باکو یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه است. این شهر بزرگ و مدرن جاذبه‌های فراونی دارد که شما را به لذت و تفریح دعوت می‌کند. فراموش نکنیم که یکی از بخش‌های محبوب و هیجان‌انگیز سفرها خرید است. در مجله‌ی سفرزون می‌خواهیم بهترین مراکز خرید باکو را به شما معرفی کنیم تا با برنامه‌ای دقیق و اطلاعات کامل در سفر به باکو آسوده باشید.

saadatrent

گنجلیک | Ganjlik ، یکی از بهترین مراکز خرید باکو

این بنا که در معماری بسیار خاص و جالب توجه است در منطقه‌ی گنجلیک باکو قرار دارد. این مرکز خرید یکی از مهم‌ترین مراکز خرید باکو محسوب می‌شود. فروشگاه برندهای مختلف، کافه‌ها و فست فودهای این مرکز از کیفیت بالایی برخوردارند که می‌توانید پس از گشت گذارتان از آن‌ها استفاده کنید. از دیگر امکانات گنجیلک می‌توان به شهربازی و سینمای این مجموعه اشاره کرد.

مراکز خرید باکو
مراکز خرید باکو

مال ۲۸ | mall 28

این بنای وسیع یکی دیگر از مراکز خرید در باکو است که در صدر این لیست قرار دارد. نام این مرکز خرید برگرفته از ایستگاه ۲۸ در نزدیکی آن است. این ناحیه به‌نوعی قلب باکو محسوب می‌شود. در این مرکز ۷۰ برند معتبر مشغول فعالیت هستند، همچنین ۱۶ کافه در مال ۲۸ قرار دارند که همگی از کیفیت بالایی برخودار هستند. سینمای ۲۸ که یکی از محبوب‌ترین سینماهای پایتخت است در این مرکز قرار دارد.

مال ۲۸ | مراکز خرید باکو
مال ۲۸

مترو پارک | Metro Park

مترو پارک با معماری خاص خود نظرتان را جلب می‌کند. این مرکز خرید حدود ۶۰ برند مهم را پوشش می‌دهد و از همین جهت یکی از مهم‌ترین مراکز خرید باکو محسوب می‌شود. کافه‌های این مرکز خرید نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای استراحت و گذران لحظاتی پر لذت است.

مترو پارک
مترو پارک
مترو پارک
مترو پارک

فضای بازی کودکان و سینمای مجهز مرکز خرید مترو پاررک که در طبقه‌ی ششم مجموعه قرار دارد از دیگر ویژگی‌هایی است آن‌را محبوب کرده است.

بلوار پارک| Park Bulvar

مرکز خرید بلوار پارک در بلوار باکو قرار دارد. بلوار پارک فقط برای خرید نیست و می‌تواند برای شما لحظات تفریحی شادی را رقم بزنند. این مرکز خرید که در حاشیه‌ی خط ساحلی قرار دارد دیدی از دریای خزر به شما می‌دهد.

شما می‌توانید در این ساحل به تفریحات آبی نیز بپردازید. معماری بنا شما را به یکی از بهترین مراکز خرید باکو دعوت می‌کند. حضور برندهای معتبر، زمین بازی، سینما و کافه‌های دوست داشتنی در این مرکز خرید گشت و گذاری لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند.

بلوار پارک | مراکز خرید باکو
بلوار پارک | مراکز خرید باکو

پورت باکو | Port Baku

پورت باکو در میان مراکز خری باکو مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۴ بنا شد. در این مرکز خرید عظیم و باشکو ۳۰۰ برند ویژه‌ی کیف، کفش، زیورآلات، عطر و… فعالیت می‌کنند. این برج باشکوه به‌نوعی یک مرکز تجاری عظیم و بین‌المللی محسوب می‌شود. البته اگر به‌دنبال اجناس قیمت پایین هستید پورت باکو انتخاب مناسبی نیست چرا که غالب اجناس این مجموعه لاکچری و گران‌قیمت هستند.

پورت باکو
پورت باکو

گنجلیک؛ بزرگترین مرکز خرید آذربایجان

یکی از شاخص‌ترین مراکز خرید باکو که به عنوان بزرگترین مرکز خرید در کشور آذربایجان نیز شناخته می شود، گنجلیک است. این مرکز خرید بزرگ با وسعت ۵۰ هزار متر مربع، در قیمت شمالی شهر باکو قرار دارد و زیباترین و بهترین برند‌های ترکیه و دیگر برندهای مطرح دنیا در حوزه پوشاک را عرضه می‌کند. گنجلیک مرکز خریدی ۵ طبقه است و دو طبقه زیرین به عنوان پارکینگ دارد.

انواع مغازه‌های پوشاک و لباس‌های زیبا و باکیفیت را می‌توانید در مرکز خرید گنجلیک پیدا کنید و یک خرید دلچسب و زیبا داشته باشید.

در دو طبقه بالایی گنجلیک، مجموعه شهربازی، سینما، بولینگ و انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها وجود دارند که بعد از یک گشت و گذار حسابی و خرید دلچسب، می‌توانید در آنجا استراحت و تفریح و یک غذای خوشمزه نوش جان کنید. نزدیکی این مرکز خرید به متروی شهری باعث شده تا رفت و آمد به آنجا برای گردشگران راحت‌تر صورت بگیرد و این مرکز خرید در گروه مراکز خرید محبوب جای گیرد.

اگر از خرید کردن لذت می‌برید، حتما گنجلیک مال را انتخاب کنید.

اطلاعات گنجلیک

ساعات کاری: همه روزه، از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب.

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس گنجلیک: آذربایجان، باکو، ۳۸ فتحعلی خان خویسکی، گنجلیک مال (Gənclik Mall).

