بی‌تردید، بدروم یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر با داشتن سواحل ماسه‌ای فوق‌العاده، فضای شهری بی‌نظیر و هتل‌ها و کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید عالی، چند سالی است که به یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری ترکیه تبدیل شده است؛ به‌ طوری‌که هم در لیست سفر گردشگران بین‌المللی و هم اهالی کشور ترکیه قرار دارد. در این شهر ساحلی زیبا، علاوه بر این‌که امکانات فوق‌العاده‌ای برای استراحت و خوش‌گذرانی فراهم است، مراکز خرید پرتعدادی وجود دارد که گردشگران با هر میزان بودجه‌ای می‌توانند خریدی رضایت‌بخش و لذت‌بخش را تجربه کنند. در این مطلب قصد داریم مراکز خرید بدروم را معرفی کنیم، اگر قصد سفر به بدروم را دارید و گوشه‌چشمی هم به خرید دارید و یا اصولا از خرید در سفر لذت می‌برید، با ما در مجله‌ی سفرزون همراه شوید.

saadatrent

شهر بدروم : یادگار شکوه دوران باستان

bodrum بدروم یکی از شهرهای زیبای ترکیه که مراکز خرید زیادی دارد
bodrum بدروم یکی از شهرهای زیبای ترکیه که مراکز خرید زیادی دارد

بد نیست پیش از آن‌که به سراغ معرفی مراکز خرید بدروم برویم، کمی درباره‌ی این شهر زیبا و افسانه‌ای بگوییم. بدروم در استان مولا در جنوب غربی ترکیه و در امتداد دریای اژه قرار دارد. بدروم در محلی قرار گرفته که در دوران باستان شهر هالیکارناسوس نامیده می‌شد؛ شهری که جایگاه معبد هالیکارناسوس، یکی از عجایب هفتگانه جهان بود. این معبد در قرون وسطی در اثر زلزله نابود شد.

گشت و گذار در بدروم

gullet کشتی‌های سنتی ترکیه‌ای
gullet کشتی‌های سنتی ترکیه‌ای

بدروم یکی از مراکز صنعت گردشگری ترکیه است و نیز بازار اهالی شبه جزیره بدروم، شامل چندین شهر کوچک و دهکده‌‌ در کناره‌ی ساحل، محسوب می‌شود. بدروم تا دهه‌ی ۶۰ میلادی فقط یک دهکده ماهیگیری کوچک بود تا این‌که تعدادی از روشنفکران و نویسنده‌های ترک شروع کردند به نوشتن درباره‌ی این شهر و لذت سفر با قایق‌های سنتی گوله (gullet) در اطراف سواحل و رنگ آبی بی‌همتای دریای اژه.

لذت بردن از تفریحات آبی بدروم

تفریحات آبی در بدروم بسیار جذاب و طرفداران بسیاری دارد
تفریحات آبی در بدروم بسیار جذاب و طرفداران بسیاری دارد

این توصیفات پرشور عده‌ی زیادی را ترغیب کرد تا برای تجربه‌ی لذت‌بخش مشابه به این دهکده سفر کنند و کم‌کم، بدروم به مقصدی برای قایق‌رانی تبدیل شد و آب‌وهوای گرم و غیرشرجی این شهر کمک کرد تا به مقصد ویژه برای گردشگرانی تبدیل شود که از ترکیب گذشته‌ای باستانی و تفریحات و خوش‌گذرانی‌های خاص گردشگران لذت می‌برند. در این شهر، در کنار خرید لذت‌بخش در مراکز خرید بدروم، می‌توانید از وقت‌گذرانی و چشیدن طعم خوش غذاهای ترکی در رستوران‌های بدروم هم لذت ببرید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را به خانه ببرید.

مراکز خرید بدروم : خرید را با گشت‌وگذار فرهنگی همراه کنید

مراکز خرید بدروم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به بدروم است
مراکز خرید بدروم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به بدروم است

مراکز خرید بدروم هم از بهترین و متنوع‌ترین مراکز خرید ترکیه هستند. سر زدن به مراکز خرید بدروم مانند یک گشت‌وگذار فرهنگی و رفتن به قلب تاریخ غنی بدروم است.  شهر بدروم به جز مراکز خرید مدرن که پوشاک و لوازم منزل از برندهای معتبر ترکی و بین‌المللی را عرضه می‌کنند، بازار‌های سنتی و محلی متنوعی هم دارد. در واقع، بدروم یکی از مراکز صنایع دستی در ترکیه است.

سه‌شنبه بازار بدروم : جشنواره‌ی رنگ و هنر سنتی

صندل‌های بدروم یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند و خیلی معروف‌اند
صندل‌های بدروم یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند و خیلی معروف‌اند

در شهر بدروم و دهکده‌های اطرافش تقریبا هر روز هفته بازار محلی برپاست که در این بازارها به معنای واقعی کلمه همه‌چیز از خشکبار و خوراکی‌های خانگی محلی تا لوازم خانه پیدا می‌شود. سه‌شنبه بازار بدروم یکی از مشهورترین بازارهای محلی است و پیشنهاد می‌کنیم، اگر به بدروم سفر می‌کنید و به‌خصوص اگر به فضاهای سنتی و معاشرت یا اهالی منطقه و بومی‌ها علاقه دارید و از آن لذت می‌برید، حتما به این بازار سر بزنید.


