اردبیل، شهر آب‌های گرم درمانگر، این روزها به شهری تبدیل شده‌است که جزو اولین انتخاب‌های هر گردشگری محسوب می‌شود. این شهر با قدمت فرهنگی و تاریخی غنی، مردمان مهربان با زبان شیرین آذری و آب و هوای بی‌نظیرش یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است. شهر اردبیل، علاوه‌بر ابنیه تاریخی، مکان‌های دیدنی طبیعی و زیبایی‌های بصری زیاد، دارای مراکز خریدی است که مسافران و گردشگران را به خودش جذب می‌کند. مراکز خرید اردبیل جلوه‌ای از فرهنگ مردم این شهر را به نمایش می‌گذارد. تنوع مراکز خرید اردبیل و محصولات مرغوب و به یادماندنی که عرضه می‌کند، مجموعه‌ای از جذابیت‌ها را شامل می‌شود که مسافران می‌توانند به راحتی محصولات مورد نظرشان را تهیه کنند. اگر مسافر این شهر زیبا هستید با سفرزون همراه باشید تا با مراکز خرید اردبیل آشنا شوید:

saadatrent

بازار اردبیل؛ پرسه در دالان تاریخ

بازار قدیمی اردبیل | مراکز خرید اردبیل
بازار قدیمی اردبیل | مراکز خرید اردبیل

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مراکز خرید اردبیل که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد، بازار اردبیل است. این بازار قدیمی با قدمت چند صد ساله و معماری زیبای خود چشم را به خودش خیره می‌کند. بازار اردبیل علاوه‌بر عرضه محصولات مختلف و سوغات بی‌نظیر این شهر، از نظر تاریخی و زیبایی هنر معماری ارزش زیادی دارد.

بازار اردبیل متعلق به دوره صفویه و قاجاریه است. رونق اصلی بازار اردبیل به حکومت در آن دوران، به به این دلیل که اردبیل خاستگاه سلاطین صفوی ، مرکز دینی و همچنین جایگاه مقابر شیخ صفی الدین اردبیلی و دیگر گذشتگان سلاطین صفوی رونق بسیار زیادی داشته‌است. این مجموعه شامل قسمت‌های متنوع از جمله راسته اصلی بازار ، راسته پیر عبدالملک ، راسته قیصریه ، راسته کفاشان ، راسته غلامان ، بازار زرگران ، سراجان ، پنبه فروشان ، مسگران ، چاقوسازان ، آهنگران ، سرای خشکبار (حاجی میرزا) ، سرای گلشن ، سرای وکیل ، سرای نو یا زنجیرلو ، سرای حاج احمد ، سرای حاج شکر ، سرای مجیدیه ، سرای امام جمعه ، سرای دوگچی و تیمچه زنجیرلی است.

بازار قدیمی اردبیل
بازار قدیمی اردبیل

چارسوق یا بازار بزرگ قیصریه، از دیگر قسمت‌های بازار اردبیل است که مدور است و گنبد این بازار کروی شکل و بلند است. این بزار از جمله مراکز خرید اردبیل است که می‌توانید در آنجا با یک تیر چند نشان بزنید. هم زیبایی‌های بازار و هنر معماری اصیل دوره صفوی و قاجاری را ببینید و ببرید، هم سوغات بی‌نظیر این شهر را خریداری کنید و هم محو مردم و فرهنگ جاری در بازار شوید.

در بازار اردبیل می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید تهیه کنید. اگر مسافر این شهر هستید، اول به این مرکز خرید بروید و مطمئن باشید از انتخاب‌تان پشیمان نخواهید شد.

آدرس بازار سنتی اردبیل روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به اردبیل کلیک کنید.


مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل؛ مجلل و همه‌چیز تمام

شورا سنتر | مراکز خرید اردبیل
شورا سنتر | مراکز خرید اردبیل

یکی از بزرگترین مراکز خرید اردبیل که می‌توان به آن اشاره کرد، مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل است. مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل، مرکز خریدی بزرگ، مدرن و شیک است و اگر از آن دسته افرادی هستید که شیک بودن مجموعه برایتان مهم است، این مرکز خرید انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل، یک مجموعه کامل و بسیار بزرگ است که هر آنچه لازم دارید را می‌توانید به راحتی از آنجا تهیه کنید. این مجتمع بسیاری از برند‌های معروف، مانند زارا و پروما را در خود جمع کرده‌است که امکان بسیار خوبی برای تهیه محصولات برند به گردشگران و مسافران می‌دهد. اگر در میان مراکز خرید اردبیل به دنبال مرکزی بزرگ، کامل و در عین‌حال شیک هستید، مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل را انتخاب کنید. آدرس این مجموعه را به خاطر بسپارید: اردبیل، خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل، مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل.

