ارمنستان و پایتخت آن ایروان همیشه در بین مسافران ایرانی طرفداران پر و پا قرصی دارد. اما افراد معمولا برای شهرگردی و خرید به ارمنستان سفر می‌کنند و شاید کمتر کسی بداند که مراکز تفریحی ارمنستان بسیار جذاب و با کیفیت هستند. به همین دلیل، بر آن شدیم تا این‌بار در سفرزون درباره‌ی تفریحات متفاوت در سفر به ارمنستان و ایروان بنویسیم. بیشتر تمرکز ما در این مطلب بر روی یک مسافرت ورزشی و هیجان‌انگیز است. تا انتهای این مطلب با ما باشید.

saadatrent

باشگاه sky club ، اوج آسمان در مراکز تفریحی ارمنستان

مراکز تفریحی ارمنستان
پاراگلایدر در اوج آسمان ارمنستان

در کلوب آسمان دوچرخه‌های دونفره و کارشناسان خبره قرار است برای شما یک پاراگلایدر سواری ایمن را در آسمان آبی ارمنستان به ارمغان بیاورند. برای تجربه‌ی کردن چنین پرواز هیجان‌انگیزی اصلا لازم نیست که یکی دو جلسه آموزش‌های اولیه ببینید. خلبان ماهری مثل کوه پشت سر شما قرار می‌گیرد و شما را به اوج آسمان می‌برد. می‌توان گفت این یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی ارمنستان است.

باشگاه sky club
باشگاه sky club

برای لذت بردن از این تفریح آسمانی حتما باید از قبل با باشگاه پاراگلایدرسواری اسمانِ ارمنستان تماس بگیرید و جای خود را رزرو کنید. کارمندان این مرکز آب و هوا را بررسی و بهترین زمان پرواز را به شما توصیه می‌کنند. در روز پرواز، خلبان در هاستلی در ایروان به دنبال شما می‌آید و همراه با او به نقطه‌ای خارج از شهر می‌روید. این مکان در ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست و قرار از از آن‌جا بپرید. پوشیدن لباس ورزشی مناسب و کلاه ایمنی الزامی‌ست. بعد از همه شنیدن نکات ایمنی لازم، کافیست فقط همراه با خلبان این‌قدر بدوید تا از زمین کنده شوید. بعد از آن فقط از پروازتان لذت ببرید.

باشگاه sky club
باشگاه sky club

در سفرزون بخوانید: سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها


باشگاه گلف Ararat Valley ، گردشگری ورزشی در ارمنستان

مراکز تفریحی ارمنستان
باشگاه گلف Ararat Valley
باشگاه گلف Ararat Valley
باشگاه گلف Ararat Valley

چه اهل گلف باشید و چه اصلا ندانید که چطور آن توپ‌های سفید کوچک را توی سوراخ بیاندازید، وقت گذرانی در باشگاه گلف آرارات را اکیدا توصیه می‌کنیم. باشگاه گلف آرارات در منطقه‌ای زیبا با طبیعت دل‌انگیزی مانند نگینی در بین کوه‌های آرارات قرار دارد. این گردشگاه ورزشی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان به شمار می‌رود و هر ساله تعداد زیادی از توریست‌ها و ارمنی‌ها را به سمت خود می‌کشاند.

باشگاه گلف Ararat Valley
باشگاه گلف Ararat Valley

در این باشگاه، نه زمین گلف، باشگاه مینی گلف، دو زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال و استخرهای شنای جداگانه برای کودکان و بزرگسالان، رستوران‌های متنوع با انواع نوشیدنی‌های جذاب و گرمسیری، که برای تمام ذائقه‌های پیشنهاد خاصی ارائه می‌دهند، وجود دارد. همچنین امکان اقامت در این مجتمع تفریحی هم وجود دارد. سفرزون پیشنهاد می‌دهد، حتما در گشت و گذار به مراکز تفریحی ارمنستان، تفریح در این باشگاه را جزو الویت‌هایتان بگذارید.

