مسکو برای هر توریستی با هر سلیقه‌ای هیجان‌انگیز است. از میان سلیقه‌های خاص توریست‌ها، خرید، شکم‌گردی و اقامت در مکان‌های لوکس از اهمیت بالایی برخودار است. در این متن بهترین مراکز خرید مسکو ، رستوران‌ ها و هتل های جنجالی این شهر را برای‌تان آورده‌ایم؛ پس با سفرزون همراه شوید تا به یک سفر گران‌قیمت برویم.

saadatrent

گوم، به فروشگاه عجیب‌وغریب‌ها و فانتزی‌ها خوش آمدید

GUM از فروشگاه‌های معروف دنیاست که گران بودن معروف است
GUM از فروشگاه‌های معروف دنیاست که گران بودن معروف است

GUM نامی خاص در میان مراکز خرید مسکو و البته کل دنیاست. فروشگاهی معروف و مشهور در مرکز مسکو و میدان سرخ. گوم بسیار بزرگ است و بیش از ۲٫۵ زمین فوتبال درازا دارد. این مرکز خرید بخش بزرگی از سمت شرقی میدان سرخ را اشغال کرده و بیش از ۱۰۰ سال پیش‌ ساخته شده است. معماران روس در اواخر قرن ۱۹، هنرمندانی چیره‌دست بوده‌اند و این فروشگاه را با نمای کاخی باشکوه ساختند تا همچون جواهری استثنایی در کنار میدان سرخ مسکو بدرخشد.

فضای داخلی گوم شامل ۳ طبقه است که به زیبایی طراحی‌ شده‌اند و با حیاطی مرکزی که با سقف تمام شیشه‌ای پوشیده شده، کل مرکز خرید را مانند گلخانه‌ای رنگ‌و‌وارنگ به نمایش می‌گذارد. طبقه‌های توسط پل به‌هم متصل شده‌اند که در کنار بناهایی قدیمی، نمایی آنتیک و فانتزی به محوطه می‌دهند. در مرکز مجموعه آبشاری قرار دارد که برای دهه‌های متوالی به‌عنوان محلی برای قرارهای عاشقانه معروف بوده و پس‌زمینه‌اش برای عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرید.

GUM مسکو (هر شهر GUM مختص به خود را دارد) امروز پر از مغازه‌های باکیفیت است که برندهایی شناخته‌ شده از سراسر جهان را برای فروش عرضه می‌کنند. در کنار مغازه‌ها، GUM رستوران‌ها، کافه‌ها، نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و فعالیت‌های فرهنگی هم وجود دارد. با در نظر گرفتن زیبایی این مجموعه تاریخی، GUM مسکو، یکی از مشهورترین مراکز خرید مسکو است که از دست دادنش در سفر به این شهر اشتباه بزرگی است.

مترو پلیس از بهترین مراکز خرید مسکو

 metropolis شمار ا به دنیای مدرن خرید در مسکو می‌برد
metropolis شمار ا به دنیای مدرن خرید در مسکو می‌برد

مترو پلیس یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین مراکز خرید مسکو است که در سال ۲۰۰۹ در ماه ژانویه بازگشایی‌ شد. این فروشگاه با مساحتی بیش از ۲۴۱ هزار مترمربع (معادل ۶۰ هزار هکتار) هر آنچه نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد تا به‌ آسانی در دنیای بخشنده‌ی «خرید» غوطه‌ور شوید. در مترو پلیس بیش از ۲۰۰ فروشگاه را زیر یک سقف خواهید یافت؛ «Karusel»، «M Video»، فروشگاه عمومی «Stockmann» ،«Marks and Spencers، New Yorker، H&M، River Island»، و GAP ،Zara و بسیاری دیگر از پوشاک تا زیورآلات، لوازم مخصوص کودکان، کیف و کفش، سلامت و زیبایی، ورزشی و تفریحی، جواهرات و دکوراسیون منزل.