در سفرزون بخوانید: راهنمای سفر به بدروم ، از جاهای دیدنی تا هزینه‌های سفر و هتل‌ها


فروشندگان سه‌شنبه بازار بیش‌تر زنانی هستند که لباس محلی به تن دارند و محصولات مزرعه‌ی خود را برای فروش عرضه می‌کنند. در این بازار اجناس کپی‌ برندهای مشهور که بسیار شبیه به اصل هستند هم به وفور وجود دارد، اما پیشنهاد ما، خرید صندل‌های چرمی مشهور بدروم و محصولاتی است که از پارچه‌های کاملا دستبافی که میلاس نامیده می‌شوند تهیه شده‌اند و یادگاری‌های زیبایی از یک سفر فراموش‌نشدنی هستند.

بازارهای منطقه کاله‌ایچی و ایمن دراویکز: خرید با طعم سنت

نمونه‌ای از مغازه‌های سنتی در بازارهای بدروم
نمونه‌ای از مغازه‌های سنتی در بازارهای بدروم

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارید صنایع دستی و یادگارهای خاص از شهرهایی که به آنها سفر می‌کنید به خانه ببرید، خُب حتماً باید به بازارهای سنتی منطقه کاله‌ایچی و ایمن دراویکز سر بزنید. در این بازارها فرش‌های قدیمی و مجموعه‌ی پیپ‌ها و انواع صنایع دستی خاص منطقه‌ی بدروم به وجدتان می‌آورد.

مرکز خرید پالمارینا : خرید کنید و خوش بگذرانید

palmarina shopping center پالمارینا یکی از دیدنی‌ترین مراکز خرید بدروم است که جاهای زیادی برای دیدن و تجربه کردن دارد
palmarina shopping center پالمارینا یکی از دیدنی‌ترین مراکز خرید بدروم است

پالمارینا در بین مراکز خرید بدروم، متفاوت‌ترین است و تجربه‌ی خرید کاملا متفاوتی را برای‌تان رقم می‌زند. این مرکز خرید زیبا بیش از ۵۰ فروشگاه دارد که همه‌ی آنها نمایندگی برندهای شناخته شده ترکیه‌ای و جهانی هستند. تمام خریدهای‌تان از پوشاک گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم منزل را می‌توانید در پالمارینا انجام دهید. بعد از خرید هم در رستوران بین‌المللی این مرکز خرید کمی استراحت کنید و گشت‌وگذارتان را با شکم‌گردی دلپذیری به پایان ببرید.

مرکز خرید میدتاون : فراتر از یک مرکز خرید عادی

midtown shopping center میدتاون هم یکی از مراکز معروف در بدروم است
midtown shopping center میدتاون هم یکی از مراکز معروف در بدروم است

مرکز خرید میدتاون که تنها مرکز خرید سرپوشیده بدروم است، در محله‌ی ارتاکنت قرار دارد که محله شب‌نشینی شهر بدروم است و نبض زندگی در آن می‌تپد. میدتاون با وجود داشتن بیش از ۱۰۰ فروشگاه از برندهای معتبر، فراتر از دیگر مراکز خرید بدروم است.

آدرس مرکز خرید میدتاون روی نقشه گوگل

در میدتاون چندین سالن سینما، تئاتر و گالری و رستوران‌های متنوع وجود دارد که باعث شده، علاوه بر مرکز خرید، یک پاتوق و محل گردهمایی‌های فرهنگی هم باشد. اگر به این نوع فضاها علاقه دارید و خرید صرف برایتان لذت‌بخش نیست، پس قطعاً میدتاون انتخاب مناسبی برای شماست.

مرکز خرید اُسیس : بازارهای سنتی بدروم در قالب امروزی

oasis
oasis

مرکز خرید اُسیس را معماری منحصربه‌فردش از دیگر مراکز خرید بدروم متمایز می‌کند. مرکز خرید اُسیس با الهام از بازارهای سنتی بُدروم ساخته شده و عناصری از معماری شرقی در کنار معماری مدرن غربی در آن به چشم می‌خورد.

آدرس مرکز خرید اُوسیس روی نقشه گوگل

در فضای این مرکز خرید، درختان نخل و کاکتوس‌ها و تالاب‌های پوشیده از نیلوفر آبی توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند و وجود فروشگاه‌های سنتی، در کنار فروشگاه‌های برندهای مختلف، حال‌وهوای خاص و متفاوتی ایجاد کرده‌اند. مهم‌ترین مزیت مرکز خرید اُسیس، وجود زمین بازی کودکان است و از این جنبه مرکز خرید مناسبی است برای خانواده‌هایی که با کودکان‌شان سفر می‌کنند.