اگر تنها برای دیدن جاهای دیدنی تاریخی اصفهان به آن سفر می‌کنید و از تفریحاتش بی خبر هستید باید بگوییم که بخش بزرگی از سفر را از دست داده‌اید. این شهر می‌تواند بسته‌ی کاملی از زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را به گردشگران ارائه کند. مراکز تفریحی اصفهان سال‌ها است که با کیفیتی بالا در حال گسترش است و با بازدید از آن‌ها می‌توانید خاطره‌ای تکرار نشدنی در تقویم سفر به اصفهان خود ثبت کنید. با سفرزون همراه باشید تا بهترین تفریحات اصفهان را بیشتر بشناسید.

saadatrent

راهنمای سفر به اصفهان 

با مهم‌ترین مراکز تفریحی اصفهان آشنا شوید

برای گشت و گذار در مراکز تفریحی باید علاقه و سلیقه‌ی خود را اولویت بندی کنید. با بازدید از مراکز تفریحی اصفهان متوجه می‌شوید که دلیل نام گذاری این شهر به نصف جهان چیست.

کاروان‌سرای مادرشاه و خاطره‌سازی در قلب تاریخ با «رستوران کافه ارکیــده»

1. رستوران ارکیده اصفهان، غذای اصیل و با کیفیت ایرانی

کاروان‌سرای مادر شاه از شاهکارهای معماری عصر صفوی است که به تازگی با افتتاح نهمین شعبه از مجموعه «رستوران‌ کافه‌های ارکیده»، به قطب گردشگری پرطرفدار در شاهین شهر اصفهان تبدیل شده است.

در محوطه کاروان‌سرای مادرشاه؛ غرفه‌های فروش سوغات و صنایع دستی، ظروف مسی و لباس‌های محلی، خوراکی‌های سنتی و… رنگی از شادی و نشاط به فضا می‌بخشند.

در این بین، رستوران کافه ارکیده در این مجموعه با طراحی تاریخی و چشم‌نواز، ارائه خدمات خاص و روایتی متفاوت از غذای خوش‌طعم و باکیفیت، نبض زندگی را در کاروان‌سرا به تپش درآورده و مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

نوای موسیقی سنتی فضای این کافه رستوران را دلنشین‌تر می‌کند. با وجود منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی در رستوران و کافه و سرو نوشیدنی‌های سنتی در شربتخانه خیالتان راحت باشد که ذائقه‌تان هرچند سرسخت؛ بی‌نصیب نمی‌ماند. کودکان در این فضا فراموش نشده‌اند و با اجرای برنامه‌های رایگان و ویژه به آنها و والدینشان خوش خواهد گذشت. طراحی فضای رستوران‌کافه همان‌طور که از نامش پیداست سنتی است، انگار که در بخشی از تاریخ صفوی پا گذاشته‌ایم. فضای سنتی «شاه‌نشین»، نمونه چشم‌گیر این طراحی است که جذابیت حضور گردشگران را دو چندان کرده است.  

فضای سبز، نیمکت، آب‌نما، نورپردازی و پارکینگ مجموعه، امکاناتی است که رستوران کافه ارکیده را به فضایی ایده‌آل برای دورهمی‌ها و خاطره‌سازی تبدیل می‌کند.

اطلاعات رستوران ارکیده اصفهان :

آدرس رستوران ارکیده اصفهان: انتهای اتوبان کاشان – اصفهان، کاروانسرای عباسی(مادرشاه)، رستوران کافه ارکیده

شماره تماس: 

