بهترین سوشی را در کدام رستوران ژاپنی در تهران خورده‌اید؟‌ همه ما غذای ژاپنی را با سوشی می‌شناسیم البته این‌همه محبوبیت سوشی در دنیا بی‌دلیل نیست. طعمی کاملاً متفاوت و جذاب با ظاهری بسیار زیبا و رنگارنگ باعث شده، این غذا همانند پیتزا در کل دنیا محبوب شود. هر فردی باید برای یک‌بار هم که شده این غذای جذاب را امتحان کند. شاید فکر کنید سوشی از مواد خام تهیه می‌شود و علاقه‌ای به امتحان کردن آن نداشته باشید، اما باید بگویم سوشی انواع مختلفی دارد که با مواد و روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود و اگر کمی تحقیق کنید قطعاً سوشی متناسب با ذائقه و سلیقه‌تان را پیدا می‌کنید.

saadatrent

اگر برای اولین‌بار تصمیم دارید سوشی را امتحان کنید، به‌جای خرید سوشی از هایپر استارها، به رستوران‌های ژاپنی و آسیایی بروید تا طعم اصیل سوشی و غذاهای ژاپنی را تجربه کنید. در این مطلب ضمن معرفی انواع سوشی‌، به معرفی ۱۳ رستوران ژاپنی در تهران می‌پردازیم. با سفرزون همراه باشید.

 

با انواع سوشی آشنا شوید

رستوران ژاپنی در تهراناگر تجربه خوردن سوشی را ندارید، بهتر است قبل رفتن به رستوران و انتخاب غذا با انواع سوشی و اصطلاحات مربوط به آن آشنا شوید.

سوشی غذایی ژاپنی است و ماده اصلی آن برنجی است که معمولاً با سرکه مزه‌دار می‌شود. علاوه بر برنج، در پخت سوشی از ماهی‌های خام یا پخته شده و همچنین سبزیجات و میوه‌های استوایی (بسته به نوع آن) استفاده می‌شود.

قبل از آشنایی با انواع سوشی باید بدانید که سوشی را نباید گاز بزنید یا تکه‌تکه کنید، بلکه باید آن را به‌وسیله چاپستیک بردارید، کمی به سس آغشته کنید و سپس به طور کامل در دهان بگذارید. چاپستیک یا چوبک غذاخوری همان وسیله رایج برای خوردن غذا در ژاپن و دیگر کشورهای آسیای شرقی است.

در کنار سوشی معمولاً سس واسابی (ترب ژاپنی)، سویا سس و جینجر (ترشی زنجبیل) سرو می‌شود. جینجر را بهتر است در انتها و بعد از خوردن سوشی میل کنید.

انواع سوشی

۵ نوع اصلی سوشی که ظاهر متفاوت دارند، عبارت‌اند از:

ماکی: ماکی به معنای رول است. به برنج و مواد دیگری که داخل جلبک دریای پیچیده شده‌اند ماکی می‌گویند. ماکی معروف‌ترین سوشی است که تصویر آن موقع شنیدن نام سوشی به ذهنمان می‌آید.

تماکی: این سوشی ظاهری مخروطی شکل دارد که با دست رول می‌شود.

اوراماکی: این غذا برعکس ماکی است، جلبک دریایی در درون رول قرار دارد و برنج خارج است. این مدل سوشی ممکن است به‌صورت خام و یا پخته آماده شود.

ساشیمی: در این نوع سوشی انواع ماهی خام یا صدف، به‌تنهایی و بدون برنج سرو می‌شود. این غذا فقط مناسب افرادی است که به طعم ماهی علاقه‌مند هستند.

نیگیری: این نوع رول برنجی است که روی آن را با ورقه‌ها ماهی مزه‌دار شده تزیین می‌شود. برای خوردن نیگیری لازم نیست از چاپستیک استفاده کنید. می‌توانید نیگیری را با دست بردارید و به‌صورت وارونه داخل سس فرو ببرید و میل کنید. (برای اینکه سس جذب برنج نشود نیگیری را از قسمتی که ماهی دارد، داخل سس می‌زنند).

