مالزی مقصدی شگفت‌انگیز برای مسافرت است. در این مطلب سفرزون یک راهنمای سفر به مالزی و برنامه‌ی پنج روزه‌ی سفر به این کشور را برای‌تان آماده کرده‌ایم. کوالالامپور (a.k.a. KL) بزرگ‌ترین و در‌عین‌حال پیشرفته‌ترین شهر مالزی محسوب می شود. این شهر مرکز تجاری مالزی است و مسافران این شهر فرصت‌های فراوانی برای تجربه‌ی این شهر دارند. شهری که نگاهش به آینده است و تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی برای آن دارد.

saadatrent
راهنمای سفر به مالزی ؛ از کوالالامپور تا لنکاوی
راهنمای سفر به مالزی در یک نگاه

گردش در زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا

برج های آسمان خراش، حمل و نقل عمومی عالی، و جاده‌های با کیفیت همراه با مکان‌های توریستی همه و همه باعث می‌شوند که اقامتی به‌یادماندنی را در کوالالامپور داشته باشید. در راهنمای سفر به مالزی باید به این موضوع اشاره کنیم که سفر به کوالالامپور ، آرزوی عاشقان خرید کردن نیز هست. فروشگاه‌های شبانه شهر شما را دیوانه‌ی خود خواهد کرد. به خاطر سپردن مکان‌های فراوان موجود برای بازدید معمولا برای مسافران بسیار دشوار است. بازدید از جاهای دیدنی و جاذبه های مالزی در مدت زمان کوتاه، معمولا مسافران را با دشواری روبرو می‌کند. برای حل این مشکل لازم است راهنمای سفر به مالزی داشته باشید. ما برای حل این معضل برای‌تان راهنمای سفر به مالزی را آماده کرده‌ایم. مالزی و جزایر لنکاوی را در مدت ۵ روز می‌توانید ببینید.

در راهنمای سفر به مالزی یادتان باشد که یک پرواز ارزان قیمت را (خطوط هوایی تایگر، خطوط هوایی سریع ایندیا، خطوط هوایی آسیا، جت استار و…) به مقصد کوالالامپور و یا سنگاپور انتخاب کنید. از سنگاپور یک خط قطار مستقیم و شبانه به مقصد کوالالامپور وجود دارد. توصیه می‌کنیم که سفر خود را عصر شنبه آغاز نمایید و صبح یکشنبه به کوالالامپور برسید.

روز اول راهنمای سفر به مالزی : از آسمان‌خراش‌ها تا جنگل‌ها

Batu Caves غارهایی که باید به کشفش بروید
Batu Caves غارهایی که باید به کشفش بروید

بهتر است که هتل خود را در نزدیکی برج کوالالامپور رزرو کنید، جایی که مرکز شهر محسوب می‌شود. روز اول سفر را از ساعت ۱۰ آغاز کنید. از محل رزرو هتل یا خارج از آن یک تاکسی کرایه کرده و مستقیما به مقصد غارهای باتو در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر و واقع در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دریا حرکت کنید. در این‌جا ۳ غار اصلی و تعدادی غار کوچک واقع شده‌اند.

این نکته را در نظر داشته باشید که مسیر ورود به غارها نیاز به طی کردن ۲۷۲ پله دارد. اگر با افراد سالمند در حال سفر هستید، ببینید می‌توانید آن‌ها را همراه خود ببرید. در این ناحیه یک معبد هندوی زیبا قرار دارد و در صورتی که وقت داشتید از آن‌جا نیز دیدن کنید. راستی ایگوانا را فراموش نکنید و حتما یکی از آن ها را از نزدیک ببینید! از غارهای باتو به سمت مناطق مرتفع گنتینگ بروید که در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری از کوالالامپور و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

چرا مناطق مرتفع گنتینگ مشهوراند

Genting Highland جایی برای انواع تفریح‌ها در مالزی
Genting Highland جایی برای انواع تفریح‌ها در مالزی

این ناحیه به‌خاطر داشتن ۳ ویژگی شهرت پیدا کرده: پارک‌های تفریحی خاص، خانه‌های بازی و استراحتگاه‌های گران‌قیمت. اگر فرزند دارید می‌توانند در پارک‌های تفریحی حسابی خوش بگذرانند، در غیر این‌ صورت رفتن به خانه‌های بازی و امتحان بخت و اقبال‌تان برای به‌دست آوردن مقداری جایزه به‌همراه نوشیدنی‌های دلپذیر انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد.

