در این مطلب از سفرزون در مورد دوچرخه سواری در تهران و مکان‌های مناسب برای این کار صحبت خواهیم کرد. یکی از شهرهای شلوغ و پرترافیک دنیا تهران است. جالب که بدانید از نظر شلوغی، تهران در لیست ۲۰ شهر پرجمعیت و پر ترافیک دنیا قرار دارد. در این شهرها یکی از وسایل نقلیه‌ای که می‌تواند ما را از گرفتار شدن در ترافیک برای مدت طولانی، دور نگاه دارد دوچرخه است.

saadatrent

همچنین با استفاده از دوچرخه سهمی هم در کاهش آلودگی هوا خواهید داشت و تهران در این سال‌ها به دوچرخه سواران بیشتری نیاز پیدا کرده است.حتماً برای شما هم پیش آمده است که زمانی که در ترافیک‌گیر کرده‌اید و نگران دیر رسیدن به مقصد هستید دوچرخه سواری از کنار شما رد شود.به این فکر فرو نرفته‌اید که ای کاش من هم جای این دوچرخه سوار بودم و با خیال راحت به مقصد خود با کمترین دردسر می‌رسیدم؟

دوچرخه سواری در تهران و اجاره‌ دوچرخه

دوچرخه سواری در تهران
دوچرخه سواری در تهران

در تهران در چند سال اخیر ایستگا‌ه‌هایی ایجاد شده‌اند که می‌توانید به صورت اینترنتی و با استفاده از یک اپلیکیشن در اکثر مناطق تهران دوچرخه اجاره کنید.

طریقه‌ استفاده به این صورت است که پس از دانلود و ثبت نام در اپلیکیشن، نزدیکترین دوچرخه را پیدا می‌کنید، سپس برای باز شدن قفل دوچرخه و شروع سفر کد QR رویِ فرمان یا قفل را اسکن می‌کنید و در پایان بعد از استفاده، دوچرخه را در جای مناسب پارک کرده و قفل را به صورت دستی می‌بندید.


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


کجا دوچرخه سواری کنیم؟

دوچرخه سواری در تهران
کجا دوچرخه سواری کنیم؟

دوچرخه سواری بعد از پیاده‌روی، عمومی‌ترین ورزشی است که این روزها در پارک‌ها و پیست‌های مخصوص می‌توان دنبال کرد.

خبر خوب برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری در تهران این است که اگر به سلامتی و کاهش آلودگی اهمیت می‌دهید به سادگی می‌توانید به پیست‌هایی در سراسر تهران دسترسی داشته باشید.

پیست‌های دوچرخه سواری در شرق تهران

دوچرخه سواری در تهران
پیست دوچرخه سواری سرخه حصار

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار:

این پیست یکی از قدیمی‌ترین و کامل‌ترین پیست‌های دوچرخه سواری در تهران است و طولی حدود ۸ کیلومتر دارد.

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار در یک پارک جنگلی قرار گرفته و از طبیعت زیبایی برخوردار است. شما می‌توانید به راحتی وسیله‌ی نقلیه خود را در کنار در ورودی پیست پارک کنید و وارد پیست دوچرخه‌ سواری پارک جنگلی سرخه حصار شوید. همچنین می‌توانید با کرایه دوچرخه‌های با کیفیت از دوچرخه‌سواری در جاده‌های آسفالت شده‌ مخصوص در این مجموعه لذت ببرید.یکی دیگر از ویژگی‌های این پیست منظره آن روبه شهر تهران است که باعث شده هر دوچرخه سواری علاقه‌مند شود حتی برای یک بار در این پارک رکاب بزند.

نکته جالب بعدی وجود امکانات برای افراد با هوش میانه، کم توان ذهنی، اوتیسم، سندروم دان و …  است. به دلیل اینکه این افراد نمی‌توانند از دوچرخه‌های معمولی استفاده کنند شهرداری تهران سه‌چرخه‌هایی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد تا بتوانند از دوچرخه سواری لذت ببرند.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک سرخه حصار : این پارک در شرق تهران قرار دارد و می‌توانید از طریق بزرگراه بسیج و اتوبان یاسینی به پارک ملی سرخه حصار دسترسی پیدا کنید.

دوچرخه سواری در بوستان فدک :

دوچرخه سواری در تهران
دوچرخه سواری در بوستان فدک

برای دوچرخه سواری در تهران پیست دوچرخه سواری فدک انتخاب خوبی است. این پیست در منطقه هشت تهران قرار دارد و در کل منطقه هشت بیشترین پیست‌های دوچرخه سواری را دارد که به همین دلیل معروف به بهشت دوچرخه سواران در تهران است. در این پارک بزرگ مسیر مخصوصی دور تا دور پارک برای دوچرخه سواری ساخته شده است.

آدرس پیست دوچرخه سواری بوستان فدک : این پارک در تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین واقع شده است.

دوچرخه سواری در بوستان تمدن :

دوچرخه سواری در تهران
بوستان تمدن

یکی دیگر از پیست‌های محبوب در منطقه هشت تهران، پارک تمدن است که علاوه بر مسیر ویژه برای دوچرخه سواران امتیازات دیگری هم دارد. این پارک طراحی دارد که انسان را به گذشته می‌برد، همانطور که از اسم پارک پیداست، فضای پارک با مجسمه‌ها و مینیاتورهایی با معماری تمدن‌های گذشته‌ی ایران تزیین شده است. بنابراین علاوه بر لذت بردن از فضای طبیعی زیبا، هنگام دوچرخه سواری سفری به تاریخ تمدن‌های گذشته خواهید داشت.