۰۳۱۴۵۶۴۴۴۸۰-۵

آدرس اینستاگرام رستوران ارکیده اصفهان: orkideh_restaurant

پارک جنگلی ناژوان، مجموعه‌ای از تفریحات اصفهان

تفریحات-اصفهان۱
پارک جنگلی ناژوان،زیبایی محض طبیعت

پارک جنگلی ناژوان جایی است که می‌توانید برای پیک نیک‌های خانوادگی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و تفریحات دیگر آن را انتخاب کنید. اصفهان به دلیل وجود کارخانه‌ها و صنایع حومه‌ی آن، یکی از شهرهای آلوده‌ی ایران به حساب می‌آید. پارک جنگلی ناژوان ریه‌های شهر و دومین میراث طبیعی اصفهان بعد از زاینده رود است. به همین دلیل از محبوب‌ترین جاهای تفریحی برای شهروندان اصفهانی و گردشگران است. پارک ناژوان بخش‌های مختلفی مانند تله سیژ ناژوان ، شهربازی، پارک آبی و موزه‌های طبیعی دیدنی دارد.

آکواریوم اصفهان ، اولین تونل آکواریوم ایران

شاید تصور نکنید که در شهر مرکزی و تقریبا کویری ایران می‌توانید شاهد بخشی از اقیانوس باشید. آکواریوم یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که اگرچه مرکزی نو به حساب می‌آید اما طرفداران بسیاری دارد و یکی از متفاوت‌ترین تفریحات در شهر است. این مجموعه که در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد، شامل یک تونل زیر زمینی است که با قدم گذاشتن به آن خود را در پهنه‌ی وسیعی از دریا تصور می‌کنید. برای رسیدن به تونل باید حدود ۷ متر زیر زمین بروید تا محفظه‌های غول پیکر و آبی آکواریوم‌ها با ۶۵۰۰ موجود زنده را ببینید.

۳۳ آکواریوم به طول‌های ۵ تا ۱۰ متری در آن وجود دارد.هر بخش از این آکواریوم، میزبان ماهی‌هایی از اقیانوس‌های مختلف دنیا با شرایط خاص زندگی خودشان است. اسب دریایی، خرچنگ آبی، عقرب ماهی، ماهی خاویار و کمانگیر نمونه‌ای از ماهیان نادر دنیا هستند که در آن نگهداری می‌شوند.

آکواریوم‌های لمسی می‌توانند برشی واقعی از رودخانه آمازون را به شما نشان دهند. باورنکردنی است که در قلب اصفهان ایران و در عمق زمین می‌توانید ۶ نوع کوسه را از فاصله‌ای چند سانتی‌متری از پشت شیشه‌‌های آکواریوم ببینید.

این مجموعه همه روزه از ۹ صبح تا ۷ شب قابل بازدید و هزینه‌ی ورودی آن ۲۱۰۰۰ تومان است.

باغ پرندگان اصفهان ، تماشای پرندگان هزار رنگ

یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی اصفهان و یکی از بخش‌های مهم پارک جنگلی ناژوان است. این باغ در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و از همان زمان تا امروز رونق زیادی دارد. با بازدید از این مجموعه می‌توانید در منطقه‌ای وسیع قدم بزنید و ۴ هزار پرنده از ۱۳۰ گونه‌ی مختلف را تماشا کنید.

در بخشی از این باغ، آلاچیق‌هایی برای رفاه گردشگران وجود دارد. علاوه‌بر آن می‌توانید از کافه‌ی باغ چای و قهوه سفارش دهید و در این منطقه‌ی سبز اصفهان وقت بگذرانید. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب می‌توانید از باغ پرندگان دیدن کنید. هزینه ورود به آن ۱۰ هزار تومان است.

تله سیژ ناژوان، سفر بر فراز اصفهان

مراکز تفریحی اصفهان
تله سیژ از مهم‌ترین مراکز تفریحی اصفهان است

در ابتدای جاده‌ی الفت و ورودی پارک جنگلی ناژوان سبز، ایستگاه تله سیژ پارک قرار گرفته است. اگر می‌خواهید طبیعت زیبای پارک را تا انتها از ارتفاع ۲۴ متری ببینید و از بالای سرسبزی‌های اصفهان سلفی بگیرید، می‌توانید این وسیله را برای تفریح انتخاب کنید. تله سیژ هر روز از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب در حال انتقال گردشگران است و هزینه‌ی رفت و برگشت آن ۱۸ هزار تومان است.