پوتراجایا، شهری ساخته‌ی دست انسان

در راهننمای سفر به مالزی Putrajaya جای استثنایی دارد
در راهنمای سفر به مالزی Putrajaya جای استثنایی دارد

در حدود ساعت ۳ بعدازظهر و پس از صرف ناهار مستقیما به سمت پوتراجایا حرکت کنید. در این راهنمای سفر به مالزی ما به شما می‌گوییم که این شهر ۲۵ کیلومتر با کوالالامپور فاصله دارد و به‌عنوان پایتخت اداری مالزی شناخته می‌شود. شهری کاملا مصنوعی و ساخته‌ی دست انسان روی سرزمینی مردابی. در این شهر می‌توانید چیزهایی مثل دریاچه‌های مصنوعی، ساختمان‌های زیبا، مساجد و جاده‌ها را ببینید. پس از دیدن پوتراجایا و عصر‌هنگام به راهنمای سفر به مالزی بازگردید و از برج آن دیدن کنید.

لذت در برج کوالالامپور

kl tower یکی از دو برج سازه‌ی نمادین در کوالالامپور
kl tower یکی از دو برج سازه‌ی نمادین در کوالالامپور

در برج کوالالامپور می‌توان به رستوران گردان و عالی اما گران‌قیمت آن رفت که در بالاترین نقطه‌ی برج قرار دارد. در این رستوران می‌توانید از غذاهای بسیار خوشمزه لذت ببرید. برج کوالالامپور جاهایی برای تماشای مناظر اطراف دارد که از آن‌جا می توان تمام شهر را دید.

روز دوم؛ پیش به سوی لنکاوی

Petronas Tower معروف‌ترین برج‌های نمادین در مالزی
Petronas Tower معروف‌ترین برج‌های نمادین در مالزی

روز بعد دوشنبه خواهد بود و امکان تهیه‌ی بلیط برای برج پتروناس وجود نخواهد داشت. بلیط بازدید از این برج ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی صبح فروخته می‌شود‎. معمولا توریست‌ها برای دیدن این برج بلیط نمی‌خرند چون همیشه کسانی هستند که مشتاق دیدن آن باشند و در این صورت اگر واقعا بخواهید این برج را ببینید، مجبورید از ساعت ۶ صبح در صف خرید بلیط بایستید. لطفا برای دیدن ابن برج بلیط نخرید چون بازدید از آن رایگان است.


در سفرزون بخوانید: ۱۰ تا از بهترین جاهای دیدنی مالزی برای طبیعت دوستان روی نقشه


می‌توانید به طبقه‌ی ۴۱ ساختمان بروید که اگر از ما بپرسید درصورتی‌که شب قبل از برج کوالالامپور دیدن کرده باشید، رفتن به بالای این برج ارزشش را ندارد. با اینحال در ورودی برج یک مرکز خرید هست که جای مناسبی برای خرید کردن است و دیدن آن به بلیط نیازی ندارد.

گشت‌وگذار در مرکز خرید، دیدن آکواریوم و سفر با مونوریل

Monorail وسیله‌ای راحت و جذاب برای حمل و نقل در شهر
Monorail وسیله‌ای راحت و جذاب برای حمل و نقل در شهر

می‌توانید در مرکز خرید به گشت‌و‌گذار بپردازید و از آکواریوم قرار گرفته در کنار برج پتروناس دیدن کنید. در این راهنمای سفر به مالزی باید به شما بگوییم که این آکواریوم غول‌اپیکر منزل هزاران گونه‌ی ماهی است. پس از صرف ناهار، سوار یک مونوریل شده و با آن تمام شهر را ببینید. بعد‌از‌ظهر به هتل برگردید و با قطار سریع السیر ساعت ۸:۳۰ لنکاوی به مقصد آراوو حرکت کنید. هزینه‌ی قطار یک‌تخته‌ی دارای تهویه‌ی مطبوع حدود ۹۷ رینگیت است و امکان رزرو آنلاین هم دارد. تا آراوو سفری ۱۲ ساعته انتظار شما را می‌کشد.

روز سوم؛ آرامش در کنار امواج

 جزو جدانشدنی راهنمای سفر به مالزی Langkawi
جزو جدانشدنی راهنمای سفر به مالزی Langkawi

قطار راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح به آراوو می رسد. از آراوو با کشتی به لنکاوی بروید. اولین کشتی ساعت ۹ صبح بندر را ترک می‌کند و با طی سفری یک ساعته به جزیره خواهد رسید. هر ساعت یک کشتی به مقصد لنکاوی حرکت می‌کند. بهترین حالت آن است که با کشتی ساعت ۹ به جزیره بروید تا هرچه سریع تر گشت‌و‌گذار خود در لنکاوی را آغاز کنید. بهترین مکان برای اقامت در این جزیره پانتای سنانگ و یا پانتای تنگاه است. از خود بارانداز می‌توانید یک خودرو شخصی کرایه کنید که روزانه حدود ۱۳۸ رینگیت هزینه دارد.

