یکی از بهترین و زیباترین ساحل‌های ایران در شهر لنگرود ساحل چمخاله گیلان است؛ این منطقه ساحلی یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای ایران است. توریستی‌ترین ساحل شمال کشور از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. ساحلی بسیار زیبا که انواع مختلف تفریحات را برای مسافران خود مهیا کرده است؛ قایق‌هایی که در اطراف ساحل مشغول سوارکردن مسافرانی هستند که قصد این را دارند دل به دریا بزنند.

saadatrent

اسب‌هایی در ساحل وجود دارد که مشتاقان سوارکاری می‌توانند برای لحظاتی اوقاتی مفرح را با سوار شدن بر اسب در این ساحل بگذرانند. دوچرخه سواری، فوتبال، والیبال از جمله تفریحاتی هستند که حضور و اوقات فراغت را در این ساحل دل انگیز می‌کند. بدلیل توریستی بودن ساحل چمخاله گیلان ، سوییت‌های اقامتی و آلاچیق‌های اختصاصی با تمامی امکانات در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد. با سفرزون همراه شوید تا به این قطب توریستی فعال برویم.

ساحل چمخاله گیلان ، قطب توریستی فعال

ساحل چمخاله گیلان بعد از بندر انزلی دومین منطقه‌ی گردشگری مورد توجه گردشگران در خطه‌ی گیلان است که قطب توریستی بسیار فعالی در این منطقه است. نکته جالب توجه این است که بدلیل آنکه بیشتر جمعیت منطقه‌ی چمخاله مهاجران کرد کرمانشاه هستند نام «چمخاله» که کلمه‌ای کردی است برای این ناحیه انتخاب گردیده است که ترکیب چم و خاله در این زبان معنی رودخانه را می‌دهد.
فصل پاییز سواحل چمخاله هم زیباست و اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید در فصل پاییز بطور حتم به این ساحل سفر کنید تا با ثبت زیبایی‌های بی‌نظیر آن خاطرات خوبی را از سفر خود به چمخاله ثبت کنید.

مسیر سفر به سواحل چمخاله

اگر با ماشین شخصی خود به چمخاله سفر می‌کنید در مسیر جاده‌ی کناره از شرق به غرب بعد از چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان به سمت لنگرود برانید. در ده کیلومتری شرق لنگرود به چمخاله می‌رسید. اگر از سمت رشت هم می‌آیید که بعد از رسیدن به لاهیجان ۲۵ کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید. فاصله پایتخت تا چمخاله ۴ساعت و ۵۴ دقیقه بدون توقف است. اگر هم ماشین شخصی ندارید برای سفر به چمخاله می‌توانید هر روز با اتوبوس‌هایی که از تهران به سمت لاهیجان می‌آیند به این شهر آمده و سپس با مینی‌بوس‌هایی از خروجی شرق لاهیجان به سمت چمخاله می‌روند به این منطقه برسید؛ البته تاکسی‌های خطی هم برای رسیدن به چمخاله وجود دارند و یک راه دیگر هم این است که از لاهیجان به لنگرود و سپس به چمخاله بروید.

چاف ، همسایه‌ی چمخاله

چاف نیز نام یک منطقه‌ی ساحلی است که در ۵ کیلومتری چمخاله و در امتداد آن قرار دارد. این منطقه قبلا دهستان بوده است و از سال ۸۸ با روستاهای اطراف و همچنین چمخاله به صورت شهر در آمده است. منطقه‌ای که در حال حاضر به نام شهر ساحلی چاف و چمخاله شاخته می‌شود. مردم چمخاله کرد زبان هستند، در حالیکه مردم چاف گیلک زبانند. از مخاطبین سفرزون سپاسگزاریم که اطلاعات ارزشمند خود را در اختیار ما می‌گذارند.