در وب‌سایت مترو پلیس، نقشه‌ای تعاملی موجود است که با استفاده از آن می‌توانید تمام مغازه‌های فعال و مکان دقیق آن‌ها را بیابید. در میان مراکز خرید مسکو متروپلیس از این نظر استثنایی است. جدا از فروشگاه‌ها، سینمایی مجهز به ۱۲ سالن با طراحی داخلی فوق مدرن و سیستم صوتی دیجیتال دالبی Surround EX در طبقه سوم قرار دارد. یک باشگاه بولینگ و ۲۲ کافه‌رستوران (به‌علاوه استارباکس) هم در متروپلیس جا خوش کرده‌اند.

metropolis ادغام فضایی استثنایی و معماریی مدرن
metropolis ادغام فضایی استثنایی و معماریی مدرن

دیگر خدماتی که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند؛ خدمات مالی، آژانس مسافرتی، داروخانه، کفاشی، خشک‌شویی، عکاسی، گل‌فروشی و… هستند. تمامی ساختمان‌های مترو پلیس مجهز به سیستم امنیتی مدرن و اطفا حریق بوده و برای تمامی افراد معلول قابل‌ دسترسی‌اند. پارکینگ غیر رایگان این مجموعه با گنجایش بیش از هزار خودرو و پارکینگ طبقاتی غیر رایگان دیگر با گنجایش ۲ هزار خودرو در مرکز خرید مترو پلیس وجود دارد.

ترتیاکوفسکی، خیابان افسانه‌‌ای ثروت، تجمل و تاجران نفتی

برای دیدن تجمل و ثروت به Tretyakovsky Proyezd بروید
برای دیدن تجمل و ثروت به Tretyakovsky Proyezd بروید

Tretyakov (در اصل Tretyakovsky Proyezd)‌ خیابان کوتاهی در قلب مسکو، (Kitay Gorod) است که جایگاه گران‌قیمت‌ترین مراکز خرید مسکو است. اگر به‌دنبال گشت‌وگذار، تجمل، لذت و افسانه‌های ثروتمندان نفتی در روسیه می‌گردید، این‌جا تنها جایی‌ست که می‌توانید آن را پیدا کنید. این خیابان یکی از گران‌قیمت‌ترین خیابان‌های جهان است که برندهای لوکسی می‌توان در آن یافت، برندهایی همچون: بنتلی، فراری، بولگاری، آرمانی، پرادا، بریونی، گراف، روبرتو کاوالی و … .

برای خرید فوق‌العاده، خیابان Tretyakov جایی‌ست که شما می‌توانید بهترین برندهای برای پوشاک کودکان، مردان و زنان، کلاه‌های مد روز، عطر، جواهرات، کیف‌های شیک را بیابید. سرویس و کیفیت عالی و البته قیمت‌های بسیار بالا، احساس اشرافی‌گری و شیک بودن را یک‌جا در هر خریداری می‌نشاند. در این خیابان کاملاً طبیعی است که هنگام قدم زدن و خرید کردن با بازیگران و خواننده‌ها و دیگر چهره‌های سرشناس روسیه برخورد کنید. از قدم زدن در خیابان Tretyakov خجالت نکشید، چراکه منطقه‌ای مخصوص عابران پیاده است و هرروزه می‌توانید از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب در این خیابان به گشت‌و‌گذار بپردازید و از بهترین مراکز خرید مسکو دیدن کنید.

در یک روز عادی ممکن است معروف‌ترین هنرپیشه‌ها را در Tretyakovsky Proyezd ببنید
در یک روز عادی ممکن است معروف‌ترین هنرپیشه‌ها را در Tretyakovsky Proyezd ببنید

گذرگاهی زیبا رو به خیابان Tretyakov وجود دارد که مربوط به قرون‌وسطی است. از اواخر دهه ۷۹ قرن ۱۹ این مکان، همواره مکانی با فروشگاه‌های شخصی و مختص طبقه مرفه بوده است. تاریخچه دیگری هم در این میان وجود دارد، آن‌هم بنای تاریخی‌ای در میانه‌ی خیابان است که به اولین چاپگر کتاب روسیه یعنی «ایوان فئودوروف» اختصاص داده‌ شده.