آدرس پیست دوچرخه سواری بوستان تمدن : این بوستان زیبا به دلیل قرار گرفتن در ضلع شمال غربی تقاطع جانبازان و امام علی دسترسی راحتی برای ساکنین تهران دارد.

دوچرخه سواری در پارک پیروزی :

پارک پیروزی

یکی از پارک‌های سرسبز که برای دوچرخه سواری در تهران مناسب و در شرق تهران قرار دارد پارک پیروزی است. در این بوستان دوچرخه به علاقه‌مندان کرایه داده می شود. فراموش نکنید که برای اجاره دوچرخه همراه داشتن کارت شناسایی الزامی است.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک پیروزی: نیروی هوایی، نرسیده به پیروزی، جنب خیابان مسیل جاجرود

پیست‌های دوچرخه سواری در غرب تهران

دوچرخه سواری در پارک جنگلی چیتگر :

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر با داشتن طبیعتی دلنشین و آب و هوایی خوب یکی از نقاطی است که افراد علاقه‌مند به طبیعت را به خود جذب می‌کند. اکثر افرادی که به این پارک جنگلی می‌روند، آن را به داشتن پیست دو‌چرخه سواری مناسب می‌شناسند.

پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از اولین و حرفه ای‌ترین پیست‌های دوچرخه سواری در تهران است. مسیر این پیست پر از پیچ و خم است و گذر از کنار درختان جنگل، این پیست را به یکی از محبوب‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری پایتخت تبدیل کرده است. پیست دوچرخه سواری دریاچه چیتگر دارای سه قسمت کوهستانی، سرعت و استقامت است.

دوچرخه سواران در این پیست بیمه می‌شوند و آمبولانس و کمک‌های اورژانسی در فضای پارک در دسترس است. همچنین امکان کرایه دوچرخه با ارائه کارت شناسائی معتبر وجود دارد.

فضای عمومی دریاچه چیتگر

فضای عمومی دریاچه چیتگر :

دور دریاچه چیتگر پیست دوچرخه سواری قرار گرفته است و محل اجاره‌ دوچرخه در ضلع شمال غربی قرار دارد. بهترین زمان برای دوچرخه سواری صبح زود یا عصر است زیرا آفتاب اذیت نمی‌کند، همچنین شب‌ها نور کافی برای دوچرخه سواری وجود دارد. اما آخر هفته‌ها به علت جمعیت زیادی که برای پیک‌نیک به دریاچه می‌آیند، نمی‌شود به راحتی دوچرخه سواری کرد.

آدرس دریاچه خلیج فارس : بعد از ورود به تهران از سمت غرب وارد همت غرب می‌شوید و سپس از اتوبان شهید خرازی به سمت خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس می‌روید.

دوچرخه سواری در پارک الهام:

پارک الهام

یکی دیگر از فضاهای مناسب برای دوچرخه سواری در تهران پیست دوچرخه سواری پارک الهام است که با وجود دوچرخه‌های کرایه‌ای توانسته این پارک را به مقصد خوبی برای دوچرخه سواران غرب تهران تبدیل کند. این پارک با داشتن فضایی سرسبز و آلاچیق‌ها محیط جذابی را فراهم کرده است.

آدرس پیست دوچرخه سواری پارک الهام: این پارک در تهران در امتداد بلوار الهام و انتهای فردوس غربی قرار گرفته است.

باغ راه فدک ایران زمین:

باغ راه فدک

این پارک با داشتن یک پیست مخصوص دوچرخه سواری که همیشه سایه درخت‌ها روی آن افتاده و با اجاره دادن دوچرخه‌های با کیفیت در تمام ایام سال همراه با کلاه ایمنی، شرایط و محیط مناسبی را برای علاقه‌مندان به این ورزش فراهم آورده است.

آدرس پیست دوچرخه سواری باغ راه فدک ایران زمین: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین

پیست‌های دوچرخه سواری در شمال تهران

پیست دوچرخه سواری بانوان بهشت مادران :

این پارک اولین و تنها پارکی که برای رفع نیازهای آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و … بانوان احداث شده است.

امکانات زیادی در این پارک وجود دارد از جمله: کلاس‌های هنر، صنایع دستی، موسیقی، قرآن و… که در دسترس بانوان است. شکل تپه مانند این پارک باعث شده که افراد بیرون از آن نتوانند به داخل دید داشته باشند که این ویژگی احساس امنیت و آرامش را برای ورزش کردن به بانوان می‌دهد. بانوان می‌توانند با دوچرخه‌های شخصی یا با اجاره کردن دوچرخه در پیست این مجموعه دوچرخه سواری کنند و از فضای طبیعی پارک لذت ببرند.

آدرس پیست دوچرخه سواری بانوان بهشت مادران: موقعیت این بوستان در بزرگراه همت، خیابان جلفا، خیابان کاویانی غربی واقع شده است.

برای دوچرخه سواری در تهران بیشتر به کدام پارک می‌روید؟

پیست مورد علاقه‌ی خود را با سفرزونی‌ها به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.