تبریز شهر خوش‌رنگ‌ولعاب آذربایجان است که تاریخ پر فراز و نشیبی داشته و نبض تمدن و فرهنگ، در این شهر همیشه در تپش بوده است. بسیاری از شاعران، ادیبان و مردان سیاست که نام آن‌ها در صفحات تاریخ نقش بسته است، برخاسته از این شهر آذربایجانی بوده‌اند. سفر به تبریز و گشت‌وگذار در جغرافیای آن، مهیج و فراموش نشدنی است. این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است که لحظه‌های‌تان را با خود همراه می‌کند. در کنار این جاذبه‌ها، مراکز تفریحی تبریز از پر رونق‌ترین بخش سفر به این منطقه است که حسابی گردشگران را شیفته‌ی خود کرده است. با سفرزون همراه شوید تا علاوه بر سیاحت در جاذبه‌ها و چشیدن خوشمزگی‌های سنتی تبریز، با هم سری به مراکز تفریحی آن بزنیم و یک خاطره‌ی شیرین از سفر به این کلان‌شهر بسازیم.

saadatrent

سورتمه تبریز ، تجربه‌ی آدرنالین در مراکز تفریحی تبریز

اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید، در سفرتان به تبریز هم فرصت یک تجربه‌ی پر هیاهو و مهیج را خواهید داشت. سورتمه تبریز یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی این شهر است که فصل‌های گردشگری، حسابی پر رونق است. طراحی این سورتمه به شکل کابین‌های یک نفره و دو نفره است و منظره‌ای دیدنی از شهر را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. در این مسیر ۴۵۰ متری، داخل کابین‌های مجزا، جذاب‌ترین قاب از نمای تبریز را با چاشنی آدرنالین تجربه کنید و یک سفر به یاد ماندنی برای خود و همسفران‌تان بسازید. این سورتمه در بین مراکز تفریحی تبریز یکی از پرطرفدارترین مکان‌هایی است که شیرینی سفر به این شهر را چند برابر می‌کند. برای استفاده از این سورتمه باید به تفرجگاه ائل باغی تبریز بروید.

آدرس: تبریز، اتوبان کسایی به سمت تهران، روبه‌روی هتل پارس، تفرجگاه ائل باغی

شهربازی باغلارباغی ، حس خوش بازی در شهر

رفتن به شهربازی همیشه یکی از تفریح‌های محبوب برای بیش‌تر گروه‌های سنی بوده است. بچه‌ها شیفته‌ی رنگارنگی فضای جذاب این محیط پر زرق و برق و بزرگ‌ترها دوست‌دار هیجان بازی‌های نوستالژیک آن هستند. پیدا کردن فرصت برای رفتن به شهربازی در سفر هم جذابیت‌های خودش را دارد. اگر اهل این هیجان خاطره‌ساز هستید، در تبریز نیز فرصت این تجربه‌ی شیرین را دارید. شهربازی باغلارباغی یک مجموعه‌ی دوست داشتنی از بازی‌های مهیجی است که انرژی‌تان را سرریز می‌کند و به لحظه‌های‌تان رنگ خوشحالی می‌بخشد.

آدرس: تبریز، بلوار شهریار، مجتمع تفریحی باغلارباغی

قلعه شادی ، سیر خوشحالی در مراکز تفریحی تبریز

وجود شهربازی سرپوشیده در مراکز خرید، فرصت خوبی است تا در کنار شور و شوق و حس خوب خریدهای رنگارنگ، سری هم به دنیای هیجان و بازی بزنید و شادی‌تان را تکمیل کنید. قلعه شادی تبریز با دو شعبه در دو مرکز خرید ستاره باران و مجتمع تجاری اطلس، دنیایی از خوشحالی را به شما منتقل می‌کنند. تنوع بازی‌های مختلف این مجموعه، لحظه‌های سرگرم کننده‌ای برای کودکان و بزرگسالان می‌سازد.