در سفرزون بخوانید :
رستوران های کره ای در تهران | چشیدن طعم خاص غذاهای آسیای شرقی در پایتخت ایران

 

 

۱۳ رستوران ژاپنی در تهران

 

الین سوشی

اولین رستوران ژاپنی در تهران در این لیست رستوران الین سوشی جذاب است که در محیطی شیک و زیبا به ارائه انواع سوشی و غذاهای مختلف ژاپنی مانند: تمپورا، گیوزا، ساشیمی و… می‌پردازد. اگر علاقه‌مند به رستوران‌هایی با فضای باز هستید، می‌توانید برای قرارهای مهم یا دورهمی‌های دوستانه این رستوران را انتخاب کنید و در کنار عزیزانتان از طعم جدید انواع غذاهای ژاپنی لذت ببرید.

 

آدرس: باشگاه انقلاب، فودکورت اصلی، الین سوشی (فودکورت باشگاه انقلاب)

تلفن: ۰۹۱۲۱۴۰۷۷۳۴

 

 

رستوران کنزو

رستوران ژاپنی در تهرانرستوران کنزو یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های ژاپنی تهران است که انواع پیش‌غذا، سوشی‌، سوپ و غذاهای مختلف ژاپنی را به مشتریان ارائه می‌دهد. با هر سلیقه‌ای که هستید حتماً از طعم غذاهای این رستوران لذت می‌برید. همچنین این رستوران برای گیاه‌خواران هم غذاهای ویژه‌ای آماده می‌کند. این رستوران در تهران ۲ شعبه دارد، محیط رستوران‌های کنزو بسیار شیک و زیبا است و دکوراسیون آن‌ها آسیایی است. اگر دوست دارید سوشی را در یک محیط شیک آسیایی امتحان کنید، به کنزو سر بزنید و اگر دوست دارید سوشی را در خانه میل کنید، می‌توانید باکس سوشی کنزو را سفارش دهید.

 

آدرس شعبه ۱ : ونک، خیابان خدامی

تلفن: ۸۸۸۸۸۲۲۲

آدرس شعبه ۲ : اوین، هتل پارسیان آزادی

تلفن: ۲۶۷۴۱۳۷۰

در سفرزون بخوانید :
رستوران های چینی در تهران | بیش از ۱۰ رستوران آسیایی در تهران

رستوران کاتسو

یکی دیگر از اسامی فهرست  رستوران ژاپنی در تهران رستوران ژاپنی کاتسو در فودکورت پالادیوم است. این رستوران علاوه بر انواع غذاهای ژاپنی، دیگر غذاهای آسیای شرقی را هم به مشتریان ارائه می‌دهد. انواع سوشی‌های خوشمزه، انواع سوپ، نودل و خوراک‌های لذیذی که با میگو و ماهی آماده می‌شوند را می‌توانید در رستوران کاتسو امتحان کنید. اگر به پالادیوم رفتید به این رستوران سر بزنید.

 

آدرس: مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم واحد ۱۰

تلفن: ۲۲۶۶۰۵۰۹

 

رستوران چاپ چاپ

رستوران ژاپنی چاپ چاپ در تهران دو شعبه دارد که یکی در خیابان جردن و دیگری در خیابان فرشته قرار دارد. محیط هر دو شعبه این رستوران لوکس و جذاب است و دکوراسیون آن به زیبایی تزیین شده است. علاوه بر فضای جذاب، غذاهای این رستوران، تنوع زیاد و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. شما می‌توانید در این رستوران انواع سو‌شی را که به شکل زیبایی تزیین و سرو می‌شوند، امتحان کنید و از طعم خوب آن‌ها لذت ببرید.

