فاز اول فرودگاه جدید استانبول افتتاح شد. به گزارش سفرزون، این فرودگاه دارای ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع مساحت است. ساخت فرودگاه جدید استانبول مبلغ ۶ میلیارد یورو هزینه داشته است، مراسم افتتاح این فرودگاه با حضور رجب طیب اردوغان و بسیاری از مقامات رسمی کشورهای دیگر انجام شد و از ایران، جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان حضور داشت. فرودگاه جدید استانبول در خارج از این شهر قرار دارد و فاز‌های دیگر آن بر اساس رشد تعداد مسافرین آن تا سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد. همچنین پارکینگ فرودگاه نیز با ظرفیت ۱۸ هزار اتومبیل، بزرگ‌ترین پارکینگ در نوع خود در اروپا خواهد بود.

saadatrent

به گفته‌ی مقامات ترکیه، این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است و در ماه ژانویه به طور کامل بهره‌برداری خواهد شد. فرودگاه جدید استانبول ، سالانه ۹۰ میلیون مسافر را جابجا خواهد کرد. در ۳۱ اکتبر جاری پروازهای داخلی به آنکارا، ازمیر و آنتالیا و در اول و هشتم نوامبر پروازهایی از ترکیه به سمت قبرس ترک‌نشین و جمهوری آذربایجان انجام خواهند شد.

استانبول
فرودگاه جدید استانبول ، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است

تاثیر فرودگاه جدید بر اقتصاد ترکیه

بعد از راه‌اندازی فرودگاه پیش‌بینی می‌شود شرکت فعال در فرودگاه ۱.۱ میلیارد یورو در سال به مدت ۲۵ سال به دولت پرداخت کند. اردوغان در مراسم افتتاحیه اعلام کرد که با افتتاح این فرودگاه استانبول، نقش ترکیه در اقتصاد جهان بیشتر خواهد شد.

به گفته‌ی رجب طیب اردوغان، فرودگاه جدید استانبول خدمت بزرگی از جانب کشورش به منطقه و جهان خواهد بود.

با اتمام تمامی فازهای فرودگاه جدید استانبول که بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی جهان که از صفر ساخته شده است، سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده خواهند کرد. با شروع به کار این فرودگاه و انتقال کامل فرودگاه آتاترک به این فرودگاه جدید در استانبول که تا انتهای سال جاری انجام خواهد گرفت، در هر روز حدود ۲ هزار هواپیما در آن جابجا می شوند.