مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای استارت­آپ کانادا چقدر است؟

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی به دلیل استاندارد بالای زندگی، محیط تمیز، میزان کم جرم و جنایت و زیرساخت­های فوق­العاده است. کانادا با درآمد سرانه بالا و اقتصاد رو به رشد در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد.

saadatrent

برنامه ویزای استارت­آپ کانادا با هدف ارائه اقامت دائم به کارآفرینان و سرمایه­ گذاران فعال در شرکت­ها و گسترش مشاغلی است که می­خواهند در آینده اقتصاد کانادا سهمی داشته باشند.

اگر شما یک کارآفرین دارای یک ایده تجاری نوآورانه هستید، این فرصت را دارید تا از طریق برنامه ویزای استارت­آپ به کانادا مهاجرت کنید.

اگرچه فرآیند دریافت این ویزا به شدت رقابتی است، اما شانس تبدیل ایده به واقعیت، در کنار کسب حمایت مالی از طریق سرمایه­گذاران خصوصی، دسترسی به نیروی کار ماهر و تشکیل یک زندگی راحت در کانادا، باعث شده است که بسیاری از کارآفرینان در سرتاسر جهان، تمام پشتکار خود را برای دستیابی به این فرصت بگذارند.

برنامه ویزای استارت­ آپ کانادا

برنامه ویزای استارت­آپ، راهی برای یک کارافرین یا یک گروه حداکثر ۵ نفره کارآفرین برای کسب اقامت دائم است. کارآفرینان باید از یک گروه تجاری مورد تایید اداره مهاجرت کانادا برای سرمایه­گذاری یا حمایت مالی از استارت­آپ نامه حمایتی دریافت بکنند.

این سازمان‌های تعیین‌شده شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک­پذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار انجل و انکوباتورها/شتاب‌دهنده‌های تجاری هستند.

 

توجه: جدیدترین و موثق ترین اطلاعات درباره برنامه استارتاپ کانادا در سال ۲۰۲۳ را در این مقاله مطالعه کنید.

 

شرایط لازم برای پذیرش درخواست ویزای استارت­ اپ کانادا

۱.هر کارآفرین خارجی باید حداقل ۱۰ درصد از سهام و قصد فعالیت بالای تجاری را داشته باشد. کارآفرینان خارجی و سازمان تعیین شده باید با هم حداقل ۵۰ درصد از سهام شرکت نوپا را در اختیار داشته باشند.

کارآفرینان واجد شرایط می­توانند مستقیما برای اقامت دائم تحت این برنامه درخواست دهند. همچنین کارآفرینان واجد شرایط می­توانند در طی پروسه درخواست برای اقامت دائم خود، برای مجوز کار موقت درخواست دهند و توسعه کسب و کار خود را آغاز کنند.

۲.درخواست نامه حمایتی از یک سازمان تعیین شده: اگر با یک سازمان تعیین شده به توافق برسید، نامه حمایتی برای شما ارسال می­کند. شما باید این نامه را هنگام ارسال درخواست ویزای استارت­آپ خود وارد کنید.

۳. زبان: برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت از طریق برنامه استارت­آپ، باید توانایی خود را در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید.

شما باید در یک آزمون زبان مورد تایید مانند CLB شرکت کنید و در این آزمون نمره سطح  ۵ یا بالاتر برای صحبت کردن، خواندن، شنیدن و نوشتن بگیرید.

شما مسئول تنظیم و پرداخت هزینه آزمون هستید. نتایج آزمون زبان شما به مدت دو سال از تاریخ آزمون معتبر خواهد بود.

۴.اثبات توان مالی: دولت کانادا از مهاجران جدید ویزای استارت­آپ حمایت مالی نمی­کند. هنگام درخواست، باید مدرکی مبنی بر توانایی حمایت مالی از خود و افراد تحت تکفل خود را پس از ورود به کانادا ارائه دهید.

مقدار مورد نیاز شما بستگی به تعداد خانواده شما دارد و هر سال توسط دولت به روز می­شود. هزینه درخواست ویزای استارت­آپ شما ۲۱۴۰ دلار است که شامل هزینه پردازش (۱۶۲۵ دلار) و هزینه حق اقامت دائم (۵۱۵ دلار) می­شود.

اگر با خانواده سفر می­کنید، هزینه برای شریک یا همسرتان ۱۳۶۵ دلار است (با احتساب هزینه اقامت دائم ۵۱۵ دلار). هزینه فرزند تحت تکفل ۲۳۰ دلار است (آنها از حق هزینه اقامت دائم معاف هستند).

هر متقاضی باید سرمایه کافی برای اقامت در کانادا داشته باشد (حداقل بین ۱۲۹۶۰ تا ۳۴۲۹۹ دلار بسته به اندازه خانواده متقاضی).

۵.مصاحبه مهاجرت: اگر در حال حاضر در کانادا زندگی می­کنید، باید برای یک مصاحبه کوتاه مهاجرتی در یکی از دفاتر اداره مهاجرت،

پناهندگی و شهروندی کانادا با قرار قبلی یا در یک بندر ورودی به کانادا حاضر شوید. در این مرحله، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بودجه لازم برای حمایت از خود و خانواده و تاییدیه اقامت دائم را دارید.

سپس کارت اقامت دائم شما از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد. اگر در خارج از کانادا زندگی می­کنید، مصاحبه مهاجرت شما در هنگام ورود در بندر ورودی انجام می­شود.

مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای استارت­آپ کانادا چقدر است؟1

چقدر طول می کشد تا درخواست­های استارت­ آپ ویزا کانادا بررسی شود؟

در حال حاضر، این فرآیند برای  متقاضیان ویزای استارت­آپ تقریبا ۳۲ ماه طول بکشد. این زمان می­تواند بر اساس سطح تکمیل درخواست شما، سهولت تأیید اطلاعات شما و ویزای­های در انتظار تایید متفاوت باشد. دریافت ویزای اقامت دائم کانادا ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می­برد.

درخواست برای اقامت دائم تحت برنامه ویزای استارت آپ کانادا

شما می­توانید به صورت آنلاین یا حضوری برای اقامت دائم تحت برنامه ویزای استارت­آپ درخواست دهید.

نامه حمایتی شما به مدت شش ماه اعتبار دارد و شما باید درخواست خود برای اقامت دائم را قبل از انقضای آن ارسال کنید، صرفنظر از این که برای مجوز کار موقت درخواست داده باشید یا نه. هم­چنین برای اقدام درخواست برای اقامت دائم، محدودیت سنی و شرط مدرک تحصیلی وجود ندارد.

توجه: برای مطالعه درباره شرایط، هزینه و مدارک مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳ این مقاله را از دست ندهید.

مدارک ضروری مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم تحت برنامه استارت­آپ کانادا

  • پر کردن فرم درخواست اقامت دائم به کانادا
  • اعلام کردن افراد تحت تکفل، در صورت نیاز
  • مدارک سابقه کاری (سابقه کاری شخصی در ۱۰ سال گذشته یا از سن ۱۸ سالگی شامل سابقه کار، تحصیلات، دوره­های بیکاری و غیره).
  • پر کردن فرم برنامه­های مهاجرت تجاری – کلاس کسب و کار راه اندازی
  • اراده اطلاعات بیشتر در مورد خانواده
  • ارائه گذرنامه یا مدارک سفر
  • ارائه مدرک مهارت زبان (IELTS، CELPIP و یا TEF)
  • ارائه نامه حمایتی از یک سازمان تعیین شده
  • ارائه مدارک شناسایی خود و خانواده­تان
  • ارائه عدم سوءپیشینه پلیس
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • اثبات داشتن وجوه قابل انتقال به ارز در مقادیر مورد نیاز بر اساس تعداد اعضای خانواده

برای اطمینان از داشتن یک درخواست کامل، باید به تمام سوالات پاسخ دهید و درخواست خود و تمام فرم­ها را امضا کنید. هم­چنین شما ملزم به پرداخت کلیه هزینه­ها، از جمله هزینه بیومتریک یا هزینه مربوط به اثر انگشت و عکس دیجیتال، هزینه­های پردازش و حق اقامت دائم هستید.

اگر چندین نفر برای اقامت دائم به عنوان شریک در یک تجارت واجد شرایط درخواست دهند، هیچ درخواستی تا ارائه کامل مدارک همه شرکا، بررسی نمی­شود.

هر شریک تجاری باید درخواست خود را در پاکت­های جداگانه ارسال کند. حتی اگر شریک تجاری شما همسر شما باشد، باید درخواست­های خود را جداگانه ارسال کنید.

هنگامی که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده، مراحل بیومتریک خود را تکمیل و گواهی­های پزشکی و عدم سوءپیشینه را آماده کنید، در مورد درخواست شما تصمیم­گیری خواهد شد.

اگر درخواست شما تایید شود، یک تاییدیه برای اقامت دائم یا COPR دریافت خواهید کرد و اگر در خارج از کانادا هستید، از شما خواسته می­شود که برای ویزا اقدام کنید.

مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای استارت­آپ کانادا چقدر است؟2

مدت زمان بررسی برای درخواست اقامت دائم کانادا

بررسی برنامه اقامت دائم ویزای استارت­آپ کانادا فرآیندی است که حدود ۶ تا ۸ هفته طول می­کشد.

در طول این مدت، باید مدارک لازم مانند طرح کسب و کار، مدارک مربوط به سرمایه­گذاری و سایر مدارک را ارائه دهید. هنگامی که تمام اطلاعات لازم ارسال و تأیید شد، نتیجه بررسی درخواست به شما اطلاع داده می شود.

در صورت تایید، باید از طریق دولت کانادا برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام کنید. هنگامی که همه روندها به خوبی پشت سر گذاشتید، می­توانید به عنوان یک فرد مقیم دائم در کانادا زندگی و کار کنید.

چه مدت باید در کانادا بمانم تا اقامت دائم خود را حفظ کنم؟

برای حفظ وضعیت اقامت دائم خود، باید حداقل ۷۳۰ روز در پنج سال گذشته را در کانادا بوده باشید.

این ۷۳۰ روز نیازی به تمدید ندارد. شکست کسب و کار شما بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیری نخواهد گذاشت. پس از ۵ سال از کسب اقامت دائم، شما واجد شرایط برای درخواست شهروندی خواهید بود، مشروط بر اینکه در طی این پنج سال ۱۰۹۵ روز در کانادا و درست قبل از تاریخ ارائه درخواست شما، در طول یک دوره سه ساله پیوسته یا شش ساله متناوب، ۱۸۳ روز زندگی کرده باشید. راحت­ترین و سریع­ترین فرآیند برای دریافت قامت دائم از بین استان­های کانادا، در نوا اسکوشیا و از بین شهرهای آن، در ونکوور انجام می­شود.