آدرس شعبه مرکز خرید ستاره باران: تبریز، میدان جهاد، مرکز خرید ستاره باران

آدرس شعبه مجتمع تجاری اطلس: تبریز، خیابان نگین پارک، مجتمع تجاری اطلس

گیم‌لند بوم کلاب پارک ولیعصر ، دنیایی پر از انرژی در سفر به تبریز

مراکز تفریحی تبریز

اگر به‌دنبال یک انتخاب خاص برای خوش‌گذرانی در بین مراکز تفریحی تبریز هستید، گیم لند بوم کلاب در پارک ولیعصر این شهر، راضی‌تان می‌کند. سرگرمی‌هایی همچون بیلیارد، فوتبال دستی و… ، فرصت خوبی است تا خودتان را در این شهر سرگرم کنید و لحظه‌های‌تان را با جذابیت دلچسب بوم کلاب و قدم زدن در هوای تازه‌ی پارک ولیعصر پر کنید. این پارک زیبا که به پارک موزیکال هم شناخته می‌شود، با نمایش موزون آب و همراهی موسیقی، نماهایی دیدنی می‌سازد و حسابی سرگرم‌تان می‌کند.

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، روبه‌روی دادگستری، پارک ولیعصر

مجتمع لاله پارک ، خرید و تفریح در یک قاب

ترکیب مراکز خرید و مکان‌های تفریحی، ایده‌ی هوشمندانه‌ای است که در بسیاری از شهرها، در دل مجتمع‌های تجاری اجرا شده است تا حس شادی را دوچندان و رونق گردشگری را چند برابر کند. مجتمع لاله پارک یک مرکز تفریحی و تجاری است که خاصیت اقامتی هم دارد و سه نیاز را در یک زمان پاسخ  می‌دهد. هتل کایا در این مجموعه که یکی از شعبه‌های هتل‌های زنجیره‌ای هتل کایای ترکیه است، گزینه‌ای برای اقامت در شهر است و زیر مجموعه لاله پارک محسوب می‌شود. در سفرتان به تبریز به این مجتمع دیدنی بروید، در شهربازی و فودکورت آن حسابی خوش‌گذرانی کنید، سری به فروشگاه‌های این مجموعه بزنید و با کیسه‌های رنگارنگ خرید، شادی و هیجان خودتان را کامل کنید. این مجموعه انتخابی جذاب در بین مراکز تفریحی تبریز است که با تنوع مطلوبی از خرید و تفریح، شما را سرگرم خاطره‌سازی از سفرتان می‌کند.

آدرس: تبریز، بزرگ‌راه پاسداران، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تفریحی لاله پارک

لونا پارک ائل گلی تبریز ، یک سرگرمی فراموش نشدنی

مراکز تفریحی تبریز

در بین جاذبه‌های گردشگری تبریز، ائل گلی، گل سرسبد آن‌ها است که هر توریستی بدون رفتن به این منطقه، این شهر را ترک نمی‌کند. ائل گلی پر از جذابیت‌هایی است که وقت‌گذرانی در آن، تبدیل به خاطره‌سازترین بخش سفر خواهد شد. یکی از این جذابیت‌های فراموش نشدنی، لونا پارک است که در سمت غربی دریاچه ائل گلی جا خوش کرده است و با دنیایی از بازی‌های مهیج همچون ترن هوایی، سالتو، اینتر پرایز و… آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. در لون پارک ائل گلی تبریز علاوه بر بازی‌های هیجان‌انگیز، فرصت زنده کردن خاطرات سال‌های کودکی‌تان با بازی‌هایی همچون چرخ و فلک و ماشین برقی را نیز خواهید داشت. قبل از سفر، لیستی از مراکز تفریحی تبریز تهیه کنید و حتماً لونا پارک ائل گلی را هم در آن بگنجانید تا حال‌وهوای گشت‌وگذارتان در این شهر، رنگی از شور و نشاط به خود بگیرد.

آدرس: تبریز، میدان شهید شریف زاده، لونا پارک ائل گلی

پیست اسکی سهند ، رد پای هیجان در کوه‌های برفی

مراکز تفریحی تبریز

رنگارنگی تنوع در مراکز تفریحی تبریز شامل سفیدرنگی دامنه‌های سهند هم می‌شود. پیست اسکی سهند یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های ورزش‌های زمستانی است که در آذربایجان شرقی جا خوش کرده و با فاصله‌ای در حدود ۴۰ کیلومتر از تبریز، از جاذبه‌های ورزشی و تفریحی این شهر محسوب می‌شود که ورزشکاران و گردشگران شیفته‌ی اسکی و تفریح در سرزمین‌های یخی را به خود جذب می‌کند.

