چند صباحی است که سبک‌های جدیدی از تغذیه در ایران نیز به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین سبک‌های خوراک، سبک گیاه خواری یا همان وگان است. وگان‌ها اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که تنها گوشت مصرف نمی‌کنند. اما دسته دوم افرادی هستند که علاوه بر گوشت، به هیچ وجه محصولاتی که منشا حیوانی داشته باشند را نیز میل نمی‌کنند. به این ترتیب زمانی که یک فرد وگان باشد، حتی شیر، عسل، کره، تخم مرغ، خاویار و از این قبیل خوراکی‌ها را نیز کنار می‌گذارد. در اینجا قصد نداریم این سبک را قضاوت کنیم، اما کسانی که چنین سبکی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، معمولا نمی‌توانند غذای مناسب خود را در رستوران‌های تهران پیدا کنند. به همین دلیل ما در اینجا به شما سفرزونی گیاه خوار عزیز، بهترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی می‌کنیم. پس با سفرزون همراه باشید و این رستوران‌ها را بهتر بشناسید.

saadatrent

 رستوران های گیاهی تهران ، مکانی برای تغییر سبک زندگی و داشتن سلامت بیشتر

رستوران های گیاهی تهران
رستوران های گیاهی تهران

با گسترش این نوع سبک خوراک و شیوه زندگی، به تدریج رستوران‌ها و برند‌های مختلف تصمیم گرفتند که خدمات مرتبط با گیاه‌خواری را در تهران ارائه دهند. به همین دلیل امروزه شاهد حضور رستوران های گیاهی تهران هستیم. متاسفانه پیش از این، اکثر افرادی که به دلایل شخصی وگان شده بودند، خارج از منزل در تهیه غذای مناسب دچار مشکل می‌شدند. حتی به دلیل اینکه دستور پخت غذاهای وگان در ایران خیلی متنوع نیست، این عزیزان مجبور بودند تا غذاهای تکراری میل کنند.

رستوران های گیاهی تهران
رستوران های گیاهی تهران

اما امروزه شاهد گسترش منوی غذاهای مخصوص این عزیزان هستیم. به همین ترتیب، مکان‌های مختلفی نیز در سطح شهر برای ارائه غذاهای خوشمزه گیاهی به این افراد احداث شده. خوشبختانه تعداد این رستوران‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. حال ما قصد داریم تا به شما عزیزان تعدادی از برترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی کنیم تا بتوانید با خیال آسوده از خانه بیرون بیایید و نگران گرسنگی یا میل کردن یک سالاد ساده با قیمت گزاف نباشید!


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


رستوران آناندا از معروف‌ترین رستوران های وگان تهران

رستوران آناندا | رستوران های وگان تهران
رستوران آناندا | رستوران های وگان تهران

در این رستوران برای تهیه غذا، هیچ خونی ریخته نشده و جان هیچ حیوانی را نگرفته‌اند. به جرات می‌توان آنادا را یک پیشرو در احداث رستوران های گیاهی تهران دانست. آنادا دارای محیط بسیار خاص، صمیمی و سرسبز است. رستوران به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده. پس شما می‌توانید برای بیشتر لذت بردن از غذای گیاهی خود، در فضای باز بنشینید و هوای تازه را در ریه‌های خود دم و بازدم کنید. با دیدن منوی این رستوران شاید در لحظه اول کمی شوکه شوید. در منوی رستوران آنادا، غذاهایی همچون سوسیس، همبرگر، کالباس، پیتزا و لازانیا به چشم می‌خورد! خب این کاملا خلاف انتظار است. باید بدانید که رستوران آنادا از سوسیس و کالباس گیاهی و سویا برای طبخ غذاهای خود استفاده می‌کند. پس باید گفت که آنادا با این کار توانسته هم به هوس مشتریان خود پاسخ مثبت دهد و هم از ریختن خون حیوانات جلوگیری کند.

