جزیره قشم پر است از زیبایی‌های طبیعی و انسانی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این جاذبه‌ها به‌صورت‌های مختلفی مسافران را شگفت‌زده می‌کنند. یکی از بی‌نظیرترین زیبایی‌هایی که می‌توان در این جزیره دید دره تندیس ها است. این جاذبه‌ی طبیعی از خیال‌انگیزترین جذابیت‌های جزیره قشم است. این دره یکی از سایت‌های ژئوپارک جزیره است که سفرزون می‌خواهد در خصوص شکل‌گیری و ویژگی‌های خاص آن با شما صحبت کند.

saadatrent

دره تندیس ها و قصه‌هایش 

دره تندیس ها
دره تندیس ها

اگر به‌سوی بخش جنوبی جنگل های حرا حرکت کنید به دره‌ای وسیع بر می‌خورید که بخشی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت را در قلب خود نگهبانی می‌دهد. با دیدن اشکالی که درون این دره قرار دارند علت این نامگذاری را متوجه می‌شوید.

دره تندیس ها
دره تندیس ها

اشکالی با حجم‌های عظیم در سراسر این پهنه‌ی عظیم گسترده شده‌اند. این پدیده در طی سال‌های طولانی از یک زمین مرتفع ایجاد شده است. ارتفاع این زمین به بام قشم می‌رسیده. به مرور زمان با بالاآمدگی جزیره ساحل عقب رفت و خشکی افزایش یافت. همین موضوع باعث شد تا دره تندیس ها از زیر آب بیرون بیاید و با فرسایش زمانی و تخریب‌های فراوان این دره‌ی عجیب و جادویی ایجاد شد.


در سفرزون بخوانید : بهترین جاهای دیدنی قشم ؛ از ناز تا هنگام


دره‌ی خیال و طبیعت

در میان تندیس‌های دره قدم می‌زنید و خیال می‌کنید دستی با هنرمندی تمام چنین سنگ‌واره‌های عظیمی را با دقت تمام ساخته است. وزش باد در میان این سرزمین رازآلود بر وهم آن می‌افزاید و بیش از پیش با آن پیوند می‌خورید.

دره تندیس ها
دره تندیس ها

تخریب و از بین رفتن لایه آهکی باعث فرسایش بیشتری در لایه‌های پوششی منطقه شده است. همین موضوع بر جذابیت چهره‌ی تندیس‌های دره افزوده است. در بخش‌هایی از این دره می توان سنگواره‌های فراوانی را یافت که بیشتر مربوط به دوکفه‌ای‌ها هستند و در برخی نقاط به صورت توده ای تجمع پیدا کرده‌اند.


در سفرزون بخوانید : هتل های قشم ، یک استراحت رویایی در جزیره‌ی کاوان


سخن آخر سفرزون

در سفر به جزیره قشم بازدید از این دره‌ی رازآلود و زیبا را از دست ندهید و چشم‌ها و دوربین‌تان را برای دیدن و ثبت عالی‌ترین تصاویر طبیعت آماده کنید. پیش از حرکت به سوی دره تندیس ها بدانید که بازدید از این جاذبه در هوای بارانی انتخاب خوبی نیست و زمین دره در باران حالتی باتلاقی پیدا می‌کند و خطرناک است.


در سفرزون بخوانید : رستوران های قشم ، جایی برای مزه مزه کردن طعم‌های جزیره


اگر شما هم در سفر خود از این دره دیدن کرده‌اید برای ما از تجربه‌ی خاص خود را بنویسید.

آیا نکته‌ی خاصی در خصوص این سفر می‌دانید؟