در شهر مسقط می‌توانید مکان‌ها و ساختمان‌های جذاب، منحصر به فرد و جدیدی را ببینید که سبک معماری و هنرهای به کار رفته در آن‌ها خاص و چشم‌نواز است. یکی از زیباترین بناهای مسقط که با طراحی بی‌نظیر و خیره‌کننده‌اش، موجب شگفتی گردشگران شده، خانه اپرای مسقط است.

saadatrent

 

عمان، یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این کشور، در چند سال اخیر به رشد و پیشرفت چشمگیری دست یافته و به عنوان یکی از دیدنی‌ترین کشورها مطرح می‌شود. این کشور زیبا، با سابقه‌ای طولانی، قدمت زیادی در حوزه تاریخی، فرهنگی، هنر و معماری دارد که می‌توان این قدمت را در آثار و بناهای این کشور به خوبی دید. عمان از سوی گردشگران، به عنوان کشوری زیبا و دوست‌داشتنی معرفی می‌شود که خصوصا پایتخت آن، مسقط، محبوبیت زیادی در میان آن‌ها دارد. بسیاری از شاهکارهای هنری، ساختمان‌ها و بناهای جدید و جذاب، سواحل زیبا و چشم‌نواز و … در شهر مسقط قرار دارد که همین ویژگی‌ها، باعث شده تا گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف جهان، خصوصا کشور ایران، به آنجا سفر کنند.

اگر دوست دارید خانه اپرای مسقط را بشناسید و درباره آن بیشتر بدانید، با سفرزون همراه شوید:

ماجرای خانه اپرای مسقط و سلطان قابوس

خانه اپرای مسقط
خانه اپرای مسقط

سلطان قابوس، پادشاه عمان به دلیل حکومت دراز مدت خود در این کشور، آثار زیبا و ارزنده‌ای را در عمان بنا کرده است. بسیاری از بناهای زیبا و مکان‌های دیدنی مسقط، به دستور سلطان قابوس بنا شده‌اند که یکی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین این آثار، خانه اپرای مسقط است.

کار ساخت خانه اپرا در شهر مسقط در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و ۱۰ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید و به طور رسمی افتتاح شد. کار معماری این خانه اپرای سلطنتی را فردی به نام carillion alawi انجام داده  که در ساخت آن از انواع مصالح و تزیینات خاص استفاده کرده است. دلیل طولانی شدن زمان ساخت این خانه اپرا نیز، به دلیل به کار بردن تزیینات فوق‌العاده و ظریف آن است که کنار هم چیدن آن‌ها و تبدیل آن به یک شاهکار هنری زمان زیادی می‌برد.  هدف از ساخت این خانه اپرا علاقه زیاد سلطان قابوس به هنر موسیقی و جمع کردن هنرمندان و موسیقیدانان بنام مسقط و دیگر کشورهای دنیا در کنار یکدیگر بود. این شاهکار زیبای هنر معماری در شهر مسقط، محلی برای اجرای موسیقی از سوی بهترین هنرمندان این عرصه است.

گردشگرانی که هر ساله به کشور عمان و شهر مسقط سفر می‌کنند، در اولین روزهای سفر خود به این خانه اپرای بی‌نظیر و زیبا می‌روند و از حجم زیبایی آن شگفت‌زده می‌شوند.

آدرس خانه اپرای مسقط روی نقشه گوگل

ویژگی‌های خانه موسیقی اپرای مسقط

خانه اپرای مسقط، شاهکار زیبا و شگفت‌انگیزی در کشور عمان است که به عنوان اولین خانه اپرا در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی می‌شود که معماری بومی و نه غربی دارد. در ساخت بنای شکوهمند این خانه موسیقی، نوع معماری بومی و کلاسیک اسلامی و ساخت سالنی را می‌توانید به خوبی ببینید و تفاوت سبک سنتی و زیبایی آن را با معماری سبک غربی بفهمید.

گردشگرانی که به مقصد عمان و شهر مسقط سفر می‌کنند، این خانه اپرای زیبا را به عنوان یکی از عجیب‌ترین و محبوب‌ترین سازه‌های عمان می‌شناسند. در طراحی داخلی این خانه اپرا از هنرهای زیبایی همچون دکوراسیون چوبی و منبت‌کاری برگ طلا در آن، گچبری‌های ظریف و هنرمندانه، لوسترهای بزرگ و کریستال، درب‌های بزرگ و مجلل و ظریف‌کاری‌های خاص استفاده شده است.

کاربری سالن خانه اپرای مسقط با طرح‌های به روز و جدید، قابلیت استفاده چند منظوره را فراهم کرده است. سبک ساخت این خانه اپرای دیدنی به گونه‌ایست که هم برای اجرای موسیقی و انواع کنسرت‌ها مناسب است و هم قابلیت اجرای تئاتر و برگزاری نمایش‌های مختلف را دارد.

جزئیاتی دیگر از بنای خانه اپرا

ظرفیت و گنجایش این سالن چند طبقه، ۱۱۰۰ نفر است و فضایی بزرگ و وسیع را به خودش اختصاص داده. طبقات بالایی خانه اپرای مسقط به شکل نعل اسبی در پیرامون سن قرار گرفته است که امکان تماشای راحت برنامه‌ها را برای تماشاگران فراهم می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شاهکار معماری، سیستم صوتی و پخش صدای آن است که به گونه‌ای عمل می‌کند تا صدا به یک اندازه و با کیفیتی بالا به تمامی نقاط سالن برسد.