آدرس: آذربایجان شرقی، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مجتمع پیست اسکی سهند تبریز

پارک آبی تبریز ، تجربه‌ای متفاوت در سفر به شمال غرب کشور

هیجان پارک‌های آبی همیشه محبوب و پر طرفدار بوده است و لذت تجربه‌ی آن در شهر تبریز، رنگ خوش‌زرق‌ و برقی به سفرتان می‌دهد. پارک آبی زیرزمینی تبریز، با محیطی وسیع و سبک و سیاق طراحی خاص خود، علاقمندان تفریحات آبی را شیفته‌ی خود کرده و گزینه‌ی محبوب و منحصربه‌فردی در بین مراکز تفریحی تبریز است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً لذت تجربه‌ی آن را امتحان کنید.

آدرس: تبریز، شهرک یاغچیان، خیابان توحید، بعد از مخابرات، جنب پارک اوشاخلار باغچاسی

تله کابین کوه عینالی تبریز ، سیر بر فراز شهر

مراکز تفریحی تبریز

یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی تبریز ، تله کابین کوه عینالی است که زیباترین و کامل‌ترین نمای شهری را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد. این تله کابین در کوه عینالی که یکی از جاذبه‌های پر طرفدار تبریز است، واقع شده و در کنار بقعه عون بن علی و دریاچه مصنوعی داغ گلی، دلنشینی این مجموعه را چند برابر کرده است. در سفرتان به تبریز اگر هوس رفتن به دل طبیعت کوهستانی عینالی را کردید، سوار تله کابین طویل این کوه بشوید و در کنار آرامش حاصل از استاندارهای به‌روز این وسیله، از چشم‌انداز جادویی و دیدنی تبریز هم لذت ببرید.

آدرس: تبریز، بزرگ‌راه پاسداران، کوه عینالی

استخر رسالت تبریز

همیشه که برای آب بازی نباید به پارک آبی رفت. گاهی شنایی ساده در یک استخر معمولی نیز می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. اگر اهل شنا و تفریحات آبی هستید، حتماً سری به استخر رسالت تبریز بزنید. این استخر یکی از بهترین و البته بزرگترین استخر‌های تبریز به حساب می‌آید. فضای داخلی استخر رسالت تبریز بسیار زیباست و از تماشای فضاسازی داخلی آن لذت خواهید برد.

در این استخر بزرگ می‌توانید از استخر مخصوص کودکان، استخر عمیق، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد و تجهیزات بدنسازی استفاده کنید. استخر رسالت دارای استخری با طول بسیار زیاد است. پس می‌توانید به‌صورت استقامتی مهارت خود را در شنا کردن به چالش بکشید. بر اساس نظرات ورزشکاران و بازدیدکنندگان، استخر رسالت از نظر پاکیزگی یکی از بهترین استخرهای تبریز به حساب می‌آید. آب استخر همیشه زلال و پاک است و از شنا داخل آن لذت خواهید برد. آبتنی در این استخر چه در زمستان و چه در تابستان جان می‌دهد.

آدرس: تبریز، خیابان رسالت،  جنب مخابرات شهید باکری،  باشگاه رسالت،  استخر رسالت تبریز

سانس بانوان: روزهای فرد از ساعت۱۱ الی۱۷ |  جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۳

سانس آقایان: روزهای زوج از ساعت ۱۵ الی ۲۲ | روزهای فرد از ساعت ۱۸ الی ۲۲ | جمعه از ساعت  ۱۴ الی ۲۲

شماره تماس: ۰۴۱-۳۴۴۷۱۸۴۷-۴۶

پیست کارتینگ تبریز

الحق که کارتینگ را باید در زمره مفرح‌ترین تفریحات جوانان قرار داد. خب همه ما با تماشای فیلم‌های اکشن یا بازی‌های هیجان‌انگیز، دلمان می‌خواهد که پایمان را روی پدال گاز قرار دهیم و تا می‌توانیم با سرعت حرکت کنیم. خب قطعاً به‌خاطر مسائل ایمنی نباید این کار ر انجام دهیم. همچنین اگر از سرعت مجاز فراتر حرکت کنیم، پلیس با ما برخورد قانونی خواهد کرد! خب پیست کارتینگ دقیقاً به همین منظور افتتاح شده است.