اگر دوست دارید غذا را در فضای باز میل کنید، شعبه جردن را انتخاب کنید. تراس جذاب این رستوران به شما این امکان را می‌دهد تا غذای ژاپنی را در فضای باز میل کنید.

 

آدرس شعبه الهیه: خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، پلاک ۲۳، مجتمع تجاری مینیاتور، طبقه همکف

تلفن: ۲۲۲۰۹۳۹۲ – ۷۴۴۱۲

آدرس شعبه جردن: خیابان جردن، بلوار صبا، پلاک ۱۹

تلفن: ۷۵۱۷۱

 

رستوران آواکادو

رستوران آواکادو یکی دیگر از رستوران‌های است که می‌توانید در آن انواع سوشی‌های خوشمزه که به زیبایی تزیین شده‌اند را امتحان کنید. علاوه بر سوشی، در این رستوران دیگر غذاهای آسیایی هم ارائه می‌شود به‌طوری‌که با هر سلیقه و ذائقه‌ای که هستید می‌توانید غذای مورد علاقه‌تان را در این رستوران انتخاب کنید. این رستوران ژاپنی در تهران را حتما امتحان کنید.

آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، جنب بانک پاسارگاد

تلفن: ۸۸۲۱۲۱۰۵

سوشی بار کُوی (koi)

رستوران ژاپنی در تهرانرستوران سوشی کوی در فودکورت اوپال قرار دارد و انواع مختلف سوشی‌های خوشمزه را به مشتریان ارائه می‌دهد. در این رستوران سوشی‌ها علاوه بر خوش‌طعم بودن، به زیبایی تزیین و سرو می‌شوند. همچنین اگر قصد بیرون رفتن از خانه را ندارید می‌توانید از سوشی بار کوی، سوشی دلخواهتان را سفارش دهید و در آن‌ها را در بسته‌بندی زیبایی تحویل بگیرید.

آدرس: سعادت آباد، میدان کتاب، مرکز تجاری اُپال

تلفن: ۲۲۳۸۴۳۸۹

در سفرزون بخوانید :
رستوران هندی در تهران | گذری به غذاهای پر از ادویه هندی

رستوران واسابی

رستوران ژاپنی در تهراننام این رستوران از واسابی یا ترب ژاپنی گرفته شده است. واسابی نام یک گیاه است که از آن سس واسابی را تهیه می‌کنند و همان‌طور که گفتیم این سس تند را همراه سوشی سرو می‌کنند. همان‌طور که از نام این رستوران مشخص است این رستوران پر از غذاهای ژاپنی است که به زیبایی تزیین و سرو می‌شوند. می‌توانید انواع سوشی را در رستوران واسابی امتحان کنید.

 

آدرس: اتوبان کردستان، شصت و چهارم غربی، مجتمع آ اس پ، واحد ۲۶ تجاری

تلفن: ۸۸۰۳۹۷۷۸

 

رستوران مانسون لانژ

رستوران ژاپنی در تهرانرستوران مانسون لانژ یک رستوران آسیایی و لوکس در تهران است که به ارائه انواع غذاهای آسیایی از جمله سوشی می‌پردازد. غذاهای خوش طعم و محیط بسیار جذاب این رستوران آن را به یکی از بهترین رستوران‌های آسیایی تهران تبدیل کرده است. همچنین در این رستوران یک تراس جذاب هم وجود دارد که برای دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است.