آدرس مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل روی نقشه گوگل

مرکز خرید الماس شهر؛ الماس مراکز خرید اردبیل

مرکز خرید الماس شهر
مرکز خرید الماس شهر

مرکز خرید الماس شهر، مانند الماسی در میان مراکز خرید اردبیل می‌درخشد و انتخاب بسیاری از گردشگران و مسافران است. این مرکز خرید با نمایی زیبا و مجلل در شهر اردبیل قرار دارد و جزو مجموعه‌های بسیار بزرگ این شهر حساب می‌شود. اگر به دنبال جایی برای خرید با کیفیت بالا هستید و یا دوست دارید در کمترین زمان بهترین چیزها را بخرید، حتما به مرکز خرید الماس شهر سر بزنید. برای رسیدن به این مرکز خرید باید به اردبیل و میدان شریعتی بروید.

آدرس خرید الماس شهر روی نقشه گوگل

بازار جدید طلا فروشان؛ بهترین طلاها را از اینجا تهیه کنید

بازار جدید طلافروشان | مراکز خرید اردبیل
بازار جدید طلافروشان | مراکز خرید اردبیل

بازار جدید طلا فروشان در شهر اردبیل، یکی از زیباترین بازارهای این شهر است که اگر یک بار به آنجا بروید، دوست ندارید از آنجا خارج شوید! این بازار بزرگ برای خرید انواع طلا و جواهر مناسب است و اگر به دنبال خرید طلا هستید، بهترین گزینه پیش روی شماست.

این مجموعه در سه طبقه احداث شده و دارای ۱۰۳ واحد است؛ بنابراین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا براساس سلیقه‌تان انچه را که دلخواهتان است تهیه کنید. بازار جدید طلا فروشان، از جمله پرطرفدارترین و معروف‌ترین مراکز خرید اردبیل است که چشمتان را به خودش خیره خواهد کرد.

آدرس این بازار بزرگ را در دفترچه سفرتان یادداشت کنید: اردبیل، خیابان سی متری آیت‌الله مروج، بازار جدید طلافروشان.

مراکز خرید مانائوس سرعین؛ برزیل در ایران

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید اردبیل، مراکز خرید مانائوس سرعین است. این مرکز خرید مدرن و جذاب در نزدیکی شهر قرار دارد و با موقعیت عالی جغرافیایی، مورد انتخاب بسیاری از گردشگران است. نام این مرکز تجاری، از یک شهر برزیلی گرفته شده‌ که موجب جلب نظر مسافران است.

مراکز خرید مانائوس، مجموعه‌ای بزرگ برای تهیه انواع اقلام مورد نیاز گردشگران است و می‌توانید بهترین سوغاتی‌ها را با کیفیت بالا از آنجا خریداری کنید. در سفرتان به شهر زیبای سرعین و در کنار استفاده از امکانات طبیعی و رفاهی بی‌نظیر آن، حتما سری به مراکز خرید مانائوس بزنید.

مراکز خرید اوپارک سرعین؛ شهر خوراکی‌های خوشمزه

مراکز خرید اوپارک سرعین برای طرفداران خوراکی و انواع خوردنی‌های خوشمزه اردبیل جای بسیار هیجان‌انگیزی است. این مرکز خرید با ظاهری زیبا و بزرگ، بهترین مکان برای امتحان انواع خوشمزه‌جات استان اردبیل و تمرکز روی خوراکی‌های این شهر است. اگر طرفدار خوراکی‌های جدید و جذاب هستید یا می‌خواهید برای عزیزانتان سوغات خوشمزه‌ای را تهیه کنید، به مراکز خرید اوپارک سرعین بروید و مطمئن باشید از انتخابتان پشیمان نمی‌شوید.

برای رفتن به شهر زیبای اردبیل و آبگرم سرعین و بازدید از مکان‌های زیبای طبیعی، رفاهی و تفریحی، حتما اواخر فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. در این زمان هوای این شهر بسیار مطبوع و دلپذیر است و می‌توانید از خنکای هوا لذت ببرید.همچنین می‌توانید خرید خود را از مراکز خرید اردبیل در آب‌و‌هوای معتدل انجام دهید و از گرما یا سرمای بیش از حد کلافه نشوید.

آیا تا به حال به شهر زیبای اردبیل سفر کرده‌اید؟ چقدر اهل گشتن میان مراکز خرید در شهرهای مختلف هستید؟ اگر خاطره، تجربه یا نکته قابل توجهی درباره مراکز خرید اردبیل دارید، با دوستانتان در میان بگذارید و در انتخاب هر چه بهتر مراکز خرید به گردشگران این شهر کمک کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اردبیل کلیک کنید.