پارک آبی دنیای آب Jrashkhar ، آب‌بازی در هوای دل‌انگیز ایروان

مراکز تفریحی ارمنستان

از آب تنی لذت می‌برید یا از اسکی؟ مسافر تابستانی ایروان هستید یا مسافر زمستانی؟ جواب به سوال‌های بالا هر کدام از گزینه‌ها باشد پیشنهاد ما پارک آبی دنیای آب است. این پارک در مرکز نور نورک ایروان قرار دارد و انواع و اقسام تفریحات هیجان‌انگیز را برایتان تدارک دیده است. اگر در فصل تابستان به آن‌جا رفتید، از استخر بزرگسالان، استخر کودکان، استخر وی آی پی، سه سرسره‌ی آبی و استخرهای بازی‌های ابی آن می‌توانید لذت ببرید. اما اگر در این فصل عازم ارمنستان هستید اصلا غصه نخورید، در زمستان‌، پارک آبی دنیای آب تبدیل به یک پیست اسکی مفرح می‌شود. بساط خوشگذرانی‌های شکمی و نوشیدنی و غذاهای جذاب ارمنی هم که در تمام فصول در این پارک که یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی ارمنستان است، فراهم می‌شود.

 

پلی سیتی Play City ، جیغ و هورا در سفر ارمنستان

 

پلی سیتی
پلی سیتی

کارترینگ، پینتبال، بیلیارد، بازی‌های کامپیوتری، پیست باگی، ماشین کوبنده، بولینگ، تیراندازی، سینمای هفت بعدی، تئاتر، نمایش کودکان، زمین بازی مخصوص کودکان و خلاصه هر تفریحی که به فکرتان می‌رسد در شهربازی پلی سیتی که از هیجان انگیزترین مراکز تفریحی ارمنستان است، وجود دارد. به اصطلاح از شیرمرغ تا جان آدمیزاد در آن‌جا به شما تقدیم می‌شود. این پارک نزدیک دانشگاه پزشکی ایروان است. در ضمن، کلی تور مختلف هم شما را به آن‌جا می‌برد. کافه‌ها، رستوران‌ها، دکه‌های خوراکی فروشی و اغذیه‌ فروشی‌های مختلفی هم در داخل شهربازی و حول و حوش آن وجود دارند که وعده‌های غذائی جذابی را برای‌تان مهیا می‌کنند. پس بشتابید!

پلی سیتی
پلی سیتی

در سفرزون بخوانید: سفر زمینی به ارمنستان (ایروان) ، راهنمای یک سفر پرخاطره


Ayrudzi Riding Club ، سوار بر اسب‌های تیزپرواز

Ayrudzi Riding Club
Ayrudzi Riding Club

کلوپ اسب سواری و آموزش آیرودزی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی ارمنستان است. این کلوپ سی و پنج است که به صورت حرفه‌ای به این کار مشغول است. در این باشگاه، طبیعت آرامش‌بخش، کارمندان آرام و خوشحال، اسب‌های متین و مودب و محیط دوستانه و شاد آماده‌ی پذیرائی از شما هستند. این باشگاه فقط بیست کیلومتر از ایروان فاصله دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. مربیان به دو زبان روسی و انگلیسی مسلط هستند. در این باشگاه شما فرصت اسب‌سواری، پریدن از موانع، دویدن در بیشه و آموزش دیدن را دارید. تجهیزات اسب سواری در آن‌جا اجاره داده می‌شوند و تورهای زیادی از ایروان برای لذت بردن در این باشگاه برای شما برنامه‌ریزی می‌کنند.Ayrudzi Riding Club

 

زیپ‌لاین  Ziplining in Armenia ، شناور در میان کوه‌های ایروان

مراکز تفریحی ارمنستان

در پارک یل یک خط ۱۳۵ متری زیپلاین از این کوه به آن کوه کشیده‌ شده است. اما فقط این نیست، چهار تا خط ۲۶۸ متری، ۲۰ متری، ۳۷۵ متری و ۷۰۰ متری دیگر هم وجود دارند. یعنی بسته به دل و جرئت‌تان و ظرفیت‌تان می‌تواند مدت بیشتری از آویزان بودن بین دو کوه لذت ببرید. بسته به وزن‌تان از دو دقیقه تا نیم ساعت می‌توانید از زیپلاین سواری لذت ببرید. همچنین می‌توانید همه‌ی زیپلاین‌ها را پشت سر هم امتحان کنید و برای این کار، بین هر کدام حدود ۵ دقیقه تا بیست دقیقه باید پیاده روی‌ کنید.