فیل ۲ متری در فروشگاهی پر از اسباب‌بازی

در Lubyanskaya همه‌ی رویاهای کودکی‌تان به واقعیت تبدیل می‌شود
در Lubyanskaya همه‌ی رویاهای کودکی‌تان به واقعیت تبدیل می‌شود

شاید تا حالا فیل دیده باشید، اما فیل ۲ متری در فروشگاهی که تا سقفش پر از اسباب‌بازی است، قطعا ندیده‌اید. فروشگاه مرکزی کودکان در میدان Lubyanskaya مسکو همان فروشگاه معروف اسباب‌بازی که در آن از خرس ۲ متری تا قطار هوایی اسباب‌بازی پر شده. این فروشگاه پس از بازسازی طولانی، چند وقت پیش بازگشایی شد و امروز به یکی از عجیب‌ترین مراکز خرید مسکو تبدیل شده است.

به غیر از اسباب‌بازی‌های عجیب‌وغریب یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های مکانیکی جهان هم در این فروشگاه قرار دارد. ساختمان فروشگاه یک اثر معماری و تاریخی است که در سال ۱۹۵۷ میلادی ساخته شده. این‌جا قبلا به‌عنوان محلی برای دادوستد شهرت داشت و از بخش‌های جالبی ساخته شده بود، اما در طول بازسازی، قیمت‌های زیبایی از آن از بین رفت. یکی از این قسمت‌ها راه‌پله سرپوشیده در Lubyanskaya که در سال‌های ۱۹۸۰ از بین رفته بود.

در Lubyanskaya از معروف‌ترین مراکز خرید مسکو
در Lubyanskaya از معروف‌ترین مراکز خرید مسکو

شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده منقش به طرح Ivan Bilibin و Aristarkh Lentulov، کاشی سرامیکی اصلی و پایه‌های گرانیتی پنجره‌ها، همگی بازسازی شدند. المان‌های تاریخی متعلق به معماری داخلی این بنا نظیر نرده‌های مرمرین دهلیز، درهای از جنس چوب بلوط، چراغ‌های منحصربه‌فرد برنزی طبقات نیز همگی بازسازی شدند و یکی از رویایی‌ترین مراکز خرید مسکو را ساخته‌اند.

جدا از تعدد مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، فروشگاه کودکان، این فروشگاه موزه‌ی عروسک، سالن سینما، بالکن برای دیدن نمای کاخ کرملین و میدان سرخ دارد. در این فروشگاه، فضاهای تعاملی با برنامه و تمرین‌های آموزشی برای کودکان خواهید یافت. برنامه‌هایی شامل زمین‌بازی فضایی، آکواریوم مجازی، کتابخانه و ضبط‌صوت جادویی در هر طبقه.

بر خلاف بسیاری از مراکز خرید مسکو ایستگاه مترو به این مرکز خرید نزدیک است و یک طبقه پارکینگ برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

[toggle title=”در سفرزون بخوانید : سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه” state=”open”] [two_third]سفر به مسکو می‌تواند یک خاطره‌ی فراموش نشدنی باشد. مسکو شهری زیبا و پهناور است. ‌می‌توان مسکو را «الماس روسیه» نامید. این شهر برای شکم‌گردی رستوران­‌های فراوانی دارد. می‌توانید در رستوران‌های قدیمی شهر هم غذا بخورید و هم تاریخ روسیه را کشف کنید. مسکو سیستم حمل‌و‌نقل فوق العاده‌ای دارد که کمک می‌کند… ادامه‌ی مطلب[/two_third][one_third_last]
تفریحات جالب در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی ۲
در مسکو تفریحات جالبی وجود دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کند
[/one_third_last] [/toggle]

رستوران‌های مسکو

کافه‌ پوشکین، صرف شام به میزبانی تزار

cafe pushkin ثروتمندترین افراد مسکو را به خودش می‌کشد
cafe pushkin ثروتمندترین افراد مسکو را به خودش می‌کشد

برای بسیاری ثروتمدان روسیه، کافه پوشکین مقصد بی‌چون چرا برای گردش و خوشگذرانی در مسکو است. این رستوران برای زنده کردن حال‌و‌هوای قرن نوزدهمی با الهام از یک خانه‌ی اشرافی طراحی‌ شده و به‌دلیل کیفیت بالای غذاها، سرویس بی‌عیب‌ونقص و انتخاب خوب نوشیدنی‌هایش به یکی از مشهورترین رستوران‌های مسکو تبدیل شده است.