رستوران آناندا
رستوران آناندا

آنادا در میان رستوران های گیاهی تهران جزء برترین‌ها به شمار می‌آید. کیفیت و تنوع غذاها واقعا بدون ایراد است. بهتر است در مراجعه به این رستوران، حتما لازانیای اسفناج آن را تجربه کنید. همچنین اگر برای مراجعه حضوری فرصت ندارید، می‌توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید و غذای گیاهی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

رستوران آناندا
رستوران آناندا

آدرس رستوران آنادا : خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷

ساعت کار : ۱۲-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران زمین

رستوران زمین
رستوران زمین

رستوران زمین را قطعا می‌توان جزء ارگانیک‌ترین رستوران های گیاهی تهران دانست. منظور از ارگانیک بودن تنها غذاهای گیاهی نیستند. بلکه حتی طراحی این رستوران نیز ارگانیک و همسو با طبیعت است. رستوران زمین در فضایی کاملا متفاوت و خواستنی ساخته شده. دکور آن تماما چوب است و بخش عمده میزهای آن در فضای باز قرار دارند. به همین دلیل از همان بدو ورود احساس می‌کنید که در یک محیط کاملا طبیعی و دوستدار طبیعت قدم گذاشته‌اید. این رستوران برای وگان‌های عزیز ساکن غرب بسیار مناسب است. علاوه بر فضای عالی، رستوران زمین تلاش می‌کند تا به وگان‌ها ثابت کند که تنوع غذایی آنها نیز می‌تواند بالا باشد و وگان بودن یک محدودیت نیست.

رستوران زمین
رستوران زمین

به همین منظور جالب است بدانید که این رستوران حتی خورش‌‌های سنتی گیاهی را نیز در منوی خود گنجانده. در این خورش‌ها خبری از گوشت نیست و همان طعم خوشمزه همیشگی را دارند. همچنین تمام فست‌فودها و غذاهای فرنگی نیز با سوسیس و کالباس گیاهی تهیه می‌شوند. نکته جالب توجه در مورد این رستوران آن است که یک فروشگاه نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده. یعنی اگر به عنوان مثال از طعم سوسیس‌های گیاهی آن خوشتان آمد، می‌توانید به صورت آزادانه برای خانه خود از آنجا خرید کنید!

آدرس رستوران زمین : شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان

شماره تماس : ۸۸۳۷۳۹۲۴ ۰۲۱

ساعت کار : ۷-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

رستوران گیاهی خانه هنرمندان
رستوران گیاهی خانه هنرمندان

معمولا روح هنرمندان بسیار لطیف است. پس نمی‌توانند تحمل کنند که برای سیر کردن شکم آنها، حیوانات کشته شوند. پس چه جایی بهتر از خانه هنرمندان در خیابان طالقانی می تواند برای احداث یک رستوران گیاه خواری مناسب باشد؟ رستوران گیاهی خانه هنرمندان یکی از بهترین فضاها را در بین رستوران های گیاهی تهران دارد. این رستوران در باغی دلباز قرار گرفته و دکوراسیون بسیار منحصر به فردی دارد. شما به محض ورود، متوجه می شوید که در یک رستوران گیاهی قدم گذاشته‌اید. منوی این رستوران بسیار متنوع، خوش طعم و باکیفیت است. همچنین رستوران خانه هنرمندان را به رفتار خوش پرسنل آن می‌شناسند. پس به صورت خانوادگی حداقل یک بار طعم غذاهای ارگانیک این رستوران هنری را بچشید.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان
رستوران گیاهی خانه هنرمندان

آدرس رستوران گیاهی خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، موسوی شمالی(فرصت)، خانه هنرمندان ایران

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲

ساعت کار : ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران گیاهی خانه هنرمندان
رستوران گیاهی خانه هنرمندان

رستوران نوای غذای پاک

رستوران نوای غذای پاک
رستوران نوای غذای پاک

بی شک از دیدن نام این رستوران می‌توان متوجه شد که چه غذاهایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رستوران نوای غذای پاک در خیابان بهشتی قرار دارد. همانطور که می‌دانید اطراف این خیابان ادارات زیادی وجود دارند. اگر شما در این حوالی مشغول به کار هستید و سبک زندگی وگان را انتخاب کرده‌اید، باید خوشحال باشید که با سفارش نهار به این رستوران، می‌توانید یک غذای گیاهی خوشمزه و سالم میل کنید. معمولا اکثر مشتریان رستوران نوای غذای پاک، کارمندانی هستند که به دلیل مشغله روزانه نمی‌توانند غذای مخصوص خود را همراه بیاورند و به ناچار باید تنها با سالاد خود را سیر می‌کردند. اما حالا با وجود این رستوران شرایط برای آنها تغییر کرده است. دکور داخلی این رستوران شبیه به کافه‌های قدیمی است. دکوراسیون تمام چوبی باعث خلق فضایی دنج و عالی شده. پس اگر زمان کافی دارید، حتما برای میل کردن غذا به اینجا بیایید و هوایی عوض کنید.