زیپ‌لاین سواری در طول هفته ارزان‌تر است و ۱۱۰۰۰ درام هزینه می‌برد. آخر هفته‌ها ۱۵۰۰۰ ردام برای‌تان آب می‌خورد. همچین امکان سفر گروهی روی زیپلاین‌ها را هم دارید. در این کوهستان، محوطه‌های آفرود و پینت‌ بال هم وجود دارد و می‌توانید از تفریحات بیشتر لذت ببرید.

 

آفرود  Off Roading in Armenia ، بر شانه‌ی دشت‌های ارمنی

آفرود 
آفرود

برای آفرود کردن در ارمنستان می‌توانید تورهای یک یا چند روزه را انتخاب کنید. می‌توانید برای آفرود راننده و ماشین دربست اجاره کنید یا خودتان برانید. خانم‌ها و آقایان هر دو می‌توانند راننده‌ی این ماشین‌ها باشند. قیمت‌ها از ۱۵۰۰۰ درام برای پانزده دقیقه شروع می‌شود. مسیرهای آفرود به دقت نشانه‌گذاری و ایمن شده‌اند. برای سفرهای چند روزه با کمک راهنمایان خبره‌ی محلی می‌توانید کمپ بزنید و یا در روستاهای توریستی اقامت کنید. باور کنید خیلی تفریح هیجان‌انگیز و معتادکننده‌ای‌ست. پس حتما در سفر به ارمنستان با ماشین‌های شاسی بلند به دل دشت‌های ارمنی بزنید.

آفرود 
آفرود

 

لذت بردن از حیات وحش سراسر دنیا در ایروان

باغ جانورشناسی یا باغ وحشی که در ایروان قرار دارد، درست در مسیر پارک آبی دنیای آب است. پس حتما بعد از شنای جانانه بروید سراغ جانورشناسی. تنوع حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می‌کنند در کل منطقه کم‌نظیر است. فیل، شیر آفریقایی، پلنگ، انواع پرندگان و خزندگان مناطق مختلف در این باغ وحش کنار هم زندگی می‌کنند. این باغ وحش یک مدرسه‌ی کامل زیست محیطی به شمار می‌رود و تمام دانش‌آموزان ارمنستان آرزو دارند کلاس‌های زیست‌شناسی‌شان را در آن بگذرانند.

باغ وحش ارمنستان کاملا مدرن و بزرگ و مجهز به جدیدترین امکانات و تکنولوژی است. انواع و اقسام جشن‌های مناسبی در این باغ وحش برگزار می‌شود و اگر خوش‌شانس باشید ممکن است مهمان یکی از این جشن‌ها باشید.


در سفرزون بخوانید: بهترین رستوران های ارمنستان ؛ تجربه‌ لذیذ غذا خوردن در یک کشور متفاوت


گردشی عاشقانه در پارک عشاق ایروان

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان

اگر تازه عاشق شدید و برای یک سفر دونفره به ایروان می‌روید، اگر قصد عاشق شدن دارید، اگر همیشه عاشق بودید یا اگر عشاق پا به سن گذاشته‌اید حتما به پارک عشاق ایروان بروید تا عشق‌تان را نو و سرسبز کنید. این پارک در خیابان باغرامیان در مرکز شهر ایروان قرار دارد. این پارک کافه کوچک روباز دارد، آمفی تئاتر دارد، چهار آبشار فوق‌العاده دارد، پارک ژاپنی دارد، فضای سبزی هوش‌ریا دارد، کلی مجسمه دارد، نورپردازی شبانه‌ دارد، موسیقی زنده دارد. واقعا همه‌ی این‌ها برای ساختن یک روز عاشقانه کافی نیستند؟

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان

 

مراکز تفریحی ارمنستان می‌توانند دقایق شیرینی را در سفر برای شما بسازند. اگر مسافر این کشور بوده‌اید از تفریحات دیگر آن برای سفرزون بگویید.