گشت‌و‌گذار در جهان به‌عنوان یک توریست جذابیت­‌های خاص خود را دارد. در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی سفر تنهایی حرف بزنیم. آیا واقعا تنهایی سفر رفتن، بد و آزار‌دهنده است؟ ما این‌طور فکر نمی‌کنیم و به نظرمان تنهایی سفر رفتن می‌تواند شیوه‌ای متفاوت از خوشگذرانی پیش روی شما بگذارد و چشم‌تان را به روی دنیایی تازه باز کند.

saadatrent

خیلی‌ها از مسافرت تنهایی می‌ترسند، اما تنهایی مسافرت کردن، مزایای زیادی دارد. مزایایی که اغلب به آن‌ها فکر نمی‌کنیم. کمی با‌حوصله‌تر فکر کنید، مطمئن باشید که شما هم مزایای زیادی در این نوع سفر پیدا خواهید کرد. سفر تک‌نفره می‌­تواند روح­‌بخش، جذاب و پر از تجارب مفرح باشد. بسیاری از اوقات سفر تنهایی احساس اطمینان و آسایش را بعد از تاریکی هوا در یک شهر جدید از فرد می‌گیرد. سفرزون در این مطلب راهکارهایی را برای سفر تنهایی و لذت بردن از شب‌های سفر آماده کرده است. با ما همراه باشید.

 چرا به سفر انفرادی برویم؟

چرا سفرهای تنهایی لذت‌بخش است؟
چرا سفرهای تنهایی لذت‌بخش است؟

دنیای پرهیاهوی امروز فرصت اهمیت به خود را از ما گرفته است. اما سفر انفرادی فرصت خوبی برای کسب انرژی است. تنها بودن در جاده ها و خیره شدن به جاده کمک می‌کند مجال بیش‌تری برای فکر کردن به زندگی داشته باشیم.

اگر از روزمرگی فاصله بگیریم و در دنیای جدیدی به کشف خودمان بپردازیم قطعا نکات جالب و نویی درباره‌ی خودمان کشف خواهیم کرد. دید بازتر و سفر‌کردن در سکوت مطلق، به خودشناسی بیش‌تر کمک می‌کند و حتی می‌تواند کمک کند با مشکلات زندگی آسان‌تر روبرو شویم.

بازدید از بازار راهی برای تجربه‌ی زندگی در سفر تنهایی

نمایی از بانکوک در شب
نمایی از بانکوک در شب

بعضی‌ها به‌خاطر شلوغ بودن بازار در طول روز، شب را برای گشت در بازارهای محلی انتخاب می‌کنند. در «بانکوک»، بازارهای شبانه درست شبیه به کارناوال‌هایی هستند که فانوس‌هایی در اطراف‌شان آویزان شده است. این کار کمک می‌کند تا محل فروش صنایع دستی و محصولاتی نظیر آن مثل ادویه­‌جات برای مشتریان به نمایش قابل تماشا باشد.‌

نمایی از مریدا مکزیک، یکی از جاهای باحال برای سفر تنهایی
نمایی از مریدا مکزیک، یکی از جاهای باحال برای سفر تنهایی

در شهرهایی مثل «مریدا» در مکزیک، رستوران­‌هایی زنجیره‌­ای وجود دارند که از ساعت ۶ عصر تا پاسی از شب میزبان مشتریان هستند. از Mercado 60 هم می‌توانید دیدن کنید. این‌جا مکان مناسبی برای غذا خوردن و گوش دادن به موزیک زنده در شهر مکزیک است. این‌جا می‌توانید ساعاتی وقت بگذرانید و از خوردن غذای مکزیکی و نوشیدنی‌های تند‌وتیز لذت ببرید. اگر در سفر به یک کشور و برای شب گردی در آن شهر آگاهی کافی ندارید هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی یک بازار باشد و از آن‌جا با کمک مسئولین هتل برای خودتان برنامه‌ی گردشگری در شهر بچینید.

فیلم دیدن و لذت بردن از شب‌های سفر

ولاسارو مالدیو، ساحلی برای دیدن فیلم
ولاسارو مالدیو، ساحلی برای دیدن فیلم‌های رومانیک

بسیاری از هتل­‌ها در راستای برنامه‌های گردشگری خود برای مهمانان شرایط تفریحی سرگرم‌کننده‌­ای در زمینه‌ی هنر فراهم می­‌کنند. برپایی نمایشگاه‌‌های هنری، موزه و نمایش فیلم بخشی از این کارهاست.

اگر بعد از یک روز طولانی به‌دنبال سرگرمی عصرگاهی برای خود هستید یادتان باشد که بسیاری از این هتل­‌ها برای خود سینمای مخصوص دارند. به‌عنوان مثال هتل «گرند ددی» در کیپ تاون نمایش فیلم هفتگی را در سینمای فضای باز «پینک فلامینکو» برای مسافران خود در نظر گرفته است. در حالی‌که هتل «ولاسارو» مالدیو از ساحل خصوصی خود برای نمایش فیلم در زیر آسمان پرستاره استفاده می­‌کند.

 

در سفرزون بخوانید: مکان‌های تفریحی آنتالیا در یک سفر لذت‌بخش

یکی از محبوب­‌ترین مناطق دیدنی در آنتالیا محله‌ی قدیمی «کالیجی» است. این محله شامل خانه‌­های قدیمی عثمانی است که با همان بافت قدیمی به شکل رستوران، هتل، بوتیک‌­های کوچک، کافه و … بیش‌تر بخوانید مسافرت تنهایی : دَه کشور امن برای سفر انفرادی

 

 

هتل «موندریان» لندن هم با سینمایی به ظرفیت ۵۶ نفر از جمعه تا یکشنبه، هر شب برنامه‌ی نمایش فیلم دارد. هتل «ریوال» در استکلهم هم با سینمایی به ظرفیت ۷۰۰ صندلی نمایش فیلم را در دستور کار مجموعه‌ی خود قرار داده است.

کشف دیدنی‌­های شهر و لذت سفر انفرادی

نمایی از شهر دوبلین وفضای شهری بکرش
نمایی از شهر دوبلین وفضای شهری بکرش

شاید بسیاری از اوقات در یک سفر توریستی شما کل روز را به تماشای یک سری جاذبه­‌ی توریستی در یک شهر بپردازید، اما خیلی از این جادبه‌های گردشگری در طول شب دیدنی­‌تر هستند. اگر سفر شما در ماه­‌های سرد سال است، مطمئن شوید که بناهای مهم تاریخی که در شب بازدید از آن‌ها جذاب است نور کافی و لازم را داشته باشند.

دوبلین و آمستردام دو شهری هستند که بازدید از مکان­‌های گردشگری آن‌ها در شب از جذابیت­‌های بی‌‌نظیری برخوردار است. موزه­‎ها و گالری‌­ها در مقصدهای مسافرتی معروف در دنیا، تا دیروقت هم به روی گردشگران باز هستند. اگر از ازدحام و شلوغی شهرهای پرجمعیت در طول روز خسته هستید و به آرامش و رویا نیاز دارید، بعضی از شهرها رصدخانه‌هایی برای تماشای ستاره‌ها در شب دارند.

می­‌توانید هتل­‌هایی را هم در حومه‌ی شهر انتخاب کنید که از ازدحام کم‌تری برخوردار هستند. برای پیدا کردن بهترین هتل‌ها و ارزان‌ترین آن‌ها به سفرزون سر بزیند.