اما زیبایی این خانه اپرا تنها به طراحی داخلی آن محدود نمی‌شود. فضای بیرونی این خانه موسیقی سلطنتی، زیبایی و شکوه این سالن را چند برابر کرده است. خانه اپرای مسقط در محلی قرار دارد که از چهار جهت توسط درختان بلند و چشم‌انداز باغ‌های زیبا احاطه شده و همین ویژگی شکوه آن را به بیشتر به رخ می‌کشد. خانه اپرای مسقط با معماری بی‌نظیر کلاسیک اسلامی و بومی، همچنین جمع کردن هنرمندان مختلف از سراسر جهان به این مجموعه برای اجرای هنر خود، به عنوان اولین اپرا خانه شبه جزیره عربستان، همانند پلی میان فرهنگ‌های مختلف و ملل گوناگون عمل کرده است.

ساخت این بنای باشکوه و مجلل و دیگر بناهای زیبا در این منطقه، باعث شده تا کشور عمان بیشتر دیده شود و حجم گردشگرانی که آنجا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، افزایش یابد. اگر قصد سفر به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید، حتما کشور عمان را انتخاب کنید تا از زیبایی‌های این منطقه نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان سفر به مسقط

آب و هوای عمان و شهر مسقط، مانند دیگر مناطق شبه جزیره عربستان همچون دبی، بیابانی، گرم و خشک است. فصل تابستان در کشور عمان بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا در طول روز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در فصل بهار و پاییز نیز هوای عمان گرم است.

اما بهترین زمان برای سفر به عمان و پایتخت آن، شهر مسقط، فصل زمستان است که هوا مطبوع و معتدل است و رطوبت کمتری دارد. در فصل زمستان و در طول روز دمای هوای این منطقه در حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که در شب به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که هوایی دلپذیر و خنک است. اگر قصد سفر به عمان را دارید، برنامه سفرتان را برای فصل زمستان تنظیم کنید تا گرما و رطوبت هوا اذیتتان نکند.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

نمای بیرونی از خانه اپرای مسقط
نمای بیرونی از خانه اپرای مسقط

برای سفر به عمان، بهترین گزینه راه هوایی و سفر با هواپیما است. در سفر به عمان می‌توانید به تناسب بودجه و زمان‌بندی خود یکی انواع تورهای مسافرتی را انتخاب و خریداری کنید. شهر مسقط و صلاله در کشور عمان دارای فرودگاه‌ هستند که می‌توانید با یک پرواز مستقیم به آنجا بروید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا از تهران به مسقط برسید در حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است.

آنچه در سفر به عمان باید بدانیم

برای خرید تور مسافرتی به این کشور، حتما بلیط خود را از آژانس‌های معتبر و شناخته شده انتخاب و خریداری کنید. با خرید تور از آژانس‌های قابل اطمینان، می‌توانید از کیفیت پرواز، سفر و محل اقامتتان مطمئن باشید.

از آنجایی که عمان در منطقه گرمسیری قرار دارد،  سعی کنید در سفر به این کشور لباس‌های نخی و خنک را انتخاب و با خودتان ببرید. تا جایی که امکان دارد، چمدان‌هایتان را سبک و کم‌حجم ببندید تا حمل آن آسان‌تر باشد و از پرداخت اضافه بار در فرودگاه جلوگیری کنید. برای آن که هنگام تحویل بار و یا در صورت گم شدن چمدانتان در فرودگاه، راحت‌تر آن را پیدا کنید، چمدان‌هایتان را با رنگی مشخص، کاور رنگ روشن و یا یک برچسب متفاوت، از دیگر چمدان‌ها متمایز کنید. کلاه لبه‌دار، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید و اگر دوست دارید در عمان به تفریحات آبی بپردازید، لباس شنای مناسب تهیه کنید.

شهر مسقط پر از زیبایی و شگفتی و دیدنی‌های جذاب است، بنابراین با یک برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی خوب، می‌توانید از همه این جاذبه‌های زیبا دیدن کنید. غذاها و خوراکی‌های عربی بسیار معروف و خوشمزه‌اند، اگر به عمان سفر کردید، حتما انواع غذاهای سنتی و خوراکی‌های عربی را امتحان کنید از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. دوربین عکاسی را برای ثبت زیبایی‌های مسقط و لحظات جذابتان در طول سفر فراموش نکنید.

و نکته آخر اینکه در هنگام بازدید از زیبایی‌های عمان، همچون یک گردشگر حرفه‌ای عمل کنید و مراقب آثار و بناهای دیدنی این کشور باشید.

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به کشور عمان سفر کرده‌اید؟ به نظر شما تجربه سفر به کشور عمان و شهر مسقط چگونه است؟ آیا خانه اپرای مسقط را از نزدیک دیده‌اید؟ نظر شما درباره این خانه اپرای سلطنتی و زیبا چیست؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره کشور عمان، پایتخت زیبای آن و همچنین ویژگی‌های خانه اپرای مسقط با ما و دیگر دوستان سفرزونی‌تان به اشتراک بگذارید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون