زیباترین جاده های ایران گاهی خود مقصد بسیاری از تروسیت ها هستند . جاده ها از قدیم الایام عضوی جاده ناشدنی از سفر و سیاحت بوده اند اما از قدیم تا به امروز این امر به شدت تغییر کرده است. اکنون بیشتری از جاده های ایران زمین خود مقصد سفر شده اند. توریستها مسیر های زمینی را به دلیل گذر از این جاده های چشم نواز انتخاب میکنند. در این مطلب سفرزون به شما ده نمونه از این مسیر های دل انگیز را معرفی می‌کند تا شاید شما هم مثل بسیاری مجذوب این نعمت‌های خدادادی شوید.

saadatrent

جاده چالوس

جاده چالوس | از زیباترین جاده های ایران
جاده چالوس | از زیباترین جاده های ایران

جاده چالوس مشهورترین در لیست زیباترین جاده های ایران در داخل و خارج از ایران است . این جاده دو نقطه از رشته کوه البرز را به هم متصل میکند. جاده از کرج شروع و به شهر چالوس ختم میشود. این جاده نزدیک به هشتاد سال پیش ساخته شده است و از دیر باز محل تفریح اهالی تهران و کرج بوده است . جنگل های انبوه ، کوه های فرو رفته در مه ، میوه های جنگلی ، آبشار ها و چشمه ها جزو مناظر بی نظیر طبیعی این جاده هستند . جاده چالوس در رده بندی زیباترین جاده های جهان قرار گرفته است و دیدن این جاده یکی از کار هایست که هرکس باید قبل از مرگ انجام دهد.

آدرس جاده چالوس روی نقشه گوگل

گردنه حیران

گردنه حیران

جاده حیران یا گردنه حیران از آن نام هایست که حتما به گوش هر ایرانی خورده است. جالب است بدانید نه تنها در ایران بلکه در اروپا وشرق دور هم نام گردنه حیران را شنیده اند و آنهایی که از آن دیدن کرده اند راجب این جاده مطالب نوشته اند . این جاده دو استان اردبیل و گیلان را به هم متصل کرده است. با توجه به جمله قبل میتوانید حدس بزنید که این جاده از میان دو بهشت عبور میکند پس حتما زیبایی های غیر قابل وصفی دارد. تپه هایی که در هر فصل شکل جدیدی به خود میگیرند یکی از جذابیت های بارز این جاده هستند. دهکده توریستی حیران و تله‌کابین حیران هم از دیدنی های مسیر حیران به شمار می‌روند که با مهیج‌ترین امکانات تفریحی میزبان شما خواهند بود.

آدرس گردنه حیران روی نقشه گوگل

جاده اسالم خلخال، از زیباترین جاده های ایران

عکس از: ایرنا

جاده اسالم خلخال یکی دیگر از جاده هایی است که استان‌های گیلان و اردبیل را به هم متصل می‌کند . این مسیر حدود ۷۰ کیلومتر طول دارد و به نظر توریست ها یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است و شگفتی‌های بی‌انتهایی دارد. این جاده خود جزو جاهای گردشگری دو استان محسوب میشود و بسیاری از مردم که به گیلان یا اردبیل سفر میکنند برای تفریح در این جاده سواری میکنند. این جاده بینظیر از شهر اسالم شروع میشود و در ابتدا از جنگلی پیچ در پیچ گذر میکند و بعد از آن به جنگل های سر سبز میرسد که چشم‌اندازهای دیدنی دارد و در بهار تمام این دشت ها را گل های رنگارنگ پوشانده است. شما وقتی در این جاده سفر میکنید همراه شما رودخانه ایی می آید که جدا از زیباییش صدایی خوشی را برایتان به ارمغان می آورد.

آدرس جاده اسالم به خلخال

جاده سراوان فومن

جاده سراوان فومن | از زیباترین جاده های ایران
جاده سراوان فومن | از زیباترین جاده های ایران

اگر از سمت تهران قصد سفر به سوی فومن را دارید حتما پشنهاد میشود که مسیر سراوان را امتحان کنید. این جاده جنگلی از خوش آب و هوا ترین جاده های ایران است و بوی جنگل تا مدت ها پس از گذر از این جاده در مشامتان میمانند. مه صبحگاهی در اغلب روزهای سال در کنار سرسبزی درختان جنگل فضایی رویایی ایجاد می‌کند . این جاده په در پاییز و چه در زمستان و بهار همیشه مکان مورد علاقه عکاسان است زیرا که زیبایی های فراوان آن میتواند به راحتی روی هر کارت پستالی بنشیند. در ابتدای این جاده نیز موزه آثار تاریخی گیلان وجود دارد وشما میتوانید با اندکی تامل در طول سفر آثاری ارزنده از ایران قدیم را شاهد باشید.

