رامیان شهری کوچک اما پر جاذبه در جنوب استان گلستان است. چند مجموعه آبشار، یک قله مرتفع، یخچال های طبیعی، چشمه زارها، گله های اسب وحشی، دهکده های ییلاقی و جنگل ها تنها بخشی از طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری رامیان اند. در این بین جنگل و چشمه زیبای نیلبرگ جاذبه منحصر به فردی است که در هر فصل رنگ تازه ای به خود می گیرد و زیبایی های خاص خود را دارد. اگر از هیاهوی شهر و زندگی روزمره به تنگ آمده اید و دلتان برای خلوت در طبیعتی بکر لک زده، از سفرتان به جنگل نیلبرگ رامیان پشیمان نخواهید شد! با سفرزون همراه باشید تا شما را بیشتر با این جنگل و چشمه آشنا کنیم.

saadatrent

جنگل نیلبرگ رامیان ؛ جلگه ای و کوهستانی

رامیان بی شک زیباترین شهرستان استان گلستان است که از نظر طبیعی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می‌شود و دارای جنگل‌های غنی، بکر و چشم اندازهای زیبا است. در ۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر رامیان در استان گلستان، یکی از جاذبه های بی نظیر و زیبای منطقه، یعنی جنگل و چشمه های نیلبرگ واقع شده است. مناظری که آب های روان چشمه‌های نیلبرگ در دل این جنگل انبوه خلق می کنند، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند.

منطقه ای که جنگل و چشمه نیلبرگ در آن قرار دارد، دارای چشمه ها و آبشارهای فراوانی است به حدی که اهالی رامیان آب آشامیدنی خود را از این چشمه ها تأمین می نمایند.در جاهایی از جنگل نیلبرگ، انشعابات این چشمه‌ها به یکدیگر رسیده و در جایی دیگر با رسیدن به پستی و بلندی‌ها، آبشارهای کوچک و تماشایی خلق می‌کنند.

نیلبرگ به تناسب گذر فصول، لباس فصل به تن می‌کند. در بهار و تابستان که فصل نوزایی و شکوفایی است، سبزی درختان و سفیدی چشمه‌ها در هم می‌آمیزند. با آمدن پاییز برگ ریزان، نیلبرگ جامه بلند طلایی اش را از صندوقچه طبیعت بیرون کشیده و برازندگی‌اش را به رخ می کشد. زمستان هم که فصل سپیدی و سپیدپوشی است و جنگل و درختان به رنگ چشمه ها درمی‌آیند.

برای رفتن به جنگل و چشمه نیلبرگ باید جاده ای خاکی را بپیمایید که مسیر مورد استفاده کشاورزان و ماشین های کشاورزی است. در طول مسیر می توانید از دیدن اراضی کشاورزی و طبیعت زیبا و خرم منطقه لذت ببرید.


در سفرزون بیشتر بخوانید: دیدنی های گلستان ، تماشای رخ دلفریب طبیعت


اگر به رامیان سفر کردید علاوه بر بازدید از جنگل و چشمه نیلبرگ از دیگر جاذبه های شهر فوق العاده زیبای رامیان همچون مجموعه آبشارهای نعیم آباد (سرخه کمر) که مرتفع ترین آبشار آن ۲۸ متر بوده و همچنین، قله ۲۴۰۰ متری قلعه میران، استخر طبیعی گل رامیان، مجموعه آبشار جوزک، مجموعه آبشار سید کلاته، انجیر چشمه، منطقه کوهستانی النگ، دهکده پاقلعه، جنگل دره ملا، باغ تاشه و بسیاری جاذبه های دیگر که همگی در رامیان واقع شده اند و آن را به زیباترین شهر گلستان تبدیل نموده اند، دیدن نمایید.

چطور به جنگل نیلبرگ رامیان برویم؟

برای دسترسی به جنگل و چشمه نیلبرگ می بایست به شهر رامیان سفر کنید و در۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز رامیان جنگل و چشمه نیلبرگ را پیدا کنید.

آدرس جنگل نیلبرگ رامیان روی نقشه گوگل