الکساندر پوشکین شاعر و نویسنده‌ی روسی سبک رومانتیسیسم است
الکساندر پوشکین شاعر و نویسنده‌ی روسی سبک رومانتیسیسم است

فضای روسیه پیش از انقلاب، از منوی گل‌آذین شده گرفته تا دکور خانه‌های اشرافی به‌طرز لذت‌بخشی جذاب و دل‌فریب است. پوشکین مقصدی ایده‌آل برای شماست که می‌خواهید مثل یک شاهزاده‌ی روسی با شما برخورد شود و مثل یک تزار می‌توانید غذا رزرو کنید. البته بهتر است که از قبل جا رزرو کنید، شهرت و محبوبیت رستوران موجب ازدحام آن است؛ پس بهتر است که از رزرو جای خود مطمئن شوید.

بوئونو، میهمان سرآشپز لمبرتی شوید

نمایی جادویی از BUONO رو به مسکوی مدرن
نمایی جادویی از BUONO رو به مسکوی مدرن

وقتی the Ginza Projec، کمپانی‌ مالک بهترین رستوران‌های مسکو، اعلام کرد که قصد دارد رستوران جدیدش را در طبقه ۲۹ام هتل Radisson Royal افتتاح کند، بسیاری از ثروتمندان روس از یک‌سال قبل شروع به رزو میز‌های آن کردند. این کمپانی اعتبار خوبی در پایتخت روسیه دارد آن‌هم به‌واسطه‌ی کیفیت بسیار بالای رستوران‌هایش و BUONO نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 BUONO از رستوارن‌های معروف دنیا در مسکو
BUONO از رستوارن‌های معروف دنیا در مسکو

مناظر از BUONO ناخودآگاه چشم را به خود جلب می‌کنند، درحالی‌که دکور بسیار شیک و زیبای کرم‌رنگ منظره را تکمیل کرده است. در این رستوران غذای کلاسیک ایتالیایی در انتظار شماست. سرآشپز لمبرتی (William Lamberti) در سراسر اروپا مشهور است و لیست عالی از غذاهای وسوسه‌انگیز و جنجالی را ترتیب داده است. همیشه بهتر است که از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید چراکه صندلی‌های نزدیک پنجره که مشرف‌به نمای شهر است به‌سرعت رزرو می‌شوند.

[toggle title=”در سفرزون بیش‌تر بخوانید : بهترین رستوران های مسکو و هتل‌های گران و افسانه‌ای آن” state=”open”] [two_third]مسکو بیش‌ترین تعداد هتل‌های گران‌قیمت و لوکس دنیا را دارد. بهترین رستوران های مسکو هم شهرتی کمتر از هتل‌هایش ندارند؛ شهری که پر است از رستوران‌های لوکس و گرانی که با بهترین رستوران‌های اروپا رقابت می‌کنند اما… ادامه‌ی مطلب[/two_third][one_third_last]
بهترین رستوران های مسکو و هتل‌های گران و افسانه‌ای آن ۸
از قدیمی‌ترین رستوران‌های مسکو، کافه پوشکین است
[/one_third_last] [/toggle]

پیکولینو، ایتالیای کوچک در قلب مسکو

PICCOLINO شما را به دنیای کوچک ایتالیا در قلب مسکو می‌برد
PICCOLINO شما را به دنیای کوچک ایتالیا در قلب مسکو می‌برد

معادل ایتالیایی کوچک، PICCOLINO رستورانی دنج و خانگی است، چیزی که در مسکو بسیار نادر است. سرو غذاهای معمول ایتالیایی، کارکنان دوست و خانواده که البته کیفیت غذاها را تحت تأثیر قرار نداده است، بخش‌های دلخواه‌ست که طبق انتظار خوشمزه هستند.

طراحی داخلی این رستوران در راستای زنده کردن یاد خانه‌های بیرون شهر بوده و دکور، کاملاً هماهنگ با فضای رستوران چیده شده است. در شهری که بسیاری از رستوران‌ها توسط مشتریان‌شان با قیمت ظروف‌شان ارزش‌گذاری می‌شوند، PICCOLINO جایی است برای کسانی که به کیفیت غذای خود بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند.