 

آدرس: خیابان جردن – نبش خیابان گلدان – پلاک ۲

تلفن: ۲۲۰۴۴۸۱۳ – ۲۲۰۵۳۴۳۷

رستوران روشا (جاده ابریشم)

رستوران ژاپنی در تهراندیگر رستوران ژاپنی در تهران روشا است. رستوران آسیایی جاده ابریشم در طبقه نهم مجتمع روشا قرار گرفته است. فضای این رستوران فوق‌العاده جذاب و متفاوت است. دکوراسیونی لوکس با تزیینات خاص که نمایشگر فرهنگ کشورهای آسیایی هستند این رستوران را از دیگر رستوران‌ها متمایز می‌کند. علاوه بر سالن سربسته، این رستوران روف‌گاردن جذابی دارد که تجربه لذت بردن از غذای خوش طعم و تماشای منظره فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع سوشی را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

آدرس رستوران جاده ابریشم: خیابان فرمانیه، نبش عمار، مجتمع تجاری روشا، طبقه نهم و طبقه R

تلفن: ۰۲۱۲۲۷۵۸۵۲۵

رستوران نودلچی

رستوران نودل چی یک رستوران آسیایی است که در آن انواع غذاهای آسیایی به‌ویژه سوشی‌های متنوع، باکیفیت بالا و طعمی عالی پخته می‌شوند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای آسیایی را سفارش دهید.

آدرس: بلوار اندرزگو، بین قیطریه و کامرانیه، جنب اشکستان پور شمالی

تلفن: ۲۲۶۷۴۸۴۶ – ۲۲۶۹۶۴۹۶

 

رستوران ستاره ونک

رستوران ژاپنی در تهرانرستوران ونک استار یا ستاره ونک یک رستوران کوچک آسیایی است که دکوراسیونی مطابق فرهنگ آسیایی دارد. منوی این رستوران پر است از غذای مختلف آسیایی خوش‌طعم، که از خوردن آن‌ها پشیمان نمی‌شوید. برای انتخاب غذای ژاپنی می‌توانید از راهنمایی مدیر این مجموعه کمک بگیرید و غذایی مطابق ذائقه‌تان سفارش دهید.

 

آدرس: میدان ونک – انتهای خیابان ونک – ابتدای خیابان سئول – پلاک ۱۲

تلفن: ۸۸۰۴۲۱۹۳

 

رستوران سوشی آنت

رستوران ژاپنی در تهرانرستوران سوشی آنت یکی دیگر از رستوران‌های آسیایی تهران است که در آن می‌توانید انواع غذاهای جذاب آسیایی را سفارش دهید. محیط رستوران شیک و جذاب است و برای قرارهای دوستانه انتخاب مناسبی است. در این رستوران می‌توانید انواع مختلف غذاهای ژاپنی را امتحان کنید و از طعم جذاب آن‌ها لذت ببرید.

آدرس: زعفرانیه خیابان آصف سه‌راه آصف کوچه سیمین، پلاک ۶

تلفن: ۲۶۸۰۶۹۳۱

کافه رستوران روکا لانژ

این رستوران یکی از رستوران‌های لوکس تهران است که در مجتمع پارک سنتر (فرمانیه) واقع شده است. این رستوران محیط بسیار زیبا و جذابی دارد و هرچند که این رستوران یک رستوران ژاپنی و آسیایی نیست اما در منوی این رستوران، انواع سوشی در کنار غذاهای دیگر وجود دارد که می‌توانید سفارش دهید و از خوردن آن‌ها در فضایی جذاب لذت ببرید.

آدرس: فرمانیه، نارنجستان هفتم (شهید جهان‌بخش نژاد)،مرکز خرید پارک سنتر، طبقه دوم

تلفن: ۴۰۲۲۷۰۰۲

 

سخن آخر

به معرفی رستوران ژاپنی در تهران پرداختیم تجربه طعم‌های جدید، لذت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر به دنبال یک تجربه تازه هستید، سخت‌گیری را کنار بگذارید و به سراغ غذاهایی با طعم‌های جدید بروید. برای تجربه طعم‌های جدید، غذاهای ژاپنی گزینهٔ خوبی هستند، چون با طعم غذاهای دیگر کاملاً متفاوت‌اند؛ پس همین امروز به یکی از رستوران‌های معرفی شده سر بزنید و برای خودتان یک روز خوب و متفاوت بسازید.