شما می‌توانید همراه با تجهیزات کامل ایمنی، سوار بر خودروهای مخصوص کارتینگ شوید و سرعت و هیجان را در محیط استاندارد و آماده سرعت، تجربه کنید. کارتینگ شرایط خاص و منحصر‌به‌فردی دارد. در کارتینگ شما می‌توانید با سرعت حرکت کنید و نگران جریمه شدن نباشید! در صورتی که کارتینگ را به‌صورت گروهی تجربه کنید، هیجان شما چندین و چند برابر خواهد شد. لازم به ذکر است این تفریح هیجان‌انگیز قیمت چندانی ندارد. پس باید آن را در لیست بهترین و ارزان ترین مراکز تفریحی تبریز قرار دارد. پیست کارتینگ تبریز استاندارد بوده و حتی زاویه پیچ‌های آن حساب‌شده طراحی شده است.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، نرسیده به پمپ گاز

شماره تماس: ۰۹۱۴۸۱۵۷۷۲۵

ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ بامداد

هزینه استفاده: ۶۰هزار تومان

پردیس سینمایی ستاره باران تبریز

فیلم دیدن همیشه مزه می‌دهد. یک ظرف بزرگ پف فیل، چند چیپس و پفک و آبمیوه به همراه یک فیلم هیجان‌انگیز که مدت‌ها منتظر آن بودیم. خب چه چیزی بهتر از این؟ فیلم دیدن در سینما یکی از تفریحات خانوادگی و عالی است که می‌توانید در تبریز تجربه کنید. تبریز دارای سینماهای مختلفی است. پردیس سینمایی ستاره باران را می‌توان به نوعی بهترین سینما در تمام تبریز دانست. این پردیس سینمایی در طبقات سوم و چهارم مجتمع بزرگ تجاری ستاره باران قرار دارد. پردیس سینمایی ستاره باران دارای چهار سالن مختلف و یک سالن آمفی تئاتر بزرگ با ظرفیت ۷۰۰ نفر است.

این پردیس سینمایی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرد. لازم به ذکر است پردیس سینمایی ستاره باران تبریز، اولین پردیس سینمایی در شمال غرب ایران به حساب می‌آید. یکی از نکات مثبت که درباره این پردیس سینمایی باید به آن اشاره کنیم، اکران فیلم‌های خارجی در یکی از سالن‌های این پردیس است. همچنین شما می‌توانید از امکاناتی همچون پارکینگ، کافه، فودکورت، انواع رستوران و غیره مرکز تجاری ستاره باران تبریز نیز بهره‌مند شوید. تمامی سالن‌های سینما دارای بهترین تجهیزات صوتی و تصویری هستند. به همین خاطر می‌توانید از تماشای فیلم‌های باکیفیت بالا لذت ببرید.

آدرس: تبریز، کوچه باغ، خیابان امام خمینی، بلوار ۲۲بهمن

شماره تماس: ۰۴۱۳۴۳۹۳۲۰۰

هزینه بلیط: ۲۰،۰۰۰ تومان

اتاق فرار اسکیپ میز

اتاق فرار یکی از بازی‌های جدیدی است که به تازگی در بین جوانان بسیار پرطرفدار شده است. در بازی اتاق فرار که ابتدا در کشورهای خارجی به وجود آمده است، باید یک معمای ترسناک یا پلیسی را حل کنید. این بازی باید به‌صورت گروهی انجام شود. در هر اتاق فرار، چند سناریو مختلف تعبیه شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از این سناریوها را انتخاب کرده و در آن‌ها شرکت کنند. در یک سناریو، شما باید در مدت زمان تعیین شده، مراحل را پشت سر بگذارید و معماهای مختلف را حل کنید.

حل کردن برخی از معماها بسیار سخت است و گاهی شرکت‌کنندگان در آن شکست می‌خورند. برخی دیگر بسیار ترسناک هستند و حتی گاهی شرکت‌کنندگان از حضور در آن انصراف می‌دهند! پس اگر به‌دنبال تجربه هیجان هستید و حس می‌کنید شرلوک هلمز بعدی دنیا هستید! سری به اتاق فرار بزنید.

