جاهای دیدنی کوش آداسی از بهترین‌هاست. این شهر یکی از مهم‌ترین بندرهای مسافرتی ترکیه و مدیترانه است. ساحل کوش آداسی زیانزد خاص و عام است و  دل هر توریستی را با خودش می‌برد. مخصوصا اگر تابستان باشد و دل‌تان یک آب‌تنی بخواهد. شهر بندری آن با آفتاب درخشان، دریای آبی و مراکز تفریحی بزرگ به یکی از مقصدهای مهم گردشگری ترکیه است. ما در سفرزون بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی را دور هم جمع کرده‌ایم و به شما پیشنهاد می‌دهیم.

saadatrent

کدام جاهای دیدنی کوش آداسی را نباید از دست داد؟

کوش آداسی از مناطق گردشگری پرطرفدار ترکیه
کوش آداسی از مناطق گردشگری پرطرفدار ترکیه

کوتاه‌ترین پاسخ به این پرسش، همه‌ی جاهای دیدنی کوش آداسی‌ را نباید از دست داد. یکی از دلایل شهرت کوش‌ آداسی بازارهای ارزانش است. به‌علاوه، هتل‌های درجه‌یک در منطقه‌های ساحلی و چشم‌اندازی رو به بندر، دریا و ساحل‌های عالی از دیگر جاذبه‌های منحصربه‌فردش است.

در یک کلام کوش آداسی فقط یک منطقه‌ی ساحلی معمولی نیست، منطقه‌ی «آیدین» و کوش آداسی در کنار آثار تاریخی بزرگی همچون «پریه‌نه» (Priene) و جاذبه طبیعی مثل Dilek Peninsula قرار دارد که مقصدهای توریستی بسیار زیبا هستند. مناطقی که حتی آفتاب‌دوست‌ترین آفتاب‌گیرها را راضی می‌کند تا یک روز به ساحل نروند و به‌جای آن رهسپار دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی بشوند.

جزیره‌ی کبوتر ، زیباترین ساحل کوش آداسی

بهترین ساحل کوش آداسی | Pigeon Island
بهترین ساحل کوش آداسی | Pigeon Island

کمی آن طرف‌تر از بندر کوش‌ آداسی، یک راه ۳۵۰ متری شما را به «جزیره‌ی کبوتر» می‌رساند. این جزیره متعلق به سده‌ی ۱۳ میلادی و امپراتوری بیزانس یا روم شرقی است و قسمتی از باروی بندری‌شان بوده است. این جزیره بعدها به خانه‌ی دزدان دریایی تبدیل و باروی خارجی جزیره در سده‌ی نوزدهم میلادی به آن اضافه شده ‌است. ساحل کوش آداسی در جزیره‌ی کوبرتر استثنایی است. حتی رنگ آب آن هم در نوع خود بی‌نظیر است. رنگ دریا در جزیره‌ی کبوتر میان آبی و سبز که در نوسان است و تنها با نگاه کردن به آن به رویاهای باورنکردنی می‌روید.

جزیره‌ی کبوتر مکانی بسیار مناسب ساحل کوش آداسی برای پیاده‌روی کنار دریاست و یک کافه‌ی دل‌انگیز در آن وجود دارد که لذت ماندن در این‌جا را دوچندان می‌کند. پیشنهادمان این‌ است که غروب خورشید را از جزیره‌ی کبوتر به تماشا بنشینید.

منطقه‌ی بندر ، تجربه‌ی دیدار از بندر ترکی

جاهای دیدنی کوش آداسی | Harbor Area
جاهای دیدنی کوش آداسی | Harbor Area

بیش‌تر جاذبه‌های توریستی کوش آداسی در منطقه‌ی بندریش هستند. یکی از آن‌ها کاروانسرایی‌ست که به‌دست «مهمت پاشا» در ۱۶۱۸ ساخته شده است. در سمت جنوب غربی، هنوز می‌توان چندتایی از خانه‌های سنتی این منطقه را که پوششی نیمه چوبی دارند و متعلق به قرن نوزدهم هستند، دید.

دیوار شهر قدیمی، موسوم به دروازه‌ی جنوبی، هنوز به‌خوبی باقی مانده است. همین‌طور محوطه‌ی بازار که در همین منطقه قرار دارد پر از سوغاتی‌های ترکی است و درست از روبروی اسکله‌ی بندر شروع می‌شود.

پری‌ین ، معبدی جامانده از پریان رومی

Priene از مناطق باستانی مربوط به یونان باستان و دوره‌ی هلنی در کوش آداسی
Priene از مناطق باستانی مربوط به یونان باستان و دوره‌ی هلنی در کوش آداسی

«پری‌ین» یک شهر باستانی در ۴۰ کیلومتری کوش آداسی است که از دوران «هلنی»، دوران معماری یونان باستان، به‌جا‌ مانده است. چشم‌انداز کوهستان‌ها و ویرانه‌های این شهر، پری‌ین را به یکی از زیباترین‌ جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل کرده است. این بندر باستانی در سال‌های ۳۰۰ تا ۴۵ قبل از میلادی رونق داشته است، اما حالا آن نقش گذشته را به‌خاطر آمد‌و‌رفت توریست‌ها دوباره به‌دست آورده؛ چراکه پری‌ین یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی‌ شماست.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پری‌ین، معبد آتناست که معماری به شیوه‌ی یونیایی (یکی از شیوه‌های معماری یونان باستان) آن را یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی کرده است. در کنار این معبد، تئاتری با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ نفر، شما را مجذوب و خیره خواهد ساخت. پری‌ینه یک مقصد گردشگری بی‌نظیر است، علی‌الخصوص اگر به «ملیتوس» هم سر بزنید.

میلتوس ، تئاتر باستانی کوش آداسی

Miletus از آثار به‌جا‌مانده از دوره‌ی روم باستان در کوش آداسی
Miletus از آثار به‌جا‌مانده از دوره‌ی روم باستان در کوش آداسی

مثل پری‌ین، میلتوس یکی دیگر از شهرهای بندری دوره‌ی هلنی در ۶۲ کیلومتری کوش آداسی است. این بندر تا دوره‌ی سلجوقیان و قرن چهاردهم فعال بوده است. این به معنی آن است که بقایای این شهر ترکیبی از دوره‌های مختلف تاریخی‌ست. بنای تئاتری باستانی با ۱۵ هزار نفر ظرفیت در این شهر، یک چشم‌انداز فوق‌العاده برای‌تان فراهم می‌کند. این تئاتر در دوره‌ی یونان باستان ساخته شده بود، اما توسط رومی‌ها دوباره بازسازی شد.

دقیقاً پشت تئاتر می‌توانید برج و باروهای بیزانسی و دروازه‌ی شرقی معبد «آپولو» را دید. کاروانسرای سلجوقی و حمام‌های باستانی از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

دیدیما ، یکی از تنها معابد دلفی دنیا

جاهای دیدنی کوش آداسی | Didyma
جاهای دیدنی کوش آداسی | Didyma

از دیگر جاهای دیدنی کوش آداسی «دیدیما» است که در ۷۷ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. دیدما یک مرکز مذهبی‌ست که خانه‌ی دیدیمای و دومین معبد بزرگ جهان باستان است. معبد دیدما بعد از معبد «دلفی» مهم‌ترین معبد یونان باستان بوده است.