بدروم در شبه‌ جزیره‌ی بدروم واقع‌ شده است. سفر به بدروم از معمول‌ترین سفرهای گردشگری است. در راهنمای سفر به بدروم سعی کردیم این شهر را بیش‌تر به شما بشناسانیم. نام قدیمی یا در حقیقت یونانی این شهر «هالیکارناسوس» است. بدروم بندری در استان «موغله»‌ی ترکیه و در منطقه‌ی دریای بی‌نظیر «اژه» قرار دارد. بیایید همراه با سفرزون نگاهی به شگفتی‌ها و البته هزینه‌های سفر به بدروم بیندازیم.

saadatrent
ساحل استثنایی بُدروم در کناره‌ی دریای اژه
ساحل استثنایی بُدروم در کناره‌ی دریای اژه

تفرج‌گاه‌های ساحلی، باشگا‌ه‌های شبانه و فروشگاه‌های پیشرفته شما را به این گمان می‌اندازد که قدم بر یکی از سواحل مدیترانه‌ای فرانسه گذاشته‌اید. غذاها، بازارها و حمام‌ها کاملاً شرقی هستند و اصالت خود را همچنان حفظ کرده‌اند، درحالی‌که فرهنگ به‌وضوح فرهنگ اسلامی است، اما شما می‌توانید ترکیب جذابی از مساجد و درعین‌حال فرهنگ پوشش امروزی غربی را در آن‌جا مشاهده کنید.

راهنمای سفر به بدروم ، در سفر به بدروم در کجا اقامت کنیم؟

راهنمای سفر به بدروم | هتل‌ها و هزینه‌ی سفر
راهنمای سفر به بدروم | هتل‌ها و هزینه‌ی سفر

نظارت دقیقی بر پیشرفت و توسعه شهر وجود دارد و این شبه‌جزیره تا حد زیادی جذابیت درونی و اصیل خود را حفظ کرده است. در داخل شبه‌جزیره تپه‌های پوشیده شده از کاج را می‌بینید، جاده‌های باریک، تعدادی روستا که از دوران قدیم باقی‌ مانده‌اند و گل‌های پیچک آن‌ها را مرزبندی کرده است.

اگرچه سواحل بدروم زیبا و چشم‌نواز هستند اما اضافه بر این‌ها باید بدانید تقریباً تمامی هتل‌های بدروم از اسکله‌های چوبی که با چترها و تخت‌های مخصوص آفتاب گرفتن مزین شده‌اند، برخوردارند. در راهنمای سفر به بدروم این هتل‌ها را بیش‌تر می‌شناسیم، بیایید نگاهی به این هتل‌ها بیندازیم.

هتل ADA

راهنمای سفر به بدروم | هتل ADA
راهنمای سفر به بدروم | هتل ADA

حریم این هتل از کناره‌های خلیج آغاز می‌شود، اگرچه هتل ساحلی دارای یک پیاده‌راه شنی بسیار زیبا و فریبنده است و یک باشگاه شبانه ساحلی تنها ۱۰ دقیقه با این هتل فاصله دارد، اما بیش‌تر میهمانان زمان خود را صرف آرامش این “بهشت بوتیک‌ها” می‌کنند.

امکانات گوناگون از کتابخانه مجهز به Wi-Fi رایگان تا یک سینمای کوچک، استخر جذاب مجهز به جکوزی و سونا و البته از همه شگفت‌انگیزتر، یک حمام سنگی باشکوه در اختیار شماست. غذاهای مدیترانه‌ای شامل «ریزوتوهای دریایی» و سالاد «پروسوتیو» با طعم منحصربه‌فرد و چشیدنی ترکیه‌ای که در رستوران «سرداب» سرو می‌شوند.

اگرچه بنای این هتل تنها ۱۹ سال پیش ساخته‌ شده، اما استفاده مناسب از طراحی کلاسیک، سنگ‌ها و مصالح محلی و البته دکوراسیون داخلی‌ چشم‌نواز، زیبای این بنا را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود تا این هتل، شبیه به عمارت‌های دوره عثمانی به نظر بیاید.

