این روزها همه‌جا صحبت از جام‌جهانی است و طرفداران فوتبال و تیم ملی کشورمان هم راهی روسیه شده‌اند تا ایران را تشویق کنند. بازی‌های تیم ملی در ۳ شهر برگزار می‌شود که شهر زیبای «کازان» یکی از آن‌هاست. کازان برای اغلب گردشگران چندان شناخته شده نیست و با توجه به این‌که دومین بازی تیم ملی کشورمان در استادیوم این شهر برگزار می‌شود، این‌که چگونه به کازان برویم، کجا اقامت کنیم، هزینه‌های اقامت و رفت‌وآمد و پرسش‌هایی از این دست، مهم‌ترین سوال‌های گردشگران فوتبال‌دوست در روزهای مانده به شروع جام جهانی است. به همین دلیل در سفرزون مطلبی را به راهنمای سفر به کازان اختصاص دادیم.

saadatrent
سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 2
گشت‌و‌گذار در کازان | هم فال و هم تماشا

کازان ، شهر مناره‌ها

کازان در بخش شرقی روسیه قرار دارد و بندر اصلی ساحل چپ رودخانه‌ی ولگاست. در این شهر بیش از صد و پانزده ملیت و قوم با دین‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و به همین دلیل سرزمین مناره‌ها و اقلیت‌ها هم نامیده می‌شود.  این شهر زیبا که در کنار رودخانه‌ی کازانکا قرار دارد، بیش‌تر از هزار سال قدمت دارد و مانند نگین درخشانی در قلب سرزمین روسیه می‌درخشد. شهر مناره‌ها که کنار هم قرار گرفتن دو فرهنگ تاتاری و روسی ترکیب فرهنگی زیبایی را در آن ایجاد کرده است، حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد. سومین پایتخت روسیه دو خط راه‌آهن، چندین بندر در کرانه‌ی ولگا و چندین ایستگاه اتوبوس دارد و از تمام شهرهای بزرگ و اصلی روسیه می‌توانید به راحتی به کازان سفر کنید.

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 3
کازان شهر مناره‌هاست

در سفرزون بیش‌تر بخوانید: حمل و نقل عمومی در روسیه :گشت‌وگذار‌ ارزان و راحت


فوتبال در دل کازان

شهر کازان میزبان شش بازی از بازی‌های جام جهانی است. چهار بازی مرحله‌ی مقدماتی با شرکت تیم‌های گروه‌های ‌B،C،F و H ، یک بازی‌های مرحله‌ی یک هشتم نهایی و یک بازی مرحله‌ی یک چهارم نهایی. این بازی‌ها در روزهای ۱۶، ۲۰، ۲۴، ۲۷ و ۳۰  ژوئن و ۶ جولای برگزار می‌شوند. این بازی‌ها در استادیوم کازان آرنا که زمین اختصاصی باشگاه فوتبال روبین است، برگزار می‌شوند. این استادیوم ۴۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و در خیابان یاماشوا قرار دارد و به راحتی با تاکسی، اتومبیل شخصی و اتوبوس می‌توانید به کازان آرنا بروید.

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 4
کازان آرنا | استادیوم محل برگزاری تیم ملی ایران با اسپانیا

راهنمای سفر به کازان ، چه زمانی به کازان سفر کنیم؟

آب‌وهوای کازان از آن نوع آب‌و‌هواهایی است که به اروپایی معروفند تابستان‌ گرم، پاییز تا حدودی سرد و زمستان‌ خیلی سرد، ویژگی این نوع آب‌وهواست. دما در ماه مارس معمولا دما ۴ تا ۵ درجه زیر سفر و در سپتامبر ۱۱ تا ۱۴ درجه بالای صفر است. در این راهنمای سفر به کازان به شما مژده می‌دهیم که ماه‌های پیش‌رو یعنی ژوئن، جولای و آگوست بهترین زمان سفر به این شهر است و هوا بسیار دلپذیر است. بنابراین اگر به عنوان تماشاگر فوتبال راهی این شهر زیبا، سرسبز و کهن می‌شوید بدانید که در بهترین ماه‌ها به کازان سفر می‌کنید و می‌توانید ضمن تماشای فوتبال حسابی خوش بگذرانید و لذت ببرید.

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 5
آب‌وهوای کازان در زمان برگزاری جام جهانی بسیار عالی است

چگونه به کازان برویم؟

نکته‌ی مهمی که در راهنمای سفر به کازان باید به آن اشاره کنیم این‌ست که از شهرهای ایران پرواز مستقیم به کازان وجود ندارد. اما این شهر در ۸۲۰ کیلومتری شرق پایتخت روسیه قرار دارد و بهترین و ارزان‌ترین مسیر این‌ست که با پروازهای معمول به مسکو رفته و از آنجا با پروازهای داخلی روسیه، قطار یا اتوبوس به کازان بروید.