اتاق فرار اسکیپ میز یا همان Escape Maze که به‌معنای هزار توی فرار است، یکی از بهترین اتاق‌های فرار در تبریز به حساب می‌آید. این اتاق فرار دو شعبه مختلف در تبریز دارد. در هر شعبه می‌توانید سناریوهای مختلفی را مشاهده کنید. فضاسازی هر سناریو بسیار حرفه‌ای انجام‌شده است و از نظر کاربران و مشتریان، این اتاق فرار یکی از بهترین مراکز تفریحی تبریز به حساب می‌آید.

آدرس شعبه کبود: تبریز .جنب مسجدکبود . پاساژ ستاره المپیک .پلاک۲۴۳

سناریوهای شعبه کبود: اتاق فرار جراح دیوانه با ژانر ترسناک | اتاق فرار شرلوک با ژانر ترسناک معمایی

شعبه ستاره باران: تبریز .نصف راه .مجتمع ستاره باران .پردیس سینمایی. روبه روسالن چهار

سناریو‌های شعبه ستاره باران: اتاق فرار شکنجه با ژانر ترسناک | اتاق فرار سرقت از بانک | ژانر هیجانی و دلهره‌آور

شماره تماس: ۰۹۱۴۸۱۵۵۵۴۸

باشگاه پینت بال و لیزر تگ تبریز

آیا وقتی فیلم‌های جنگی و پلیسی را می‌بینید دلتان می‌خواهد اسلحه را بردارید و یک تنه به لشگر دشمن بزنید؟ در بازی‌های هیجان‌انگیز و جنگی تصور می‌کنید که بهترین استراتژی حمله و دفاع را دارید؟ خب این گوی و این میدان ! باشگاه پینت بال و لیزر تگ تبریز به شما این امکان را می‌دهد تا هر آنچه در فیلم‌های جنگی و بازی‌های ارتشی مشاهده کردید را در واقعیت نیز تجربه کنید! البته کسی اسلحه واقعی به شما نمی‌دهد! اما می‌توانید با اسلحه‌هایی با گلوله‌های رنگی، با استراتژی کامل باعث برنده‌شدن تیم خودتان شوید.

پینت بال قوانین کاملاً دقیقی دارد. به همین خاطر باید یک داور بر بازی نظارت کند. زمین بازی نیز تأثیر بسیاری بر هیجان بازی خواهد داشت. زمین پینت بال باشگاه تبریز یک زمین کاملاً عالی و پویا است. در هر بخش زمین شرایط استراتژیک خاص و سنگ‌های متفاوت قرار دارند. همچنین داور نیز بسیار جدی بر بازی نظارت می‌کند.

لیزر تگ نیز یکی دیگر از بازی‌های جنگی است که شباهت بسیاری به پینت بال دارد. با این تفاوت که به جای اسلحه رنگی، از اسلحه لیزری استفاده می‌کنند. روی لباس بازیکنان نیز سنسورهای حساس به لیزر وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید با شلیک به‌سمت حریف خود، او را ناک اوت کنید!

آدرس: چایکنار، پارک شمس، شهربازی شمس

شماره تماس: ۰۴۱۳۶۵۵۱۳۹۸

ساعت بازی: ۱۰ صبح الی ۲۴ بامداد

 

 

 


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تبریز کلیک کنید.


شما بنویسید ‌

تبریز شهری بزرگ و دوست داشتنی در دیار آذربایجان است که پتانسیل بالایی در مقاصد گردشگری داخلی دارد و این شهر هر ساله میزبان جمعیت بالایی از توریست‌های داخلی و خارجی است. تنوع جاذبه‌ها، مراکز خرید، جاهای تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌های این شهر، هر سلیقه‌ای را از خود راضی می‌کند. در سفرتان به این شهر تاریخی از مراکز تفریحی آن هم غافل نشوید و حتماً نظرات و تجربه‌های جذاب خودتان را در مورد این مراکز با ما در میان بگذارید. سفرزون منتظر خواندن دیده‌های تازه‌ی شما برای آشنایی با دیگر مراکز تفریحی تبریز است.