شهر رویاها ، بزرگ‌ترین شهر بازی خاورمیانه

مراکز تفریحی اصفهان
متفاوت‌ترین در بین مراکز تفریحی اصفهان

شهربازی همیشه یکی از گزینه‌های تفریح خانواده‌ها و به خصوص کودکان است. اما شهر رویاها علاوه‌بر آنکه مکانی سراسر لذت را برای کودکان فراهم کرده است، تفریحات بی نظیری برای بزرگسالان هم دارد. این شهربازی بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه است که در ساخت آن از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده. بنابراین عجیب نیست که امن‌ترین وسایل بازی و تفریح را می‌توانید در آن پیدا کنید.

پر طرفدارترین‌های مجموعه شهر رویاها

امکانات تازه و هیجان انگیز این شهربازی شگفت انگیز بسیار زیاد است. تنوع از ویژگی‌های بازی‌های مجموعه است و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. اما در این میان بعضی از تفریحات مجموعه پر طرفدار تر هستند.

تفریحات-اصفهان۱۵
ترن هوایی ، تجربه هیجان در شهر رویاها

ترن هوایی معلق وسیله‌ای غول پیکر است. اگر می‌خواهید آدرنالین با سرعت زیاد به رگ‌های شما وارد شود حتما ترن سواری در این مجموعه را تجربه کنید.

تفریحات-اصفهان۱۶
شهر واژگون اصفهان

شهر واژگون ساختمانی فانتزی و زیباست که با ورود به آن به دنیای وحشت ۹ بعدی پا می‌گذارید. واگن‌هایی شما را به دل ماجراجویی هدایت می‌کند. بازدیدکنندگان باید تا انتهای مسیر، مراحل مختلف مبارزه با دایناسورها را با هیجان بسیار زیاد بگذرانند.

مراکز تفریحی اصفهان
تجربه فضانوردی در شهر رویاها

سفر به فضا اگرچه دیگر از ناممکن‌ها نیست، اما هنوز سخت و دست نیافتنی به نظر می‌رسد. امروزه گشت و گذارهای مجازی و شبیه‌سازی‌های پیشرفته رویاهای انسان را روی زمین آورده است. سفر به فضا بخشی از شهر رویاها است که با آن می‌توانید حدود ۷ دقیقه در دنیای مجازی و در جایی بسیار دورتر از سیاره‌ی خود بچرخید و از شگفتی‌های آن لذت ببرید

تفریحات-اصفهان۱۹
لمس دنیای زیر آب

دنیای زیر آب جایی در اعماق اقیانوس‌هاست. با ورود به این مجموعه و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌توانید تجربه‌ی حضور در زیر آب‌های سیاه اقیانوس‌ها داشته باشید. این سینمای ۴ بعدی افکت‌هایی را برای واقعی شدن فضا ارائه می‌دهد و تجربه‌ای جدید از سفر به اصفهان را برای شما ثبت می‌کند.

باغ گلها ، چشم انداز بهشتی

مراکز تفریحی اصفهان

صحنه‌ای رنگارنگ از زیباترین مناظر طبیعی را می‌توانید در باغ گلهای اصفهان ببینید. باغ گلها یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که با ورود به آن پهنه‌ای سراسر رنگ و زیبایی از انواع گیاهان و گل‌ها را می‌بینید.

مراکز تفریحی اصفهاناین باغ شامل بخش‌های متفاوتی مانند گلخانه، باغ صخره‌ای، برکه و باغ زیبای رز است. آمفی تئاتر روباز باغ با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مناسبت‌های خاص برنامه‌های جشن، سخنرانی و نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌کند.

موزه موسیقی ، تفریح طرب انگیز

موزه‌گردی اگرچه در دسته‌ی گردش‌های تاریخی است، اما اگر می‌خواهید متفاوت‌ترین موزه‌گردی خود را تجربه کنید ساده از آن نگذرید. موزه موسیقی اصفهان تنها یک بنا با اطلاعات تاریخی نیست. زیبایی، تنوع و وجود شور زندگی و ریتم از ویژگی‌های مهم آن است.

مراکز تفریحی اصفهان

در تالار سازهای ملی و محلی با انواع ساز، پیشینه و نکات مهم مربوط به آنها آشنا می‌شوید. بخشی از موزه مربوط به آشنایی با اساتید برجسته‌ی سازهای مختلف موسیقی است. اما مهیج‌ترین بخش موزه سالن موسیقی است. می‌توانید پس از بازدید کامل از موزه در این سالن شاهد اجرای موسیقی زنده‌ی سنتی باشید. در کارگاه ساز هم می‌توانید با نحوه‌ی ساخت سازها آشنا شوید.

بازدید از این موزه هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب امکان پذیر است و برای ورود به آن باید ۱۵ هزار تومان بپردازید.

تماشای فیلم در سالن‌های اصفهان

سینما یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی در هر شهر است. اگر می‌خواهید لحظات متفاوتی را در اصفهان تجربه کنید سینما مکان مناسبی برای گذران وقت است. سینما سپاهان ، مجتمع سینمایی چهارباغ ، پردیس سینمایی ساحل و سینما قدس محبوب‌ترین سالن‌های سینما در این شهر است.

استخر و پارک آبی آبسار اصفهان

استخر و پارک آبی همیشه هیجان‌انگیز است. همیشه وقتی در پارک آبی باشید، بهتان خوش می‌گذرد. هیچکس نیست که از حضور در پارک آبی و آب بازی لذت نبرد. پس چه بهتر که حتماً درباره استخر و پارک آبی ابسار در بین مراکز تفریحی اصفهان صحبت کنیم. این استخر و پارک آبی، یکی از بهترین مراکز تفریحی ورزشی در اصفهان به حساب می‌آید. پارک آبی آبسار را می‌توان مجهزترین پارک آبی در این شهر دانست. در این پارک آبی انواع آیتم‌های تفریحی مختلف وجود دارد.

آب استخر به‌خوبی تصفیه می‌‌شود و بسیار زلال است. امکان استفاده از بخش‌های مختلف بازی همانند انواع سرسره، قیف موج، استخر موج، رودخانه خروشان و آیتم‌های دیگر تفریحی در پارک آبی وجود دارد. همچنین مراجعان می‌توانند از استخر، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی و سالن ماساژ نیز استفاده کنند. برخورد پرسنل در این مجموعه بسیار عالیست و در مقایسه با مبلغی که پرداخت می‌کنید، تفریح بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. امکان استفاده از پارکینگ مجموعه وجود دارد و دسترسی به آن از طریق اتوبوس و مترو نیز امکان‌پذیر است.

آدرس: اصفهان، سپاهان شهر، بلوار شاهد

سانس آقایان در پارک آبی: شنبه‌ها از ساعت ۱۸ الی ۲۴، دوشنبه و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۴ الی ۲۴، جمعه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۴

سانس بانوان در پارک آبی : یکشنبه و سه شنبه‌ها از ساعت ۱۴ الی ۲۲، پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۲

سانس آقایان در استخر: روزهای زوج از ساعت ۲۰ الی ۲۴ | روزهای فرد از ساعت ۱۴ الی ۲۴ |  جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۴

سانس بانوان در استخر: روزهای زوج از ساعت ۹ الی ۱۹|  جمعه از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۵۱۰۱۰۰

کارتینگ پارسا

کارتینگ یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که در بین جوانان شهرت دارد. رانندگی با سرعت بالا همیشه لذت‌بخش است. همه ما وقتی که با سرعت بالا رانندگی کنیم، هیجان بسیاری را در وجودمان احساس خواهیم کرد. البته رانندگی با سرعت بالا در سطح شهر بسیار خطرناک است. پس برای این تجربه هیجان‌انگیز، می‌توانید سری به کارتینگ پارسا بزنید.