این هتل تنها شامل ۱۴ اتاق برای اقامت است که هرکدام دارای تراس یا بالکن هستند و البته دو تا از آن‌ها استخر اختصاصی هم دارند، مناطق ساحلی نیز با وسایل آنتیک و همچنین صنایع‌دستی گران‌قیمت صاحب هتل یعنی «ودات سمیز» مبله شده‌اند.

Belediyesi Bagarasi Mahallesi, Turkbuku (00 90 252 377 5915)

 

خانه هنر (CASA DELL’ARTE)

راهنمای سفر به بدروم | CASA DELL'ARTE
راهنمای سفر به بدروم | CASA DELL’ARTE

در راهنمای سفر به بدروم نگاهی هم به هتل‌های ویژه‌ی این شهر می‌اندازیم. یک بوتیک-هتل شیک. مالکان این هتل کلکسیونرهای آثار هنری هستند و این امر موجب شده تا نقاشی‌های زیادی را قاب شده به دیوارهای این هتل ببینید. آن‌ها Casa Dell’Arte را طراحی کرده‌اند تا گوشه دنجی با فضای بسیار صمیمی و دل‌نشین باشد و این مسئله موجب گران شدن این هتل هم شده است. مهمانان در این هتل در کنار هم غذا می‌خوردند، آن‌هم به این شکل که همگی به دور یک میز نهارخوری طویل می‌نشینند.

از در ورودی هتل که وارد حیاط می‌شوید به یک استخر برمی‌خورید که در کنار گالری‌ها قرار گرفته است. ساختمان اصلی مشتمل بر ۱۲ اتاق مجلل است که هرکدام با تم کرم‌رنگ مبله شده‌اند و با فضای بسیار بزرگ و هنر مدرن شما را حیرت‌زده خواهند کرد.

Kilise Mevkii, Mutlu Sok, Torba (00 90 252 367 1377)

هتل کمپینسکی جزیره‌ی بارباروس

راهنمای سفر به بدروم | هتل کمپینسکی
راهنمای سفر به بدروم | هتل کمپینسکی

این هتل باشکوه با ۱۷۳ اتاق مجهز بسیار بزرگ‌تر از آن است که به نظر می‌آید، دلیل این‌که قوه‌ی اندازه‌گیری فضای ذهن شما مختل می‌شود، پنجره‌های بسیار باشکوه این هتل است، پنجره‌هایی که روبه‌ دریای اژه باز می‌شوند.

این هتل دارای یک حمام سنتی و زیبا است که البته برای افراد غیر میهمان نیز قابل‌ استفاده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بدروم حتی اگر میهمان این هتل نشدید از این حمام سنتی دیدن کنید.

Kizilagac Koyu, Gerenkuyu Mevkii Yaliciftlik (00 90 252 311 0303; www.kempinski-bodrum.com)

MACAKIZI

راهنمای سفر به بدروم | MACAKIZI
راهنمای سفر به بدروم | MACAKIZI

در راهنمای سفر به بدروم به سراغ هتل‌های دنج مثل MACAKIZI هم می‌رویم. این هتل با ۸۱ اتاق توسط یک مادر و پسر اداره می‌شود که به‌درستی ترکیبی از زیبایی و غرور را در کنار هم پدید آورده‌اند.

 

بعضی از اتاق‌های این هتل منظره روبه‌ دریا دارند که موجب گران‌تر شدن کرایه آن‌ها نسبت به دیگر اتاق‌ها شده است. باقی اتاق‌ها هم با منظره‌ای رو به باغ فضایی دوست‌داشتنی برای اقامت شما پدید می‌آورند.

Kesireburnu Mevkii, Turkbuku (00 90 252 377 6272; www.macakizi.com)

برای رزرو هتل‌های دلخواه‌تان در بدروم به سفرزون بیایید و آسان‌تر از همیشه آن‌ها را رزرو کنید.

QUEEN ADA HOTEL

راهنمای سفر به بدروم | QUEEN ADA HOTEL
راهنمای سفر به بدروم | QUEEN ADA HOTEL

گنجی در دل این هتل خفته است و احتمالاً این دلیل بازدیدهای مکرر مسافران به این هتل است. این هتل توسط معمار معروف Ersen Gursel طراحی‌شده است و در سال ۱۹۹۸ بازگشایی‌ شده است.

