقدام به ساخت جزایر مصنوعی با طراحی دل‌بخواه و چشم‌نواز کرده‌اند. یکی از این جزایر در دوحه قطر قرار دارد.

جزیره مروارید قطر
جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید قطر (Pearl) در دهانه تالاب خلیج غربی (West Bay) شهر دوحه واقع شده است. این جزیره به شکل مروارید است و وسعتی به اندازه ۴۰۰ هکتار دارد. در این جزیره شما شاهد ساختمان‌ها، ویلاها، هتل، مراکز خرید مدرن و لوکس خواهید بود.

جزیره مروارید قطر
جزیره مروارید قطر

ساختن این جزیره مصنوعی از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید. علت طراحی جزیره به شکل مروارید و نام‌گذاری آن به این اسم احداث جزیره مروارید در سواحل غربی دوحه است، جایی که در گذشته غواصان اقدام به صید مروارید در این منطقه می‌کرده‌اند.

طراحی ساختمان‌ها و ویلاهای این جزیره برگرفته از خانه‌های واقع در سواحل دریای مدیترانه است. خانه‌هایی مانند آن‌چه در توسکانای ایتالیا، جنوب فرانسه یا اسپانیا قرار دارند.

جزیره مروارید قطر

طبق برآورد ظرفیت ساکنین این جزیره حدود ۳۰ هزار نفر است. این جزیره برای جذب سرمایه‌گذاران و ثروتمندان خارجی در نظر گرفته شده است. کسانی که در این جزیره خانه بخرند می‌توانند اقامت دایم کشور قطر را بگیرند.

دیدنیهای جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید قطر
جزیره مروارید قطر

این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا با مناظری شگفت‌انگیز و چشم‌نواز است. جالب اینجا است که حتی نام این سواحل نیز برگرفته از سواحل دریای مدیترانه است؛ مانند ساحل «پورتو عربیا» یا «کوستا مالاتس». سواحل این جزیره ظرفیت ۷۰۰ قایق بادبانی را دارند و به همین جهت یکی از تفریحات جذاب در این سواحل قایق‌سواری و تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس است. در طی قایق‌سواری می‌توان نمایی کلی از طراحی منحصر به فرد جزیره و آسمان‌خراش‌های شیک و مدرن آن را مشاهده کرد.

جزیره مروارید قطر

پورتو عربیا یکی از اسکله‌های اصلی در جزیره مروارید قطر به شمار می رود. در این منطقه شما شاهد خانه‌های ویلایی بسیار زیبا در امتداد بلواری به طول ۲.۵ کیلومتر خواهید بود. بیشتر ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها و ویلاهای این منطقه دارای معماری باشکوهی‌اند که برگرفته از معماری فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند. برخی مناطق دارای گذرگا‌های آبی است که عبور و مرور در آن به وسیله قایق انجام می‌پذیرد و از این رو یادآور شهر ونیز ایتالیا است.

جزیره مروارید قطر
جزیره مروارید قطر

یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره وجود مراکز خرید لوکس و مدرن است که در آن‌ها می‌توانید انواع محصولات باکیفیت خارجی و برندهای درجه یک را خریداری بفرمایید. یکی از این مراکز خرید مشهور مرکز خرید «مدینا سنترال» است. مسافران ضمن خرید در این مرکز می توانند سری هم به مراکز تفریحی بی‌نظیر مانند رستوران، شهربازی و پارک بزنند. سینماهای درجه یک نیز در این مرکز هستند که فیلم‌های روز دنیا را همزمان با پخش جهانی اکران می‌کنند.

جزیره مروارید قطر

منطقه «ابراج» هم در این جزیره مکانی ایده‌آل برای حضور تاجران و انجام معاملات بازرگانی است. در این منطقه شما شاهد دو برج زیبای ۴ طبقه به ارتفاع ۲۰۱ متر خواهید بود که همچون دو غول پرابهت در میان جزیره خودنمایی می‌کنند.

جزیره مروارید قطر

اطلاعات بازدید از جزیره مروارید قطر :

روز و ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ تا ۱۶

بهترین زمان سفر : از آنجایی که این جزیره دارای ویلاها و خانه‌هی ییلاقی است که پر از امکانات آسایشی است، بنابراین هر موقع از سال می‌توانید به این جزیره بروید؛ ولی با توجه به آب و هوای گرم کشور قطر مناسب‌ترین زمان برای مسافرت به جزیره مروارید فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

تهیه ویزای قطر : شما برای تهیه ویزای قطر با یک جستجو در اینترنت می‌توانید به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ویزای قطر وصل شوید.

آدرس سفارت قطر در تهران : بزرگراه آفریقا، خیابان گل‌آذین، شماره ۴.

تلفن : ۰۲۱۲۲۰۵۱۲۵۵۶-۰۲۱۲۲۰۵۱۲۵۵

فکس : ۰۲۱۲۲۰۵۸۴۷۸

آدرس پست الکترونیکی : tehran@mofa.gov.qa

خب سفرزونی‌های عزیز، شما هم می‌توانید تجربیات خود را از سفر به قطر و جزیره مروارید با ما در میان بگذارید. چنانچه قصد مسافرت به قطر دارید ما را از برنامه‌های خود مطلع سازید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قطر کلیک کنید.