کارتینگ پارسا یکی از بهترین و بزرگترین پیست‌های کارتینگ در اصفهان را دارد. در این پیست آموزش‌های اولیه حرکت با ماشین مخصوص کارتینگ به شما به‌صورت رایگان داده می‌شود. همچنین کلاه‌ ایمنی و تجهیزات مختلف کارتینگ نیز به‌صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار خواهد کرد. سپس می‌توانید استارت بزنید و سوار بر این وسایل نقلیه کوچک و پرسرعت شوید. سرعت ماشین‌های این پیست عالیست و می‌توانید از سرعت بالای آن‌ها لذت ببرید. این پیست دارای پیچ‌های استاندارد است و لازم نیست نگران کیفیت مسیر باشید. در نهایت بعد از کلی رانندگی و تفریح، می‌توانید سری به کافی‌شاپ و رستوران آن بزنید و کمی استراحت کنید.

آدرس: اصفهان، سه راه حکیم نظامی، ورزشگاه ۲۲ بهمن، مجموعه کارتینگ پارسا

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

هزینه یک راند کامل: ۶۰هزار تومان

تالار چل چشمه

خب درباره انواع تفریحات هیجان‌انگیز صحبت کردیم. حال بهتر است کمی به مراکز تفریحی و فرهنگی اصفهان بپردازیم. در بین مراکز تفریحی اصفهان ، تالار چل چشمه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای تئاتر به حساب می‌آید. در این تالار می‌توانید از انواع برنامه‌های شاید و هنری تئاتر لذت ببرید. برنامه تئاتر چل چشمه به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کند. پس بهتر است از طریق اینترنت یا به‌صورت تلفنی از برنامه‌ها اطلاع پیدا کنید. این تالار دارای سالنی بسیار عالی و مجهز است و انواع برنامه‌های مختلف در آن برگزار می‌شود. پس اگر به برنامه‌های هنری و فرهنگی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این تالار بزنید. لازم به ذکر است در ایام تعطیلات و آخر هفته، این تالار بسیار شلوغ می‌شود. پس اگر قصد حضور در این تالار را در ایام تعطیلات دارید، حتماً از قبل بلیط خود را رزرو کنید.

آدرس: اصفهان، مارون، کنارگذر امام خمینی، خیابان آزادگان

ساعت کار: بستگی به برنامه تئاتر دارد

هزینه بلیط: با نوع برنامه متغییر است

باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

اکثر ما بعد از تماشای فیلم‌های اکشن، دلمان می‌خواهد که اسلحه به دست بگیریم و به جنگ با دشمن برویم! خب پینت بال دقیقاً برای همین موضوع به وجود آمد. در پینت بال شما یک اسلحه با گلوله‌های حاوی رنگ در دست می‌گیرید و به جنگ دوستان خود در تیم حریف می‌روید! پینت بال قوانین ثباتی دارد؛ اما دارای زمین‌های بسیار متنوعی است. شما باید سنگر بگیرید، هدف‌گیری عالی داشته باشید و همچنین با استراتژی تیمی پیش بروید. زمین پینت بال تأثیر بسیاری بر کیفیت و میزان هیجان شما می‌گذارد. باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان اصفهان، یکی از بهترین زمین‌های پینت بال به حساب می‌آید. پس اگر شما نیز به این بازی جنگی بامزه علاقه‌مند هستید، سری به این باشگاه بزنید.

آدرس: شهرک بهارستان، بلوار ولیعصر، قبل از پارک کوهستان، پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

شماره تماس: ۰۹۱۳۸۶۷۴۰۳۳

ساعت کار: ۱۱ صبح الی ۲۳ شب

 


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اصفهان کلیک کنید.