رستوران نوای غذای پاک
رستوران نوای غذای پاک

 آدرس رستوران نوای غذای پاک : خیابان دکتر بهشتی، بعد از چهار راه سهروردی، پلاک ۱۸۷ (ضلع شمال خیابان، رو به روی بانک کشاورزی)

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۴۸۰۹۰

ساعت کار : ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران کینوا از معروف‌ترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران کینوا
رستوران کینوا

رستوران کینوا در منطقه شمال تهران قرار دارد. کینوا جزء رستوران های گیاهی تهران محسوب می‌شود. اما با این تفاوت که غذاهای غیر گیاهی هم می‌توانید در آنجا میل کنید. پس کینوا تنها منحصر به گیاه خواران نیست. اما برای رفاه حال گیاه خواران عزیز، منویی مخصوص این عزیزان نیز تعبیه کرده. پس اگر همراه یکی از دوستان خود قصد میل کردن غذا دارید اما تنها شما وگان هستید، کینوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فضای داخلی کینوا کاملا دنج، مدرن و دوست داشتنی است.

آدرس رستوران کینوا : ظفر، تونل آرش شرقی، خیابان عمرانی، بن بست حسینی، پلاک ۱

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۰۱۶۰۱۷

ساعت کار : ۱۲-۲۴

محدوده قیمتی : گران و گاهی خیلی گران

رستوران پیور

رستوران پیور
رستوران پیور

رستوران پیور با فضای داخلی زیبا، حتی منویی مخصوص خام گیاه خواران نیز در نظر گرفته است. فضای داخلی این رستوران بسیار روشن و از ترکیب رنگ های کرم و سفید طراحی شده. گل آرایی داخل رستوران بسیار زیبا انجام گرفته و شما به محض ورود، از فضای زیبای آن آرامش می‌گیرید. انگار که محیط آرامش بخش آن به خوبی با شما صحبت می‌کند و به شما اطمینان می دهد که برای تهیه غذاهای این رستوران، خون هیچ حیوانی ریخته نمی‌شود. رستوران پیور فضایی بسیار خانوادگی، دوستانه و صمیمی دارد. اما اگر به دلیل مشغله روزانه قادر به مراجعه حضوری نیستید، می‌توانید از سیستم سفارش تلفنی و تحویل در محل استفاده کنید. رستوران پیور را به جرات می‌توان جزء بهترین رستوران های گیاهی تهران دانست و در اکثر موارد بسیار شلوغ است.

رستوران پیور
رستوران پیور

آدرس رستوران پیور : خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ۶۴ یوسف آباد، برج آ اس پ، واحد ۳۵ تجاری

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۶۰۳۹۹۰

ساعت کار : ۱۱:۳۰-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط و در برخی موارد گران

رستوران تیلیت

رستوران تیلیت
رستوران تیلیت

همانطور که از نام این رستوران مشخص است، باید انتظار دیدن یک منوی کاملا سنتی را داشته باشید. در مورد رستوران تیلیت باید گفت که این یک رستوران تمام گیاهی نیست. اما آبگوشت گیاهی اینجا تنها دلیلی است که ما آن را میان رستوران های گیاهی تهران قرار داده‌ایم. بله، تعجب نکنید! آبگوشت گیاهی! خب اصلا طبیعی به نظر نمی‌رسد که یک گیاه‌خوار بتواند آبگوشت بخورد. اما در رستوران تیلیت اینطور نیست. تیلیت تنها به آبگوشت‌های گیاهی خود شهرت دارد. این رستوران طوری با سویا آبگوشت درست می‌کند که انگار تفاوتی با آبگوشت سنتی معمولی ندارد. پس اگر رژیم گیاه‌خواری دارید و دلتان هوس آبگوشت کرده، حتما به این رستوران سنتی زیبا سری بزنید. دیوار‌های رستوران آجر سه سانتی قدیمی است و با نماد‌های سنتی زیبا تزئین شده. اما در عین حال میز‌های مدرن و راحتی دارد. پس این بار در انتخاب رستوران، تیلیت را فراموش نکنید.