گنجلیک | مراکز خرید باکو
گنجلیک

بازار صدرک؛ مرکز اصلی جنوب قفقاز

از دیگر مراکز خرید باکو، باید به بازار صدرک اشاره کرد که مورد توجه خاص گردشگران و مسافران این شهر قرار دارد. این مرکز خرید فوق‌العاده و محبوب، با مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار، در قسمت جنوب غربی شهر، حومه باکو و منطقه لوکباتان قرار گرفته است. از بازار صدرک به عنوان اصلی‌ترین بازار جنوب قفقاز یاد می‌شود که مشتریان زیادی دارد.

در این مرکز خرید می‌توانید انواع مغازه‌های خرده و عمده فروشی محصولاتی از جمله کفش، لباس، منسوجات، چرم، خز، لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه را ببینید. هنگی این مغازه‌ها، از مارک های مشهور و معروف در میان کالاها هستند که کیفیت بالایی دارند. اگر به باکو سفر می‌کنید، حتما گشت و گذار در بازار صدرک را نیز در میان برنامه‌های سفرتان قرار دهید.

اطلاعات بازار صدرک

ساعات کاری: همه روزه، از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس بازار صدرک: آذربایجان، باکو، بزرگراه قازاخ-باکو.

بازار صدرک | مراکز خرید باکو
بازار صدرک

مرکز خرید ای وی ام؛ همه چیز تمام و مدرن

مرکز خرید ای وی ام از جمله خاص‌ترین مراکز خرید باکو است که در نخجوان قرار دارد. این مرکز خرید با ظاهری جذاب و دیدنی و با شکل هنری و هندسی خاصش در شهر خودنمایی می‌کند و برای یک خرید حسابی و دلچسب و تهیه سوغات مکانی فوق‌العاده است. در این پاساژ می‌توانید انواع باکیفیت احناس روسی، ترکیه‌ای و آلمانی را پیدا و زیباترین و مرغوب‌ترین پوشاک و سوغاتی‌ها را از آنجا تهیه کنید.  در این بازار سینما، شهربازی، بولینگ و فوت کورد نیز وجود دارد که محیطی جذاب برای تفریح و خرید را به وجود می‌آورد.

اگر طرفدار خرید از بازارهای جدید و مدرن و تهیه اجناس باکیفیت هستید، مرکز خرید ای وی ام بسیار مناسب است.

اطلاعات مرکز خرید ای وی ام

ساعات کاری:

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس مرکز خرید ای وی ام: آذربایجان، باکو، ورودی نخجوان از سمت جلفا.

مرکز خرید ای وی ام | مراکز خرید باکوبازار صدرک | مراکز خرید باکو
مرکز خرید ای وی ام

مرکز خرید ای اف؛ لوکس و باشکوه

مرکز خرید ای اف نیز از مراکز خرید لوکس و زیبا در میان مراکز خرید باکو است. این پاساژ شیک و مدرن بهترین مکان برای خریدهای لاکچری و تهیه اجناس زیبا، با کیفیت بالا است.

در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و … را از بهترین برند‌های دنیا تهیه کنید. اگر اهل خرید از پاساژهای لوکس و زیبا هستید و از گردش در آن‌ها لذت می‌برید، حتما به پاساژ ای اف سر بزنید.

اطلاعات مرکز خرید ای اف

ساعات کاری:

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: گران

آدرس مرکز خرید ای اف:

Samad, Vurghun, 34, Baku, Nasimi, AZ1014.

مرکز خرید ای اف
مرکز خرید ای اف

مرکز خرید نرگس؛ خرید به علاوه تفریح

یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید باکو مرکز خرید نرگس نام دارد که در قلب باکو و میدان زیبای فواره‌ها قرار گرفته است. نمای این مرکز خرید از شیشه و بتن ساخته شده و جلوه خاصی دارد. در مرکز خرید نرگس چندین بوتیک شناخته شده در جهان، رستوران در پشت بام و با تراس باز وجود دارد. فروشگاه‌ برندهای معروفی همچون Bershka و Zara در این مرکز خرید وجود دارد و بسیاری از گردشگران را سمت خودش جذب کرده است.

مگدر پاساژ نرگس می‌توانید خرید را با تفریح و استراحت پیوند دهید و لحظات جذابتان را در آنجا ماندگار کنید.

اطلاعات مرکز خرید نرگس

ساعات کاری: ۱۰ صبح الی ۲۲ شب

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس مرکز خرید نرگس: آذربایجان، باکو، خیابان نظامی.

مراکز خرید باکو
مرکز خرید نرگس

آیگون؛ کوچک و خودمانی

آیگون نیز از دیگر مراکز خرید باکو است که بازاری کوچک، خلوت و دنج به شمار می‌رود‌. این مرکز خرید اغلب اوقات کم جمعیت است و بیشتر مشتریان آن به جهت تفریح و گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و استفاده از سالن‌های سینما و بولینگ آنجا را انتخاب می‌کنند.

آیگون یک مرکز خرید خودمانی و جذاب برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در باکو است. گردش در آنجا را از دست ندهید.

اطلاعات آیگون

ساعات کاری:

هزینه ورودی: ندارد

محدوده قیمتی: ارزان

آدرس آیگون: آذربایجان، باکو، جاده گنجلیک.

آیگون | مراکز خرید باکو
آیگون

اگر به باکو سفر کرده‌اید و تجربه‌ی خرید یا بازدید از این مراکز خرید را داشته‌اید تجربه‌تان برای ما بنویسید. شما چه مراکز دیگری می‌شناسید که جای آن‌ها در فهرست ما خالی است؟


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های باکو کلیک کنید.