چابهار را در هر فصل که ببینید زیبا است. این شهر به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی در هر زمان هوایی خوش دارد. یکی از دلایلی که نام آن را چهاربهار می‌دانند همین است. امروز در سفرزون به سراغ راهنمای سفر به چابهار می‌رویم. در راهنما اطلاعات خود را در خصوص این بندر اقیانوسی تکمیل می‌کنیم.

saadatrent

زیبایی‌های چابهار ما را راهی جنوب خاوری سیستان و بلوچستان می‌کند. شهری که پر است از زیبایی‌های خدادادی. در کنار طبیعت آن، آثار تاریخی‌اش چشمگیر است. برای شناخت بیشتر این شهر همراه ما باشید.

آب و هوای چابهار

یکی از موضوعات مهم در راهنمای سفر به چابهار انتخاب فصل مناسب است.چابهار همسایه‌ی دریا است.  این شهر به مدار رأس‌السرطان نزدیک است. و قرار گرفتن در مقابل بادهای موسمی هند باعث شده تا آب و هوای منطقه گرمسیری معتدل باشد با اندکی رطوبت.

چابهار شهری است در هر فصل هوای بهار دارد. اما پیش از سفر در نظر داشته باشید که هوای این منطقه شرجی است. در ماه‌های اردیبهشت و خرداد این وضعیت به اوج می‌رسد.

موقعیت جغرافیایی چابهار

چابهار در انتهای جنوب شرقی ایران درکنار آب های گرم دریای عمان و اقیانوس هند نیز قرار گرفته است. چابهار از سمت شمال با شهرستان‌ های ایرانشهر و نیکشهر راه دارد. و از جنوب به دریای عمان. و از شرق با پاکستان و از غرب به استان‌ های کرمان و هرمزگان همسایه است. مساحت شهرستان چابهار حدود ۹۷۳۹ کیلومتر مربع، ارتفاع این شهرستان از سطح دریا ۷ متر و داراى ۱۳۰ کیلومتر مرز خاکی و حدود ۱۱۵ کیلومتر مرز آبى در دریاى عمان است.

آدرس بندر چابهار روی نقشه گوگل

راهنمای سفر به چابهار ؛ انتخاب مسیر دسترسی

برای سفر به چابهار انتخاب‌های بسیاری وجود دارد. اما پیشنهاد ما به شما سفر هوایی است. چرا که مسیر جاده‌ای به سوی چابهار بسیار طولانی است. سفر جاده‌ای به این شهر نیازمند روحیه‌ی ماجراجویی و خستگی ناپذیری است. از بسیاری شهرها تا چابهار باید یک شب را در مسیر توقف کنید.  برای مثال از تهران تا چابهار ۱۸۱۳ کیلومتر است.
اگر یک سفر جاده‌ای برای شما خسته کننده است، پس بهترین انتخاب پرواز تا آسمان چابهار است.

اقامت در چابهار

چابهار مانند هر شهر دیگری به تناسب مسافرانش، محل‌هایی برای اقامت دارد. این شهر علاوه بر گردشگران، مسافران تجاری بسیاری در کشورهای همسایه دارد. در ادامه‌ی راهنمای سفر به چابهار به معرفی بهترین مکان‌های اقامتی شهر می‌پردازیم.

هتل های چابهار

  • هتل لاله : شروع قیمت از ۳۴۰٫۰۰۰ تومان
  • هتل لیپار : شروع قیمت از ۳۸۰٫۰۰۰ تومان
  • هتل فردوس : شروع قیمت از ۲۴۶٫۰۰۰ تومان
  • هتل سپیده : شروع قیمت از ۱۸۵٫۰۰۰ تومان
  • هتل آذین : شروع قیمت از ۱۸۹٫۰۰۰ تومان
  • هتل ونوس : شروع قیمت از ۲۲۰٫۰۰۰ تومان
  • هتل شاهان : شروع قیمت از ۲۲۰٫۰۰۰ تومان

یکی دیگر از محل‌های اقامت در چابهار اقامتگاه بوم گردی آژ است. قیمت این اقامتگاه از ۸۰٫۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

شکم گردی در سفر ، معرفی بهترین رستوران‌های چابهار

در غذاهای چابهار مانند هر شهر دیگر نزدیک به آب‌ها، ماهی نقش ویژه‌ای دارد. همچنین خرما نیز یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها است. از خرما در بسیاری از غذاها استفاده می‌کنند. در راهنمای سفر به چابهار بهترین رستوران‌های چابهار را به شما معرفی می‌کنیم. اما پیش از آن نام غذاهای محلی این شهر را برایتان می‌نویسیم: بتو ماش، شودوده، بتو هواری، ماشینگ، پاکگین ماهیک، کورک، گلو هک، ناروش، کیش و دلگ.

  • رستوران بام چابهار

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار بالاتر از مجتمع تجاری صدف، روبروی مجتمع تجاری پردیس

  • رستوران بلوچ

آدرس: سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار امام، مقابل پمپ بنزین

رستوران بام صدف و رستوران هتل لیپار از دیگر رستوران‌های محبوب چابهار هستند.

مراکز خرید چابهار

مراکز خرید چابهار طرفداران بسیاری دارند. اجناس با کیفیتی که با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند دلیل این محبوبیت هستند. از مراکز خرید چابهار می‌توان به این اسامی اشاره کرد: پردیس، صدف، ابریشم، صلحیار، فردوس و تیس.

جاذبه‌های دیدنی چابهار

این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی است. جاذبه‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کند. طبیعت چابهار بی مانند است. در سال‌های گذشته رفته رفته بر تعداد گردشگران این منطقه افزوده شد. با معرفی هر چه بهتر چابهار، این شهر در ایام عید نوروز مملو از جمعیت می‌شود. در ادامه‌ی متن برخی جاذبه‌های گردشگری شهر را معرفی می‌کنیم.

تالاب لیپار یا تالاب صورتی: اگر می‌خواهید در یک فضای فانتزی صورت قرار بگیرید به تالاب لیپار سر بزنید. وجود پلانکتون‌ها در این تالاب این رنگ را ایجاد کرده‌اند. بهترین زمان برای بازدید از این تالاب بین ماه های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور، مهر و آذر است.

کوه های مینیاتوری: این کوه‌ها شما را به مریخ می‌برند! این پدیده زمین‌شناسی در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر قرار گرفته. برای بازدید از کوه‌های مینیاتوری حتما یک آشنای مسیر همراه خود ببرید.

مسجد جامع دزک: این جاذبه در ۳ کیلومتری  شرقی سراوان قرار دارد. طبق بررسی‌ها پیشینه‌ی مسجد به دوران صفوی می‌رسد.

چابهار و زیبایی‌هایش

چابهار در سایه‌ی تمام محرومیت‌ها زیبایی‌های بی‌شماری دارد. از زیبایی از نگاه مهربان مردمانش شورع می‌شود و در هوای خوش شهر گره می‌خورد. چشمگیری چابهار به هزار رنگی پوشش زنان و دخترانش است. لباس‌هایی با طرح‌های بلوچی و جواهراتی به زیبایی سراسر ایران. یکی از سوغات‌های محبوب چابهار ادویه‌های خاصی است که بوی هندوستان می‌دهند. چشیدن طعم شیرینی‌های محلی را در این سفر فراموش نکنید.

اگر شما هم به چابهار زیبا سفر کردید برای ما خاطره‌ی سفرتان را بنویسید.

آیا نکته‌ی خاص دیگری در نظر دارید تا به راهنمای سفر به چابهار اضافه کنیم؟