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر ۶
قل‌شریف | اصلی‌ترین مسجد جمهوری تاتارستان

فرودگاه کازان سی کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و از فرودگاه قطار سریع‌السیر به مرکز شهر وجود دارد. از دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ که از ایران پروازهای زیادی به مقصد این دو شهر وجود دارد می‌توان با قطار سریع‌السیر یا عادی به کازان سفر کرد. استفاده از تاکسی و یا خودروی شخصی هم یکی دیگر از گزینه‌های سفر به کازان است. اگر قصد دارید با سفر کنید حتما قبل از شروع سفر درباره‌ی کرایه با راننده به توافق برسید.

چگونه به استادیوم کازان برویم؟

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 7
استادیوم زیبای کازان آرنا

اگر قصد دارید از مرکز شهر به استادیوم کازان آرنا بروید، بهترین و آسان‌ترین مسیر از خیابان چیس-تُپُلسکایا و پل میلنیوم است.  متروی مرکز شهر به استادیوم هنوز شروع به کار نکرده است اما نگران نباشید وسایل حمل‌ونقل عمومی زمینی برای این مسیر وجود دارد. تاکسی‌ها هم نسبتا ارزان هستند و کرایه از مرکز شهر تا استادیوم حدود ۶ دلار است. خبر خوش ما در راهنمای سفر به کازان برای تماشاگران فوتبال هم این‌ست که با نشان دادن بلیت مسابقه می‌توانید از اتوبوس‌های رایگان که در  مرکز شهر،ایستگاه قطار، فرودگاه،  اسکله، فرودگاه و برخی هتل‌ها وجود دارند، استفاده کنید.

کجا اقامت کنیم؟

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 8
هتل زیبای رامادا سیتی سنتر در کازان

کازان در سال‌های گذشته میزبان چند رقابت بین‌المللی مانند جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۷، بازی‌های جهانی دانشجویان ۲۰۱۳، رقابت‌های ورزش‌های آبی ۲۰۱۵ بوده است، بنابراین این شهر به حضور تعداد زیادی گردشگر عادت دارد و گزینه‌های زیاد و متنوعی برای اقامت آن‌‌ها تدارک دیده است؛ از جمله هاستل‌ها یا مهمان‌پذیرها که قیمت‌شان از ۱۰ دلار شروع می‌شود تا هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در مرکز شهر و یا هتل ریویرا نزدیک کازان آرنا که برای اقامت در آنها باید ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر شب بپردازید.  خوابگاه‌های
دانشجویی هم در طول جام جهانی میزبان گردشگران هستند.

رزرو هتل در کازان

بهترین رستوران‌های شهر کدام‌ها هستند؟

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر ۹
غذاهای خوشمزه‌ی تاتاری را در کازان امتحان کنید

وقتی در خیابان‌های باومن و سن‌پترزبورگ قدم می‌زنید، انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودهای زیبا و هیجان‌انگیز را می‌بینید، اگر جزو گردشگرانی هستید که از رستوران و کافه‌گردی لذت می‌برید، پیشنهاد ما  در این راهنمای سفر به کازان این است که حتما به کافه چَک‌چَک، رستوران چهارراه جَز،  ArtCoffeecafé  و The Good Dining-room سر بزنید. اما اگر ترجیح می‌دهید هزینه‌ی زیادی صرف خوردوخوراک نکنید، فودکورت مرکز خرید کولتسو در میدان توکایا گزینه‌ی بسیار خوبی است و صرف یک وعده غذا در این فودکورت فقط ۶ دلار هزینه دارد.


در سفرزون بیش‌تر بخوانید: رستوران‌های کازان ، تجربه‌ی متفاوت سفر به روسیه


دیدنی‌های شهر چه هستند؟

سفر به کازان ، راهنمای گشت‌و‌گذار در این شهر 11
سالن زیبای اوپرای کازان

حتی اگر فقط برای تماشای مسابقات فوتبال به کازان سفر کرده‌اید، این شهر زیبا و قدیمی حتما برای گشت‌وگذار وسوسه‌تان خواهد کرد. این شهر دیدنی کم ندارد اما پیشنهاد ما در راهنمای سفر به کازان این‌ست که چند کار را حتما انجام دهید: قایق به قیمت ساعتی ۵ دلار کرایه کنید و یک ساعت روی دریاچه بالشوی کابان پارو بزنید و لذت ببرید. در پارک‌های شهر قدم بزنید. با تورهای گردش شهری که قیمت‌شان از ۱۰ دلار است کازان گردی کنید. بازدید از کاخ کرملین شهر کازان و گردش در بخش تاریخی مرکز شهر، تاتار اسلوبودارا فراموش نکنید. در این قسمت شهر از رنگ‌های شهر باستانی لذت خواهید برد و می‌توانید سوغاتی‌ها و یادگاری‌های زیبایی بخرید. قایق‌سواری در رودخانه‌ی کازانکا و ولگا هم برایتان به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد و قیمت تورهای قایق سواری فقط ۱۰ تا ۱۵ دلار است.