9.0
امتیاز

نکات مثبت

  • تلفیق المان‌های ایرانی- اسلامی
  • استفاده از ترکیب چوب و سنگ
  • گچبری‌های هنرمندانه
  • سرویس‌های بهداشتی مجهز و لوکس
  • نورپردازی ماهرانه
  • وجود ۴۰ نمازخانه

نکات منفی

  • برخی از منتقدان بر این باور هستند که الگوبرداری از مسجد النبی، ضعف طراح را نشان می‌دهد و به نوعی تقلیدی است

بی شک ایران مال را می‌توان در زمره بهترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری، فرهنگی و رفاهی تهران و ایران دانست. مهندسان سازنده پروژه ایران مال تمام تلاش خود را کرده‌اند تا همه چیز این مجتمع بهترین باشد. مسجد جامع ایران مال نیز از این قاعده مستثنی نیست. به‌ همین خاطر می‌توان گفت که این مسجد بی شک یکی از بهترین مساجد تهران و ایران محسوب می‌شود. از همان لحظه‌ای که وارد هشتی این مسجد می‌شوید، مات و مبهوت عظمت، زیبایی و وقار آن خواهید شد. اگر شما نیز کنجکاو هستید که در مورد این مسجد عظیم و زیبا اطلاعات بیشتری داشته باشید، با سفرزون همراه شوید و اطلاعات جامعی در این مورد به دست بیاورید.

saadatrent

همه چیز درباره مسجد جامع ایران مال

مسجدجامع ایران مال

همان‌طور که می‌دانید این مسجد بزرگ در مجتمع بزرگ ایران مال واقع در منطقه ۲۲ تهران قرار گرفته. این مسجد با ۱۲۰۰ متر مربع مساحت، دارای دو صحن زنانه و مردانه است. طراحی داخلی مسجد جامع بازار بزرگ ایران، بیشتر شبیه به یک اثر هنری است. حدود ۴۰ نمازخانه بزرگ برای اقامه نماز در این مسجد طراحی شده. درب این مسجد در زمان اذان به روی مراجعه کنندگان باز خواهد شد و نمازگزاران می‌توانند دسته دسته به اقامه نماز خود بشتابند.

معماری

مسجد جامع ایران مال
معماری مسجد جامع ایران مال

طراحی داخلی مسجد جامع ایران مال برگرفته از مسجد‌النبی است. این مسجد دقیقا همان قدر مجلل، دیدنی و زیبا طراحی شده. طراحی داخلی این مسجد به قدری هنرمندانه انجام شده که ممکن است دقایق طولانی مات و مبهوت زیبایی آن شوید. از سنگ‌های قیمتی روشن به عنوان کفش‌پوش استفاده شده و از هنرمندترین معماران ایران برای انجام گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌ها استفاده کرده‌اند. این مسجد شما را وادار می‌کند تا به هنر معماری ایرانی احسنت بگویید. این مسجد بیشتر شبیه به یک اثر هنری فاخر است و در آن از المان‌های اسلامی متعددی استفاده شده. طراحان از ترکیب رنگی فیروزه‌ای، لاجوردی، آجری و سفید بیشترین استفاده را کرده‌اند تا حس آرامش را به مخاطبین خود منتقل نمایند.

مسجد‌النبی

شاید طرح گنبد این مسجد زیبا شما را به یاد یک بنای آشنا بیاندازد. اگر کمی دقیق شوید، خواهید دید که طرح ظاهری گنبد این مسجد بسیار مشابه گنبد حافظیه شیراز است. معماران این بنا تمام تلاش خود را کرده‌اند تا از المان‌های ایرانی اسلامی استفاده کنند. به همین خاطر، برای طراحی گنبد‌های پنجگانه مسجد جامع ایران مال، از گنبد حافظیه شیراز الهام گرفته‌اند. در عین حال برای القاء حس اسلامی و معنوی مسجد، از مسجدالنبی الگو برداری کرده‌اند.

گنبد حافظیه شیراز

اطلاعات بازدید

آدرس : تهران، اتوبان شهید خرازی (غرب به شرق)، نرسیده به خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، ایران مال

شماره تماس: ۰۲۱۲۹۲۹

ساعت بازدید : زمان اذان برای اقامه نماز

هزینه بازدید : رایگان

آدرس مسجد جامع ایران مال در نقشه گوگل


مسجد جامع ایران مال

 

خب سفرزونی عزیز، نظر شما در مورد مسجد جامع ایران مال چیست؟ آیا واقعا با دیدن طراحی داخلی آن می‌توان به یاد مسجدالنبی افتاد؟ یا از نظر شما استفاده از المان‌های ایرانی و الهام از حافظیه شیراز در یک مسجد منطقی به نظر می‌رسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس بیش از این ما را منتظر نگذارید!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.