سلفی با بره و شیشلیک در هاچاپوری

هیچ‌کس تا به‌حال از امتحان Hachapuri پشیمان نشده است
هیچ‌کس تا به‌حال از امتحان Hachapuri پشیمان نشده است

این رستوران جایی است که شما می‌توانید غذاهای تمام گرجستانی نظیر hinkali، ششلیک، سوپ‌های خوشمزه و hachapuri را امتحان کنید. Tarragon و clementine و لیموناد خانگی نیز در این مکان سرو می‌شوند. جایی دنج با طراحی‌ای ساده مناسب برای کودکان و بزرگسالان که حتی منوی مخصوص کودکان هم دارد.

فضای گرم و صمیمی Hachapuri
فضای گرم و صمیمی Hachapuri

گذشته از غذا، برنامه‌هایی مخصوص کودکان ترتیب داده می‌شود که بره‌ای به نام Tolik در مرکز این برنامه‌ها قرار دارد. Tolik در آلونک کوچکی در کنار رستوران زندگی می‌کند و شما می‌توانید با آن عکس بگیرید و یا با اسفناج به او غذا بدهید. مسابقات تخته‌نرد برای بزرگسالان هم بخشی از برنامه‌های این رستوران است.

کورچما تاراس بورلبا، به روستا‌های اوکراین خوش آمدید

مراکز خرید مسکو | Korchma 'Taras Bulba'
مراکز خرید مسکو | Korchma ‘Taras Bulba’

قدم گذاشتن به این رستوران همچون گام نهادن به روستای مادربزرگی اوکراینی است. هنگامی سر میز نشسته‌اید و منتظر غذای هستید، می‌توانید اسنک‌های مختلف این رستوران را با نوشیدنی اوکراینی امتحان کنید و قبل از این‌که رستوران را ترک کنید هم از این نوشیدنی‌ها برداردید. این نوشیدنی‌های برای شما خوش شانسی می‌آورد.

مابین این ۲ جایزه  از غذاهای خوشمزه‌ای لذت ببرید که توسط خدمتکارانی با لباس‌های محلی و بومی اوکراین سرو می‌شوند. گاهی این خدمتکاران مشتریان را با رقص و آواز سرگرم می‌کنند.

به یک رُمان بروید و غذا سفارش دهید

رستوارن Dr. Zhivago در اولین برخورد شما را به یاد رمان معروف بوریس پاسترناک می‌اندازد
رستوارن Dr. Zhivago در اولین برخورد شما را به یاد رمان معروف بوریس پاسترناک می‌اندازد

این رستوران مثال بسیار خوبی از تجمل دوران شوروی است. دکتر ژیواگو کافه‌ای بزرگ است که اثبات می‌کند غذاهای روسی مدرن هستند و مفهوم روسی انگار که اتفاقاً تجملی و شیک است. علاوه بر این این‌جا مکانی است که می‌شود غذایی نسبتاً لوکس، اما قابل پرداخت با نمای کاخ کرملین داشت، آن‌هم در بخش تاریخی هتل ملی.

مراکز خرید مسکو |Dr. Zhivago
مراکز خرید مسکو |Dr. Zhivago

در این رستوران شما در طبقه همکف هتل رویایی ملی با منظره‌ای مشرف‌ به کاخ کرملین مواجه می‌شوید. راهروی سفید رستوران با نقاشی‌هایی از مشهورترین نقاش‌های دوران شوروی، مالویچ (Malevich) و پطرو وتکین (Petrov-Vodkin) به میهمانان خوش‌آمد می‌گوید.

ستاره‌سرخ افسانه‌ای همچون تاجی بر روی سقف طلایی قرار دارد. قیمت‌های این رستوران همه مقرون‌‌به‌صرفه هستند.

هتل های مسکو ، لوکس و به‌یادماندنی

آزیموت، هتلی برای روسیه‌ی امروزی

AZIMUT Hotel Smolenskaya Moscow از معروف‌ترین هتل های مسکو
AZIMUT Hotel Smolenskaya Moscow از معروف‌ترین هتل های مسکو

این هتل ۴ ستاره از هتل‌های محبوب مسکو در سال‌های اخیر است. هر اتاق مجهز به حمام اختصاصی، سیستم تهویه هوا، تلویزیون صفحه تخت، وای-فای رایگان، ۸ سالن اجلاس کاملاً مجهز است. این هتل برای افرادی که برای سفر کاری به روسیه می‌روند، بسیار مناسب است.

نمایی از AZIMUT Hotel Smolenskaya Moscow رو به فضای مدرن مسکو
نمایی از AZIMUT Hotel Smolenskaya Moscow رو به فضای مدرن مسکو

نمایی پاناروما به کل شهر، نزدیک به خیابان آرابات، پارک گورکی، رستوران Avenue (با غذاهای محلی و بین‌المللی) و فاصله ۳۰ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی Vnukovo، باعث شده تا این هتل از نظر دسترسی مکانی ایده‌آل باشد.

سفر به قرن هجدهم در هتل مایاسنیتسکی

 PR Myasnitsky Boutique ، مدرن و در عین‌حال میراثی از گذشته
PR Myasnitsky Boutique ، مدرن و در عین‌حال میراثی از گذشته

اقامت در قلب مسکو و در خیابان Myasnitskaya رویایی و لذت‌بخش است. بنای این هتل در قرن ۱۸ ساخته‌ شده و شما را به دوران تزارها می‌برد. اگر اهل رمان خواندن، آن‌هم دوران شکوه‌مند قرن ۱۹ و ۱۸ روسیه هستید، حتما این هتل را امتحان کنید.

پذیرش ۲۴ ساعته و فضای اختصاصی برای میهمانان و به همراه وای-فای رایگان. هر اتاق مجهز به کف پارکت، قهوه‌ساز، کمد دیواری و تلویزیون صفحه تخت است. در نزدیکی هتل و در رستوران فروشگاه می‌توانید صبحانه‌ای مقوی سفارش دهید. خدمات اتاق شامل خشک‌شویی لباس‌ها هم می‌شود. تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به میدان سرخ مسکو برسید.

برای مسافرانی که به این هتل می‌آیند، پیاده‌روی در شهر یکی از تفریحات لذت‌بخش است.

در تجمل و مدرنیته‌ی سویستل کرانسیه غرق شوید

Swissotel Krasnye Holmy متفاوت‌ترین هتل مسکو
Swissotel Krasnye Holmy متفاوت‌ترین هتل مسکو

این هتل ۵ ستاره امکانات متنوعی را برای شما فراهم می‌کند؛ سونا، جکوزی، استخر، باشگاه بدن‌سازی و فیتنس و همین‌طور سالن ماساژ و زیبایی که با رزرو از پیش، می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید. رستوران Acapella با سرو انواع غذاهای اروپایی و آسیایی میزبان شماست و شما می‌توانید با سفارش غذاهای لوکس از خودتان پذیرایی کنید.

دسترسی به خیابان Zamoskvorechye موجب شده که این هتل مکانی برای اقامت دوستداران فرهنگ و هنر و تاریخ باشد چراکه این خیابان شامل تعدادی ساختمان‌های تاریخی و موزه‌های جذاب است.

دیوار به دیوار پوتین اقامت در روسیه را تجربه کنید

نمایی از Hotel National Moscow میراث به جامانده از کومونیسم
نمایی از Hotel National Moscow میراث به جامانده از کومونیسم

با فاصله‌ای ۲۰۰ متری از میدان سرخ، نمایی شگرف به کاخ کرملین و بوفه صبحانه اشتهاآور با خوراکی‌های بین‌المللی، هتل ملی مسکو، با پنج ستاره‌ی معروف و محبوبش، چشم‌به‌راه شماست. هر اتاق مجهز به امکانات رفاهی درخور یک هتل پنج ستاره است.

در گذشته هتل ملی برای میهمانان بین‌المللی شوروی استفاده می‌شد و از همین‌جا مخاطبان به دیدن رژه‌ی معروف جنگ جهانی دوم می‌رفتند. معروف است که اقامت در این هتل به معنی خوابیدن در اتاق دیوار به دیوار با رهبران روسیه (در سابق شوروی) است.

Hotel National Moscow در همسایگی کرملین
Hotel National Moscow در همسایگی کرملین

تنوعی از غذاهای روسی و اروپایی در بار هتل آماده برای سفارش هستند. سونا، جکوزی و باشگاه فیتنس رایگان برای میهمانان و سالن زیبایی با ارائه خدماتی همچون سولاریوم، ماساژ و خدمات زیبایی آماده سرویس‌دهی به میهمانان است. تئاتر بولشوی این هتل هم ۲۰۰ متر با هتل فاصله دارد و در نزدیکی هتل یک ایستگاه مترو وجود دارد.