رستوران تیلیت
رستوران تیلیت

آدرس رستوران تیلیت : سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴

شماره تماس : ۰۲۱۳۳۹۸۴۶۸۴

ساعت کار : ۱۲ – ۱۶

محدوده قیمتی : متوسط

بامیکا از بهترین رستوران های گیاهی تهران

بامیکا
بامیکا

بامیکا یک برند زنجیره‌ای محسوب می‌شود. بامیکا با چندین شعبه مختلف در سراسر تهران مشغول به کار است. یکی از شعب آن در پاساژ کوروش ستاری و در بخش فود کورت بام قرار دارد. بامیکا را نمی‌توان به صورت انحصاری جزء رستوران های گیاهی تهران دانست. منوی غذایی بامیکا کاملا متنوع است. اما در عوض سالاد‌های متنوع بسته بندی شده، ابتکار بامیکا به شمار می‌آیند. همچنین آب میوه‌های کاملا طبیعی و ارگانیک بسته بندی شده‌ای در منوی این رستوران وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید. سالاد‌های بامیکا بسیار متنوع، مقرون به صرفه و کاملا ارگانیک هستند. در رستوران بامیکای کوروش، ویوی بسیار زیبایی به سمت تهران خواهید داشت. پس اگر به دنبال غذای سالم هستید، بامیکا را به یاد داشته باشید.

بامیکا
بامیکا

آدرس رستوران بامیکا کوروش : اتوبان ستاری شمال ، کوروش مال ، طبقه ٧، فود کورت بام

شماره تماس : ۰۲۱۴۴۹۷۲۲۹۶

ساعت کار : ۱۱-۲۲

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران هریس

رستوران هریس
رستوران هریس

رستوران هریس را جزء معدود رستوران های گیاهی تهران می‌توان دانست که به صورت منو باز یا همان سلف سرویس مشغول به فعالیت است. فضای این رستوران خیلی بزرگ نیست و در دو طبقه ساخته شده. دکوراسیون آن ساده اما راحت است. قیمت‌های رستوران هریس باعث شده تا مشتریان زیادی را جذب خود کند. منوی باز این رستوران بسیار متنوع است و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. غذاهای رستوران هریس از بهترین مواد اولیه ارگانیک تهیه می‌شوند. پس اصلا لازم نیست نگران مواد اولیه آن باشید.

آدرس رستوران هریس : بالاتر از چهار راه ولیعصر، نبش کوچه بالاور، پلاک ۱۴۷۳

شماره تماس : ۶۶۴۷۹۲۴۶-۷

ساعت کار : ۱۰-۱۲

محدوده قیمتی : کاملا مقرون به صرفه

رستوران خوشبین

رستوران خوشبین | رستوران های وگان تهران
رستوران خوشبین | رستوران های وگان تهران

رستوران خوشبین یا همان رستوران حسن رشتی، در مرکز تهران قرار دارد و تنها غذاهای گیلکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برخی از افراد، تنها به خاطر کنار گذاشتن گوشت قرمز به سراغ رژیم گیاه‌خواری می‌روند. پس اگر خوردن ماهی در رژیم شما آزاد است، حتما به این رستوران سری بزنید. در ضمن غذاهایی همچون میرزا قاسمی کاملا گیاهی و خوشمزه هستند. فضای داخلی رستوران کاملا ساده و معمولی است. اما به خاطر کیفیت غذایی بالای آن، همیشه شلوغ است و بعضا برای گرفتن غذا باید در صف منتظر بمانید. متاسفانه جای پارک کمی در محوطه رستوران قرار دارد.  این رستوران کارت خوان ندارد. پس حتما باید پول نقد همراه داشته باشید. در ضمن میز خود را باید با چند غریبه شریک شوید، زیرا رستوران آنقدر شلوغ است که یک نفر نمی‌تواند به تنهایی یک میز را اشغال کند. اما با همه این تفاسیر، باز هم باید غذای حسن رشتی را بچشید.