خودروی مناسب برای رسیدن به تله کابین

تله کابین معروف مالزی را از دست ندهید
تله کابین معروف مالزی را از دست ندهید

برای کرایه‌ی خودرو نیاز به گواهینامه‌ی بین‌المللی دارید. با گرفتن هتل و اندکی استراحت شب خواهد شد. می‌توانید سفری به روستای اورینتال در شمال‌غربی جزیره‌ی لنکاوی و در نزدیکی پانتای کوک داشته باشید و از سوار شدن بر تله‌کابین لذت ببرید. تجربه‌ی دیدن منظره‌ی حیرت‌انگیز جنگل بارانی از بالای تله کابین واقعا شگفت‌انگیز و بیاد‌ماندنی خواهد بود. تا بعد‌از‌ظهر آن‌جا بگردید و برای میل کردن غذایی مجلل در کنار ساحل دریا بازگردید. اگر با شریک زندگی خود در حال سفر هستید می‌توانید با صرف شامی زیر نور شمع و همراه با صدای لطیف و آرامش‌بخش امواج دریا لحظات بسیار پر احساسی را سپری کنید.

روز چهارم؛ ماجراجویی در غارهای استوایی و ملاقات کوروکودیل‌ها

Crocodile park ترسناک اما هیجان‌انگیز
Crocodile park ترسناک اما هیجان‌انگیز

روز خود را از ساعت ۹ صبح شروع و اطمینان حاصل کنید که تا ساعت ۱۰ صبح و برای گشت‌و‌گذار در مزارع انبه و ماجراجویی در غار به تانجونگ‌رو خواهید رسید. در درون غار دسته‌ای خفاش می‌بینید که تجربه‌ای شگفت‌انگیز و در عین حال هیجان‌انگیز است. اگر بچه‌ها همراه‌تان هستند حتما به آن‌ها خوش می‌گذرد. سپس از آن‌جا به پارک کوروکودیل رفته و بعد به سمت شهر کواه که پایتخت تجاری این منطقه است، بروید. از میدان عقاب و کلوپ یاتچ دیدن کنید و پس از صرف ناهار به پانتای سنانگ برگردید تا از دنیای زیر آب دیدن کنید. عصر‌هنگام می توانید به هتل خود بگردید و پس از اندکی استراحت با رفتن به ساحل از خوردن نوشیدنی و غذاهای دریایی لذت ببرید.

روز پنجم؛ خداحافظ مالزی

mangrove تجربه برخورد نزدیک با طبیعت
mangrove تجربه برخورد نزدیک با طبیعت

صبح، دیر از خواب بلند شوید و عجله‌ای نداشته باشید! در کمال آرامش و خونسردی به ساحل رفته و از انجام ورزش‌های آبی لذت ببرید. سپس بعد‌از‌ظهر برگردید تا پس از حمام کردن ناهار خود را میل کنید. سفر بازگشت به آراوو را ساعت ۳ عصر آغاز کنید، این به آن معنی است که باید هتل را راس ساعت ۱۳٫۳۰ دقیقه ترک نمایید تا بتوانید ساعت ۱۵ به اسکله برسید. قطار ساعت ۱۷٫۳۰ دقیقه به مقصد کوالالامپور حرکت خواهد کرد، پس باید ساعت ۱۶٫۳۰ دقیقه در ایستگاه حضور داشته باشید. با سوار شدن به این قطار ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز بعد به کوالالامپور خواهید رسید.

چند نکته در فرودگاه

op-on Hop-off bus
op-on Hop-off bus

اگر پرواز شما دیروقت است، بارهایتان را از انبار ایستگاه تحویل گرفته و با سوار شدن بر اتوبوس‌های توریستی از حمل‌و‌نقل عمومی و گشت‌و‌گذار در شهر کوالالامپور پیش از رفتن به فرودگاه لذت ببرید. لطفا بیاد داشته باشید که برای رسیدن به فرودگاه نیاز به یک ساعت رانندگی از مرکز شهر است. پس به موقع از اتوبوس پیاده شوید!

خداحافظ مالزی!