این هتل دارای ۲۲ اتاق است و توجه طراح بیش‌تر روی جنبه صمیمیت و غیررسمی بودن بنا بوده تا جنبه‌های هنری. پیاده‌راه‌های زیبا در دل باغ‌ها، اتاق‌هایی مجهز به بالکن که اقامت دل‌پذیری را برای شما فراهم می‌سازد.

منوی غذاهای این رستوران نیز بسیار متنوع است و از شما با غذاهای ترکیه‌ای و البته محلی بدروم پذیرایی می‌کنند.

Hosgoru Sokak 7, Torba (00 90 252 367 1598; www.queenadahotel.com.tr)

THE MARMARA BODRUM

راهنمای سفر به بدروم | THE MARMARA BODRUM
راهنمای سفر به بدروم | THE MARMARA BODRUM

هیجان‌انگیزترین هتل شهر بدروم ، بنا شده بر روی خرابه‌های یک برج نگهبانی باقی‌مانده از سده ۴ قبل میلاد است. این هتل یک نمونه از معماری کهن است که دقیقاً در منظره پارانومای تراس رستوران این هتل قرار دارد.

این هتل در ۱۹۹۹ گشایش‌ یافته، اما هنوز هم معماری چشم‌نوازی دارد و کاملاً مدرن به نظر می‌آید. این هتل مجهز به ۹۶ اتاق است که هرکدام به یک پنجره با منظره زمین‌های اطراف هتل مجهز هستند.

زمین‌های ورزشی این هتل شما را شگفت‌زده خواهند کرد، سالن اسکواش، زمین تنیس و استخری با ابعاد نصف استاندارد المپیک.

Suluhasan Caddesi 18, Bodrum (00 90 252 313 8130; www.themarmarahotels.com)

بهترین زمان برای سفر به بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم
بهترین زمان سفر به بدروم

بدروم تنها ۳۰ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. این شهر در تابستان مقصد خیل عظیمی از توریست‌هاست؛ پس شاید بهتر باشد سفر خود را کمی به تعویق بیاندازید تا از شلوغی تعطیلات فاصله بگیرد. این زمان‌بندی می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه سفر به بدروم هم کمک کند. پاییز و بهار زمان‌‌های خوبی برای رفتن به بدروم است. البته به شرط آن‌که بخواهید هم از آب‌و‌هوا لذت ببرید و تنی به آب بزنید.

اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید سفرزون حاضر است به شما برای رسیدن به آن کمک کند.

هزینه سفر به بدروم ، ارزان اما عالی

فراموش نکنید که در بدروم هوا تا پایان اکتبر گرم باقی خواهد ماند. از طرفی با شلوغی بدروم در تابستان هزینه سفر به بدروم و اقامت در این شهر افزایش می‌یابد. در این فصل قیمت هتل‌ها بیش‌تر می‌شود. برعکس در پاییز و بهار قیمت‌ها پایین‌تر است و هزینه سفر به بدروم کاهش می‌یابد.

سفر ارزان: بیش از ۱۵۰ لیره

هزینه اقامت در خوابگاه: ۷ تا ۲۴ لیره

بلیت اتوبوس بین‌شهری: ۴۵ لیره

وعده‌های غذایی: ۸ تا ۱۰ لیره

نوشیدنی: ۷ تا ۱۲ لیره

سفر میان‌رده: ۱۵۰ تا ۳۵۰ لیره

هزینه اقامت در اتاق دو تخته هتل: ۹۰ تا ۲۰۰ لیره

پرواز بین‌شهری: ۵۰ لیره

وعده‌های غذایی: ۴۰ لیره

سفرهای روزانه‌ی قایق‌سواری: ۳۵ لیره

سفر لوکس: بیش از ۳۵۰ لیره

هزینه اقامت در اتاق دو تخته: بیش از ۲۰۰ لیره

کروزهای چندروزه: ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیره

کرایه خودرو روزانه: ۲۰ لیره