آدرس رستوران خوشبین : خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهار راه سید علی، پلاک ۵۱۰

شماره تماس : ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴

ساعت کار : ۹-۱۶

محدوده قیمتی : متوسط

کافه رستوران بید مجنون

کافه رستوران بید مجنون | رستوران های وگان تهران
کافه رستوران بید مجنون | رستوران های وگان تهران

قطعا بسیاری از اهالی پایتخت به خاطر فرار از دود و آلودگی شهر، برای تفریح به مناطق اوشان، فشم و لواسان پناه می‌برند. در این منطقه، قدم به قدم یک کافه رستوران به چشم می‌خورد. اما بین همه آنها، رستوران بید مجنون تنها مکان مناسب برای گیاه‌خواران محسوب می‌شود. این رستوران تنها منحصر به گیاه‌خواران نیست. بلکه منوی بسیار کاملی دارد و همه نوع سلیقه ای را پوشش می‌دهد. کیفیت غذای این رستوران بسیار مطلوب است. حتی می‌توانید از منوی کافه بید مجنون نوشیدنی سفارش دهید و در یک عصر زمستانی سرد، با دمنوشی خوش عطر خود را گرم کنید. این رستوران دارای فضای داخلی و بیرونی است. رنگ غالب در دکوراسیون رستوران، سبز است تا حس گیاهی بودن را به مشتریان القاء کند. در همان بدو ورود متوجه یک درخت بید مجنون بزرگ خواهید شد و علت نام گذاری این رستوران را خواهید فهمید.

کافه رستوران بید مجنون | رستوران های گیاهی تهران
کافه رستوران بید مجنون | رستوران های گیاهی تهران

آدرس رستوران بید مجنون : لواسان، بلوار امام خمینی، بلوار ایثارگران، کوچه فرشته

شماره تماس : ۰۲۱۲۶۵۵۰۰۷۷

ساعت کار : ۱۲-۱۶/۱۹-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط و در برخی موارد گران

رستوران چارمیز پاستا از بهترین رستوران های وگان تهران

رستوران چارمیز پاستا | رستوران های گیاهی تهران
رستوران چارمیز پاستا | رستوران های گیاهی تهران

رستوران چارمیز در مرکز تهران قرار دارد. فضای داخلی این رستوران خیلی بزرگ نیست و چند میز کوچک بیشتر ندارد. اما با این وجود همیشه برای نهار و شام بسیار شلوغ می‌شود. اگر از مشتریان ثابت این رستوران در مورد شلوغی آن بپرسید، قطعا به شما در مورد کیفیت غذا و اینکه غذا پشت شیشه و در حضور مشتری تهیه می‌شود، خواهند گفت. رستوران چارمیز یک رستوران ایتالیایی – گیاهی است. دکوراسیون داخلی رستوران از چوب ساخته شده و دیوارهای آن به رنگ سبز هستند. نام اصلی این رستوران، چارمیز است، اما اکثرا آن را به خاطر پاستاهای منحصر به فردش می‌شناسند. پس به همین خاطر است که آن را چارمیز پاستا صدا می‌زنند!

رستوران چارمیز پاستا | رستوران های گیاهی تهران
رستوران چارمیز پاستا | رستوران های گیاهی تهران

آدرس رستوران چارمیز پاستا : خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز١، پلاک ٢/١

شماره تماس : ۶۶۴۹۸۵۱۰ – ۶۶۴۶۰۸۳۹

ساعت کار : ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط و مقرون به صرفه

خب سفرزونی عزیز، پیش از هرچیز به شما تبریک می‌گوییم که رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده‌اید و با خوردن گوشت حیوانات زنده مخالف هستید. تمام تلاش سفرزون این بوده تا همه رستوران های گیاهی تهران را به شما معرفی کند. امیدواریم که تعداد و تنوع این رستوران‌ها در آینده نزدیک بیشتر شود تا گیاه‌خواران عزیز تهران با خیال آسوده‌تری برای میل کردن وعده‌های غذایی به رستوران بروند. خب نظر شما در مورد این رستوران‌ها چیست؟ آیا تا به حال تجربه میل کردن غذا در هیچ یک از آنها را داشته‌اید؟ به نظر شما جای کدام رستوران در این لیست خالی است؟ ما را از نظرات و تجربیات خود با خبر کنید! فراموش نکنید که ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات شگفت انگیز شما هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.