آدرس جاده سراوان فومن روی نقشه گوگل

جاده هجیج اورامانات

جاده های ایران

به هیچ وجه وقتی که به هزار ماسوله سفر کردید رانندگی در جاده بی نظیر هجیج  اورامانات را از دست ندهید. جاده هجیج به سبب پیچ های زیادی که دارد معنای واقعی هیجان توام با مناظر زیبای طبیعی است. در یک طرف جاده باغ‌های سرسبز و در طرف دیگر کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق وجود دارند  و هنگام رسیدن به بخش‌های بالایی جاده، با نگاه به دوردست‌ها و مسیر طی شده غرق در لذت و هیجان خواهید شد. این جاده در فصل تابستان آب و هوای بسیار نادر و مطبوعی دارد که بسیاری ار توریست ها را به آنجا میکشاند وتا مدت ها رهایشان نمی‌کند.

آدرس جاده هجیج روی نقشه گوگل

جاده زنجان منجیل

این جاده را میتوان پر پیچ و خم ترین جاده ی ایران نام گذاری کرد و حتی جاده چالوس و هجیج هم به گرد پای آن نمیرسند. این مسیر شیب های زیادی دارد ، چه به سمت بالا و چه به سمت پایین و تمام این مسیر نیز با دشت های سر سبز و رودها احاطه شده اند . شما در طول این مسیر چشم نواز میتوانید از سد زیبا منجیل دیدن کنید که یکی از مهم ترین سد های ایران است. زنجان منجیل را در لیست زیباترین جاده های ایران برای سفرتان قرار دهید.

جاده تهران شیراز

جاده تهران-شیراز زیبایی های بسیاری در گوشه و کنار خود دارد اما اهمیت اصلی این جاده این است که شما میتوانید با عبور کردن از آن بسیاری از شهر های زیبا ایران را نیز ببینید که خود امر به زیبایی های این جاده می افزاید. شهرهایی که با عبور از این جاده از آن گذر خواهید کرد عبارت اند از: قم، کاشان، ابیانه و اصفهان

جاده شاهرود گرگان (توسکستان)

جاده های ایران

جاده زیبا و جنگلی شاهرود گرگان (معروف به جاده توسکستان) شاهرود سمنان را به روستای توسکستان در جنوب شرقی گرگان متصل می‌کند. این مسیر خاطره جاودانه ایی را توسط مناظر چشم نوازش برای شما خواهد ساخت و یکی از زیباترین جاده های ایران است. رانندگی در مسیر جنگلی جاده شاهرود توسکستان با کوه‌های سرسبز و جاده‌ای پر پیچ و خم، هیجان و نشاط را برای شما به امغان می‌آورد. درختانی چون بلوط، توسکا و اورس در این مسیر میزبان شما خواهند بود و چتری از برگ را برایتان فراهم کرده‌اند که در فصل های گوناگون سال تمام این مناظر شکل وشمایل تازه ای برای شما می‌سازند.

آدرس جاده توسکستان روی نقشه گوگل

جاده شهداد نهبندان

جاده های ایران

کشور ما کشوری چهار فصل است که انواع گوناگونی از طبیعت دارد و یکی از بکرترین و زیباترین این مناظر کویر های بیکران ایران است که از آنها نیز جاده های زیبایی میگذرد. یکی از این جاده ها ، جاده شهداد نهبندان است. از زیباترین دیدنی های این جاده می‌توان به کلوت‌های شهداد که بزرگ‌ترین پدیده کلوخی جهان به شمار می‌رود اشاره کرد. سطوح وسیع شن و سنگ ها با طیف‌های رنگی مختلف و تپه‌های که مانند پارافن آب شده میمانند تنها قسمتی از جذابیت‌های جاده است که در آن می‌توانید زیباترین عکس‌ها را در قاب دوربینتان ثبت کنید.

آدرس جاده شهداد نهبندان روی نقشه گوگل

جاده ارس جلفا

جاده های ایران

یکی از لذت های سفر با وسیله نقلیه شخصی گوش دادن به موسیقی است و چه چیزی میتواند لذت بخش تر از موسیقی آب های خروشان در طول سفر باشد؟ همجوار با رود ارس جاده‌ای بینظیر وجود دارد که با مناظری تماشایی و بکر به یکی از جاده‌های زیبای ایران تبدیل شده است. این جاده  مرز بین ایران و ارمنستان است و از ارسباران شروع وبه جلفا ختم میشود. یک طرف این جاده جنگل‌ها و کوه‌های سرسبز و در طرف دیگرش رودخانه‌ای خروشان وخانه‌های روستایی کشور همسایه قرار گرفته است که حال وهوای عجیبی را درون شما ایجاد خواهد کرد.

آدرس جاده ارس جلفا روی نقشه گوگل

سفرهای جاده‌ای یکی از لذت بخش‌ترین نوع سفر هستند. سفر جاده‌ای به شما فرصت کشف می‌دهد. در جاده می‌‌توانید تجربه‌هایی متفاوت به‌دست بیاورید.

شما در کدامیک از جاده‌های زیبای ایران مسافر بوده‌اید؟

برای ما از تجربه‌ها و توصیه‌هایتان بنویسید.